bigone schreef:Nee op zich niet, maar zonnecellen op de vrachtwagen met een kleine omvormer , moet te realiseren zijn.
En dat gaat de consument natuurlijk betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Dees schreef:"Boeren" omvat nu ook alle bedrijven waar imo best een behoorlijke saneerslag in gemaakt mag worden.
Laten welwillende boeren afstand nemen van bedrijven waar vee gehouden wordt "alsof het gevangenen zijn in een land zonder mensenrechten". Dat zou voor mij, en velen met mij, behoorlijk schelen in de beeldvorming.
Heb je een lijst van die welwillende boeren? Hoeveel zijn dat er? En op wat voor manier moeten ze afstand nemen van deze zaken?
En heb jij contact met boeren over hoe ze denken over deze situatie?
996981 schreef:Popstra schreef:Ook voor paarden transport geld dat er niet vervoerd mag worden boven de 35 graden....
Klopt niet. Dat mag in een wagen voorzien van airco gewoon.
Popstra schreef:bigone schreef:Nee op zich niet, maar zonnecellen op de vrachtwagen met een kleine omvormer , moet te realiseren zijn.
Dat moeten dan nogal wat cellen zijn als je bedenkt hoeveel stroom een airco vreet.
Cer schreef:Nee, ik was tussendoor aan t werk nog.. wat is het globale idee?
ruitje schreef:Cer schreef:Nee, ik was tussendoor aan t werk nog.. wat is het globale idee?
Voor mij niet veel nieuws, behalve dat er in oktober nog een plan komt die kijkt naar het water en het klimaat. Dus dat je bedrijf nu qua stikstof gunstig kan liggen maar dat het straks ook nog aangewezen kan worden i.v.m. die andere 2 plannen.
Spannende tijden dus
Cowboy55 schreef:Als je het nou gewoon even googelt, dan zag je 2 jaar geleden bij de NOS al dit:
Tien grote vrachtwagens met zonnepanelen op het dak gaan de komende weken de weg op voor een praktijktest. Er wordt gekeken of de panelen het ook goed blijven doen op een bewegende ondergrond, zoals een vrachtwagen. De vervoersbranche reageert enthousiast, maar benadrukt ook dat het om een kleine stap gaat, want de verduurzamingsopgave voor de sector blijft groot.
"Met deze praktijktest van het project Solar on Top willen we de laatste kinderziektes eruit halen", vertelt Martijn Ildiz van IM Efficiency, het bedrijf dat de zonnepanelen op vrachtauto's ontwikkelde. "Als deze testfase achter de rug is, willen we er in november echt mee beginnen."
De stroom wordt niet gebruikt om mee te rijden, vertelt hij. Maar om de elektriciteit mee op te wekken die de chauffeur gebruikt voor bijvoorbeeld de airco, koffiezetten, tv-kijken of een laptop opladen. Doorgaans wordt hiervoor nu diesel gebruikt, die wordt omgezet in elektriciteit, maar dat is niet erg duurzaam.
Popstra schreef:Cowboy55 schreef:Als je het nou gewoon even googelt, dan zag je 2 jaar geleden bij de NOS al dit:
Tien grote vrachtwagens met zonnepanelen op het dak gaan de komende weken de weg op voor een praktijktest. Er wordt gekeken of de panelen het ook goed blijven doen op een bewegende ondergrond, zoals een vrachtwagen. De vervoersbranche reageert enthousiast, maar benadrukt ook dat het om een kleine stap gaat, want de verduurzamingsopgave voor de sector blijft groot.
"Met deze praktijktest van het project Solar on Top willen we de laatste kinderziektes eruit halen", vertelt Martijn Ildiz van IM Efficiency, het bedrijf dat de zonnepanelen op vrachtauto's ontwikkelde. "Als deze testfase achter de rug is, willen we er in november echt mee beginnen."
De stroom wordt niet gebruikt om mee te rijden, vertelt hij. Maar om de elektriciteit mee op te wekken die de chauffeur gebruikt voor bijvoorbeeld de airco, koffiezetten, tv-kijken of een laptop opladen. Doorgaans wordt hiervoor nu diesel gebruikt, die wordt omgezet in elektriciteit, maar dat is niet erg duurzaam.
Ja leuk maar dat gaat over de airco in de cabine, niet achter in de trucks waar de dieren zich bevinden.
Popstra schreef:996981 schreef:Klopt niet. Dat mag in een wagen voorzien van airco gewoon.
Dat is vanaf 27 graden.
Bij 35 is vervoer van alle dieren verboden.
Komt bij de moderne paarden trucks van nu meest ventilatoren hebben en geen airco in het paarden gedeelte. Wel in de livings maar dan moet de truck op stroom aangesloten staan dus enkel bij stilstand
Citaat:Op het moment dat stikstof afneemt en gebruik van kunstmest wordt de waterkwaliteit en klimaat automatisch beter. Maar dat het spannend is kan ik me goed voorstellen.
elnienjo schreef:Dan moeten ze in de randstad maar de hoogte in gaan bouwen. Daar wonen tenslotte mensen die van drukke steden houden. En geen import in de dorpen toestaan als er geen huizen zijn, de vrijgekomen huizen enkel voor mensen uit de eigen regio.
DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/binnenland/om-strafre ... QAltPXRdqQ
Ondanks dat ik denk dat de agent ook gehandeld heeft uit een hoge werkdruk, misschien zelfs wel overspannen was of daar dichtbij zat wegens al veel te lange tijd aan personeelstekort door ons wederom falende regering. En ik zeker met deze man te doen heb.
Ben ik wel blij dat het onderzoek heeft uitgewezen dat de agent zijn boekje te buiten ging en niet de trekker chauffeur.
Wat uit de beelden ook niet anders kon.
Toch voelt dit ook niet fijn.