Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:De uitspraken die hij doet is niet meer dan haatzaaien.
Vind niet dat we dat met z’n allen toe moeten staan en normaal kunnen vinden.
Maar goed, hoop dat z’n kiezers bij m weggaan.
Libra76 schreef:Je mag bijvoorbeeld GW aanspreken op zijn gedrag maar ik ben tegen het beperken van de vrijheid van meningsuiting. Je hoeft alleen maar naar andere landen te kijken waar dat beperkt wordt om te weten wat een groot goed het is om die vrijheid te hebben.
Ik ben het absoluut niet met GW eens maar ik sta er wel achter dat hij mag roepen wat hij wilt. Mits het niet tegen de wet is, zoals bijvoorbeeld discriminatie.
Libra76 schreef:Je mag bijvoorbeeld GW aanspreken op zijn gedrag maar ik ben tegen het beperken van de vrijheid van meningsuiting. Je hoeft alleen maar naar andere landen te kijken waar dat beperkt wordt om te weten wat een groot goed het is om die vrijheid te hebben.
Ladyingreen schreef:.... straks burgers elkaar de pan in gaan lopen hakken.
BigOne schreef:Dit vind ik van een aantal partijen toch wel ronduit schandalig, niet eens reageren;
https://x.com/therightsforum/status/194 ... EopP3zUX6Q
Loretta schreef:Soms mag je je serieus af vragen of het niet beter was als Europa zich wat minder met elk detail in de lidstaten bemoeit.
Europa ruziet met Nederland over het spoor, moeten reizigers straks vaker overstappen? - https://nos.nl/l/2575713
Als Brussel zijn zin krijgt moeten we maar afwachten of het wel echt beter wordt. De kans dat het veel slechter wordt is immers ook aanzienlijk. En de vergelijking met Zwitserland zegt gelijk al iets over de vraag. Zwitserland hoort namelijk niet bij de EU.
Electra63 schreef:Maar ook hier weer..... Nederland hield zich niet aan de regels.
Loretta schreef:Electra63 schreef:Maar ook hier weer..... Nederland hield zich niet aan de regels.
Dat klopt ja. Weer hield Nederland zich niet aan de regels.
Maar je kunt je tegelijkertijd afvragen of het in dit geval niet gewoon slechte regels zijn.
Het is een totaal ander onderwerp dan het onderwerp natuur. Waarin je juist blij kan zijn dat er regels zijn omtrent waterkwaliteit en achteruitgang van de natuur.
Het verplicht moeten vermarkten van bijna alles heeft de burger weinig goeds gebracht. De liberalisering sinds de jaren 90 is in heel veel opzichten een verslechtering gebleken. En nu we op het spoor een werkbare situatie hebben. Komt Brussel ons vertellen dat het anders moet en dat het misschien wel opgeknipt moet worden in allemaal losse lijntjes.
Raineri schreef:Ik ben blij met de gelaagdheid van de democratie met de EU. Sterker nog, wat mij betreft mag de EU verder federaliseren om rare nationale uitspattingen te dempen.