Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als er morgen een oorlog uitbreekt, heeft de Belgische Defensie geen enkel voertuig meer waar een kanon op staat, en ook geen enkel voertuig dat soldaten op lastig terrein even snel en veilig kan vervoeren. Bijna alle 127 Piranhas - de zwaarste voertuigen van ons leger - staan in de garage, met scheurtjes in het chassis. Wanneer die hersteld worden, is onduidelijk, en de Jaguars die ter vervanging zijn besteld, worden pas binnen twee jaar geleverd.
Pandora2 schreef:Iemand een paar tanks te leen voor die arme belgen ?
Citaat:Als er morgen een oorlog uitbreekt, heeft de Belgische Defensie geen enkel voertuig meer waar een kanon op staat, en ook geen enkel voertuig dat soldaten op lastig terrein even snel en veilig kan vervoeren. Bijna alle 127 Piranhas - de zwaarste voertuigen van ons leger - staan in de garage, met scheurtjes in het chassis. Wanneer die hersteld worden, is onduidelijk, en de Jaguars die ter vervanging zijn besteld, worden pas binnen twee jaar geleverd.
Het resultaat van jaren besparing op defensie en vast en zeker ook wanbeheer, zoals wel vaker hier
BigOne schreef:Rutte? Dat is nog altijd aan de regeringen zelf, het is onze eigen coalitie die bezuinigd op zorg, onderwijs en sociale zekerheid, daar heeft Rutte niets mee te maken. Door de programma’s niet door te berekenen krijg je dit soort toestanden.
pien_2010 schreef:Gisteren het eerste deel gezien van de VPRO over Zelensky. Ik vond het erg interessant. Er komen nog twee delen.
Ik wist bv niet dat Poetin tijdens de val van het ijzeren gordijn, in Berlijn werkte (binnenlandse "veiligheid dienst" en wachtte op orders uit Moskou die niet kwamen. Daar al was zijn enorme frustratie aanwezig over het uiteenvallen en verliezen van land dat bij Rusland hoorde.
Als iemand de link later kan vinden en hier wil plaatsen ben ik daar blij mee. Dan ga ik het naar Yuliia sturen.
BigOne schreef:Volgens onofficiële berichten heeft trump allang een voorstel via via gedaan, een giga bedrag voor 40 jaar onbeperkt ontginnen. En wie heeft het meeste belang bij lithium? Juist, Elon Musk. Daarom hoor je musk nooit over Rusland , die zitten op een goudmijn in bezet gebied.
Pandora2 schreef:Iemand een paar tanks te leen voor die arme belgen ?
Het resultaat van jaren besparing op defensie en vast en zeker ook wanbeheer, zoals wel vaker hier