Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 05:47

tienus63 schreef:
Over een halfjaar komt het advies maak maar gewapende betonnen fundering???

Ik sprak gisteren een alpacafokker.

Die heeft afrastering op 180 cm laten maken.
Hij weet dat ze er over kunnen komen en er onder door kunnen graven.

We zeiden al tegen elkaar, willen ze dan echt funderingen/ keerwanden in de grond.
Of gaan mensen puin of glas in de grond stoppen tegen het graven?

Zijn antwoord was als ze er onder door graven stop ik er mee.
Hij kon zich niet indenken dat een wolf probeert te graven als er 9 kV op de onderste draad staat.

Ik zei tegen hem, in de winter zitten ze goed in het haar en we weten allemaal dat vee met dikke vacht minder van stroom verneemt.
Hoeveel Shetlanders voelen door de dikke bos manen amper wat van het stroom.
En een wolf is zo slim, die bedenkt echt wel dan moet ik een wat langere en diepere tunnel graven om minder of geen last te hebben van het stroom.

Ik heb tegen de vossen al jaren 60cm gaas ingegraven bij mijn kippen. 30cm was niet genoeg, groeven ze alsnog onderdoor. Onderste draad op 15 cm, 10.000 volt op de draad.
Vos sprong hier over 120cm stroomdraad, dus nu op 150cm met bovenste draad geaard.
Als een vos dat al kan, wat moet je dan tegen een wolf doen?

Lukasje

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 10:41

Als je nagaat waar een hond over kan …

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 10:46

En dan heb je nog de adrenaline wat ze door pijn laat gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 10:47

https://www.telegraaf.nl/binnenland/par ... 53283.html

het is een serieus artikel, maar je zou echt denken dat je de speld leest

Citaat:
wolf in Amsterdam een ’verrijking’: ’Ook ratten niet bestrijden’
Amsterdam- Zelfs als wolven aan de poorten van de hoofdstad staan, is afschieten wat Partij voor de Dieren (PvdD) betreft geen optie. Ook niet met paintballgeweren. „Wolven vormen een verrijking van de natuur in Nederland en dragen bij aan een grotere biodiversiteit”, schrijft de partij in het Amsterdamse verkiezingsprogramma.

Daarom moet de gemeente Amsterdam beginnen met ’goede voorlichting over het belang van de wolf aan onder meer burgers, ondernemers en scholen’. „Schapenhouders en boeren krijgen voorlichting over het beschermen van hun dieren.” De partij wil ook hengelen verbieden.

„In Amsterdam wonen meer dieren dan mensen”, staat in het programma. De PvdD wil de rechten van die dieren verankeren in het beleid. Dat betekent bijvoorbeeld meer handhaving op dierenwelzijn en stoppen met de inzet van paarden en honden bij de politie.

Linkse partijen winnen debat over Amsterdamse vleesreclame: ’Staan jullie achter de kinderen die nu doodgaan?’
Deze poster is binnenkort verboden in Amsterdam.
„Waar mogelijk accepteren we de overlast die mensen ervaren van dieren”, schrijft de partij. Wespennesten in het bos blijven ongemoeid. Ook ratten en ander ongedierte mogen niet bestreden worden met klemmen en vallen, ondanks de toenemende overlast. Voor alle duiven in de stad, moeten duiventillen komen.

PvdD: reclameverbod voor zuivel
PvdD onderstreept eerdere voorstellen richting 18 maart. Dierentuin Artis wil de partij omvormen tot een stadspark, restaurants halen foie gras van de kaart en het reclameverbod voor vlees geldt het liefst ook voor zuivel.

In het Amsterdam van PvdD zijn huizen goed geïsoleerd en voorzien van zonnepanelen en gras op de daken. Terrasverwarmers verdwijnen en winkels houden de deuren dicht om energie te besparen.

Alarm om groot aantal bijtincidenten door honden: ’Mensen snappen vaak het gedrag niet’
De overheid wil graag precies weten hoeveel incidenten er zijn met bijtende honden.
Lijsttrekker Anke Bakker wil een ’fossielvrije’ stad. Ambtenaren moeten met de fiets of het openbaar vervoer naar hun werk. Wethouders die op dienstreis gaan, pakken de trein in plaats van het vliegtuig als de reis in minder dan twaalf uur is af te leggen.

’Palestina onafhankelijk’
Het programma beperkt zich niet tot dieren en klimaat. „Amsterdam spreekt uit dat Palestina een onafhankelijke staat is en roept de landelijke overheid op dit ook te doen”, staat er bijvoorbeeld ook.

Amsterdamse stadhuis mogelijk volledig plantaardig: ’Gehaktballen zijn geen eerste levensbehoefte’
Twee jaar geleden kwam er nog helemaal geen havermelk uit de koffieautomaten aan de Amstel.
Toch is ook daar de groene agenda nooit ver weg. De partij wil bijvoorbeeld niet dat kinderen met honger naar school gaan. „Daarom gaat de gemeente inzetten op gezonde kantines waar gratis biologisch fruit en een plantaardige schoollunch worden aangeboden. Schoolmelkregelingen worden stopgezet.”

De partij hoopt op deelname aan een nieuw college en wil dan wethouders leveren voor ’Dierenrechten & Dierenwelzijn’ en ’Klimaat & Biodiversiteit’.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 10:55

Hoop onzin en ook wat zinnige dingen. Maar ze zijn voor wat betreft de wolven/ratten etc. absoluut niet realistisch, om niet te zeggen: ze snappen er helemaal niets van. En dan snap ik ook helemaal niet waarom een gemeenteraad internationale kwesties op de kaart zet.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:10

Ik stel voor om ook antibiotica af te schaffen.

Bacterien zijn immers ook levende organismen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:16

En ik wil een verbod op Antiparasitaire middelen, zodat ze lekker schaamluis blijven houden daar :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:22

Vaccinaties er uit. Virussen zijn ook organismen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:22

Ik ben blij dat ze ook voor de rat opkomen :j

Iets zegt me dat dit niet bij gaat dragen aan hun draagvlak :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:23

De belachelijkheid van het beleid gaat zichtbaar worden :-)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:26

Ik ben geboren en getogen langs de Amsterdamse grachten

We hadden nog geen rioleringen en in de winter altijd eerst in de pot kijken of er geen rat in zat
Ze klommen gewoon lang de muren naar boven, zo groot als een kat.
Als je in het donker liep schoten ze voor je voeten weg..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:27

rien10 schreef:
De belachelijkheid van het beleid gaat zichtbaar worden :-)

precies.
Heel mooi.
Hoe meer ze van deze onzin laten zien hoe minder draagvlak er komt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:29

Echwel schreef:
Ik ben geboren en getogen langs de Amsterdamse grachten

We hadden nog geen rioleringen en in de winter altijd eerst in de pot kijken of er geen rat in zat
Ze klommen gewoon lang de muren naar boven, zo groot als een kat.
Als je in het donker liep schoten ze voor je voeten weg..

brrrrr, gruwel :x

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 12:00

In mijn jeugd in Schiebroek (wijk van Rotterdam) was het ook zo. Vreselijk grote ratten, in de singels, in de tuinen en schuren, en een enkele keer in de WC.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 12:38

Dat Rummenie niet kan zeggen of we een Gunstige Staat van Instandhouding hebben lijkt me logisch.

- We hebben als NL niet naar de EU gecommuniceerd hoeveel wolven we willen hebben en kunnen hanteren (want dat moeten lidstaten zelf doen)
- we weten nog niet of we als middelgroot of zeer klein land meedoen (Linell & Boitani, wat hier al meermaals is langskomen) en daarmee ook niet welke meetlat we gebruiken
- dit is nog steeds een SvI voor NL, terwijl 'onze' wolven deel uitmaken van een internationale populatie waarvan we ook niet helemaal helder hebben hoe groot die is.

Het is imo enorm bizar dat we nog als individuele lidstaten moeten beheren en monitoren, terwijl wolven geen grenzen kennen.

En nog bizarder blijf ik het vinden (zeker na het lezen/luisteren naar het interview met Boitani die hier laatst langskwam) dat we hier in NL zo vrolijk doorgaan met wolven conditioneren: ze rustig vee laten vreten en laten wennen aan mensen, waardoor het probleem alleen maar (exponentieel) groter gaat worden.

Manmanman....

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 12:56

Ik hoorde vandaag een verhaal dat in Schijf(N-B) een wolf gedood zou zijn door een hond.
Het lijkt me een ze sterk verhaal, en heb het nog nergens kunnen verifiëren maar misschien weet iemand hier er wat meer over?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:08

DuoPenotti schreef:
https://www.telegraaf.nl/binnenland/par ... 53283.html

het is een serieus artikel, maar je zou echt denken dat je de speld leest

Citaat:
wolf in Amsterdam een ’verrijking’: ’Ook ratten niet bestrijden’
Amsterdam- Zelfs als wolven aan de poorten van de hoofdstad staan, is afschieten wat Partij voor de Dieren (PvdD) betreft geen optie. Ook niet met paintballgeweren. „Wolven vormen een verrijking van de natuur in Nederland en dragen bij aan een grotere biodiversiteit”, schrijft de partij in het Amsterdamse verkiezingsprogramma.

Daarom moet de gemeente Amsterdam beginnen met ’goede voorlichting over het belang van de wolf aan onder meer burgers, ondernemers en scholen’. „Schapenhouders en boeren krijgen voorlichting over het beschermen van hun dieren.” De partij wil ook hengelen verbieden.

„In Amsterdam wonen meer dieren dan mensen”, staat in het programma. De PvdD wil de rechten van die dieren verankeren in het beleid. Dat betekent bijvoorbeeld meer handhaving op dierenwelzijn en stoppen met de inzet van paarden en honden bij de politie.

Linkse partijen winnen debat over Amsterdamse vleesreclame: ’Staan jullie achter de kinderen die nu doodgaan?’
Deze poster is binnenkort verboden in Amsterdam.
„Waar mogelijk accepteren we de overlast die mensen ervaren van dieren”, schrijft de partij. Wespennesten in het bos blijven ongemoeid. Ook ratten en ander ongedierte mogen niet bestreden worden met klemmen en vallen, ondanks de toenemende overlast. Voor alle duiven in de stad, moeten duiventillen komen.

PvdD: reclameverbod voor zuivel
PvdD onderstreept eerdere voorstellen richting 18 maart. Dierentuin Artis wil de partij omvormen tot een stadspark, restaurants halen foie gras van de kaart en het reclameverbod voor vlees geldt het liefst ook voor zuivel.

In het Amsterdam van PvdD zijn huizen goed geïsoleerd en voorzien van zonnepanelen en gras op de daken. Terrasverwarmers verdwijnen en winkels houden de deuren dicht om energie te besparen.

Alarm om groot aantal bijtincidenten door honden: ’Mensen snappen vaak het gedrag niet’
De overheid wil graag precies weten hoeveel incidenten er zijn met bijtende honden.
Lijsttrekker Anke Bakker wil een ’fossielvrije’ stad. Ambtenaren moeten met de fiets of het openbaar vervoer naar hun werk. Wethouders die op dienstreis gaan, pakken de trein in plaats van het vliegtuig als de reis in minder dan twaalf uur is af te leggen.

’Palestina onafhankelijk’
Het programma beperkt zich niet tot dieren en klimaat. „Amsterdam spreekt uit dat Palestina een onafhankelijke staat is en roept de landelijke overheid op dit ook te doen”, staat er bijvoorbeeld ook.

Amsterdamse stadhuis mogelijk volledig plantaardig: ’Gehaktballen zijn geen eerste levensbehoefte’
Twee jaar geleden kwam er nog helemaal geen havermelk uit de koffieautomaten aan de Amstel.
Toch is ook daar de groene agenda nooit ver weg. De partij wil bijvoorbeeld niet dat kinderen met honger naar school gaan. „Daarom gaat de gemeente inzetten op gezonde kantines waar gratis biologisch fruit en een plantaardige schoollunch worden aangeboden. Schoolmelkregelingen worden stopgezet.”

De partij hoopt op deelname aan een nieuw college en wil dan wethouders leveren voor ’Dierenrechten & Dierenwelzijn’ en ’Klimaat & Biodiversiteit’.

Ja dat was weer een "jawdropping moment" vanmorgen :D :D :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 13:20

Alleen al bij het lezen, lopen de rillingen over mijn rug.

@ knuffeldier, ik vind het gruwelijk lang duren. Het debat was afgelopen eind maart, we zijn zo een jaar verder en er is dan nog niets veranderd of besloten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 13:22

Aanval Wekerom Gld, twee schapen gedood
Citaat:
Wekerom Gelderland
23-01-2026

Aanval op schapen.

2 schapen gedood.

Sterkte voor de eigenaar.

meldingen z.sp.m. naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp.

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/14kQVz4v ... tid=wwXIfr

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:33

Wij hadden vroeger ratten in de tuin. Kwamen op vogelvoer van de buren af, maar wij kregen de schuld omdat we kippen hadden. Alles was echter afgesloten en de ratten konden echt het hok niet in door gaas overal. Hebben ze gevangen met een ouderwetse mollenklem. Ik heb voor de grap de vergelijking van rattenbestrijding dan ook maar mee stoppen wel eens gemaakt. Maar er zijn dus echt mensen die dat serieus menen. Builenpest dan ook maar weer terug in Nederland.

Ik kwam vanmorgen dit bord tegen, tegen de fotografen denk ik.

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:36

Hahaha, havermelk uit de koffie-automaat. Die lui zijn echt van de ratten besnuffeld.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:37

Raar dat ze hierboven artikel 461 van het Wetboek van Strafrecht aanhalen. Want dat is verboden toegang. En dat is het daar niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 13:51

Bloodymary schreef:
Hahaha, havermelk uit de koffie-automaat. Die lui zijn echt van de ratten besnuffeld.

Hoe melk je haver??

Spoiler:
Met groene vingers :D

Maar nee dan maar koffie zonder melk

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 14:27

SusanH schreef:
Wij hadden vroeger ratten in de tuin. Kwamen op vogelvoer van de buren af, maar wij kregen de schuld omdat we kippen hadden. Alles was echter afgesloten en de ratten konden echt het hok niet in door gaas overal. Hebben ze gevangen met een ouderwetse mollenklem. Ik heb voor de grap de vergelijking van rattenbestrijding dan ook maar mee stoppen wel eens gemaakt. Maar er zijn dus echt mensen die dat serieus menen. Builenpest dan ook maar weer terug in Nederland.

Ik kwam vanmorgen dit bord tegen, tegen de fotografen denk ik.

[ Afbeelding ]

Wat een raar bord

Citaat:
Artikel 461 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht (WvSr) stelt het strafbaar om zich zonder toestemming op een grond van een ander te bevinden, indien de toegang "op een voor hem blijkbare wijze" verboden is, wat vaak wordt aangegeven met borden zoals "Verboden Toegang"

Hoe kun je dan zeggen, wolven 100 meter en wandelen op paden

Doet me denken aan een fietspad vroeger in het bos.
verboden toegang voor paarden.
Halverwege, paarden in de berm.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 15:21

Citaat:
‼️‼️‼️‼️‼️‼️UPDATE‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Gisteren 22 januari 2026 heb ik beroep ingesteld bij de Rechtbank Noord-Holland tegen het niet tijdig nemen van besluiten door Staatsbosbeheer op meerdere door mij ingediende verzoeken op grond van de Wet open overheid (Woo).

Ondanks het verstrijken van de wettelijke beslistermijnen en een formele ingebrekestelling heeft Staatsbosbeheer tot op heden nagelaten besluiten te nemen. Ik wacht al bijna 3 jaar op een Woo-besluit van een Woo-verzoek van mei 2023 ( wolven Drents Friese Wold) en ook 2024 en 2025. Het langdurig uitblijven van besluitvorming heeft mijn vertrouwen in een zorgvuldige en professionele afhandeling door Staatsbosbeheer ernstig geschaad.

Zou u mij willen steunen alstublieft, zodat ik met mijn bedrijf Van Straaten Research vaker juridische procedures kan starten, want dat is keihard nodig. Wettelijke termijnen worden ruimschoots overschreden, documenten die de overheid niet openbaar wil maken of bewust achterhouden. En dat is niet zomaar. Dank voor uw steun! #wolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1EX6dB ... tid=wwXIfr