Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:25

Wranglerbutt schreef:
Wranglerbutt schreef:
Het is precies andersom B-)
Voor de productie van 1 kilo vlees is ongeveer 4 tot 25 kilo plantaardig voer nodig. En voor de productie van voer is veel land, water en energie nodig. Minder vlees eten is dus beter voor het klimaat.

Welk voer heb je het precies over ? Gras? daar is weinig voor nodig om dat te laten groeien, dat groeit nog inde berm. Maar dat ga jij niet eten waarschijnlijk? Jij wil bloemkool en veel moeiijker te telen producten waar alle grond ook nog niet geschikt voor ons. Gras groeit overal.

Denk je dat koeien alleen gras eten? Of dat je bermgras kan gebruiken als voer? :')
En wat denk je wat varkens, vleeskalveren en kippen eten?

Ik weet niet waar jij woont, maar in Zuid- en Oost Nederland wordt enorm veel maïs verbouwd en daarvan komt echt niets op het bordje van mensen. (sorry voor off-topic)[/quote]
Als je even objectief googled en niet alleen in jouw eigen straatje dan zie je nog heel andere dingen. Koeien eten overigens voor een heel groot deel afval. Oa van het soja wat mensen eten. Dat kun je niet meerekenen als geteeld voor de koe want als de koe het niet niet at werd het weggegoooid of hooguit compost. Het is beter voor de duurzaamheid als je minstens 1 x per week vlees eet. De koeien die de kaas maken moeten nl aan het eind van hun leven ook ergens heen, beetje jammer om weg te gooien Verder ga ik ook dit topic hier niet meer mee vervuilen. Er is van alles over te vinden en de meningen zijn nogal verdeeld.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:26

Pro boeren :')

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:29

Wranglerbutt schreef:
Popstra schreef:
Maar wrangletbutt, er is toch al reele bedreiging geweest!? Vorig jaar met dat meisje wat gebeten was.
Daar is enkel maar lacherig op gereageerd.

Dat vond ik vooral een vaag verhaal, dat met de dag veranderde. Het is volgens mij nog steeds niet duidelijk wat daar precies is gebeurd (eender met het verdwenen hondje Loui).
Ik ben er van overtuigd dat als er écht iets serieus was geweest met die probleemwolf Bram, dat de Provincie Utrecht hem wel gevangen of op andere wijze uitgeschakeld zou hebben.

Dat verhaal is vaag gemaakt door de pro wolf groeperingen. De leidster van de kinderen was overduidelijk, de ouders van het kind ook en de vrouw die met het hondje was was ook heel duidelijk. Geen vergis mogelijk maar er zijn er altijd van de wolvenkenners die nog wel even de zaak gaan bagatelliseren dat is een vast patroon.Als er geen filmpjes zijn dat iemand achtervolgd wordt is het ook niet waar volgens de wolvenlovers en ga zo nog maar even door. Het ligt er zo dik bovenop dat je het niet meer serieus kunt nemen. Oudere echtpaar uit Borne wat belachelijk werd gemaakt omdat een wolf niet naar binnen zou willen bij deze mensen en ook geen wolf was. Mensen werden ronduit te kijk gezet in de krant en op tv en wat bleek Het was wel een wolf, dna bewezen. Dan hoor je niemand meer. Dus zelfs geen ballen om excuus te maken. .

Douce

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:35

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:03

Wranglerbutt schreef:
Ik dacht dat we het on topic moesten houden.
Dat hele overheid-pest-boeren-weg is een hoax en berust onderbuikgevoelens, er is geen greintje bewijs voor.

Niet? Omdat ze het niet uitspreken? Het lijkt me ook niet iets om letterlijk uit te spreken, jou wel? Overheid-pest-boeren-weg is inderdaad niet aan de orde. Overheid-moet-van-boeren-af past beter. Helemaal in dit huidige tijdperk waarin alles afgeschoven wordt op pesten en intimiderend gedrag.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:28

Kaja schreef:
Wranglerbutt schreef:
Ik dacht dat we het on topic moesten houden.
Dat hele overheid-pest-boeren-weg is een hoax en berust onderbuikgevoelens, er is geen greintje bewijs voor.

Niet? Omdat ze het niet uitspreken? Het lijkt me ook niet iets om letterlijk uit te spreken, jou wel? Overheid-pest-boeren-weg is inderdaad niet aan de orde. Overheid-moet-van-boeren-af past beter. Helemaal in dit huidige tijdperk waarin alles afgeschoven wordt op pesten en intimiderend gedrag.

D66 wil vooral van boeren af LUID EN DUIDELIJK GESCANDEERD: HALVEREN DIE BOEREN! en dat noem jij geen pesten? Hoe zou jij het vinden dat er werd gezegd we doen de helft van de mensen die bij het UWV lopen er uit en geven ze geen uitkering meer? Hoe voelt dat, niet als pesten? In mindere mate ook groen links en natuurlijk Partij voor de Dieren zijn anti boer en zullen als doen om ze in een kwaad daglicht te stellen. Komt je dat niet bekend voor? Is dat al zo gewoon voor jou geworden? . Wordt leuk alles natuur, slecht onderhouden heide met heeeel veeeeel JKK en dan wordt het hooi lekker duur want niemand verbouwd het nog als uit de hand gelopen hobby en dus voor een maf prijsje en de pensionstallingen daardoor ook veel duurder, want die moeten dan concurreren met de mega boerenbedrijven die wel blijven -om de grond. Geweldig wordt het dan! Allemaal een duur ticket kopen om op een vastgelegd paadje een rondje bos te doen en als je pech hebt staat de parkeerplaats vol en kun je weer naar huis want ergens anders parkeren mag niet. O ja en in 2029 komt er heel veel Natura 2000 bij dus daar hoef je dan sowieso niet meer in, niet meer met en niet meer zonder paard. We mogen alleen nog een rondje om de gebieden en bossen aan de buitenkant samen met het andere verkeer. Gewoon over de openbare weg. Kijk maar naar alle routes en waar die zich naar verplaatsen. Paard fokken wordt erg duur en riskant, dus we gaan weer naar een elitesport. Er zijn nog altijd paardenmensen die niet door hebben dat ze niet genoemd worden dat ze wel mogen vertrekken omdat dat teveel kiezers kost.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:32

DubbelFun schreef:
Boon is er nog steeds, 28 lentes jong :)
<3 Tof paard

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:35

Rizette schreef:
Als je even objectief googled en niet alleen in jouw eigen straatje dan zie je nog heel andere dingen. Koeien eten overigens voor een heel groot deel afval. Oa van het soja wat mensen eten. Dat kun je niet meerekenen als geteeld voor de koe want als de koe het niet niet at werd het weggegoooid of hooguit compost. Het is beter voor de duurzaamheid als je minstens 1 x per week vlees eet. De koeien die de kaas maken moeten nl aan het eind van hun leven ook ergens heen, beetje jammer om weg te gooien Verder ga ik ook dit topic hier niet meer mee vervuilen. Er is van alles over te vinden en de meningen zijn nogal verdeeld.

Ik heb er iets meer verstand van dan jou 'objectieve' Google-kennis.
Om in vaktaal te blijven, u praat stierenpoep }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:39

Rizette schreef:
..O ja en in 2029 komt er heel veel Natura 2000 bij dus daar hoef je dan sowieso niet meer in, niet meer met en niet meer zonder paard.
Mijn 'achtertuin' de Veluwe is al jaren natura 2000 gebied en je mag er nog steeds in met of zonder paard! Wél netjes op de paden en niet in de rust-gebieden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:39

Douce schreef:
Vergeet het incident van de wolven die de jongen omsingelden niet.

https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... -en-wolven

Dat is vrijwel zeker een stierenpoep verhaal. Hier ook met een steeds veranderend verhaal, geen getuigen en het zou gaan om een roedel die op dat moment elders werd gefilmd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 15:44

Aanval Uddel Gld, schaap gedood
Citaat:
Uddel Gelderland
04-03-2025
Vanmorgen
Een schaap aangevreten en onthoofd.
De afrastering was ondergraven.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1CwQnz ... tid=wwXIfr

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:44

Rizette schreef:
D66 wil vooral van boeren af LUID EN DUIDELIJK GESCANDEERD: HALVEREN DIE BOEREN! en dat noem jij geen pesten? Hoe zou jij het vinden dat er werd gezegd we doen de helft van de mensen die bij het UWV lopen er uit en geven ze geen uitkering meer? Hoe voelt dat, niet als pesten? In mindere mate ook groen links en natuurlijk Partij voor de Dieren zijn anti boer en zullen als doen om ze in een kwaad daglicht te stellen. Komt je dat niet bekend voor? Is dat al zo gewoon voor jou geworden? . Wordt leuk alles natuur, slecht onderhouden heide met heeeel veeeeel JKK en dan wordt het hooi lekker duur want niemand verbouwd het nog als uit de hand gelopen hobby en dus voor een maf prijsje en de pensionstallingen daardoor ook veel duurder, want die moeten dan concurreren met de mega boerenbedrijven die wel blijven -om de grond. Geweldig wordt het dan! Allemaal een duur ticket kopen om op een vastgelegd paadje een rondje bos te doen en als je pech hebt staat de parkeerplaats vol en kun je weer naar huis want ergens anders parkeren mag niet. O ja en in 2029 komt er heel veel Natura 2000 bij dus daar hoef je dan sowieso niet meer in, niet meer met en niet meer zonder paard. We mogen alleen nog een rondje om de gebieden en bossen aan de buitenkant samen met het andere verkeer. Gewoon over de openbare weg. Kijk maar naar alle routes en waar die zich naar verplaatsen. Paard fokken wordt erg duur en riskant, dus we gaan weer naar een elitesport. Er zijn nog altijd paardenmensen die niet door hebben dat ze niet genoemd worden dat ze wel mogen vertrekken omdat dat teveel kiezers kost.

Ben je boer/ werk je in de agrarische sector of heb je er alleen een mening over?
Hier worden zoveel zaken uit zijn verband getrokken of juist willekeurig aan elkaar verbonden, dat ik geen moeite ga doen om te antwoorden :evaw:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:50

DubbelFun schreef:
Rizette schreef:
..O ja en in 2029 komt er heel veel Natura 2000 bij dus daar hoef je dan sowieso niet meer in, niet meer met en niet meer zonder paard.
Mijn 'achtertuin' de Veluwe is al jaren natura 2000 gebied en je mag er nog steeds in met of zonder paard! Wél netjes op de paden en niet in de rust-gebieden.

En het natura gebied waar ik woon mag je niet in met een paard.

Dus conclusie het verschilt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 15:55

Dat van die jongen weet ik ook nog steeds niet wat daarvan te denken.

Maar de 2 gebeten kinderen.
De zwaar gewonde en uiteindelijk dode hond zijn alle dna bewezen.
En dat moet meer dan dik voldoende zijn om die wolven te doden.

En dat daar steeds leugens bij verzonnen werden door faunabehee, meneer die inde kamer zit zelfs, is gewoon zeer kwalijk.
Helaas blijkt dat ongestraft te kunnen in Nederland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:21

DuoPenotti schreef:
En het natura gebied waar ik woon mag je niet in met een paard.

Dus conclusie het verschilt

Duidelijk. Misschien een andere eigenaar?? Hier zijn volgens mij Staatsbosbeheer en Defensie de 'eigenaren' (a.i. beheerders).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:27

Gemeente Ede beheert ook een flink deel, en Natuurmonumenten (Planken Wambuis). SBB niet zover ik weet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:29

Hier word het beheert door staatswanbeheer.

Ja wan. Want wat er die mee uitspoken onder de noemer natuur is zoals op meerdere plekken schandalig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:44

Hier wordt het Natura2000 gebied door Natuurmonumenten beheerd en mag je ook gewoon met paard doorheen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:51

DubbelFun schreef:
Ik zat in een lekker drafje maar ben maar even terug naar stap gegaan en stil gaan staan toen hij bleef kijken. Toen hij net uit het zijpad kwam verwachte ik nog dat er een baasje achteraan zou komen... maar die kwam niet. Dus toen wist ik zeker hoe laat het was....

Ik zou de bibbers krijgen

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:53

Wranglerbutt schreef:
Douce schreef:

Dat is vrijwel zeker een stierenpoep verhaal. Hier ook met een steeds veranderend verhaal, geen getuigen en het zou gaan om een roedel die op dat moment elders werd gefilmd.

Het lijkt mij (en de provincie Utrecht zelf) zeker een aannemelijk verhaal. Jongen fiets naar school, op de grens tussen het gebied van twee Roedels, (waarvan de Gelderse met zekerheid tenminste 5 wolven bevat en de Utrechtse met zekerheid tenminste 7 wolven heeft), komt een flink aantal wolven uit de bosjes schieten. De wolven 'omsingelen' de jongen (zo zal iemand het best beleven als er plots zo'n (5-7) nieuwsgierige wolven naar je staren) en de jongen valt van schrik van zijn fiets. Een passerende auto toetert en de wolven vervolgen hun weg. De jongen is zo erg geschrokken dat hij terug naar huis fiets inplaats van door te gaan naar school.

Welk deel is dan zo onwaarschijnlijk? Dat de jongen een schatting maakt van 10 is niet heel gek in een gebied waar Roedels wolven lopen. Lijkt me niet dat iemand op zijn gemak de wolven pootjes telt als hij languit op de grond ligt... En hoe ondenkbaar is zo'n ontmoeting met alle gefilmde en gemelde wolven die gespot worden?

Juist in die regio heb je 6 wolven Roedels binnen een straal van zo'n 30 km. Dat lijkt mij juist de aangewezen locatie voor de ontmoeting met een roedel wolven.

https://localfocuswidgets.net/66fe77322d19a

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:56

Wranglerbutt schreef:
Douce schreef:

Bevestiging van een duidelijk patroon als een aanval niet gefilmd is, is het niet gebeurt en liegt de persoon om wie het gaat. Stelselmatig wordt alles ontkend. Totdat je er echt niet meer onderuit kunt. Wie wil je nou wijs maken dat een wolf bijna alles lust en het liefst ook afmaakt als het hem uitkomt behalve een mens en zijn hond? Dat op het moment dat ze hier de grens overkomen geen mensen meer uitproberen of achtervolgen of door wolfwerende afrastering gaan? Dat is pas een poepverhaal Het is allemaal al wereldwijd gebeurt en meegemaakt, behalve in Nederland daar kan het niet waar zijn.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:58

Cinnepin schreef:
DubbelFun schreef:
Ik zat in een lekker drafje maar ben maar even terug naar stap gegaan en stil gaan staan toen hij bleef kijken. Toen hij net uit het zijpad kwam verwachte ik nog dat er een baasje achteraan zou komen... maar die kwam niet. Dus toen wist ik zeker hoe laat het was....

Ik zou de bibbers krijgen

Dat vind ik nog de meest ideale situatie dat je ze van voren ziet. Dan heb je nog enig moment van nadenken. Dan hebben we het nog niet gehad over door de struiken komen vliegen van weerszijden of 1 kant. Niet dat ik er graag mee te maken krijg.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:02

Cayenne schreef:
Hier wordt het Natura2000 gebied door Natuurmonumenten beheerd en mag je ook gewoon met paard doorheen.

Mooi, op veel plekken gaat steeds meer dicht en worden de paden naar de randen verplaatst. Altijd meegenomen dat het bij jullie niet gebeurt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:31

@Rizette… Zoals al eerder benoemd, appels met peren vergelijken werkt niet. Het gros heeft hier niet eens door dat dat wordt gedaan, maar jij schiet wel heel ver door. Oeps!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:09

Hier mag je inderdaad niet met een paard er in (hetzelfde gebied als waar DuoPenotti woont), maar ik denk dat het er aan ligt wat voor soort gebied het is. Hier is het echt een wetland waar enorm veel vogels wonen en broeden, ook hele speciale. Een groot deel is ook afgesloten voor wandelaars van 15 maart tot 15 juli voor het broeden. Zou eigenlijk ook niet echt geschikte paden weten hier om met een paard over te rijden.