Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:28

Als er er oproer vanuit de democraten zou komen, was dat in 2016 al gebeurd. Toen Trump de verkiezingen won hoewel Clinton de meeste stemmen had gekregen. Geen oproer gezien.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:30

Nee, er zijn ook zeker geschifte Harris aanhangers. Ik heb alleen het idee dat dat meer einzelgangers zijn en geen Proud Boys bijvoorbeeld. En de gematigde Republikeinen zullen zich inderdaad gewoon gedragen.

Maar ik verwacht idd ook wel ellende wat het ook wordt. Alleen meer ellende uit kamp Trump als Harris wint dan andersom.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:30

Dat snap ik Mysa :)
Maar gevoelsmatig heb ik het idee dat het nu grimmiger is.. maar ik kan er natuurlijk naast zitten, het is ook een gevoel en geen feit hè. Het zijn voor de Amerikanen spannende tijden..

Mylittlejoy: Ja precies, en dat het andersom nog erger wordt vrees ik ook hoor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:41

Trump roept zelfs op om twee keer te stemmen!! Mensen kunnen daar gevangenisstraf voor krijgen
https://x.com/kamaladreams/status/18510 ... EopP3zUX6Q

En in een overwegend democratisch stemmende buurt zijn twee brievenbussen met stembiljetten in de brand gestoken, dader inmiddels gepakt. Je verzint het niet, een republikein.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:50

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:47

Waarom is dit een vreemd account?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:36

Cer schreef:
Ik denk dat Harris idd niks geks doet, maar haar aanhangers.. als je ziet hoe boos sommigen zijn op trump, denk jij dat die het makkelijk accepteren dat hij aan de macht komt?

Ik ben wel benieuwd waar je op baseert “dat ik onder invloed ben van Trump retoriek”?

Je lijkt vooral heel veel mee te krijgen van Trump retoriek en weinig vanuit het andere kamp :)

Gezien het gevaar dat Trump met zich meebrengt vind ik het sowieso een wonder dat nog niemand hem omgelegd heeft. (Let wel: het zou niks oplossen en de situatie waarschijnlijk alleen erger maken) Vooralsnog komt volgens mij zo'n beetje al het geweld van Republikeinen / MAGA's.
Omdat Trump daartoe oproept en dat stimuleert.

Ik vind het knap van de niet-Trumpers dat niemand "zijn verantwoordelijkheid neemt" en een opkomende dictator omlegt voordat die volledig aan de macht is. Dat men boos is op Trump is niet zomaar vanwege dat hij een paar dingetjes anders wil dan anderen, zoals bij normale verkiezingen. Deze man is gewoon echt een gevaar.

Zorgt voor veel onstabiliteit in de wereld, probeert d.m.v. keihard liegen over alles en iedereen stemmen te winnen van degenen die er juist het minste belang bij hebben als hij wint. Wil het leven een stuk moeilijker maken voor heel veel mensen. Is een bedreiging voor de NATO. Wil het liefst mensen omleggen die niet voor hem buigen.

Het is een heel stuk logischer dat mensen daar bang / boos van worden dan hoe lelijk Trump, zijn meelopers en de MAGA's doen over goed volk zoals Harris en Walz.

Als zó veel (hooggeplaatste) mensen uit zijn inner circle van hem weglopen en met gevaar voor eigen leven en carrière hun best doen om het volk over hem te waarschuwen, terwijl hij eigenlijk "1 van hun" is.... dat is zéér veelzeggend.

Overigens.... de democraten zullen vast niet heilig zijn maar volgens mij zijn het al sinds jaar en dag juist de Republikeinen die op allerlei manieren valsspelen om aan de macht te komen. Het moeilijk maken voor veelal democratische kiezers om te stemmen. Via leugens / onterecht opzetten tegen de andere partij zieltjes winnen. Nixon. Stoppen met stemmen tellen als dat hun beter uitkomt (Al Gore die waarschijnlijk gewonnen zou hebben bij eerlijk tellen van ALLE stemmen).

Hillary met de popular vote. Tegenhouden dat Obama een judge kon benoemen en daarna Trump wel allerlei omkoopbaar kachelhout laten benoemen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:28

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:34

Ugh ja precies, ik dacht net hetzelfde.... hij was inderdaad aan het zeggen dat hun hatelijke retoriek "garbage" is maar ze hebben het weer lekker af kunnen knippen dat het lijkt alsof hij de helft van de Amerikanen "afval" noemt.... |o

God dit is net zo'n "basket of deplorables" opmerking die Hillary de kop gekost heeft -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:44

Zei hij garbage? Ik dacht meteen aan trash omdat dat veel vaker ook voor mensen wordt gebruikt. (puur taalkundig bedoelde vraag).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:51

Trump noemde 6 januari een “ act of love” en er zijn video’s waarop de familie van trump staat te grijnzen bij de bestorming van het kapitool.
Ook zijn dochter Ivanka krijgt nu onder uit de zak want ze doet te weinig om hem te steunen.
Die zie je inderdaad bijna niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:05

@pmarena: dat is niet zo gek als ik net een 3 urige podcast met Trump heb geluisterd hè ;)
Als dat “onder invloed” is..? Ik luister ook veel podcasts over cults/seriemoordenaars/true crime, ben ik dan “onder invloed” of heb ik dan gewoon ergens naar geluisterd?

Als Kamala die podcast doet, ga ik daar ook naar luisteren :j

@bigone: wat is de orginele datum van dat filmpje?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:21

mylittlejoy schreef:
Karl66 schreef:
Maar de realiteit is dat het om opkomst-verkiezingen gaat en dat ze dus blijkbaar niet in staat is haar kiezers voldoende te activeren, waardoor haar winstkans van 63 naar 46% is gezakt. En bij een opkomstverkiezing moet je dan vooral naar jezelf kijken in plaats van externe redenen te zoeken.

Dit herhaal je wel een aantal keer, maar voorlopig worden in alle staten de early voting records verpletterd, wat in het verleden in ieder geval vooral Democraten waren. Om te zeggen dat ze geen mensen weet te activeren, is op zijn minst voorbarig te noemen. Hier kunnen we mogelijk pas na 5 november met zekerheid iets over zeggen.

Laten we ook niet vergeten dat bij veel democraten nog een trauma van 2016 zit, waarbij Clinton idd niet wist te activeren en Trump er met de winst vandoor ging. Er is ook een grote groep die dát wil voorkomen en alleen daarom al gaan stemmen.

Ik vind overigens persoonlijk de campagne van Harris niet slecht. Kan ze soms wat sneller to the point komen: ja. Maar slecht? Zeker niet. Maar ja, zij wordt wel aan hele andere standaarden gehouden dan Trump. Als hij z'n kiezers weet te activeren door te roepen dat immigranten de huisdieren van Amerikanen opeten, tja, wat kan je daar dan aan doen? Ik begrijp niet hoe een campagne die van leugens aan elkaar hangt bij Trump een betere campagne kan zijn dan iemand die wel op policy campagne voert en ondertussen ook nog haar tegenstander moet factchecken en tegenspreken, zonder dit teveel te doen en af te leiden van haar policies.

Dit dus. De campagne is niet eens slecht denk ik, maar omdat ze veel "braver" is haalt ze minder vaak het nieuws. Dat zie je overal. De grootste schreeuwlelijken die de meest extreme, controversiele dingen doen krijgen de meeste (media) aandacht. Je wint niet meer met een eerlijk gevecht.

De economie is wel een dingetje inderdaad, als ik het zo lees heeft men meer vertrouwen in Trump om dat te fixen. Bizar genoeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:30

Cer schreef:
@pmarena: dat is niet zo gek als ik net een 3 urige podcast met Trump heb geluisterd hè ;)
Als dat “onder invloed” is..? Ik luister ook veel podcasts over cults/seriemoordenaars/true crime, ben ik dan “onder invloed” of heb ik dan gewoon ergens naar geluisterd?

Als Kamala die podcast doet, ga ik daar ook naar luisteren :j

voordat je denkt dat het niet recent is.
https://x.com/girlsreallyrule/status/18 ... EopP3zUX6Q

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:27

Elon Musk - die van Trump een positie krijgt als hij wint - heeft gister aangegeven eerst de Amerikaanse economie te zullen crashen, om deze vervolgens 'gradually over the years' weer op te bouwen. Het eerste dat ik mij dan afvraag: hoeveel jaar denken ze te hebben?

@pmarena: "Ik vind het knap van de niet-Trumpers dat niemand "zijn verantwoordelijkheid neemt" en een opkomende dictator omlegt voordat die volledig aan de macht is." Nee, dat ik vind ik niet knap. Het heet gewoon goed fatsoen om een ander niet om te leggen. Zoiets suggereren is dezelfde retoriek als we zo veroordelen. Ik begrijp de frustratie en heb deze ook, maar laten we onszelf niet verlagen tot dat niveau.

Mbt tot voter fraud zijn het voorlopig alleen maar MAGA's die betrapt worden op fraude, door middel van vervalsen van handtekeningen van overleden familieleden, het stelen van biljetten bij test-tellingen van machines en het blokken van de rijen bij het stemmen.

Dat commentaar van Biden is idd zo verschrikkelijk onhandig. Ik hoop dat dat niet teveel teweeg brengt, maar je geeft rechts een enorme mogelijkheid om de aandacht van hun eigen zooi af te halen. Zonde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:48

BigOne schreef:
voordat je denkt dat het niet recent is.
https://x.com/girlsreallyrule/status/18 ... EopP3zUX6Q

Ik weet echt niet waar je het nu weer over hebt. Het andere filmpje, dat was van een ander jaartal. Daar had ik het over. Ik vind het heel lastig een normaal gesprek te voeren als jij de vraag omzeilt hoor..

Om in te haken op het filmpje wat je nu toont (waar je verder geen vraag over stelt, je plaatst het gewoon, dus ik zeg er maar gewoon wat over), ik heb de hele uitzending erbij gezocht, met de oorspronkelijke vraagstelling erbij "You have a chance to win back my vote" zegt de vraagsteller, onder andere. En hij vraagt iets over Trumps gedrag / actie tijdens jan 6th. Vervolgens zit ik weer een kwartier ofzo naar het gewauwel van Trump te luisteren (ben ik dan weer onder de invloed? ;) ) en zegt hij niks substanstieels, doet hij weer negatief over Harris (dat vond ik tijdens die podcast ook erg irritant en infantiel) en Biden en zegt hij dat Ashli Babbitt was killed, nobody was killed. Uiteindelijk ben ik er geen steek wijzer van geworden anders dan wat ik zelf al een beetje wist, ik snap meestal geen reet van wat hij vertelt. Jammer dat er niet doorgevraagd werd over Ashli. Ik denk wel dat het publiek daar weet wat ze gaan stemmen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 19:12

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 19:42

The Governator :D Degelijke vent wel +:)+ Heeft zich ook wel eerder uitgesproken over Trump volgens mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:17

Vooral z’n uitspraak : Hate politics :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:36

Ja maar hij was best goed als Governor volgens mij :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 08:45

Ik doe de vraag nog even opnieuw :j
Cer schreef:

Overigens, Arnold vind beide kandidaten eigenlijk niet super he, en ik denk dat de punten die hij aanhaalt over Kamala, breder leven " Democrats aren’t any better at dealing with deficits, and I worry about their local policies hurting our cities with increased crime."
Volgens mij is dat, kort door de bocht, ook weer waar Trump een speerpunt van maakt. Fighting crime, criminal immigrants en het grootste probleem van Amerika nu, de enorme drugsproblematiek. (buiten dat hij ook andere dingen zegt natuurlijk)

En dat is dan denk wat Kamala niet goed kan pareren, ook volgens Karl zn berichten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:01

Cer schreef:
Ik doe de vraag nog even opnieuw :j
Cer schreef:

Overigens, Arnold vind beide kandidaten eigenlijk niet super he, en ik denk dat de punten die hij aanhaalt over Kamala, breder leven " Democrats aren’t any better at dealing with deficits, and I worry about their local policies hurting our cities with increased crime."
Volgens mij is dat, kort door de bocht, ook weer waar Trump een speerpunt van maakt. Fighting crime, criminal immigrants en het grootste probleem van Amerika nu, de enorme drugsproblematiek. (buiten dat hij ook andere dingen zegt natuurlijk)

En dat is dan denk wat Kamala niet goed kan pareren, ook volgens Karl zn berichten.

Maar wat voor realistische ideeën heeft Trump dan voorgesteld om deze problemen op te lossen? Dat mis ik een beetje?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 09:34

Ja geen.
maar hij roept "im gonna fight drug cartels", en ik dacht dat Harris geassocieerd werd met "defunding the police" (hoewel dat wellicht van langer geleden is). En dat ze ooit (ja want zo gaat dat in politiek, dan worden oude koeien omhoog getrokken) de reputatie had mensen makkelijk op te sluiten vanwege bezit van marijuana, wat misschien niet helemaal terecht was.

Ik schrijf ook alleen maar wat ik lees :) Omdat hier vaak geschreven wordt dat mensen niet snappen hoe er uberhaupt op Trump gestemd kan worden. En ik lees het allemaal heel oppervlakkig, misschien wel zoals de meest simpele amerikanen. Dus ik ken niet alle ins and outs.

Betreffende fentanyl (wat een enorm enorm probleem is) kom ik op dit artikel
https://www.nytimes.com/2024/09/29/us/p ... tanyl.html
waarbij Trump blijkbaar gedurende een rally heeft gezegd dat Harris fentanyl wil legaliseren (wat niet waar is) en het weerwoord van Harris is dan "The Harris campaign declined to comment about Mr. Trump’s latest attack," ik vraag me af waarom ze er dan niet gewoon op inhoud tegenin gaat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:13

Natuurlijk snappen "we" wel waarom mensen op Trump stemmen :j

Omdat ze voorgelogen wordt dat hij goede bedoelingen heeft. (die hij helemaal niet van plan is om waar te maken, hij zegt gewoon wat hij denkt dat stemmen oplevert)

En ook een deel volk dat anderen hun wil op wil leggen, niet mee wil in modernisering / verandering en dat terugvindt in de retoriek van Trump, die het dus gewoon een geschikte leider vinden omdat die zijn zin door wil drukken om andere mensen en vooruitgang te onderdrukken. Desnoods door de militairen er op los te laten := (Alsof die dat zouden willen op eigen volk, maar dat interesseert hem geen zak natuurlijk dat hij soldaten dan in een zeer lastige positie zou brengen)

Het niet snappen waarom mensen in hemelsnaam op Trump stemmen is als het niet snappen waarom Putin Ukraïne aanvalt op zo'n vieze manier. Waarom mensen allerlei andere hele nare dingen doen van anderen kwaad doen en onderdrukken. Natuurlijk snap je wel "waarom" maar wil je niet snappen dat mensen zó laag kunnen zinken in "het kwaad" dat ze er voor over hebben om hun doel te bereiken :n

Zoals gelukkig heel veel Republikeinen zeggen: ze zijn het zeker niet eens met alle democratische standpunten maar dat is ondergeschikt aan een algemeen fatsoen dat Trump niet heeft en dat eerst veilig gesteld moet worden. Country over party.

Dat mensen allerlei ondergeschikte zaken belangrijker vinden dan een fatsoenlijke leider.
Dat ze bereid zijn om iemand als president te kiezen die zoveel haat zaait. Zoveel gevaarlijke leugens vertelt die mensen het leven kost en de hele wereld ontzettend veel onnodige stress bezorgd. Die opkijkt en aanwrijft tegen dictators. Die zijn eigen mensen de doodstraf zou willen geven, alleen maar omdat ze niet voor hem buigen.

Die geen tegenspraak duldt, en als een online bully heel lelijk doet over iedereen die niet met hem meeloopt. Een zielig, jankerig, stampvoetend klein kind dat uitbarst als het zijn zin niet krijgt. Dat pakt wat 'ie wil hebben, geen respect heeft voor anderen. Zijn rekeningen niet betaalt, een spoor van gedupeerden achterlaat overal waar hij komt. Alles kapotmaakt dat hij aanraakt. Die totaal het tegenovergestelde is van alles waar een God of Jezus (of een paar niveautjes lager: een fatsoenlijke president) voor staat. En dan tòch wordt gezien als dé kandidaat voor de diep gelovige gemeenschap in de USA.

Het is te bizar voor woorden. Dus ook al begrijp je waarom mensen voor hem kiezen (enorme misleiding en angst voor modernere tijden) dan nog begrijp je niet hoe ze zó onnozel kunnen zijn en zó laag kunnen zinken.

Je begrijpt het proces er achter prima, maar an sich is het gewoon onbegrijpelijk dat die mensen zichzelf nog recht in de spiegel aan kunnen kijken :n

En het is ook zó bizar dat nog steeds een half volk gelooft dat Trump en de zijnen degenen zouden zijn die voor "justice" en de politie en dergelijke staan := Het is verdorie zelf een crimineel die al decennia lang weet weg te glibberen uit de handen van justitie, en hij en de zijnen zijn heel erg voor met de justitiële vuist er op slaan - maar alleen bij anderen, zij moeten boven de wet staan :=

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:08

Dus Amerikanen zijn dom en laten zich voorliegen, als ik het goed begrijp.

Volgens mij gaat het vooral om de economie. Die gaat geweldig, alleen merkt de gemiddelde Amerikaan dat niet, behalve dan dat het leven steeds duurder wordt. Dat is de reden waarom veel Amerikanen voor Trump kiezen, vanwege het huidige economische beleid. Ze gaan er vanuit dat dat niet minder kan worden.