Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

prompter schreef:
Goed, dit is een paardenforum. En het onderwerp is ernstig, dat staat buiten kijf :

Maar bedoelde je niet "kentering" :)) ?

Hahaha, ik moest ff googlen, begreep je tekst echt niet. Maar nu wel. En ja, ik bedoelde kentering :D :D

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Ik zag je al in een vloeiende galop door de topics gaan :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

prompter schreef:
Ik zag je al in een vloeiende galop door de topics gaan :D

Dat zou ik best willen, maar helaas zit ik door omstandigheden al 2 jaar niet meer te paard na 44 jaar meerdere paarden per dag te hebben gereden. :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Ja, ik "ken" je nog van vroeger van bokt. Ik ben ook niet meer zo actief, al heb ik nog wel een paard.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

prompter schreef:
Ja, ik "ken" je nog van vroeger van bokt. .

Oh Help :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:23

Maar even terug naar het nieuws en de politiek.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/f ... YLGinnrQsA

Deze week 2 gevallen van Femicide. Een nieuwsbericht dat de veiligheid van vrouwen die op straat lopen behoorlijk zijn verminderd. Dit is een issue die politiek bijna niet besproken wordt, terwijl het echt een probleem is.

Zelf ervaar ik het ook. Ik woon in midden Nederland in een dorp met 70.000 inwoners. In de straat 3 kroegen, waarvan er bij 1 flink gedeald wordt. Woningen gaan in deze straat vanaf 6 ton weg. Dus niet echt een achterstand wijkje. Ik loop in het weekend niet meer savonds alleen over straat. Gewoon omdat er overal hangjongens zijn die schelden en intimideren. Neem zelfs de hond mee als ik wat uit mijn auto moet pakken. Nu kan die hond ook de aanleiding zijn :+

En dan ben ik bijna 50. Ook als ik een biertje ga drinken in de kroeg ben ik de afgelopen 2 jaar meerdere malen lastig gevallen. En dan krijg ik de opmerking van de kroegbaas: Ja maar je hebt ook wel een korte broek aan. Of ja, zoń jurkje moet je niet aan doen.

Hier had ik vroeger echt nooit last van. Nooit!

Ik begrijp dat er vanuit gemeentes steeds meer voorlichting komt, maar hoe komt het dat we waar bergafwaarts aan het gaan zijn mbt vrouwen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Johan Derksen legitimeert iedere zoveel dagen weer vrijelijk het neerbuigend doen over vrouwen of vrouwenrechten. Dat heeft impact.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Shadow0 schreef:
Johan Derksen legitimeert iedere zoveel dagen weer vrijelijk het neerbuigend doen over vrouwen of vrouwenrechten. Dat heeft impact.

De grotere impact schijnt te zitten in dat jongeren Andrew Tate volgen. Dat er op de universiteit tegenwoordig meer vrouwen dan mannen zitten. Dat vrouwen tot hun 30ste meer verdienen. Dat maakt mannen/jongens onzeker en dan komt Andrew Tate voorbij.

Plus dat we ook een heel zooitje wereldleiders hebben die ook niet vrouwvriendelijk zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Ja ik herken dat wel van vroeger… en Scheveningen is al heel lang niet leuk meer , vnl voor jonge blonde dames ..
Dus of het alleen door Tate en Derksen komt weet ik niet zo zeker

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Cer schreef:
Ja ik herken dat wel van vroeger… en Scheveningen is al heel lang niet leuk meer , vnl voor jonge blonde dames ..
Dus of het alleen door Tate en Derksen komt weet ik niet zo zeker

Wat ik hierboven zeg, is onderzoek naar gedaan. Tate heeft een grote invloed. Maar de haat naar intelligente vrouwen is onder mannen sowieso groot. Zie Kaag, Halsema en Dijksma.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Benzz schreef:
De grotere impact schijnt te zitten in dat jongeren Andrew Tate volgen. Dat er op de universiteit tegenwoordig meer vrouwen dan mannen zitten. Dat vrouwen tot hun 30ste meer verdienen. Dat maakt mannen/jongens onzeker en dan komt Andrew Tate voorbij.

Niet helemaal in die volgorde trouwens: die onzekerheid wordt nadrukkelijk benadrukt zodat men jongeren vervolgens richting allerlei extremisme en conservatisme kan trekken. Dat is best bewust. Tate speelt daar misschien gericht of misschien ongericht op in, maar op hoger niveau zit daar een behoorlijk duidelijk plan achter.

En vervolgens ontbreekt het in de rest van de maatschappij dus wel ook aan bereidheid om het te stoppen. Want als jongere mannen een vrouw lastig vallen, is het vervolgens toch de hele maatschappij die er weinig mee doet, ook de directeuren en leidinggevenden en schoolleiders niet. En de media stelt het liever niet zo aan de orde, en Tim Hofman die dat wel doet krijgt nogal wat tegenwind. Die dingen komen allemaal samen en houden elkaar in stand. Als het alleen maar de jongeren zouden zijn, zouden we het best kunnen veranderen. Maar doordat het op heel veel niveau's in de maatschappij wordt uitgespeeld wordt het lastiger.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Shadow0 schreef:
Benzz schreef:

Niet helemaal in die volgorde trouwens: die onzekerheid wordt nadrukkelijk benadrukt zodat men jongeren vervolgens richting allerlei extremisme en conservatisme kan trekken. Dat is best bewust. Tate speelt daar misschien gericht of misschien ongericht op in, maar op hoger niveau zit daar een behoorlijk duidelijk plan achter.

En vervolgens ontbreekt het in de rest van de maatschappij dus wel ook aan bereidheid om het te stoppen. Want als jongere mannen een vrouw lastig vallen, is het vervolgens toch de hele maatschappij die er weinig mee doet, ook de directeuren en leidinggevenden en schoolleiders niet. En de media stelt het liever niet zo aan de orde, en Tim Hofman die dat wel doet krijgt nogal wat tegenwind. Die dingen komen allemaal samen en houden elkaar in stand. Als het alleen maar de jongeren zouden zijn, zouden we het best kunnen veranderen. Maar doordat het op heel veel niveau's in de maatschappij wordt uitgespeeld wordt het lastiger.

Kan zijn dat het niet helemaal in die volgorde is, maar dit onderzoek ging voornamelijk over jongeren.

Ik merk zelf, en dat is niet onderzocht, dat veel mannen het ook bagateliseren. Ach dat valt wel mee of, stel je niet zo aan.
Vd week zei een van onze werkstudenten iets over iemand, die vieze KH. Ik was de enige die er wat van zei. De rest van mijn collegaś zijn mannen. HR is een vrouw, maar reageerde ook niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Niets aan toe te voegen.
Het vrouwonvriendelijke klimaat, het conservatisme dat steeds meer oprukt, groepsdruk jongens en mannen op SM zoals Andrew Tate en wat minder opvallend zoals bij de "politieke" beweging van FvD.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Serieus Benzzz :oo
Wat erg :n
Goed dat je er wat van zei

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Electra63 schreef:
Niets aan toe te voegen.
Het vrouwonvriendelijke klimaat, het conservatisme dat steeds meer oprukt, groepsdruk jongens en mannen op SM zoals Andrew Tate en wat minder opvallend zoals bij de "politieke" beweging van FvD.

SGP is natuurlijk ook een politieke partij die niet zo heel vriendelijk is naar vrouwen.

Maar dat de discussie maar over migratie gaat en niet over dit soort onderwerpen baart mij wel zorgen. Terwijl het een groot onderwerp is. 1 op de 8 dagen wordt er een vrouw vermoord in de trant van femicide. Waarom is dit geen onderwerp op de politiek agenda?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:11

Cer schreef:
Serieus Benzzz :oo
Wat erg :n
Goed dat je er wat van zei

Ja serieus.

Maar ik ben enkele weken geleden op straat terwijl ik de hond uitliet door een groep van 10 jongens ook voor dat uitgescholden. Vieze KH met die vieze K hond. Eerste keer dat ik de politie heb gebeld.

De wereld is in een hele korte tijd enorm aan het verharden en aan het polariseren.

Voltaire had er ooit een mooie uitspraak over: ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen.

Dat lijken we totaal zijn vergeten, alles gaat met geweld en onderdrukking.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

En toch … ik had dat vroeger op kantoor.. managers die te familiair deden, groepjes om je heen in de club of de kroeg, nagesist of nageroepen worden (dat laatste schijnt dan charmant te zijn ofzo?)
Handtastelijkheden … of podlootventers..

De meeste vriendinnen / vrouwelijke collega’s hebben ook verhalen over vroeger..
en vrouwen en carrière, stemmen, etc..
het is niet iets van alleen nu dan toch?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Ik weet het niet Cer, weet wel dat ik er vroeger geen last van had en nu wel. Zit sinds 6 weken in een nieuwe opdracht, met ook een directeur die een hand op je schouder legt of heel dicht bij je gaat staan. Ik doe dan een stap achteruit, maar die boodschap snapt hij niet. Maandag maar even het gesprek met hem aangaan. Maar dat is sowieso een aparte snuiter :+ Die heeft mij aangesproken op dingen die hij never nooit tegen een man had gezegd.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Margaret Atwood hierover: “Men are afraid women will laugh at them. Women are afraid men will kill them.” Pijnlijk accuraat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Benzz schreef:
Ik weet het niet Cer, weet wel dat ik er vroeger geen last van had en nu wel. Zit sinds 6 weken in een nieuwe opdracht, met ook een directeur die een hand op je schouder legt of heel dicht bij je gaat staan. Ik doe dan een stap achteruit, maar die boodschap snapt hij niet. Maandag maar even het gesprek met hem aangaan. Maar dat is sowieso een aparte snuiter :+ Die heeft mij aangesproken op dingen die hij never nooit tegen een man had gezegd.

Het gebeurde vroeger zeker wel.
Ik woonde in Rdam en als je uitging, werd je altijd wel nageroepen enz. op straat of in het OV. En niet altijd even vriendelijk.
In het zwembad waren er altijd groepen jongens die vervelend waren.
Ik ben op mijn 17e aangerand op straat.
Ik bracht veel weekeinden door in Renesse, maar ook daar werd je veel lastig gevallen, in het uitgaansleven, zeker door jongens in groepsverband. Altijd als ze in een groep zijn.
Maar ik had er nooit echt last van, als je maar een beetje assertief en adrem was en van je afbeet en zeker niet bang zijn.

Maar nu door SM en figuren als Tate lijkt het bijna gepromoot te worden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

mce schreef:
Dat zal nog wel wat teweegbrengen op 13 spetember a.s.
tekst op de foto is duidelijk lijkt me

https://nos.nl/artikel/2575259

lees het statement van Paradiso
https://www.paradiso.nl/nieuws/update-c ... so/2646634

Dat was the verwachten en ik vind het sterk dat Gogol Bordello de samenwerking heeft stopgezet. Ik hoop echt dat het geen herhaling wordt van Glastonbury en dat er bij een aanzet tot From the.... (vul maar in), of death to ... (vul maar in), de hele flikkerse boel naar buiten gesmeten wordt.

Wat in Utrecht gebeurde ging verder dan een demonstratie en het ging ook over die grens. Demonstreren mag, maar intimideren, vernielen, verstoren, geweld en bedreigen dus gewoon niet. Een tikkie vreedzamer demonstreren kan effectiever zijn dan geweld toe te passen. Het blijft trouwens een vraagteken waarom er in de gemeenteraad van Utrecht over dit onderwerp wordt gepraat, het is nogal ver buiten hun bestuurlijke reikwijdte, denk ik.