Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:43

Popstra schreef:
Maar wrangletbutt, er is toch al reele bedreiging geweest!? Vorig jaar met dat meisje wat gebeten was.
Daar is enkel maar lacherig op gereageerd.

Dat vond ik vooral een vaag verhaal, dat met de dag veranderde. Het is volgens mij nog steeds niet duidelijk wat daar precies is gebeurd (eender met het verdwenen hondje Loui).
Ik ben er van overtuigd dat als er écht iets serieus was geweest met die probleemwolf Bram, dat de Provincie Utrecht hem wel gevangen of op andere wijze uitgeschakeld zou hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:45

Wranglerbutt schreef:
Popstra schreef:
Maar wrangletbutt, er is toch al reele bedreiging geweest!? Vorig jaar met dat meisje wat gebeten was.

Dat vond ik vooral een vaag verhaal, dat met de dag veranderde. Het is volgens mij nog steeds niet duidelijk wat daar precies is gebeurd (eender met het verdwenen hondje Loui).
Ik ben er van overtuigd dat als er écht iets serieus was geweest met die probleemwolf Bram, dat de Provincie Utrecht hem wel gevangen of op andere wijze uitgeschakeld zou hebben.

blijkbaar niet, zie mijn bericht net boven je wat je reactie tegelijk heeft gekruisd

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:51

Wranglerbutt schreef:
[knip] In andere landen (o.a. Italië, Duitsland) komt het ook voor dat wolven (vaak een enkele zwervende wolf) zich in de buurt van mensen in stad of dorp ophoudt. Volgens mij heeft dat (iig in Europa) nog nooit geleidt tot een aanval op mensen.

De site werkt bij mij niet helemaal goed maar op de site van de EPM kan je zoeken op "aanval van wolf op mensen". Tussen 1-1-2024 en nu tel ik in de EU/Europa zo'n 30 geregistreerde gevallen. Dat is ca. 2 per maand.
https://ep-map.com/map

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:55

Dat gebagatelliseer, ik wordt daar zo verdrietig van he..hoeveel bewijs wil je hebben..

Dat kindje, dat moest in de doofpot. Iedere krant brengt het anders dus niet meer geloofwaardig.
Onbegrijpelijk dat dit wordt goedgepraat als "incident "..

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 12:56

De definitie probleemwolf staat allang en breed in het IPO, de bij horende stappen ook.
IPO staat genoemd in OP van dit topic.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 12:58

Aanval Koekange Dr, 2 rammen gedood
Citaat:
Weer de wolf gehad in koekange 2doodde rammen .Hoe nu verder aan de Prinsesseweg

Afbeelding
Bron app meldingen Westerveld

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 12:59

Roodvos schreef:
Wranglerbutt schreef:
[knip] In andere landen (o.a. Italië, Duitsland) komt het ook voor dat wolven (vaak een enkele zwervende wolf) zich in de buurt van mensen in stad of dorp ophoudt. Volgens mij heeft dat (iig in Europa) nog nooit geleidt tot een aanval op mensen.

De site werkt bij mij niet helemaal goed maar op de site van de EPM kan je zoeken op "aanval van wolf op mensen". Tussen 1-1-2024 en nu tel ik in de EU/Europa zo'n 30 geregistreerde gevallen. Dat is ca. 2 per maand.
https://ep-map.com/map

:oo
Ondanks ik van de aanvallen heb gelezen had ik niet in de gaten dat het er zoveel waren

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 13:01

Zichtmelding jagende wolf op spring reeën Staphorst Ov
Citaat:
Staphorst Overijssel
04-03-2025
08:00 uur

Druivensteinweg
Wolf gezien in weiland.
Looprichting mogelijk vanuit Koekange gelopen, zie eerdere aanval. Dat is hemelsbreed 12 km.
Bij nader inzien is deze wolf aan het jagen op reeën.
Dat verwacht je niet na een aanval(Koekange) dus vermoedelijk een 2e wolf!

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/1CzoCY ... tid=wwXIfr

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:05

Volgens het Eindhovens Dagblad van vanmorgen zijn wolven nu ook aangekomen in Z.O.Brabant en al gespot bij Someren en Bergeijk.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:07

Wranglerbutt schreef:
Popstra schreef:

Dat met de dag veranderde... Is dat niet werkelijk met alle verhalen in de media zo? Volgens mij heb je bij ieder stuk in de media al te maken met een 2de persoon, degene die het stuk schrijft, en die kan het "verhaal" (onbewust of bewust) al dan niet wat meer sensatie geven of afvlakken. Heeft die journalist het verhaal van een pv van de politie, dan heeft hij het ook nog niet uit de eerste hand maar zit de manier van opstellen van de agent er ook nog tussen. Dan komen er vervolgens misschien wel getuigen die niet kunnen geloven dat een wolf zoiets doet dus zal het kind wel in de weg hebben gestaan of er is nooit iets gebeurd volgens hen. En dan komen er nog allerlei "experts" uit de bosjes die dingen gaan roepen en zo veranderd het opnieuw.

De vraag is dus, is het verhaal uit de 1ste hand ooit veranderd? Nee, al hebben ze niet direct alles naar buiten gebracht wat niet zo vreemd is imo. Moeten we die mensen op hun blauwe ogen geloven? Nee, maar er zijn foto's om het te onderbouwen en iedere leek kan zien dat het niet van een bramenstruik is, al willen mensen graag dat dat geloofd wordt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:08

Ik haal deze er even willekeurig tussenuit. Omdat het mij al langer stoort dat er hier regelmatig voorbij komt dat de wolf en de aanvallen op de schapen zouden helpen in het oplossen van de stikstofproblemen.
Citaat:
Ik snap de opstap omdat het goed uitkomt om de boeren weg te hebben. Maar dit gaat te ver offtopic .

Even een factcheck:
1) de bijdrage van "overig vee", waaronder dus schapen, in de stikstofuitscheiding in dierlijke mest is (minder dan) 5%. (De grootste bijdrage, ruim 65% komt van rundvee).
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/09/stikstof-en-fosfaat-in-dierlijke-mest-in-2023-onder-mestplafond
2)
Citaat:
Als van een boerderij, met een stikstofvergunning voor het houden van koeien, de koeien worden ingewisseld voor schapen, blijft een deel van de stikstofruimte ongebruikt. Schapen produceren namelijk veel minder stikstof dan koeien.
https://www.omgevingsweb.nl/nieuws/schapenboerderij-zorgt-voor-minder-stikstof/

Het laten wegpesten van de schapenhouders door de wolf heeft dus niet of nauwelijks effect op de stikstofproblemen.

Kunnen we dit onderwerp voortaan buiten dit topic laten.
Terug naar de wolf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:13

Het gaat niet perse om de stikstof, maar om de ruimte.

Ik denk overigens niet dat ze daarvoor uit zijn gezet oid, maar dat het goed uitkomt, ja dat wel

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:16

Voor wie komt dat goed uit dan? Want ons huidige kabinet (en die ervoor) is erg rechts? En dus pro boeren.

En wat willen ze dan met die ruimte?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 13:17

Natuur en woningbouw.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:18

vergeet de zonnevelden niet

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:19

tienus63 schreef:
Zichtmelding Fluitenberg Dr
Citaat:
Fluitenberg Drenthe
04-03-2025
Vanmorgen daar weer gezien bij Fluitenberg.
Vanochtend 6.45
Kwam uit dit bosje en kwam in lampen van auto en ging toen terug dit bosje in.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15mbNs ... tid=wwXIfr

Lijkt wel heel erg als een paarden object daar aan de andere kant van de straat...
Vreselijk! :/

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 13:21

Laat ze die dingen gewoon zoveel mogelijk op industrie loodsen en taluds langs snelweg plaatsen.
Maar niet in het landschap.

Het is toch wat, Schiphol sluit een baan een paar uur per dag af vanwege de onveilige situatie voor de vliegtuigen.
100 bunder zonnepark bij Schiphol.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:34

anjali schreef:
Volgens het Eindhovens Dagblad van vanmorgen zijn wolven nu ook aangekomen in Z.O.Brabant en al gespot bij Someren en Bergeijk.

Ik denk dat dat een doortrekkende wolf is. Een dag eerder is er namelijk een wolf gespot in Geel(België).

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:34

tienus63 schreef:
Laat ze die dingen gewoon zoveel mogelijk op industrie loodsen en taluds langs snelweg plaatsen.
Maar niet in het landschap.

Het is toch wat, Schiphol sluit een baan een paar uur per dag af vanwege de onveilige situatie voor de vliegtuigen.
100 bunder zonnepark bij Schiphol.

Boven parkeerplaatsen

en het kan zelfs bedacht worden boven snelwegen

Beton goed benutten.

Hier in de buurt zit het ook op de gevel van een hotel. En is nog mooi ook.

Maargoed alweer offtopic...

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:37

Wranglerbutt schreef:
Popstra schreef:

Nee. Kind is in de zij gebeten, dus tussen ribben en heup. Bij mensen ligt het balanspunt (even veel gewicht aan beide kanten ervan) rond de navel. Daar een kind grijpen maakt het snel meenemen ervan (weg van volwassene die gevaarlijk kan zijn) makkelijk en dan heb je eten/jachtoefening voor je welpen. Stomweg predatie geval dus.
Beetje nadenken en er komen wel meer mensen tot zo'n conclusie, maar nog gebeurt er niks...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:38

Ik dacht dat we het on topic moesten houden.
Dat hele overheid-pest-boeren-weg is een hoax en berust onderbuikgevoelens, er is geen greintje bewijs voor.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:39

DuoPenotti schreef:

In werkelijkheid kan NL niet meer zonnevelden hebben, omdat het stroomnetwerk dat niet aankan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:40

Wranglerbutt schreef:
Wow :oo Hoe reageerde je paard (heb je Boon nog steeds?)
Ik rij regelmatig in wolvengebied en vraag me af hoe mijn paard zou reageren als we er tegenkomen. Met herten/ zwijnen en loslopende honden heeft ze geen probleem.

Boon is er nog steeds, 28 lentes jong :)
Ze reageerder er niet/nauwelijks op omdat het best nog wel een aardige afstand was en ze is idd loslopende honden/zwijnen/herten gewend.
Maar ik heb ook wel eens een rondje hei gedaan dat ze constant heel 'waaks' een bepaalde plek/richting op bleef kijken en wat stokkerig/houterig ging lopen met enkele honderden meters verder pas weer echt ontspannen was. Er waren een militairen of andere dingen zichtbaar, maar zij zag/rook duidelijk 'iets'.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:45

Wranglerbutt schreef:
DuoPenotti schreef:

In werkelijkheid kan NL niet meer zonnevelden hebben, omdat het stroomnetwerk dat niet aankan.

Daar zijn ze ook hard mee bezig.
Hier zijn zojuist de hoogspanningsmasten vernieuwd met nieuwe kabels,nu kan er meer stroom door, nieuw verdeel station en er komen nog 1 of zelfs 2 sterke hoogspanningsmasten lijnen bij. (sorry kom even niet op de naam)

Uiteraard is dat niet morgen klaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 14:03

DubbelFun schreef:
Wranglerbutt schreef:
Wow :oo Hoe reageerde je paard (heb je Boon nog steeds?)
Ik rij regelmatig in wolvengebied en vraag me af hoe mijn paard zou reageren als we er tegenkomen. Met herten/ zwijnen en loslopende honden heeft ze geen probleem.

Boon is er nog steeds, 28 lentes jong :)
Ze reageerder er niet/nauwelijks op omdat het best nog wel een aardige afstand was en ze is idd loslopende honden/zwijnen/herten gewend.
Maar ik heb ook wel eens een rondje hei gedaan dat ze constant heel 'waaks' een bepaalde plek/richting op bleef kijken en wat stokkerig/houterig ging lopen met enkele honderden meters verder pas weer echt ontspannen was. Er waren een militairen of andere dingen zichtbaar, maar zij zag/rook duidelijk 'iets'.

Zelfde regio en dit merk ik aan mijn paard ook, veel oplettender. Dus ze ruiken echt wel iets.