_San87_ schreef:Mwa... Beleid maken voor wonen. Boeren die arbeiders op eigen terrein willen huisvesten, iets dat nu niet mag.
Ik zie wel een reden.
Dat zou ook nog kunnen ja.
Terug naar de 19de eeuw
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik moest in mijn lunchpauze aan dit topic denken, ik was even richting de stad gelopen om een kaartje te kopen voor een collega wiens vrouw is overleden. De winkel ligt in een zgn "krachtwijk". Van de pak hem beet 50 mensen die ik ben tegen gekomen, waren er misschien 2 van oorspronkelijk Nederlandse afkomst, de rest had een kleurtje van licht tot donker en sprak diverse talen, van het vriendelijke meisje met de hoofddoek in de winkel die accentloos Nederlands sprak tot de oudere mannen op straat die Arabisch tegen elkaar spraken.
is dit dan de angst op het platteland waarom er zoveel PVV gestemd wordt? Gewone mensen in een gewone wijk, die gewoon hun leventje leven, boodschappen doen, hun kinderen van school halen? Alleen omdat ze geen "Hollandse roots" hebben? Hier in de steden zijn we er allang niet meer bang voor, mijn collega's hebben alle kleuren van de regenboog en werken en leven gewoon. Natuurlijk zitten er rotzooitrappers van buitenlandse komaf bij, maar wat ik bijvoorbeeld aan voetbalhooligans langs zie komen lijken me niet bepaald alleen "gelukszoekers", rotte appels heb je overal, ook met een mooie Nederlandse stamboom....
Loretta schreef:_San87_ schreef:Mwa... Beleid maken voor wonen. Boeren die arbeiders op eigen terrein willen huisvesten, iets dat nu niet mag.
Ik zie wel een reden.
Terug naar de 19de eeuw
juval schreef:Loretta schreef:[
Terug naar de 19de eeuw
wat bedoel je met terug naar de 19e eeuw?
er is woningnood. de arbeidsmigranten moeten ergens wonen en liever niet in de sociale huurwoningen die voor woningzoekenden bestemd zijn die al jaren op de wachtlijsten staan. Boeren hebben vaak genoeg ruimte om *(tijdelijke) woningen te plaatsen. Nu alleen de regels nog even aanpassen. Waarom is dit meteen weer negatief?
Loretta schreef:juval schreef:wat bedoel je met terug naar de 19e eeuw?
er is woningnood. de arbeidsmigranten moeten ergens wonen en liever niet in de sociale huurwoningen die voor woningzoekenden bestemd zijn die al jaren op de wachtlijsten staan. Boeren hebben vaak genoeg ruimte om *(tijdelijke) woningen te plaatsen. Nu alleen de regels nog even aanpassen. Waarom is dit meteen weer negatief?
Ik bedoel wanneer bijvoorbeeld de arbeidsmigranten die in de bollenteelt werkzaam zijn dan bij de boer zelf gehuisvest worden. Lijkt me geen gezonde situatie.
juval schreef:je wilt ze toch ook niet in een woonwijk?
Ik denk dat het een prima oplossing is als ze dichtbij het werk wonen waar ook enigszins toezicht is.
ruitje schreef:Wat een hoop generalisaties en invullingen over rechtse kiezers zeg de afgelopen pagina's. Ik herken er niks van.
Maar misschien komt dat omdat ik gewoon met mensen praat die rechts stemmen
Benzz schreef:Ik praat met links, rechts en met mensen die in het midden stemmen
Loretta schreef:Ik bedoel wanneer bijvoorbeeld de arbeidsmigranten die in de bollenteelt werkzaam zijn dan bij de boer zelf gehuisvest worden. Lijkt me geen gezonde situatie.
ruitje schreef:Wat een hoop generalisaties en invullingen over rechtse kiezers zeg de afgelopen pagina's. Ik herken er niks van.
Maar misschien komt dat omdat ik gewoon met mensen praat die rechts stemmen
Benzz schreef:juval schreef:je wilt ze toch ook niet in een woonwijk?
Ik denk dat het een prima oplossing is als ze dichtbij het werk wonen waar ook enigszins toezicht is.
Ze? Het zijn mensen hoor!
Ja en hier in een dorp in de Utrechtse Heuvelrug wonen de arbeidsmigranten gewoon in het centrum. Hartstikke gezellig.
Maar jij hebt de uitbuiting van arbeidsmigranten niet meegekregen denk ik?
Loretta schreef:juval schreef:je wilt ze toch ook niet in een woonwijk?
Dan kun je inderdaad jouw arbeiders goed in de gaten houden. Zo werd er dus ook in de 19e eeuw gedacht.
pien_2010 schreef:Vind dit wel erg negatief gesteld. Als mensen kwaad willen dan wordt de huisvesting ruk en worden mensen onderbetaald.
.
pien_2010 schreef:Vind dit wel erg negatief gesteld. Als mensen kwaad willen dan wordt de huisvesting ruk en worden mensen onderbetaald.
Ik heb ook in reportages mooie huisvesting gezien, eerlijk betaalde en gelukkige mensen en een boer die het gewoon goed deed op eigen terrein.
Loretta schreef:_San87_ schreef:Mwa... Beleid maken voor wonen. Boeren die arbeiders op eigen terrein willen huisvesten, iets dat nu niet mag.
Ik zie wel een reden.
Terug naar de 19de eeuw