Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Dat viel mij ook op Nps, de grote steden waar de meeste migranten/vluchtelingen wonen stemmen heel sociaal.
Angst wordt aangepraat en we weten allemaal dat angst geen goede raadgever is.
Electra63 schreef:Benzz schreef:Dat viel mij ook op Nps, de grote steden waar de meeste migranten/vluchtelingen wonen stemmen heel sociaal.
Ik heb precies dezelfde ervaring.
Ik ben geboren en opgegroeid in een multi-culturele wijk in Rotterdam.
Sinds een paar jaar woon ik in een kleine gemeente op het platteland; een echte SGP-, en nu ook PVV-gemeente.
De schoonvader van mijn dochter is bijvoorbeeld vreselijk boos op het verdwijnen van Zwarte Piet.
Loopt altijd te schelden op die buitenlanders, terwijl mijn man officieel een allochtoon is, ook al is hij hier geboren.![]()
En de beste vriend van mijn schoonzoon een Irakese vluchteling is.![]()
Mijn dochter is 1 x naar de Sint-intocht geweest, maar vond het vreselijk.
De Pieten waren echt zoals vroeger, heel zwart, rode lippen en oorringen en de liedjes met Zwarte Piet.
Terwijl op school het gaat over roetveeg-Piet, net als het Sinterklaasjournaal.
En zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen.
Ik vind het kleinzielig en vooral dom.
Benzz schreef:Dat viel mij ook op Nps, de grote steden waar de meeste migranten/vluchtelingen wonen stemmen heel sociaal.
Electra63 schreef:Benzz schreef:Dat viel mij ook op Nps, de grote steden waar de meeste migranten/vluchtelingen wonen stemmen heel sociaal.
Ik heb precies dezelfde ervaring.
Ik ben geboren en opgegroeid in een multi-culturele wijk in Rotterdam.
Sinds een paar jaar woon ik in een kleine gemeente op het platteland; een echte SGP-, en nu ook PVV-gemeente.
De schoonvader van mijn dochter is bijvoorbeeld vreselijk boos op het verdwijnen van Zwarte Piet.
Loopt altijd te schelden op die buitenlanders, terwijl mijn man officieel een allochtoon is, ook al is hij hier geboren.![]()
En de beste vriend van mijn schoonzoon een Irakese vluchteling is.![]()
Mijn dochter is 1 x naar de Sint-intocht geweest, maar vond het vreselijk.
De Pieten waren echt zoals vroeger, heel zwart, rode lippen en oorringen en de liedjes met Zwarte Piet.
Terwijl op school het gaat over roetveeg-Piet, net als het Sinterklaasjournaal.
En zo kan ik nog tientallen voorbeelden noemen.
Ik vind het kleinzielig en vooral dom.
pien_2010 schreef:Europa is knetter rechts geworden. Ik denk dat dit alles te maken heeft met het vluchtelingen vraagstuk. We gaan zien wat dit ons gaat brengen. Ik heb deze uitslag nog nooit meegemaakt mijn hele leven.
Roodvos schreef:pien_2010 schreef:Europa is knetter rechts geworden. Ik denk dat dit alles te maken heeft met het vluchtelingen vraagstuk. We gaan zien wat dit ons gaat brengen. Ik heb deze uitslag nog nooit meegemaakt mijn hele leven.
Kan dit je wat geruststellen Pien?
Radicaal-rechts wint terrein in EU, maar 'niet genoeg voor rechtsere koers'
https://nos.nl/collectie/13972/artikel/ ... sere-koers
Als je via de link hieronder wat naar beneden scrollt zie je de Uitslagenkaart Europa. Daar hebben (gelukkig alleen) Frankrijk en Oostenrijk de oranje kleur die ID weergeeft, de extreem rechtse partij binnen het EP.
https://app.nos.nl/nieuws/ep2024/
Maar voor jou als inwoner van Frankrijk kan ik mij voorstellen dat je met zo'n uitslag je ineens ook een (ongewenste) vreemdeling voelt.
Ik ben niet blij met de groei van rechts in de EU, maar wel opgelucht dat de huidige EU-coalitie de meerderheid houdt. Ik heb ook bewust op een partij gestemd die nu ook binnen die coalitie valt.
In de hoop dat de huidige NL coalitie niets van de rare mens-, milieu- en klimaatonvriendelijke plannen gedaan krijgt waar ze "Brussel" voor nodig hebben.
prompter schreef:Ik moest in mijn lunchpauze aan dit topic denken, ik was even richting de stad gelopen om een kaartje te kopen voor een collega wiens vrouw is overleden. De winkel ligt in een zgn "krachtwijk". Van de pak hem beet 50 mensen die ik ben tegen gekomen, waren er misschien 2 van oorspronkelijk Nederlandse afkomst, de rest had een kleurtje van licht tot donker en sprak diverse talen, van het vriendelijke meisje met de hoofddoek in de winkel die accentloos Nederlands sprak tot de oudere mannen op straat die Arabisch tegen elkaar spraken.
is dit dan de angst op het platteland waarom er zoveel PVV gestemd wordt? Gewone mensen in een gewone wijk, die gewoon hun leventje leven, boodschappen doen, hun kinderen van school halen? Alleen omdat ze geen "Hollandse roots" hebben? Hier in de steden zijn we er allang niet meer bang voor, mijn collega's hebben alle kleuren van de regenboog en werken en leven gewoon. Natuurlijk zitten er rotzooitrappers van buitenlandse komaf bij, maar wat ik bijvoorbeeld aan voetbalhooligans langs zie komen lijken me niet bepaald alleen "gelukszoekers", rotte appels heb je overal, ook met een mooie Nederlandse stamboom....
Loretta schreef:De verdeling van kabinetsposten is bekend.
De PVV gaat de minister van migratie leveren terwijl de BBB, hoe kan het ook anders een ministerpost op landbouw krijgt.
- https://nos.nl/l/2524106