Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 14:42

karuna schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/andre-rieu ... ~a15c5a5c/

Eton musk heeft een deel van een optreden van Emma Kok en Andre Rieu gebruikt met andere walgelijke teksten ter promotie voor Trump. Geen toestemming voor gevraagd en beiden vinden het verstandiger niet te reageren omdat het dan sneller weer vergeten is. Delen van de teksten zijn best schokkend %)

Wat een vreselijk filmpje....
Waarschijnlijk in de VS geen artiest hiervoor te vinden of zo. En dan maar gegokt dat een buitenlandse artiest niet snel zal gaan reageren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:11

juval schreef:
er was van de week een stuk op het journaal dat de moslimgemeenschap in de USA zou worden opgeroepen op Trump te stemmen aangezien de Biden regering Israël steunt.

En dan zie je Trump ergens op een vliegveld commentaar geven dat "Bibi" nog niet ver genoeg gaat naar zijn zin. Dus die is nog véél erger dan Harris / Biden. Sukkels.

Ook dat dingen duur zijn, ja dat klopt. Maar je hoeft niet veel te doen om er achter te komen hoe dat komt. Is dat de schuld van Biden? Zo ja, dan is het andere landen beter => is het niet.

Wat is in andere landen de oorzaak? bvb. Europa? => Covid. Hee dat is door Trump in de USA veel slechter aangepakt dan door andere leiders. En prijzen zijn ook omhoog gegaan door de oorlog in Ukraïne.

Dat zien ze als "gebeurd onder Biden, want die is zwak dus Putin greep zijn kans" Nee eikels, Putin grijpt juist zijn kans omdat de wereld zo instabiel is door dat hij al die poppetjes en inmenging heeft in onze westerse wereld waardoor alles zo instabiel is door MAGA en andere extreem rechtse leugenachtige rotzakken.... en we niet 1 keiharde vuist tegen hem vormen omdat de USA zo onbetrouwbaar is nu in de NATO.

Wat suf dat filmpje. Zou als ik hun was zeker wel uitspreken er niet van gediend te zijn daarvoor gebruikt te worden want met dat soort types wil je toch niet geassocieerd worden -O-

Karl66Jarig

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:26

Het gaat economisch geweldig goed in de VS, beter dan in Europa. Maar als je daar als gewone Amerikaan niks van merkt en er tegelijkertijd een inflatie is, waar die van ons bij in het niet valt. En als ze in de VS dan geen maatregelen hebben om de effecten van de inflatie te verzachten, die wij hier wel hadden, dan is het niet zo raar dat ze voor iets anders willen gaan dan wat er nu gebeurt. Trump speelt daar gewoon veel beter op in, terwijl Harris de betere oplossingen heeft. Maar dan moet je die oplossingen wel vertellen op een manier dat de mensen ook snappen wat je bedoelt. En dat is dus precies één van de punten waar de Harris campagne op stuk loopt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:24

Toch is dat raar. Dat het met een heel bataljon tekstschrijvers en communicatiedeskundigen nog misgaat..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:33

Mwoah ik weet eigenlijk niet of dat nou zo aan Harris ligt. Ze vertelt vanalles maar als het dan vervolgens niet bij de kiezers terechtkomt omdat netwerken die op de hand van Trump zijn, het niet uitzenden of er hun eigen negatieve draai aan geven..... je boodschap kan nog zó goed zijn het is lastig om daar tegenop te kunnen.

Zoals ik weet niet meer wie pas ook zei: de religieuze gasten die achter Trump aan lopen, zouden Jezus als 'ie nu op aarde kwam, uitmaken voor een sneue kinderloze woke hippie en hem geen blik waardig gunnen :=

Of iets in die trant in ieder geval.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:39

Haha, daar zeg je wat. Jesus is het epitoom van wat door extreemrechts als woke wordt gezien :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:06

Of zoals ik laatst las: "he gets to be lawless, she needs to be flawless". Harris zal ongetwijfeld dingen beter kunnen doen, maar ze wordt wel aan een idioot hoge standaard gehouden terwijl voor trump alles blijkbaar ok is.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 22:40

@pmarena, er zijn natuurlijk ook Democratisch georiënteerde netwerken en ook volop neutrale netwerken zoals bijvoorbeeld ABC of CBS. Het is echt onzin om te doen alsof Harris geen podium krijgt. Maar Harris is in een interview gewoon niet in staat om in een paar zinnen uit te leggen wat ze wil. Ze komt met een complete brei aan woorden met veel platitudes en vooral voor tv werkt dat dus niet. En daar kan je Trump of de netwerken wel de schuld van geven, maar dat doet ze echt zelf.

Zij is ook echt degene die ervoor gekozen heeft om de verkiezingen over Trump te laten gaan en als je het over Trump laat gaan, dan moet je niet raar opkijken als voor hem geldt dat slechte reclame nog steeds reclame is, zolang zijn naam maar goed gespeld is.

Wat ze dan ook nog doet is eerst vertellen dat het een crimineel is, dan vertellen dat hij een gevaar voor de samenleving is. Nou bijten die twee verhalen elkaar niet, maar als je daarna ook nog gaat vertellen dat hij dement is, dan ondergraaf je je eigen verhaal dat hij een gevaar is. Dan heb je dus gewoon geen goede boodschap.

En ondertussen probeert ze weg te blijven bij verhalen over de economie en wat haar plannen zijn. En als ze bijvoorbeeld bij 60 minutes daarover ondervraagt wordt, dan komt er dus geen goed verhaal uit. Terwijl ze gewoon hele goede plannen heeft. Ze wil de Republikeinse immigratiewet invoeren, ze wil het recht op abortus landelijk regelen, ze wil een affordable rent act, ze wil vaste lage medicijnprijzen invoeren. Dat zijn allemaal dingen waarbij je in de VS bij de kiezers gewoon de handen op elkaar krijgt. Maar zij is bang dat dit rood vlees voor Trump is.

Ondertussen kan ze heel gemakkelijk rood vlees voor Trump in de arena gooien. Maak hem belachelijk, zoals vertellen dat hij raar is en hij gaat los, wat hem alleen nog maar belachelijker maakt en is niet meer in te tomen door de Republikeinse partij.

En dat zegt ze ook nog op de voorhand dat ze een Republikein (Liz Cheney) in haar kabinet gaat opnemen. Ik denk dat haar dit meer Democratische stemmen kost van mensen die niks met Cheney/Bush stroming hebben, dan dat het haar stemmen van Republikeinen oplevert.

In totaal heeft ze gewoon geen goede campagne en moet ze hopen op fouten van Trump. Zoals het beledigen van Puerto Rico, maar op dit moment doet ze het gewoon slechter en dat komt terug in de cijfers, die dalende zijn voor haar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:37

Die blunder over de puertoricanen kan hem dik dwars zitten, hem zelfs de verkiezingen kosten. Ze hebben officieel afstand genomen maar kom, dit wordt van tevoren goedgekeurd!
En wanneer je dan ook nog zo in het nieuws komt in de duitse relbladen

Afbeelding

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 23:51

Probleem is ook dat polls niet perse betrouwbaar zijn, zelfs trump zelf heeft het hierover:

https://x.com/aintscarylarry/status/185 ... pfLzA&s=19

Met die gasten met veel geld achter hem is het een fluitje van een cent om de polls te beïnvloeden. Ik denk zelf dat hij ook niet perse verwacht te winnen, maar met inzet op het creëren van chaos om zo via een achterdeur (via het Huis) het electorale college te omzeilen. Een zeer onwaarschijnlijke route in de praktijk, maar niet onmogelijk als Republikeinen het Huis weten te behouden.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:28

Peilingen hebben een 5% foutmarge en daar hebben ze de afgelopen verkiezingen ook gewoon binnen gezeten. Je kan als Republikeinen nooit alle peilingen beïnvloeden en dat heeft ook helemaal geen zin. Er zijn peilingen die Republikeins zijn georiënteerd, Democratisch georiënteerd en peilingen die onafhankelijk in het midden zitten. Maar dat maakt niet uit, al die verschillende peilingen laten dezelfde trend zien, namelijk dat Trump in een opwaartse trend zit en Harris in een neerwaartse. Dan zit het nog steeds binnen de foutmarge en kan Harris gewoon winnen, maar de kans dat Trump wint is op dit moment gewoon groter, 54 tegen 46 voor Harris.

Je kan de peilingen de schuld geven, je kan Trump de schuld geven, je kan die domme maga Amerikanen de schuld geven, je kan de netwerken de schuld geven, maar de werkelijkheid is dat Harris halverwege september een kans van 63% had om te winnen en nu nog maar een kans van 46% heeft en dat is toch echt het gevolg van haar eigen campagne.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 07:30

Tja ik heb haar toch in de diverse interviews al die dingen horen zeggen. Maar ze doet het ook niet snel goed. Als ze vertelt welk beleid ze wil voeren, dan zegt ze te weinig over het gevaar van wannabe-dictator Trump. Als ze het wel over al zijn negatieve kantjes heeft, dan zegt ze te weinig over haar beleid. Als ze te diep ingaat op hoe ze het precies vorm wilt geven, dan zijn het weer teveel woorden en wordt het weer te moeilijk en verliest ze de aandacht van de kiezer.

Dan lacht ze ook nog te vaak en verkeerd en neemt ze het blijkbaar allemaal niet serieus genoeg.
Maar aan de andere kant maakt ze zich weer veel te druk en mag ze wel een beetje relaxen want zo erg als zij zegt is Trump nou ook weer niet, ze moet niet overdrijven want dat kost haar kiezers.

En ondertussen drukt Trump overal zijn snor en pakt het voor hem beter uit om zo min mogelijk interviews en debatten te doen want hoe meer mensen hem zien, hoe meer ze er achter komen hoe ongeschikt hij is. Dus waar Harris wel het fatsoen heeft om zich kritisch te laten ondervragen en daar gezeik over krijgt, wat ze ook zegt, wordt net gedaan of Trump een legitieme tegenstander is -O-

Heel raar en een heel oneerlijk speelveld.

Hopelijk kunnen genoeg mensen door deze poppenkast heen prikken. Trump maakt het ze op zich makkelijk genoeg om te doorzien hoe een naar en onbetrouwbaar, on-Amerikaans mannetje het is. Als ze het dan nòg niet doorzien...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:02

Je bent nu zo verschrikkelijk vaak aan het herhalen dat het aan Kamala en haar team ligt Karl, dat ik me (geïnspireerd door bovenstaand bericht van pmarena) een beetje begin af te vragen of die dingen voor jou wel goed waren geweest als ze een man was geweest.

(hierop reageren met wéér hetzelfde rijtje van wat ze fout doet is niet nodig, nou weten we het wel).

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:58

VuurVleugels schreef:
Je bent nu zo verschrikkelijk vaak aan het herhalen dat het aan Kamala en haar team ligt Karl, dat ik me (geïnspireerd door bovenstaand bericht van pmarena) een beetje begin af te vragen of die dingen voor jou wel goed waren geweest als ze een man was geweest.

(hierop reageren met wéér hetzelfde rijtje van wat ze fout doet is niet nodig, nou weten we het wel).

Als man had ze hetzelfde probleem gehad, te links voor veel zwevende kiezers, onzichtbaar als vice president, maar wel mede verantwoordelijk gehouden worden voor de inflatie, immigratiecijfers etc en bovendien in de voorverkiezingen voor 2020 hopeloos mislukt als kandidaat. Er waren gewoon betere opties, ze hadden iemand uit een van de swing states moeten nemen.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:23

VuurVleugels schreef:

Sorry hoor, maar haar vrouw zijn heeft hier niks mee te maken, ze voert gewoon een slechte campagne en ik vind het echt een zwaktebod om te zeggen dat ik dat wel zal denken dat dit komt omdat ze vrouw is. Ze is gewoon een slechte campaign er en dat hadden we kunnen weten na de voor verkiezingen van 2020.

Leuk dat jullie het wel weten wat ze allemaal fout doet. Alleen jammer dat jullie alles en iedereen de schuld blijven geven, zolang het Harris zelf maar niet is en dat weten we nu ondertussen ook wel.

Maar de realiteit is dat het om opkomst-verkiezingen gaat en dat ze dus blijkbaar niet in staat is haar kiezers voldoende te activeren, waardoor haar winstkans van 63 naar 46% is gezakt. En bij een opkomstverkiezing moet je dan vooral naar jezelf kijken in plaats van externe redenen te zoeken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:51

Daar ben ik het mee eens, maar wat voor zin heeft het om in een Nederlands topic op een paardenforum mensen allemaal achter je te willen hebben staan dat dit aan Harris ligt? Niemand hier heeft er invloed op. Op een gegeven moment is je punt gemaakt, toch, zelfs als mensen stug 'verkeerd' blijven denken volgens jou? Nothing more to do?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:03

Het maakt niet zoveel uit of Harris alles wel goed had gedaan, voor Amerika is de tijd nog niet rijp voor een moderne vrouw aan het roer. Het is bij Hillary niet gelukt en het gaat nu weer niet lukken en hoe graag we ook willen, Amerika is er niet klaar voor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:19

Nou ja ik snap Karl wel hoor. Je kan goede plannen hebben maar als je dat niet over kan brengen? Trump versimpelt alles ook (te ver, maargoed) –dan werkt het niet als Kamala haar punt niet kort en krachtig kan maken in de interviews die ze doet. Heb er een paar gezien, ook campagnes op tiktok, maar het blijft niet echt hangen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:25

VuurVleugels schreef:
Daar ben ik het mee eens, maar wat voor zin heeft het om in een Nederlands topic op een paardenforum mensen allemaal achter je te willen hebben staan dat dit aan Harris ligt? Niemand hier heeft er invloed op. Op een gegeven moment is je punt gemaakt, toch, zelfs als mensen stug 'verkeerd' blijven denken volgens jou? Nothing more to do?

Uhhhmmmm...dat geldt dan toch ook voor jou en jouw reactie? :?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:28

IMANDRA schreef:
Nou ja ik snap Karl wel hoor. Je kan goede plannen hebben maar als je dat niet over kan brengen? Trump versimpelt alles ook (te ver, maargoed) –dan werkt het niet als Kamala haar punt niet kort en krachtig kan maken in de interviews die ze doet. Heb er een paar gezien, ook campagnes op tiktok, maar het blijft niet echt hangen.

Dat is even waar als verontrustend. Dan gaan we van democratie naar dumbasscratie. Degene die zijn boodschap het beste kan uitleggen aan de zwakken van geest krijgt het voor het zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:29

IMANDRA schreef:

Maar komt dat door de slechte campagne van Harris?
Of is het niet gewoon de trend overal? Populisten winnen, of ze nu liegen of bedriegen, het maakt niet uit.
Dat zie je hier ook tenslotte ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:53

Karl66 schreef:
Maar de realiteit is dat het om opkomst-verkiezingen gaat en dat ze dus blijkbaar niet in staat is haar kiezers voldoende te activeren, waardoor haar winstkans van 63 naar 46% is gezakt. En bij een opkomstverkiezing moet je dan vooral naar jezelf kijken in plaats van externe redenen te zoeken.

Dit herhaal je wel een aantal keer, maar voorlopig worden in alle staten de early voting records verpletterd, wat in het verleden in ieder geval vooral Democraten waren. Om te zeggen dat ze geen mensen weet te activeren, is op zijn minst voorbarig te noemen. Hier kunnen we mogelijk pas na 5 november met zekerheid iets over zeggen.

Laten we ook niet vergeten dat bij veel democraten nog een trauma van 2016 zit, waarbij Clinton idd niet wist te activeren en Trump er met de winst vandoor ging. Er is ook een grote groep die dát wil voorkomen en alleen daarom al gaan stemmen.

Ik vind overigens persoonlijk de campagne van Harris niet slecht. Kan ze soms wat sneller to the point komen: ja. Maar slecht? Zeker niet. Maar ja, zij wordt wel aan hele andere standaarden gehouden dan Trump. Als hij z'n kiezers weet te activeren door te roepen dat immigranten de huisdieren van Amerikanen opeten, tja, wat kan je daar dan aan doen? Ik begrijp niet hoe een campagne die van leugens aan elkaar hangt bij Trump een betere campagne kan zijn dan iemand die wel op policy campagne voert en ondertussen ook nog haar tegenstander moet factchecken en tegenspreken, zonder dit teveel te doen en af te leiden van haar policies.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:05

Ik zou juist denken dat het makkelijker is om de 'eenvoudige mens' aan te spreken, en een leugenaar te ontmaskeren.. met korte klare taal en feiten..

ik denk ook niet dat het perse zo is dat harris aan een andere standaard gehouden wordt dan trump. Want zijn kant zegt precies hetzelfde... hij wordt vaker gefactcheckt, wat hij zegt wordt uit zn verband gerukt etc etc.

Maar goed, het is gewoon makkelijker om naar de ander te wijzen, dan hoef je zelf niks te verbeteren, dat geldt ook overal :)

Plus het is lastig om iets over haar campagne te zeggen blijkbaar, want uiteindelijk ben je dan anti-vrouw.. Dat is natuurlijk helemaal een non argument... Iemand kan toch gewoon aangeven dat ze het niet goed doet in de polls.. want dat blijkt zo. En dan kan je vinden dat dat niet zo moet zijn, en gevoelsmatig dat niet juist vinden, maar cijfers zijn cijfers.. denk ik. Dat heeft weinig met man vs vrouw te maken. Het argument alleen al is een beetje een zwaktebod

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:22

Volgens mij is dit een topic over de Amerikaanse verkiezingen en dan kunnen we wel de hele tijd met z'n allen blijven herhalen dat Trump stom is en dat het gemeen is dat de mensen niet op Harris stemmen. Maar volgens mij is het dan toch echt veel interessanter om te kijken welke achterliggende mechanismen dit veroorzaken. En dan zie ik hier vooral veel onderbuik reacties, die niet verder gaan dan Trump is stom en Harris is geweldig. Dan is het volgens mij alleen maar goed om daar met feiten nuance in aan te brengen.

Het klopt dat de early voting records worden gebroken. Maar dat was altijd een Democratisch feestje en wat je nu ziet is dat de Republikeinen opeens en masse ook vroeg gaan stemmen. Dat verklaart die records en laat dus ook zien dat Trump wel heel goed in staat is zijn achterban te activeren.

Het gaat bij Harris ook veel verder dan alleen klare taal, wat ik in een vorig bericht ook al zei, het gaat ook om de richting die ze kiest om het over Trump te willen laten gaan. Om het feit dat ze daarin zichzelf tegenspreekt met twee verschillende boodschappen. Dat ze probeert bij de economie en haar plannen weg te blijven
Doordat ze zich met Liz Cheney bevindt. Het hele pakket werkt niet en dat is veel meer dan de onduidelijke boodschap alleen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:56

Misschien was die eerste poll van dik 64 % wel overdreven en is die nu te laag. Dat het spannend wordt, zeker. Hopelijk redt ze het, met Trump krijgt de wereld ervaren zeer instabiel figuur bij.