Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:10

tja je zou de een uitspraak als deze kunnen opvatten als een grove belediging van alle christenen op aarde.

en als het zo geschreven staat in de koraan zouden christenen dat boek kunnen verbranden omdat er ketterij in wordt verkondigd

gelukkig gebeurd dat niet omdat de gemiddelde christen dat gewoon niet doet en genoeg heeft aan de wetenschap dat de bijbel de waarheid spreekt.

maar stel dat de christenen in dit land net zo zouden reageeren als de moslims

ik moet er niet aan denken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:15

alex66 schreef:
ik las het net ook en dat tewijl er nog niets te zien was, wie probeerd nou wie monddood te maken Clown

De Amerikaanse regering is niet zo tollerant als de Nederlandse, ik vond nog dat het lang duurde voor ze doorhadden wat ze eigenlijk binnengehaald hadden.

Laat hij ze maar gaan uitdelen op de Dam, kijken hoe lang dat duurt Haha! Haha!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:19

Het is angst voor iets wat er nog niet eens is, dit heeft in mijn ogen niets met tolerantie uit te maken.
Dit is pure censuur, inderdaad monddood maken.
Wat volgt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:27

Heeft niks met angst te maken maar gewoon geen trek in gezeur.
Het zou fijn zijn als politici hier ook eens gewoon het land konden gaan besturen inplaats van al die populistische ego brulapen op wie iedereen stemt, en die alleen maar voor gedoe en onrust zorgen.

Zon klein land en zoveel flut partijen en niemand die enig idee heeft waar het echt om gaat.
De een wil geen KI bij dieren, de volgende maakt zich vooral druk over andermans geloof, de volgende vind iedere manier van overleg oude politie en wil alles veranderen zonder er een oplossing voor te hebben etc.
En het domme volk loopt maar achter al die opruiers aan, lekker niet nadenken en maar brullen.
En als het fout gaat in het land is het de schuld van de regering.
Nou laten Jan, Rita en Geert het maar eens opknappen...niemand schijnt geleerd te hebben van het LPF debacle

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:52

misschien is er nog een facature vrij voor je,bij een partij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:53

En er stemmen nog steeds veel mensen op dit soort figuren. Hoe zou dat nu komen? Door alle ophef en het monddood maken van Wilders ben ik bang voor de komende verkiezingen....
Hij heeft gewoon het recht deze film te maken. Ik vind het feit dat iedereen hem monddood probeert te maken kwalijker dan die hele film. Filmpje. Heel sneu. Afijn, we weten wat we de volgende keer moeten stemmen (en wat zeker niet) als we onze democratie willen behouden.

@Geerke, dat zou dan een veel geschreeuw en weinig wol partij moeten zijn. Wilders? Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:21

Wat deze partijen gemeen hebben is een totalitair gezag. Of je nu geld geeft of in de kamer zit, je hebt niets in te brengen de leider bepaalt wat en hoe het gebeurd.
Jullie zijn wel heel slechte lezers als je uit mijn woorden haalt dat ik daar voor kies.
Maar zoals de waard...etc

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:22

riekSter schreef:
jameyskatje schreef:
maar in de Koran worden geen vrouwen gediscrimineerd Haha! vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. mannen en vrouwen hebben eigen rechten en plichten. ze zijn gelijk aan elkaar, ze verschillen alleen in de taken enzovoort. maar dat verder terzijde

Zodra er onderscheid gemaakt word in bijv taken tussen man en vrouw is dit al discriminatie. Vrouwen mogen niet werken, mannen wel --> discriminatie, vrouwen moeten een hoofddoek/ burka dragen en mannen niet --> discriminatie. Dus in de Koran wordt echt wel gediscrimineerd.

hahahah grappig..

misschien moeten we mannen ook maar kinderen laten baren Duivel

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:23

spettic schreef:
jameyskatje schreef:
jezus is niet gekruisigd in mijn geloof..

toen hij zijn kruis droeg werd hij van alle kanten beledigd. er was 1 soldaat die zei: degene die hem nu nog beledigd die neemt het kruis over.

toen werd hij nogmaals beledigd door een jood die sprekend op hem leek. die heeft het kruis overgenomen.

jezus is opgerezen naar de hemel. hij is niet gestorven en al helemaal niet voor onze zondes, want daar hebben mensen nog altijd hen eigen verantwoording over. anders werd het lekker makkelijk voor ons.

op de laatste dag, het laatse uur. zal jezus terug naar de aarde komen.

"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)

Hij werd op een leeftijd van ongeveer 33 jaar veroordeeld tot de dood. Isa is echter niet vermoord, maar onopgemerkt naar de hemel (naar God) opgestegen. De man die gekruisigd werd, was iemand anders, aldus de islamitische versie.

"zij (de israelieten) maakten plannen en God maakte plannen, maar God is de beste plannenmaker" 3.54

dit is een overzichtelijke site. als je naar beneden scrol zal je de bijbel en de koran naast elkaar zien wat Jezus betreft
verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik wel in het islamitische verhaal geloof en niet in het bijbelse verhaal. want iedereen moet het zelf weten Knipoog, ik wil ook geen andere mensen beledigen wanneer ik uitleg dat het bijbelse verhaal zich tegen spreekt.

Volgens ons Christelijk geloof is Jezus WEL gekruisigd, voor de zonden van alle mensen.

is beschreven

maar ik ben geen christen Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:25

jameyskatje schreef:
riekSter schreef:

Zodra er onderscheid gemaakt word in bijv taken tussen man en vrouw is dit al discriminatie. Vrouwen mogen niet werken, mannen wel --> discriminatie, vrouwen moeten een hoofddoek/ burka dragen en mannen niet --> discriminatie. Dus in de Koran wordt echt wel gediscrimineerd.

hahahah grappig..

Volgens mij heeft de mens dat niet zelf bedacht Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:30

precies. maar wie dan wel??? daarom zijn er mannen en vrouwen. en zijn wij niet man/vrouw.

maargoed. het ging erom dat mijn geloof niet discrimineert. vrouwen hebben hele duidelijke plichten maar ook zeker hele duidelijke rechten, net als een man. en mannen zijn niet beter dan vrouwen. vrouwen moeten idd het hoofd bedekken. maar mannen moeten weer andere dingen waar ik als vrouw weer vrijstelling voor heb.

ik ben zeer tevreden met mijn rechten, die zijn erg waardevol, mijn plichten voer ik met liefde uit.

als mijn toekomstige man dit ook doet dan zal alles precies in elkaar vallen als een puzzel. er is geen onderdrukking. ik vind het triest dat mensen dit nog steeds denken. het is alleen een taakverdeling.

en daarmee bedoel ik niet dat een vrouw niet mag werken en blablabla.. want dat mag wel Vork

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:49

sarabande schreef:
Heeft niks met angst te maken maar gewoon geen trek in gezeur.
Het zou fijn zijn als politici hier ook eens gewoon het land konden gaan besturen inplaats van al die populistische ego brulapen op wie iedereen stemt, en die alleen maar voor gedoe en onrust zorgen.

Zon klein land en zoveel flut partijen en niemand die enig idee heeft waar het echt om gaat.
De een wil geen KI bij dieren, de volgende maakt zich vooral druk over andermans geloof, de volgende vind iedere manier van overleg oude politie en wil alles veranderen zonder er een oplossing voor te hebben etc.
En het domme volk loopt maar achter al die opruiers aan, lekker niet nadenken en maar brullen.
En als het fout gaat in het land is het de schuld van de regering.
Nou laten Jan, Rita en Geert het maar eens opknappen...niemand schijnt geleerd te hebben van het LPF debacle

Helaas dat ze dat zelf zijn Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:52

jameyskatje schreef:
riekSter schreef:

hahahah grappig..

Dat is geen recht of plicht Nagelbijten / Gniffelen Dat is biologisch. Nagelbijten / Gniffelen Iets wat helaas mannen niet kunnen anders zou ik er voor tekenen Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:54

Verder vind ik het rondom belachelijk dat iedereen koste wat het kost die film wil saboteren. Laat dat ding zien, dan is iedereen er van af. Hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer normaal doen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:06

jameyskatje schreef:
riekSter schreef:

hahahah grappig..

Haha, je gelooft het zelf nog Haha! Vrouwen worden in de Islam wel gediscrimineerd.

De man kan sex hebben voor het huwelijk. Hij biegt ff en zegt dat hij er spijt van heeft. Klaar is hij. Maar als een vrouw dat doet? Dan wordt je als je mazzel hebt alleen verstoten. Als je pech hebt door je eigen broer afgeslacht....

Maar geloof jij maar lekker je imam, de man die jouw hand niet wil schudden omdat je minderwaardig bent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:57

Tja, de kracht van indoctrinatie is dat men het zelf gaat geloven Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:22

... maar geldt dat niet voor alle geloven? Knipoog
Op tv zapte ik vandaag langs een zender met één of andere paasviering in een kerk.
Als ik die gewaden en gebruiken zie, zijn die ook allemaal in de middeleeuwen blijven hangen hoor!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:29

Traditie is iets anders als in de middeleeuwen zijn blijven hangen. Nagelbijten / Gniffelen We kunnen natuurlijk ook een viering met r&b en gogo's proberen Clown

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:33

In mijn ogen gaat het om het nu. In ons land zijn man en vrouw gelijkwaardig, zelfde rechten en plichten.
Indien daar van afgeweken wordt bijv. in de politiek dan kunnen ze hun subsidie kwijtraken.
Wij hebben hier scheiding van kerk en staat.
De staat moet iedereen gelijk behandelen, dat is democratie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:42

Mystica schreef:
jameyskatje schreef:
hahahah grappig..

Dat is geen recht of plicht Nagelbijten / Gniffelen Dat is biologisch. Nagelbijten / Gniffelen Iets wat helaas mannen niet kunnen anders zou ik er voor tekenen Clown

Ik absoluut niet! Dat vind ik nou echt een voorrecht van het vrouw-zijn, dat je dat mag doen. Biologisch of niet, ik ben blij dat mannen dat niet kunnen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:44

sflj schreef:
Op tv zapte ik vandaag langs een zender met één of andere paasviering in een kerk.
Als ik die gewaden en gebruiken zie, zijn die ook allemaal in de middeleeuwen blijven hangen hoor!

Jij bent vanmorgen niet bij ons in de kerk geweest, waar na de preek een muziekstuk werd gespeeld op een electrische gitaar.... Clown

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:49

jameyskatje schreef:
riekSter schreef:

hahahah grappig..

Jij begrijpt dus niet wat discriminatie is. Discriminatie betekent letterlijk: onderscheid maken tussen. Je moet dus eigenlijk iedereen zien als een mens ongeacht geslacht, huidskleur, sexuele geaardheid of wat dan ook. Zodra je onderscheid gaat maken en dus voor mensen die vrouw zijn of homo zijn andere rechten/ plichten gaat opleggen, dan discrimineer je. Ookal voelen ze zich niet gediscrimineerd, ze worden het toch. Kortom in de Islam word dus echt wel gediscrimineerd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:51

Blue_Eyes schreef:
sflj schreef:

Jij bent vanmorgen niet bij ons in de kerk geweest, waar na de preek een muziekstuk werd gespeeld op een electrische gitaar.... Clown

Gelukkig niet zeg! 't was buiten veel te mooi weer! Haha!
(maar goed, was misschien iets off topic Knipoog )

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:59

Esperanza schreef:
jameyskatje schreef:

hahahah grappig..

Haha, je gelooft het zelf nog Haha! Vrouwen worden in de Islam wel gediscrimineerd.

De man kan sex hebben voor het huwelijk. Hij biegt ff en zegt dat hij er spijt van heeft. Klaar is hij. Maar als een vrouw dat doet? Dan wordt je als je mazzel hebt alleen verstoten. Als je pech hebt door je eigen broer afgeslacht....

Maar geloof jij maar lekker je imam, de man die jouw hand niet wil schudden omdat je minderwaardig bent....

huh..

jij hoeft mij niets te leren over mijn eigen geloof hoor.
vrouwen worden niet gediscrimineerd. onderscheid maken is iets heel anders in mijn ogen. aangezien vrouwen niet minder zijn dan mannen en aangezien iedereen even gelukkig kan zijn. ik ben zelf een vrouw.. ik voel me niet gediscrimineerd. ik ken vele vele andere vrouwen die zich ook niet gediscrimineerd voelen. eigenlijk ken ik niet 1 moslima die zich zo voelt!!
waarom is 65% van de nederlanders die moslim word een vrouw?? omdat ze zeker zelf kiezen om gediscrimineerd te worden.. ik denk het niet

ten 1e. een man moet net zo goed maagd blijven als een vrouw Slapen
ten 2e een hand schud je niet niet uit minderwaardig zijn van een ander. dit is wederzijds respect binnen de islam en soennah. dus niets respectloos tegenover vrouwen maar gewoon de leefregels binnen 1 religie. als dat het principe is van 1 iemand.. what ever. dat moet diegene lekker zelf weten. niet iedere moslim is hetzelfde. maar als dat het enige probleeem is Ach gut

daarnaast vind ik het zeer triest dat jij door 1 ritaverdonk berichtje iedere imam (wat voort komt uit de regels van mijn religie) over 1 kam scheert. kortzichtige Knipoog

daarbij heeft mijn broer mij niet te straffen(als ik al een broer had). dat doet Allah. en Hij is rechtvaardig,. en Hij zegt niet dat wij ONrechtvaardig moeten zijn. hij zal een jonge net zo hard straffen wannneer hij zich als een slet gedraagd als dat hij een meisje zal straffen wanneer zij zich als een slet gedraagd. (om het als voorbeeld te nemen)

en ten aller laatste. iets wat mij totaal niet van jou aan staat

ik gelooof niet in MIJN imam
(die heb ik niet eens. zo werkt het niet. ik ga naar de moskee waar ik zin in heb, dat is steeds verschillend. imams zijn gebedsvoorgangers die geleerd zijn op het gebied van Islam. en nee, de preken op vrijdag zijn geen workshops 'aanslagen plegen' zucht. het zijn preken, (in het arabisch notabene, dus ik begrijp de ophef niet onder nederlanders als zij deze taal niet eens spreken) die vertellen hoe wij ons moeten gedragen (eerlijk, behulpzaam, liefdadig, zelfbeheersend, uitnodigend, geduldig enzovoort) hierbij word gebruik gemaakt van de verhalen van de profeten. (adem, noach, mozes, jezus, mohammed, enzovoort) )

ik geloof in de Koran!!!, de overleveringen, de engelen, de profeten en Allah/God. aldus de Islam is mijn geloof.. een Imam is slecht een onderdeel hiervan, dit is slecht 1 individu, 1 persoon die zelf verantwoordelijk is voor zijn daden, net als ik, net als iedereen.

het is in de islamitische gemeenschap niet zo van: "wij geloven in de kerk" (moskee ipv kerk.) zo gaat het totaal niet. iedereen heeft eigen hersens.. we zijn geen klapvee.
als je weet hoeveel verschillende moslims erzijn. daar is niet over te oordelen,. sommige doen niets aan hun geloof, anderen doen hier alles aan, weer anderen zijn hier gematigd in en weer anderen overdrijven hierin.