Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Priscill_

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:35

getekend

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:36

Is er ook een petitie voor voorstanders van het verbod eigenlijk ? Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:39

Ik heb er op bokt nog geen gezien... Aanmaken? Haha!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:49

doen!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:21

mistery schreef:
bonney4evver schreef:
ik
En hoezo word het ruzie? Vechten mensen eerder buiten dan binnen ofzo? Wat bedoel je?

ik denk dat als iedereen uit de kroeg moet, om buiten te gaan roken dat je dan sneller irritaties en gevechtjes krijgt..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:22

En trouwens.. waarom zou ik voor iets tekenen wat schadelijk voor de gezondheid van de mens is?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:23

getekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:55

Wat een hoop onzin smoesjes komen hier voorbij
artisten...rookmachines....tjone jonge

van 1 sigaret of dat ff dat een rookmachine blaast heb ik (kan niet over cara patienten praten) geen last in een grote ruimte.
Maar al die rokers samen...ja daar heb ik wel last van...

En dat een roker dat niet in wil zien vind ik héél erg egoistisch Ja
Ze zouden eigenlijk eens qua gevoel eens moeten kunnen ruilen...kijken hoe leuk de verslaving van een ander dan is....als je er de hele dag ziek van bent....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:22

Ook ik teken niet, omdat ik niet zo'n voorstander ben, van die stinkende rook bij mn lekkere biefstukje in een restaurant.
En in de kroeg vind ik rook ook smerig, je kleren/haren stinken ernaar en na 3x haren wassen is het er vaak nog niet uit. Scheve mond

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:46

runningkawa schreef:
Wat een hoop onzin smoesjes komen hier voorbij
artisten...rookmachines....tjone jonge

van 1 sigaret of dat ff dat een rookmachine blaast heb ik (kan niet over cara patienten praten) geen last in een grote ruimte.
Maar al die rokers samen...ja daar heb ik wel last van...

Ik als roker...

Vind de rookmachine ook een smoesje Tong uitsteken Die rook bestaat uit hele andere bestanddelen dan sigarettenrook, voor het grootste deel zelfs uit waterdamp.

Wat niet wegneemt dat ik wel getekend heb... Vork Voetnoot daarbij is dat er betere faciliteiten moeten komen, zowel voor de niet-roker als de roker.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:51

haha ja die rookmachine vind ik wel grappig,maar het schijnt voor sommige rokers wel te werken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:56

Ik heb getekend, simpelweg omdat ik vind dat rokers zo vreselijk misbruikt worden! Betalen met voor hun verslaving dan wie dan ook Lachen Ongezond, ja zeker! Maar dat is overgewicht ook! En daarvan zijn er veel meer dan rokers. (rokers 28% in Nederland)

edit, nu krijg ik vast te horen dat ik geen last heb van mensen die te dik zijn Haha! En nee, heb ik niet, en ook niet van rokers.

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:04

ik heb niet het hele topic doorgelezen, wat te lang..... hebben jullie er wel eens aan gedacht wat dit rookverbod betekend voor de horeca? wij gaan met de zaak regelmatig uit eten. bij ons op stal werken momenteel 4 rokers, waaronder mijn baas. vroeger gingen we vaak naar een restaurant in belgie. echt super gezellig, goed eten, goeie service en altijd kei gezellig!! helemaal top.... totdat je er nietmeer mocht roken.... we zijn er sinds dien nooit meer geweest. ik kom er altijd langs als ik naar huis rijd, en de parkeerplaats die normaal bom vol stond, ligt er nu maar verlaten bij.... in de zomer met warm weer zit het terras vol, maar met slecht/koud weer is het er leeg. ik ben bang dat ze het niet gaan redden, en dan is dit nog maar 1 voorbeeld.
ik ga als ik in de kroeg ben echt niet naar buiten om een sigaret te roken!! binnen kei warm, buiten ijskoud en morgen doodziek....
ik heb de petitie getekend, maar ik vind wel dat we gewoon moeten strijden voor betere ventilatie/ afzuiging in de horeca. dat maakt het voor iedereen een stuk aangenamer!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:06

waar kan ik een dikke JA zetten Tong uitsteken Ben er echt heel blij mee, geen rode ogen meer en die stank die overal in blijft hangen Nagelbijten / Gniffelen En je haar wat je na een avond stappen meerdere keren moeten wassen om die stank weg te krijgen...
Laatst bijgewerkt door Goldie op 30-09-07 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:07

Citaat:
En weer iemand die denkt dat rokers niet weten wat ze binnenkrijgen en denken dat dit ze van hun verslaving afhelpt. Dom volk die rokers.

En nee die rotzooi krijgt een niet-roker niet allemaal binnen tenzij die aan mond op mond beandeming doet bij de roker op het moment dat hij/zij zijn/haar rook uitblaast.

Dit soort posten bedoel ik nu in mijn vorige post.

Zoals Natasha al zegt, je krijgt er altijd wel wat van binnen. En dat terwijl IK niet rook, en die rommel dus niet WIL inademen. Dus bedankt, rokers...

Dom volkje, rokers? Mwah, 't is dat je 't zelf zegt dan, want dat was niet het punt dat IK wilde maken. Ik ken zat intelligente personen die roken. Vind het alleen wel jammer dat mensen bewust die rommel gebruiken, maar da's eigen keuze.
En dat er veel rokers mee van hun verslaving zijn afgeholpen WEET ik, omdat ik er hoogstpersoonlijk een paar mee heb laten stoppen... die schrokken zich wel lam van het resultaat. En terecht, als je bedenkt dat dát alleen nog maar is wat je UITademt...

Ik was gisteren zelf nog op een feest waar iemand een sigaar opstak. Ik ben gelijk vertrokken en heb een plek ver van de rokers af gezocht. Ik had er teveel last van, ik werd spaansbenauwd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:18

Nakisha schreef:
Zoals Natasha al zegt, je krijgt er altijd wel wat van binnen. En dat terwijl IK niet rook, en die rommel dus niet WIL inademen. Dus bedankt, rokers...

Dom volkje, rokers? Mwah, 't is dat je 't zelf zegt dan, want dat was niet het punt dat IK wilde maken. Ik ken zat intelligente personen die roken. Vind het alleen wel jammer dat mensen bewust die rommel gebruiken, maar da's eigen keuze.
En dat er veel rokers mee van hun verslaving zijn afgeholpen WEET ik, omdat ik er hoogstpersoonlijk een paar mee heb laten stoppen... die schrokken zich wel lam van het resultaat. En terecht, als je bedenkt dat dát alleen nog maar is wat je UITademt...

Ik was gisteren zelf nog op een feest waar iemand een sigaar opstak. Ik ben gelijk vertrokken en heb een plek ver van de rokers af gezocht. Ik had er teveel last van, ik werd spaansbenauwd.

Ik zeg ook dat ze niet alles binnenkrijgen zoals jij wel suggereerde.
Verder snap ik niet waarom jij het jammer moet vinden als een ander de bewuste keuze maakt om te roken, vind je het ook jammer als een ander slechte eetgewoontes heeft, te dik is of teveel drinkt, drugs gebruikt of op enige andere manier risico met zijn gezondheid loopt?
En niet iedere roker valt jouw lastig met zijn/haar rook, heerlijk dat je ze weer allemaal over 1 kam scheert komt de discussie weer echt ten goede....

Degene die je op deze manier van het roken afgekomen zijn zullen wel jong geweest zijn of echt dom, de meeste rokers weten echt wel wat ze binnenkrijgen. Haha!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:37

Zo heb ook even getekend,
heb meteen mijn man laten tekenen ondanks dat hij niet rookt,
maar hij vind het verbod erg vervelend omdat we dan echt een
plek moeten uitzoeken waar nog wel gerookt kan worden, anders
heb ik geen zin om te gaan als er niet gerookt mag worden.
Zo zijn dus ook nog niet rokers de dupe.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:41

Ik teken niet Lachen
Ben zelf een roker, maar ik kies er zelf voor. Mensen met bv astma kiezen er zelf niet voor.
Ben het er totaal mee eens dat bv rokers maar buiten moeten roken. Ik zelf vind het totaal geen probleem!
Net zoals met uitgaan, veel mensen met bv astma (hangt van de vorm af) Of met andere dingen waardoor ze niet tegen de rook kunnen, gaan niet uit en waarom?? Omdat de meeste kroegen en discotheken vol met rook zitten.
Heerlijk gevoel voor die mensen.
Dus nee ik teken niet! Kleine moeite om die 6 á 7 minuten je jas aan te trekken en buiten te gaan staan Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:42

Ik heb irl getekend, als niet-roker.
Ben geloof ik uitzondering op de regel. Haha!
Vind het veel te betuttelend enzo...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:43

Chiqa schreef:
Sommige mensen mogen niet eens stoppen met roken omdat hun gezondheid dan in gevaar loop, ik ben er een van! Lachen

OMG en nou hou ik er echt mee op...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 00:06

Ik teken niet, hoe sneller het verbod komt hoe beter. Ik werk in de horeca en omdat andere mensen een slechte gewoonte erop nahouden stink ik iedere avond naar rook. Draag ook lenzen en hou het daardoor nooit langer dan 2 uur uit in de kroeg, dan zijn mij ogen zó droog dat het pijn doet.

Als ik mijn vuilcontainer bij de buren in de achtertuin leegstort dan is mijn buurvrouw ook pissed. Mag ik dan niet pissed zijn als iemand anders mijn longen bevuilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 00:50

Gaby schreef:
Chiqa, wat geweldig dat roken jouw problemen heeft opgelost! Ik ben echt heel blij voor je.
Maar waarom zouden mensen tijdens het uitgaan last moeten hebben van jouw rook?

De eerste; bedankt voor je reactie; ik ben ook blij dat ik van mn overgewicht afben en
niet alle dagen meer medicijnen hoef te slikken.

De laatste; ik val helaas in herhaling, ik ben een sociale roker. Ik vraag altidj of ik een peuk op mag steken.
Helaas, in de horeca niet, maar dat zie ik als een sociale bijeenkomst, als je er last van heb weet je dat van te voren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:55

Machie schreef:
Ik heb getekend, simpelweg omdat ik vind dat rokers zo vreselijk misbruikt worden! Betalen met voor hun verslaving dan wie dan ook Lachen Ongezond, ja zeker! Maar dat is overgewicht ook! En daarvan zijn er veel meer dan rokers. (rokers 28% in Nederland)

edit, nu krijg ik vast te horen dat ik geen last heb van mensen die te dik zijn Haha! En nee, heb ik niet, en ook niet van rokers.

klopt,en het ging er dus om dat anderen er last van hebben,dus heeft je opmerking niet echt zin

wat ander drinkt of eet,daar heb ik geen last van.
roken wel,want daar doe ik dan onvrijwillig aan mee als t bv in een restaurant is

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:39

Chiqa schreef:
De eerste; bedankt voor je reactie; ik ben ook blij dat ik van mn overgewicht afben en
niet alle dagen meer medicijnen hoef te slikken.

Dus ruil je je overwicht (wat je mijns inziens ook op een andere manier op kan lossen) in voor een kankerverwekkende verslaving, en daar ben je nog blij om ook? Daar snap ik echt niks van, sorry Koe

noudy schreef:
anders heb ik geen zin om te gaan als er niet gerookt mag worden.

Jeetje.... jij kan geen paar uurtjes zonder sigaret?? Huilen van het lachen

Ik ben al jaren tegen roken. Sinds een familielid van mij er aan is overleden heb ik gezworen er nooit mee te beginnen. Ik vind het vies en het verpest mijn eetlust. Als ik nu uit wil wordt ik dus gedwongen om mee te gaan in de verslaving van anderen.
Ik heb geen zin om mee na te denken over andere oplossingen. Het zal me echt een wordt zijn, als ik maar niet in de rook hoef te zitten.

Wie niet buiten roken kan, moet maar buiten roken!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:59

Chiqa schreef:
De laatste; ik val helaas in herhaling, ik ben een sociale roker. Ik vraag altidj of ik een peuk op mag steken.
Helaas, in de horeca niet, maar dat zie ik als een sociale bijeenkomst, als je er last van heb weet je dat van te voren.

Vreselijk sociaal als je vindt dat de anderen zich maar aan jou aan moeten passen ("heb je last van de rook, kom dan niet in de horeca" - want dat is waar jouw tekst op neer komt.)

Nee Chiqa, je mag best blijven roken, voor welke redenen dan ook, maar het is niet reeel om te verwachten dat jij daarmee hogere rechten hebt in de horeca dan anderen.