Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:39

Van de rechterzijde Tong uitsteken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:40

Netje schreef:
SanderP schreef:
Wordt eens wakker. Mensen die een gezin hebben of schrijnend zijn mogen al niet meer uitgezet worden, voordat dat allemaal opgelijnd is, is er een nieuw kabinet en komt het generaal pardon er. Het komt er of je nou wilt of niet, de kamer heeft het al besloten. En als het CDA wil regeren, zullen ze op die eis in moeten gaan. Hebben ze in feite de afgelopen dagen al een begin mee gemaakt.

En bovendien zijn er binnen het CDA ook een flink aantal mensen die daar geen moeite mee hebben !

toch vreemd dat er werd vermeld vanmorgen op het nieuws dat zoveel mensen na enquete het niet eens waren met de beslissingen die er genomen waren...ik meende te hebben gehoord 59% tegen...dus er was wel degelijk moeite mee

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:01

klomp schreef:

toch vreemd dat er werd vermeld vanmorgen op het nieuws dat zoveel mensen na enquete het niet eens waren met de beslissingen die er genomen waren...ik meende te hebben gehoord 59% tegen...dus er was wel degelijk moeite mee

Ligt er maar aan hoe de vraag gesteld is. Ik denk dat heel veel mensen moeite hebben met de manier waarop dit gelopen is, met de belachelijke uitkomst dat Rita blijft zitten ondanks haar zoveelste 'schwalbe' . De vraag ging hier immers niet om een generaal pardon, maar over het opschorten, waar Rita een belachelijke en genante vertoning van gemaakt heeft. Dáár hebben mensen moeite mee.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:05

neen, de mensen waren juist boos, van uitstel krijg je (meestal) weer afstel...of de asielzoekers daar nu zo blij mee moeten zijn..lijkt me niet, weer een tijd wachten en zitten in onzekerheid. en dan het spelletje; jij mag blijven, maar jij moet weg...leuk hoor! rita voerde slechts haar beleid, ergens in een ander topic had iemand dit heel goed en duidelijk omschreven...ik zou dat wel willen quoten maar weet niet of deze persoon dat wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:09

Netje schreef:
klomp schreef:

Ligt er maar aan hoe de vraag gesteld is. Ik denk dat heel veel mensen moeite hebben met de manier waarop dit gelopen is, met de belachelijke uitkomst dat Rita blijft zitten ondanks haar zoveelste 'schwalbe' . De vraag ging hier immers niet om een generaal pardon, maar over het opschorten, waar Rita een belachelijke en genante vertoning van gemaakt heeft. Dáár hebben mensen moeite mee.

Nou ja, dat is JOUW aanname natuurlijk Clown

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:21

Netje schreef:

In feite is Rita helemaal niet blijven zitten, ze is haar portefeuille kwijt aan Hirsch Ballin en heeft zelf wat andere taakjes gekregen, iets waar ze eigenlijk niets meer mee kan in de korte periode dat ze nog zit (Zou me overigens niet verbazen als ze nog wat probeert in die korte tijd). Het was de enige manier om de VVD ministers en staatssecretarissen te behouden voor het kabinet, anders was het CDA nog veel verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:25

Bovendien zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn dat mensen moeite hebben met de kinderachtige houding van Wouter Bos. Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:29

faye schreef:
Bovendien zou het ook nog wel eens zo kunnen zijn dat mensen moeite hebben met de kinderachtige houding van Wouter Bos. Clown

Of juist niet.... eindelijk is ie assertief!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:29

faye schreef:
Netje schreef:

Nou ja, dat is JOUW aanname natuurlijk Clown

Ach Faye, mag ik ook wat aannemen; dit halve topic staat vol met aannames (en veel wel redelijk extreme van jou).

Bij een opiniepeiling is het maar net hoe je een vraag stelt.... Bovendien (zie 2e zin) zeg ik toch: IK DENK.

Trouwens op welke kinderachtige houding van Wouter Bos doel je ?? En op welke mensen in dit geval (dat we dat duidelijk houden). Laat me raden de (extreem) rechtse, zoals in jouw geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:41

Hahahaha ben ik extreem rechts? Het wordt met het uur hilarischer hier!:D

*Pakt er een wijntje bij, over een paar uur ben ik vast Hitler*

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:43

Aimee schreef:
Of juist niet.... eindelijk is ie assertief!

Had ie voor de kiezingen moeten doen, dan had ie niet zo veel verloren Clown

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:45

Ik vind wel het feit dat er steeds op Wouter Bos wordt afgegeven een beetje kinderachtig. Verdonk heeft er zelf een potje van gemaakt, je kunt toch moeilijk zeggen dat dit de eerste motie tegen haar/haar beleid was en dat dit totaal uit de lucht kwam. We hadden een minister die alleen maar ter meerdere glorie van zichzelf een show opvoerde. Dit kan je moeilijk een ander verwijten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:48

SanderP schreef:
Had ie voor de kiezingen moeten doen, dan had ie niet zo veel verloren Clown

Ja klopt... dus waarom zou hij nog meer stemmen verliezen nu hij wel assertief is?

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:52

chevax schreef:
Ik vind wel het feit dat er steeds op Wouter Bos wordt afgegeven een beetje kinderachtig. Verdonk heeft er zelf een potje van gemaakt, je kunt toch moeilijk zeggen dat dit de eerste motie tegen haar/haar beleid was en dat dit totaal uit de lucht kwam. We hadden een minister die alleen maar ter meerdere glorie van zichzelf een show opvoerde. Dit kan je moeilijk een ander verwijten.

Dat pardon is niet tegen verdonk bedoeld, maar tegen 4jr Balkenende. Hij zag een kans met een linkse meerderheid, maar Bos wist heel goed dat het hier toe kon leiden. Dus wat dat betreft vind ik het wel kinderachtig. Hij kan het ook allemaal in het nieuwe kabinet regelen, dat scheelt een hoop kritiek, geloofwaardigheid en vertrouwen in de totale politiek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:54

Als Wouter Bos deze zaken ECHT zo belangrijk vind had hij deze voor de verkiezingen wel duidelijk gemaakt. Nu probeert hij alleen de formatie te frustreren, een echte slechte verliezer Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:56

Hebben jullie eigenlijk ook wat meegekregen over de huurwet? Daar hoor ik namelijk niemand over, terwijl daar in principe hetzelfde mee is gebeurd in de afgelopen week.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:10

faye schreef:
Als Wouter Bos deze zaken ECHT zo belangrijk vind had hij deze voor de verkiezingen wel duidelijk gemaakt. Nu probeert hij alleen de formatie te frustreren, een echte slechte verliezer Haha!

A heeft hij dat voor de verkiezingen wel degelijk duidelijk gemaakt
B lijkt de zaak de formatie juist goed te doen Knipoog
Dus dubbel winst en vooral voor de mensen om wie het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:31

Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:46

Even tussendoor en beetje offtopic, maar wat ik niet begrijp is dat SP hoofdwinnaar was van de verkiezingen maar dat ze toch niet in de kamer komen? Is dat nou echt zo of heb ik het verkeerd begrepen?

Als het echt zo is vind ik dat wel heel raar, want de burgers hebben gekozen en als SP er niet bijkomt dan kiezen ze dus zelf en niet de burgers.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:48

En wat te denken van Wilders Linda.... Knipoog

Maargoed het word nu CU,CDA en PVDA.... Euhm, eind maart weer stemmen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:52

LiNdA1986 schreef:
Even tussendoor en beetje offtopic, maar wat ik niet begrijp is dat SP hoofdwinnaar was van de verkiezingen maar dat ze toch niet in de kamer komen? Is dat nou echt zo of heb ik het verkeerd begrepen?

Als het echt zo is vind ik dat wel heel raar, want de burgers hebben gekozen en als SP er niet bijkomt dan kiezen ze dus zelf en niet de burgers.

Ze zitten al in de Kamer met 25 zetels, Kamer en Kabinet zijn niet hetzelfde Knipoog

De bevolking heeft CDA als grootste partij gekozen, dus die mogen als eerste een Kabinet proberen te vormen. Met de SP is tijdens de informatie gebleken dat het niet gaat lukken... SP kan dus fijn oppositie gaan voeren met veel kamerleden Cool

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:53

Denk dat Linda het kabinet bedoelde daarmee...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:55

ja klopt ik bedoelde ook het kabinet, foutje.. Bloos

@ Aimee: okee, nou snap ik het, bedankt! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:57

Sundancer schreef:
Euhm, eind maart weer stemmen?

Ach jullie blijven maar hopen he, de realiteit is toch zo hard Haha! Haha! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:03

Heeft dan niemand een idee over de huurwet?
Werd voor de verkiezingen als het heikele punt geponeerd, ook voor de (in)formatie. Maar iedereen kan alleen maar denken aan wat er met moslims moet gebeuren?