'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SisLeone

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:22

_Michelle__ schreef:
stef schreef:
Michelle, het zat er helemaal niet aan te komen.l Steve wist dondersgoed waar ie mee bezig was.

Als hij dat dondersgoed wist zou het waarschijnlijk niet gebeurd zijn he? Het blijven beesten hoor. Je kan niet voorspellen wat ze gaan doen...

Hij wist dondersgoed waar hij mee bezig was en het is een tragisch ongeluk wat is gebeurd. Maar dan nog wist hij heel goed waar hij mee bezig was.
Ik werk in de jeugdhulpverlening al een jaar of 12 bijna. Ik ben er voor opgeleid en weet dondersgoed waar ik mee bezig was. Maar een tijdje terug ging er een 14-jarige door het lint en ik werd gestoken door een mes. Gelukkig op een redelijk onschuldige plek dus het heeft mij mijn leven niet gekost. Maar dat neemt niet weg dat ik wel weet waar ik mee bezig ben. Ook al overkwam mij dit. Een ongeluk is nu eenmaal snel gebeurd. En helaas heeft het in dit geval Steve zijn leven gekost.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:47

Sily schreef:
Maar hij wist ook heel erg goed dat er grote risico's aan vast zaten en dat het dieren zijn, redelijk onvoorspelbaar dus.
Het zat er wel aan te komen, de vraag was alleen wanneer en hoe

Ik ben het hier nog steeds niet mee eens
Dagelijks doe ik mee aan het verkeer, waarbij 2 dodelijke slachtoffers per week vallen en duiken is in principe niet de gevaarlijkste sport die er bestaat; dat schijnt paardrijden te zijn.
(dit jaar heeft paardensport al 5 doden geëist om maar even wat te noemen. weten we allemaal waar we mee bezig zijn?)

Ik vind het ook een beetje banketstaaf om achteraf zoiets te zeggen als "eigen schuld" of "zat eraan te komen", want als er geen mensen waren geweest met een passie zoals hij, zou er een hoop minder kennis over bijv. de natuur op de wereld zijn geweest.
Ik heb respect voor mensen met een hartstochtelijke passie zoals hij, want ik ga liever mee met de 'flow' en kan me er niets bij voorstellen. Als iedereen was geweest zoals ik, zou er nog steeds weinig bekend zijn van de natuur.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:50

Mariska_28 schreef:

Ik zat er al tijden op te wachtten. Zoals hij met extreem giftige slangen omging, en met krokodillen, was het echt een kwestie van tijd. Had alleen echt verwacht dat het 1 van die 2 zou zijn geweest, en niet zo iets als dit. Sneu voor zijn kinderen en vrouw. Maarja ik vind het toch wel een geval van "eigen schuld" toch?

nee geen eigenschuld als hij en andere die dit werk doen er niet waren geweest waren er meer doden door die 2 beesten, omdat hijj en collega;s ze ook uit je tuin halen.!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:57

Nicolletje schreef:
Sily schreef:
Maar hij wist ook heel erg goed dat er grote risico's aan vast zaten en dat het dieren zijn, redelijk onvoorspelbaar dus.
Het zat er wel aan te komen, de vraag was alleen wanneer en hoe

Ik ben het hier nog steeds niet mee eens
Dagelijks doe ik mee aan het verkeer, waarbij 2 dodelijke slachtoffers per week vallen en duiken is in principe niet de gevaarlijkste sport die er bestaat; dat schijnt paardrijden te zijn.
(dit jaar heeft paardensport al 5 doden geëist om maar even wat te noemen. weten we allemaal waar we mee bezig zijn?)

Ik vind het ook een beetje banketstaaf om achteraf zoiets te zeggen als "eigen schuld" of "zat eraan te komen", want als er geen mensen waren geweest met een passie zoals hij, zou er een hoop minder kennis over bijv. de natuur op de wereld zijn geweest.
Ik heb respect voor mensen met een hartstochtelijke passie zoals hij, want ik ga liever mee met de 'flow' en kan me er niets bij voorstellen. Als iedereen was geweest zoals ik, zou er nog steeds weinig bekend zijn van de natuur.

Mooi gezegd hoor.
het is ook geen eigen schuld.
het zijn ongelukken die kunnen gebeuren, alleen ben je er niet altijd alert op.
dus daarom is het geen eigen schuld

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:03

Ik zeg ook niet "eigen schuld", want het blijft hoe dan ook erg, maar als je zoiets doet is het risico om daaraan te overlijden hoger als wanneer je het niet doet.
Dat is bij paardrijden ook ja. Gevaarlijkste sport ter wereld en daarom is het ook belangrijk je hoofd er bij te houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:07

uhm maar michelle is het niet zo dat in het verkeer dagelijks doden vallen,en wij allemaal weer vrolijk in de auto stappen??

dat is pas echt gevaarlijk!!

en dan rokers...die weten ook dat het heel slecht voor hen is,maar mensen doen het toch,net zoals steve,die man was een vakman,en zal echt wel zijn koppie erbij houden,en inderdaad bij zo'n rog waarvan je het niet verwacht gaat het mis.

men zegt weleens,als het je tijd is ,is het je tijd..

het is alleen heel erg sneu dat er 2 hele kleine kindjes nu zonder pappa zitten,en diep in zijn hart,weet ik zeker dat ie liever 80 gewordenw as,maar zijn kinderen had zien opgroeien,als sterven met 44 en zijn vrouw en kinderen achter te laten,ongeacht zijn manier van doodgaan...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:13

als het gevaarlijk is zo zwemmen in de zee is het net zo gevaarlijk als je trap loopt en uitglijdt.
daar komt het gewoon op neer.
zelfs dan kun je iets breken hoor.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:14

Hij zwemt niet zomaar in de zee hoor. Hij zoekt het op. Ja
O en ik zeg ook ook niet dat het slecht is. Het is ook goed dat er zulke mensen zijn, maar zoals ik al eerder zei, als je dat soort dingen opzoekt is het verhoogd risico dat er een keer iets gebeurt Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:17

Citaat:
Die manager (volgens mij hoor) zei het in een intervieuw. Ze gaan het over een tijd verwerken in een documantaire en uitzenden. Dat zou Steve gewild hebben zei hij....

De Australische kranten benadrukken juist dat de manager gezegd heeft de opnames te vernietigen op het moment dat de politie ze vrijgeeft.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:18

_Michelle__ schreef:
O en ik zeg ook ook niet dat het slecht is. Het is ook goed dat er zulke mensen zijn, maar zoals ik al eerder zei, als je dat soort dingen opzoekt is het verhoogd risico dat er een keer iets gebeurt Ja

dus mensen mogen ook niet meer in de zee zwemmen Verward
dan zoeken wij de problemen ook op namelijk Haha!

_Michelle__

Vind het ook nie tgepast om zoiets uit te zenden

_Michelle__

Ketaki schreef:
_Michelle__ schreef:

dus mensen mogen ook niet meer in de zee zwemmen Verward
dan zoeken wij de problemen ook op namelijk Haha!

Je mag van mij gerust in de zee zwemmen hoor!
Alleen als je een haai ziet, ga je er dan op af?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:21

die zwemmen niet zo dichtbij de kust.

en dan nog, haaien vallen mensen niet zomaar aan.
edit: naar mijn weten zwemmen haaien niet in de zee, ze zwemmen in de oceanen Haha!
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 06-09-06 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:21

Nee maar als je het "uit gaat lokken"...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:22

Oh ja tegenwoordig 'lok' je al iets uit als je gewoon BOVEN een beest zwemt. Joh, ik zou de straat niet meer op gaan als ik jou was. Straks lok je nog uit dat er iemand je ondersteboven rijdt.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:24

Zie je de " staan? Die zet ik neer omdat ik niet weet hoe ik het anders zo snel moet noemen.
Blijkbaar zien jullie het punt niet wat ik wil maken.
Ik heb vaak genoeg gezien dat hij bijna gebeten werd door een krokodil/alligator of wat dan ook of zelfs gebeten is.
Daarom was het een kwestie van tijd. Die beesten zijn zo snel en hij hoeft maar eventjes niet op te letten en...
Daarom verbaast het me ook dat hij is overleden door een pijlstaartrog en niet door een krokodil/alligator.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:25

Ik vond sommige dingen die hij deed ook onverstandig, maar ik had wel zeer veel respect voor hem. Een groot verlies in de dierenwereld!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:26

Sammie schreef:
Oh ja tegenwoordig 'lok' je al iets uit als je gewoon BOVEN een beest zwemt. Joh, ik zou de straat niet meer op gaan als ik jou was. Straks lok je nog uit dat er iemand je ondersteboven rijdt.

idd, dat is met paarden ook hoor, vooral vroeger, toen zijn er ook geweest die wilde gevaarlijke beesten gingen rijden, nu vind je ze denk niet zo gevaarlijk meer he?! in feite is het hetzelfde!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:27

Zeker ben ik het ook mee eens! En ik geloof dat er voor hem geen betere dood was. Hij is gestorven tijdens het ding wat hij het liefste deed. Met beesten bezig zijn Ja

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:28

Tinkelbel schreef:
Ik vond sommige dingen die hij deed ook onverstandig, maar ik had wel zeer veel respect voor hem. Een groot verlies in de dierenwereld!

dat zeg je nu pricies goed, jij VIND het onverstandig, want wat onverstandig is is voor iedereen anders, voor hem was het doodgewoon

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:32

Laatst bijgewerkt door S_uus op 06-09-06 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:33

Ik vind het zó jammer. Ik weet nog toen ik hem voor het eerst op TV zag, ik ergerde me dood aan dat vreselijke accent en die hyperactieve manier van doen. Maar later begon ik hem zó ruig te vinden, de passie die hij voor dieren had, ik vond het zo ontzettend leuk om naar zijn programma's te kijken!
Zó ontzettend jammer! Scheve mond

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:36

Kaiya idd!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:36

Ik weet nu niet precies hoe lang hij het gedaan heeft, maar al die jaren is het toch goed gegaan? Word dat ineens vergeten?

Hij wist heel goed waar hij mee bezig was, net zoals wij ook weten met wat voor dieren we bezig zijn en hoe er mee om gaan maar we toch eens een trap of beet krijgen van ze. Zijn wij dan ook meteen gevaarlijk en onverantwoordelijk?

dieren blijven dieren, en of dat nu een 'aggressieve' 500kg wegende krokodil is, of een rustige 2 ton wegende olifant, als ze het in hun bol krijgen, krijgen ze het in hun bol en heb jij er niets meer aan te zeggen of te doen!
Onze vierbenige vrienden die trouw op stal staan, en die we zonder veel angst dagelijks berijden en verzorgen, als zij het in hun bol krijgen wil je niet weten hoe je eruit komt...Ze kunnen je verwonden dat ze je niet eens meer herkennen als ze je komen opladen Knipoog Dus laten we met zn allen onze paarden weg doen want wij weten immers ook niet waar we mee bezig zijn.

Om nog maar te zwijgen over die kleine 50cm grote hondjes die hele dagen rond ons zitten die plots kunnen aanvallen enz.

Asjeblieft zeg, die man is dood, een beetje respect voor wat hij gedaan heeft enz mag wel! Lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:39

Kaiya schreef:
Ik vind het zó jammer. Ik weet nog toen ik hem voor het eerst op TV zag, ik ergerde me dood aan dat vreselijke accent en die hyperactieve manier van doen. Maar later begon ik hem zó ruig te vinden, de passie die hij voor dieren had, ik vond het zo ontzettend leuk om naar zijn programma's te kijken!
Zó ontzettend jammer! Scheve mond

dat had ik ook eerst ergerde ik me ook ziekelijk aan dat geschreeuw LOOK HOW BEAUTIFULL of hoe je dat ook schrijft HE IS!!!
maar later, ik was ziek, en ik zapte uit verveling en ging toch maar eens kijken en vond hem ineens kei goed en minder irri, als je maar blijft kijken went het wel

edit stopt animal planet nu met zijn afleveringen ofzo?