Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:07

roxiie schreef:
Ik blijf het een raar verhaal vinden..
Wie laat een hond nou bij een kind alleen( in dit geval de hond de mogelijkheis geven om op de kinderkamer te komen).. Ookal zijn honden nog zo lief..
Wie weet voelde de hond zich wel buiten gesloten omdat er gen aandacht meer voor hem was en heeft de baby al indringer gezien
Ik vind het erg voor de hond dat die is ingeslapen, Als de ouders allerter waren geweest was het niet gebeurd de groote vraag is nu alleen nog heeft de hond uit bezorgheid de baby "perongeluk dood gebeten" of uit kwaadheid "expres"
Toch vind ik het dom dat de hond bij de baby heeft kunnen komen, maar de ouders zijn al genoeg gestraft.. Laten we hopen dat zoiets nooit meer gebeurd..

ja maar wie verwacht nou toch ook dat de hond naar boven loopt, de deur opent met de deurklink en de baby verscheurt??????? Die mensen hebben de hond helemaal neit bij het kind gelaten. MAar deze hond was gewoon heel intelligent en kon zelf bij het kind komen.

windhond schreef:
We praten wel verder als jullie zelf kinderen hebben.

SLOTJE GRAAG

Huh? Waar slaat dit op? Dus ik mag niet meediscusieren alleen omdat ik geen kinderen heb?

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:46

Windhond, die opmerking slaat nergens op. Mensen zonder kinderen kunnen evengoed hun mening hebben in dit soort situaties als mensen met kinderen. Kan zijn dat jij het niet eens bent met die andere mening, maar voor zover ik weet leven we allemaal in een vrij land, waar we onze mening mogen zeggen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:53

Mensen, mensen... Wát een speculaties!

Die ouders hebben levenslang, of ze nu wel of niet doordacht bezig zijn geweest.

Feit is dat die hond is afgemaakt en dat lijkt me de beste remedie. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik mijn hond herplaats en het drama herhaalt zich.

Maar zoals ik al eerder in het topic heb gezegd: hond zou bij mij al het hoekie om zijn voordat de DA de kans had er een injectie in te spuiten. Hoe gek ik dan ook op mijn hond zou zijn.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 00:02

Heel lang geleden (toen ik nog geen kinderen had) gebeurde er bij onze buren een drama: hun hazewindhond die helaas een ruimte had van 3 bij 4 meter in hun achtertuin, had hun dochter van 2 jaar in het gezicht gebeten. Haar hele wangetje hing open. De oudste dochter van 16 jaar stond met een groot mes klaar om hond naar de andere wereld te helpen. Kortom: complete paniek. Heb hond bij riem gepakt en in schuur opgesloten en ben met moeder en kind naar Eerste Hulp gegaan bij ziekenhuis..... Bij terugkomst heb ik hond in mijn auto gedaan en naar dichtbijzijnde dierenarts gebracht waar hij een snelle en pijnloze dood kreeg.

Nu ik zelf kinderen heb denk (weet) ik ook dat ik mijn hond zou aanvliegen als ie aan mijn kinderen kwam.

Hiermee bedoel ik dat als je kinderen hebt alles in het niets verdwijnt zo gauw hun welzijn in het gedrang komt. En ik bedoel dit niet rot naar de mensen die geen kinderen hebben maar ik weet dat het een wezenlijk verschil is......

Heike
Mede-oprichtster

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 01:26

De gemoederen lopen hoog op. Er wordt niet meer gediscusierd maar rechtstreeks op de man gespeeld.

Bij een discussie luister je naar een ander en vult aan, of laat een andere mening zien. Je accepteerd ook van elkaar dat diegene een andere mening heeft. Een discussie gaat niet wie het hardste schreeuwd. Het gaat om luisteren naar de anderen en van elkaar leren zodat je misschien je _eigen_ mening zult veranderen/bijzien.

Ik zet hier een slotje op. Er wordt namelijk al lang niet meer gediscusieerd over het onderwerp.