Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:996:
Dat is niet wat er staat, dat is wat je er zelf van maakt.
Bovendien, waarom staan er dan zoveel Nederlanders in de kou die ook zorg nodig hebben? Waarom is dat nooit erg? Dat meten met twee maten snap ik dus echt niet.
Elisa2 schreef:996:
Bovendien, waarom staan er dan zoveel Nederlanders in de kou die ook zorg nodig hebben? Waarom is dat nooit erg? Dat meten met twee maten snap ik dus echt niet.
Benzz schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Ik - D66, Hanneke van der Werf
Hij - Ja21, Annabel Nanninga
Gaat dat samen in een huishouden?

mvdende schreef:Edit: die kinderen hadden ook gewoon naar een Saudi-Arabië, Dubai, VAE oid kunnen gaan, geld zat. Maar die landen doen helemaal niets aan geld verspilling aan asiel enz. Genoeg landen ter wereld waar die kinderen heen hadden gekund, waarom dan hier als we hier al in de problemen zitten financieel én kwa druk op onze zorg.
Gruis schreef:Elisa2 schreef:996:
Dat is ook erg. Alleen ging het in dit geval om ernstig zieke kinderen die anders komen te overlijden. Die gevallen hebben in NL ook gewoon voorrang. En door dat handjevol kinderen niet te laten komen, verandert er niets voor Nederlanders die in de kou staan. Dat is het resultaat van jarenlang marktwerking in de zorg.
L_iek schreef:Hier thuis zijn wij eensgezind. Al durf ik het hier bijna niet te vertellen omdat men mij ziet als laagopgeleid, tokkie en ga zo maar door. Wilders dus.
BigOne schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Ik PvdA Lisa Westerveld
Hij cda .
En ik respecteer elke stem waar partner op zou stemmen maar radicaal rechts? Slaap maar op de bank voorlopig
MarlindeRooz schreef:karuna schreef:Los van waar ik heen rijd nu. Zonder bus ben ik kansloos om ergens te komen. En met rekeningrijden wordt het fors duurder omdat het goedkope tarief wegvalt voor rolstoelbussen. Een oeps daar hadden we geen rekening mee gehouden en zijn vanuit patientengroepen al vragen over geweest.
Taxibusjes heb je niet zomaar recht op. Dat is een enorme procedure met veel papierwerk die rustig maanden kan duren. En die moet je lang van tevoren reserveren. Als je ergens accuut heen moet heb je pech. Been there done that helaas is dat speciaalvervoer geen pretje en vaak niet toereikend.
Ik moest eens van een eerdere woonplaats met de trein ergens heen accuut Regiovervoer en buurtbus kon niet want het station ligt in een andere regio 8 km verderop. Gewone bus stopte 1,5 km verderop. Uiteindelijk heeft een buurvrouw me gebracht en gehaald nadat ik ruim een uur tevergeefs had rondgebeld voor een optie.
Dat is niet waar. Taxivervoer kan in een paar dagen geregeld zijn.
Bron: iemand die dit regelt voor 9 gemeentes
Elisa2 schreef:Maar hoe kan de overheid dat dan verantwoorden door dit wel te betalen en de zorg in NL steeds meer achteruit te laten gaan en mensen in de kou te zetten? Waardoor sommigen ook overlijden omdat ze niet de juiste medicijnen of behandelingen krijgen en niet zelf het geld hebben om het te kunnen betalen.
Elisa2 schreef:996981 schreef:Je moet je kapot schamen mvdende….
Pardon? Heb getemd..dit soort persoonlijke en niet inhoudelijke reacties horen hier niet thuis. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening.
Elisa2 schreef:Gruis schreef:
Dat is ook erg. Alleen ging het in dit geval om ernstig zieke kinderen die anders komen te overlijden. Die gevallen hebben in NL ook gewoon voorrang. En door dat handjevol kinderen niet te laten komen, verandert er niets voor Nederlanders die in de kou staan. Dat is het resultaat van jarenlang marktwerking in de zorg.
Maar hoe kan de overheid dat dan verantwoorden door dit wel te betalen en de zorg in NL steeds meer achteruit te laten gaan en mensen in de kou te zetten? Waardoor sommigen ook overlijden omdat ze niet de juiste medicijnen of behandelingen krijgen en niet zelf het geld hebben om het te kunnen betalen.
Gruis schreef:Elisa2 schreef:Maar hoe kan de overheid dat dan verantwoorden door dit wel te betalen en de zorg in NL steeds meer achteruit te laten gaan en mensen in de kou te zetten? Waardoor sommigen ook overlijden omdat ze niet de juiste medicijnen of behandelingen krijgen en niet zelf het geld hebben om het te kunnen betalen.
Omdat, nogmaals, dit handjevol kinderen geen enkel verschil gaat maken voor de rest van de mensen in NL. Wat nu speelt in de zorg zijn onder meer de gevolgen van jarenlang vrije marktwerking. Of die kinderen nu wel of niet komen gaat hiervoor geen verschil maken. Om die problemen die jij benoemt op te lossen (ik weet niet in hoeverre die problemen bestaan) is ander beleid nodig. Niet 5 kinderen wel of niet laten komen.
Het helpen van kinderen uit Gaza gaat niet ten koste van de zorg voor Nederlanders. Afgezien van de relatief lage kosten voor deze behandeling heeft overheid verschillende budgetten en verantwoordelijkheden: noodhulp in crisissituaties komt uit het buitenland- of humanitaire hulpbudget, niet uit het zorgbudget.
De problemen in de Nederlandse zorg lossen we niet op door geen humanitaire hulp meer te bieden. Om de zorg te verbeteren is ander beleid nodig; betere organisatie, minder bureaucratie, meer personeel. Het opvangen van een klein aantal kinderen uit Gaza maakt daar geen enkel wezenlijk verschil in. Het is gewoon een kwestie van menselijkheid naast binnenlands beleid.
fransje23 schreef:Als de westerse landen, waaronder zeer zeker Nederland, Israël die continu internationale verdragen overtreedt eerder op de vingers had getikt was het misschien niet nodig geweest deze twee kinderen te helpen.
Had misschien ook de levens gespaard van veel gewone burgers waaronder veel kinderen.
Winged schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
familie:
Ouders: BBB
Zus 1: VVD, zwager BBB
Zus 2: CDA, zwager BBB of PVV
Ik: D66
Context: Beide zwagers willen graag verder in de agrarische sector, ik denk dat door in de agrarische sector kán maar dat het ánders moet. Dus meer richting biologisch, kleinschaliger en gericht op duurzaamheid. Dat wil mijn CDA-stemmende zus ook. Ouders zijn van oudsher boer. (inmiddels 70+)
Edit: ik ga bij voorkeur bij verjaardagen ook geen politieke discussies aan
BigOne schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Ik PvdA Lisa Westerveld
Hij cda .
En ik respecteer elke stem waar partner op zou stemmen maar radicaal rechts? Slaap maar op de bank voorlopig
juliedo24 schreef:Mijn vriend is geen Nederlander maar heb hem wel een stemwijzer laten invullen en daar kwam volt uit. Ik kan je over mijn ouderlijk gezin vertellen: Mijn moeder, vader en zusje hebben GL-PvdA (Esmah Lahlah), D66 (Podt) en nog een keer GL-PvdA (weet niet wie, wel een vrouw) gestemd.
Progressiviteit en solidariteit is ons ook met de paplepel ingegotenen ik heb over de afgelopen paar jaar mijn vader blijkbaar weten te overtuigen ook op een vrouw te stemmen!
San87 ik ben ook wel benieuwd hoe dat is voor jullie dat hij uitgerekend op Nanninga heeft gestemd?
Gruis schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Wauw, wat een verschil. Bij mij in de familie ben ik duidelijk ook het zwarte schaap![]()
Vader: PVV
Moeder: PVV
Broer: VVD
Schoonzus: VVD
Vriend: VVD
Ik: SP
.juval schreef:Hier voor zover ik weet allemaal BBB.
Van mijn 2e dochter ben ik niet zeker, maar verwacht eigenlijk dat zij niet heeft gestemd![]()
Schoonfamilie ook allemaal BBB
.L_iek schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Hier thuis zijn wij eensgezind. Al durf ik het hier bijna niet te vertellen omdat men mij ziet als laagopgeleid, tokkie en ga zo maar door. Wilders dus.
Benzz schreef:_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Gaat dat samen in een huishouden?
_San87_ schreef:Zeker. Het zou je verbazen, maar wij liggen met heel veel dingen echt wel op één lijn. Alleen qua (asiel)migratie niet. Zijn voornaamste reden om (voorheen PVV) nu JA21 te stemmen.
Wij hebben regelmatig enórme discussies, maar wel altijd respectvol naar elkaar, waarbij we elkaar uitdagen vanuit en ander perspectief naar dingen te kijken. Eigenlijk zijn we alleen maar dichter naar elkaar gegroeid.
. 996981 schreef:Elisa2 schreef:
Pardon? Heb getemd..dit soort persoonlijke en niet inhoudelijke reacties horen hier niet thuis. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening.
Je doet maar.
Doodzieke kinderen laten verekken in een land in oorlog, omdat ze geen Nederlander zijn, terwijl je zelf vindt dat je overal recht op hebt, enkel omdat je in Nederland geboren bent is om je kapot te schamen.
Gruis schreef:Elisa2 schreef:Maar hoe kan de overheid dat dan verantwoorden door dit wel te betalen en de zorg in NL steeds meer achteruit te laten gaan en mensen in de kou te zetten? Waardoor sommigen ook overlijden omdat ze niet de juiste medicijnen of behandelingen krijgen en niet zelf het geld hebben om het te kunnen betalen.
Omdat, nogmaals, dit handjevol kinderen geen enkel verschil gaat maken voor de rest van de mensen in NL. Wat nu speelt in de zorg zijn onder meer de gevolgen van jarenlang vrije marktwerking. Of die kinderen nu wel of niet komen gaat hiervoor geen verschil maken. Om die problemen die jij benoemt op te lossen (ik weet niet in hoeverre die problemen bestaan) is ander beleid nodig. Niet 5 kinderen wel of niet laten komen.
Het helpen van kinderen uit Gaza gaat niet ten koste van de zorg voor Nederlanders. Afgezien van de relatief lage kosten voor deze behandeling heeft overheid verschillende budgetten en verantwoordelijkheden: noodhulp in crisissituaties komt uit het buitenland- of humanitaire hulpbudget, niet uit het zorgbudget.
De problemen in de Nederlandse zorg lossen we niet op door geen humanitaire hulp meer te bieden. Om de zorg te verbeteren is ander beleid nodig; betere organisatie, minder bureaucratie, meer personeel. Het opvangen van een klein aantal kinderen uit Gaza maakt daar geen enkel wezenlijk verschil in. Het is gewoon een kwestie van menselijkheid naast binnenlands beleid.
Gruis schreef:_San87_ schreef:Zeker. Het zou je verbazen, maar wij liggen met heel veel dingen echt wel op één lijn. Alleen qua (asiel)migratie niet. Zijn voornaamste reden om (voorheen PVV) nu JA21 te stemmen.
Wij hebben regelmatig enórme discussies, maar wel altijd respectvol naar elkaar, waarbij we elkaar uitdagen vanuit en ander perspectief naar dingen te kijken. Eigenlijk zijn we alleen maar dichter naar elkaar gegroeid.
Heel mooi om te lezen dat dit zo kan, en zo zou het ook moeten zijn.
Elisa2 schreef:996981 schreef:Je moet je kapot schamen mvdende….