17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:52

Mijn god! (Verkeerde woordkeuze). Het laatste greintje respect voor christenen is gesmolten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:48

MarlindeRooz schreef:
rien10 schreef:
Wow mijn bek valt open! SGP voor doodstraf? En dat noemt zocht Christen?

“ De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf toe te passen.”
Bron: website SGP

Echt walgelijk. De mens mag niet bepalen over leven en dood (abortus en euthanasie). Maar wel over de dood als het een crimineel is? :+

Lijkt Amerika wel. Je mag geen abortus plegen maar wel een wapen dragen waarbij je mensen kunt doodschieten...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:52

Aan de andere kant.. waarom zo tegen de doodstraf zijn? Sommige mensen zijn zo verknipt, dat komt nooit meer goed. Scheelt de staat in ieder geval een boel geld.

Of vinden jullie het ook heel erg dat serie moordenaars zoals Ted Bundy de doodstraf hebben gekregen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:57

Elisa2 schreef:
Aan de andere kant.. waarom zo tegen de doodstraf zijn? Sommige mensen zijn zo verknipt, dat komt nooit meer goed. Scheelt de staat in ieder geval een boel geld.

Of vinden jullie het ook heel erg dat serie moordenaars zoals Ted Bundy de doodstraf hebben gekregen?

Ja en nee.

Er zijn toch situaties waarin iemand veroordeeld is en onschuldig bleek. Daarbij vind ik de doodstraf lekker makkelijk. Ik ga liever dood dan 30 jaar de cel in hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:11

Elisa2 schreef:

De doodstraf is duurder dan levenslang (in de VS), dus het geld is geen argument. Ook doet de doodstraf niks voor het verbeteren van het misdaadcijfer.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:11

Plus: iemand moet uitvoeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:13

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Ja en nee.

Er zijn toch situaties waarin iemand veroordeeld is en onschuldig bleek. Daarbij vind ik de doodstraf lekker makkelijk. Ik ga liever dood dan 30 jaar de cel in hoor.

Insert Lucia de Berk. Levenslang en TBS. Ze bleek toch onschuldig zes jaar later.

Je zou ze maar ten onrechte ter dood veroordeeld hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:34

Benzz schreef:

Plus: gij zult niet doden. Maar omdat je dat wel gedaan hebt, ga ik jou doden.

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:37

liever vandaag als morgen , gelijk invoeren die doodstraf. tbs afschaffen en in plaats daarvan de doodsstraf . als eerste graag de gruwelijke moordenaar op lisa aub.

en wat een onzin dat de doodsstraf net zo veel zou kosten als iemand levenslang opsluiten .

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:50

hakkipilke87 schreef:
liever vandaag als morgen , gelijk invoeren die doodstraf. tbs afschaffen en in plaats daarvan de doodsstraf . als eerste graag de gruwelijke moordenaar op lisa aub.

en wat een onzin dat de doodsstraf net zo veel zou kosten als iemand levenslang opsluiten .

https://www.parool.nl/nieuws/einde-van- ... gle.com%2F

Is geen onzin.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:50

purny schreef:
Mocht dit idd zo zijn dan zou ik het op prijs stellen dat er geen bijnamen worden vernoemd van politici.

Ik kon gewoon even niet op zijn naam komen. Dus noemde hem brillemans. Wie anders kon het zijn van de CDA?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:58

hakkipilke87 schreef:

Idd onzin, doodstraf is duurder dan levenslang.

Doodstraf zorgt ook niet voor minder criminaliteit en zelfs niet voor minder moorddelicten.

Ik zou niet weten waarom een weldenkend mens de doodstraf zou willen invoeren.
rien10 schreef:
Benzz schreef:

Plus: gij zult niet doden. Maar omdat je dat wel gedaan hebt, ga ik jou doden.

We willen idd niet dat we mensen mogen doodmaken, maar als iemand dat toch doet maken we diegene dood :?

Heel raar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:59

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Ja en nee.

Ja dat is wel de ellende.

Maar die Michael P was echt wel heel duidelijk en zelfs in de inrichtingen deed hij uitingen die erop wezen dat hij het weer zou doen. Hoe kun je in godsnaam zo iemand de kans geven? Die iemand kost bakken met geld en is een gevaar. Het meest eervolle is een pijnvrije dood.

Iemand die " verdacht is van moord" is niet schuldig. En je hebt moord en je hebt beestachtige gewelddadige moord soms met een ander vergrijp erbij. Bij beiden is iemand van het leven beroofd maar bij het tweede gaat het om een persoon die niet goed is en die vaak ook driften heeft en dat ze proberen te onderdrukken met medicijnen maar die persoon wordt nooit beter ;) deze personen die een risico vormen voor de maatschappij horen niet vrij rond te lopen. Maaaaar ze "moeten" de kans krijgen om terug te keren in de maatschappij na wat voor daad dan ook. En dat zou niet mogen is mijn mening. Want dan worden onschuldige mensen zoals Lisa of Anne ter dood veroordeeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:00

BeFunny schreef:
deze personen die een risico vormen voor de maatschappij horen niet vrij rond te lopen. Maaaaar ze "moeten" de kans krijgen om terug te keren in de maatschappij na wat voor daad dan ook. En dat zou niet mogen is mijn mening. Want dan worden onschuldige mensen zoals Lisa of Anne ter dood veroordeeld.

Niet bij iedereen is het doel van TBS-behandeling zelfstandig terugkeer in de maatschappij.

Michael P krijgt geen kans meer hoor, die blijft nu levenslang in de gevangenis.

En er zitten er wel meer die geen uitzicht op vrijlating hebben.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-08-25 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:02

verootjoo schreef:
Michael P krijgt geen kans meer hoor, die blijft nu levenslang in de gevangenis.

Nou dat is helemaal niet zeker. Dat hangt af van zijn tbs en de beoordelingen die hij krijgt. Eigenlijk net als eerder.
Hij zat al in een inrichting waar hij nooit uit had moeten komen.

Maar hij is verplaatst een aantal keer en er werd niet goed beoordeeld bij de laatste kliniek. Terwijl er iemand was die kon vertellen welke gesprekken hij met hem had gehad. En die vond hem een monster. En toen leefde Anne nog.

Dat moet niet kunnen ;)

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:06

Douce . als nog onzin , dat hoeft niet. laffe rechters daar in Amerika plus advocaten die daar een bult geld aan verdienen. is gewoon kwestie die met politieke maatregelen kunt oplossen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:58

Douce schreef:
hakkipilke87 schreef:

https://www.parool.nl/nieuws/einde-van- ... gle.com%2F

Is geen onzin.

Maar dat is in Amerika, in Nederland werken ze toch niet in de gevangenis?

Ik vind de doodstraf geen schande, maar dan moet er wel onomstotelijk bewezen zijn dat de dader echt de dader is. Dus dat er echt geen onschuldigen deze straf kunnen krijgen.

Valse dieren worden ook ingeslapen, dan zeggen mensen dat het beter is uiteindelijk. Waarom zou het bij mensen anders zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:05

Elisa2 schreef:
Douce schreef:

Maar dat is in Amerika, in Nederland werken ze toch niet in de gevangenis?

Ik vind de doodstraf geen schande, maar dan moet er wel onomstotelijk bewezen zijn dat de dader echt de dader is. Dus dat er echt geen onschuldigen deze straf kunnen krijgen.

Valse dieren worden ook ingeslapen, dan zeggen mensen dat het beter is uiteindelijk. Waarom zou het bij mensen anders zijn?

Gedetineerden in Nederland kunnen ook werken als ze dat willen, 20 tot 40u per week. Ze krijgen een klein loon (75 cent per uur oid) en kunnen daarvan een tv huren, bijv., die zit niet standaard in de cel. Of het wordt op een rekening gestort.

En wanneer is het onomstotelijk? Nogmaals, bekijk de casus van Lucia de Berk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:37

Als ze dat willen is iets anders dan te werk gesteld worden..

Wanneer het onomstotelijk is, is natuurlijk wanneer het bewijs overweldigend is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 23:01

Electra63 schreef:
Heb je nog een inhoudelijke reactie op dat de PVV altijd tegen maatregelen tegen femicide heeft gestemd?

Ik wil hier wel even op inhaken.

10 miljoen euro voor het bestrijden van femicide. Ik ben voor, maar ik vraag mij af wat we hier tegen kunnen doen. Want ik heb geen hoge pet op van dergelijke plannen die maar weinig zoden aan de dijk zetten.

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... nlinkspvda

Citaat:
Nu komt er geld en kunnen politie en justitie capaciteit vrijmaken om femicide eerder te herkennen. Daarvoor zijn trainingen nodig, extra mensen en een betere samenwerking tussen veiligheid en zorg", zegt het Kamerlid.

We herkennen kindermishandeling al nauwelijks, er gaat zo godsgruwelijk veel mis bij meerdere jeugdzorg instanties. Deze redenatie is te simpel.

Citaat:
Volgens haar zal dit extra geld ervoor zorgen dat 'vrouwen serieus worden genomen'. "Dat je niet 30 keer je verhaal moet houden tegen de politie als je bedreigd wordt. Dat de signalen dat je gevaar loopt niet alleen worden herkend, maar dat je tijdig hulp krijgt."

10 miljoen euro erbij en je wordt serieus genomen. Dan hoef je niet 30 keer je verhaal te doen en de signalen dat je gevaar loopt niet alleen worden herkent, maar je krijgt tijdig hulp. Hulp voor wat? Om te vluchten naar een blijf van mijn lijf huis?
En dan nog is er garantie tot aan de deur. Van het politiebureau welteverstaan.

De politie heeft zich aan de wet te houden, voor een dreigement vind er geen arrestatie plaats. Of gaan we dat nu wel doen met die 10 miljoen? Zodat de vlam daarna in de pan kan slaan? Want de verdachte staat binnen no time weer buiten. Met alle gevolgen van dien. Want persoonsbeveiliging zit er vast niet bij.

Er moet veel zwaarder gestraft worden. Dat is het. Er moeten serieuze consequenties aanhangen. Hebben je ouders je niet goed opgevoed? Dan zorgt de officier van justitie daar wel voor. Gelijk in een molen, afnemen van testen, gedragscursus en de hele rambam. Dáár moet geld heen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 23:08

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 23:10

Ik denk niet dat het gaat helpen.
Maar als je tegen iedere maatregel stemt. Stil bent als Drikus zijn vrouw doodschiet; dan moet je nu niet ineens hoog van de toren blazen omdat nu een asielzoeker de dader is. Dan misbruik je de dood van Lisa.

Ik zag vandaag een oproep van 2 jonge meiden om een app te ontwikkelen. Je kunt je aanmelden en als jij je dan onveilig voelt, dan kan je een oproep via deze app doen en kunnen mensen die in de buurt zijn, hulp bieden.
Kort samengevat.

Dat lijkt mij een mooi initiatief en zal het helpen? Ik weet niet. Maar met haat zaaien wordt zeker geen enkele vrouw geholpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:27

Ik zou ook erg benieuwd zijn wat ze dan precies gaan doen met die 10 miljoen voordat ik ervoor zou stemmen. Er zijn overal mensen tekort en dan zou er ineens wel personeel te vinden zijn? Of wordt het uitgegeven aan billboards of een advertentie ofzo.

Voor wat betreft enkelbanden :"Volgens een oude vriendin die het AD spreekt leert Joeweela hem kennen op het moment dat hij nog met een enkelband rondloopt" ik denk dat er misschien ook nog winst te halen valt bij het begeleiden / scholen van vrouwen. Zonder aan victim blaming te doen.

Jasper S leek het helemaal uit het niets te doen, en ik lijk te lezen dat hij gewoon weer vrij rondloopt. Daar valt misschien ook nog winst te behalen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:30

Op de middelbare school kreeg ik wel les over relaties en seks en loverboys enzo. Is dat niet meer?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:01

Cer schreef:
Jasper S leek het helemaal uit het niets te doen, en ik lijk te lezen dat hij gewoon weer vrij rondloopt. Daar valt misschien ook nog winst te behalen..

Ja die is weer op vrije voeten, maar heeft een gebiedsverbod voor de drie noordelijke provincies. Voor mij is hier ook winst te behalen. Hij heeft zo ontzettend veel levens verwoest, een tweede kans zou er niet moeten zijn.

Elke ontwikkeling op het gebied om meer bij te dragen aan de veiligheid voor vrouwen is een uitkomst. Er bestaan op dit gebied al meerdere opties, zoals bijvoorbeeld Verisure. Maar Lisa had ook al contact met het politiebureau. Tegen zulke monsters heb je geen schijn van kans. Die horen hier simpelweg niet te zijn. Dat heeft niets met haat zaaien te maken. Maar nog meer met de wet. Geen paspoort? Dan kom je het land gewoon niet in. En dan loop je al helemaal niet vrij rond. We gaan namelijk allemaal op de bon als we ons niet kunnen identificeren. Zelfs kinderen van 14 en dan laten we een onbekend persoon, waar we echt HELEMAAL NIETS vanaf weten, los in onze maatschappij. Kijk maar wat je doet. Zelfs om 03.00 ‘s nachts. Is dit dan haat zaaien?