Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:rien10 schreef:Wow mijn bek valt open! SGP voor doodstraf? En dat noemt zocht Christen?
“ De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf toe te passen.”
Bron: website SGP
Echt walgelijk. De mens mag niet bepalen over leven en dood (abortus en euthanasie). Maar wel over de dood als het een crimineel is?
Elisa2 schreef:Aan de andere kant.. waarom zo tegen de doodstraf zijn? Sommige mensen zijn zo verknipt, dat komt nooit meer goed. Scheelt de staat in ieder geval een boel geld.
Of vinden jullie het ook heel erg dat serie moordenaars zoals Ted Bundy de doodstraf hebben gekregen?
Elisa2 schreef:Aan de andere kant.. waarom zo tegen de doodstraf zijn? Sommige mensen zijn zo verknipt, dat komt nooit meer goed. Scheelt de staat in ieder geval een boel geld.
Of vinden jullie het ook heel erg dat serie moordenaars zoals Ted Bundy de doodstraf hebben gekregen?
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Aan de andere kant.. waarom zo tegen de doodstraf zijn? Sommige mensen zijn zo verknipt, dat komt nooit meer goed. Scheelt de staat in ieder geval een boel geld.
Ja en nee.
Er zijn toch situaties waarin iemand veroordeeld is en onschuldig bleek. Daarbij vind ik de doodstraf lekker makkelijk. Ik ga liever dood dan 30 jaar de cel in hoor.
hakkipilke87 schreef:liever vandaag als morgen , gelijk invoeren die doodstraf. tbs afschaffen en in plaats daarvan de doodsstraf . als eerste graag de gruwelijke moordenaar op lisa aub.
en wat een onzin dat de doodsstraf net zo veel zou kosten als iemand levenslang opsluiten .
hakkipilke87 schreef:liever vandaag als morgen , gelijk invoeren die doodstraf. tbs afschaffen en in plaats daarvan de doodsstraf . als eerste graag de gruwelijke moordenaar op lisa aub.
en wat een onzin dat de doodsstraf net zo veel zou kosten als iemand levenslang opsluiten .
rien10 schreef:Benzz schreef:Plus: iemand moet uitvoeren.
Plus: gij zult niet doden. Maar omdat je dat wel gedaan hebt, ga ik jou doden.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Aan de andere kant.. waarom zo tegen de doodstraf zijn? Sommige mensen zijn zo verknipt, dat komt nooit meer goed. Scheelt de staat in ieder geval een boel geld.
Ja en nee.
Er zijn toch situaties waarin iemand veroordeeld is en onschuldig bleek. Daarbij vind ik de doodstraf lekker makkelijk. Ik ga liever dood dan 30 jaar de cel in hoor.
BeFunny schreef:deze personen die een risico vormen voor de maatschappij horen niet vrij rond te lopen. Maaaaar ze "moeten" de kans krijgen om terug te keren in de maatschappij na wat voor daad dan ook. En dat zou niet mogen is mijn mening. Want dan worden onschuldige mensen zoals Lisa of Anne ter dood veroordeeld.
verootjoo schreef:Michael P krijgt geen kans meer hoor, die blijft nu levenslang in de gevangenis.
Douce schreef:hakkipilke87 schreef:liever vandaag als morgen , gelijk invoeren die doodstraf. tbs afschaffen en in plaats daarvan de doodsstraf . als eerste graag de gruwelijke moordenaar op lisa aub.
https://www.parool.nl/nieuws/einde-van- ... gle.com%2F
Is geen onzin.
Elisa2 schreef:Douce schreef:
Maar dat is in Amerika, in Nederland werken ze toch niet in de gevangenis?
Ik vind de doodstraf geen schande, maar dan moet er wel onomstotelijk bewezen zijn dat de dader echt de dader is. Dus dat er echt geen onschuldigen deze straf kunnen krijgen.
Valse dieren worden ook ingeslapen, dan zeggen mensen dat het beter is uiteindelijk. Waarom zou het bij mensen anders zijn?
Electra63 schreef:Heb je nog een inhoudelijke reactie op dat de PVV altijd tegen maatregelen tegen femicide heeft gestemd?
Citaat:Nu komt er geld en kunnen politie en justitie capaciteit vrijmaken om femicide eerder te herkennen. Daarvoor zijn trainingen nodig, extra mensen en een betere samenwerking tussen veiligheid en zorg", zegt het Kamerlid.
Citaat:Volgens haar zal dit extra geld ervoor zorgen dat 'vrouwen serieus worden genomen'. "Dat je niet 30 keer je verhaal moet houden tegen de politie als je bedreigd wordt. Dat de signalen dat je gevaar loopt niet alleen worden herkend, maar dat je tijdig hulp krijgt."
Cer schreef:Jasper S leek het helemaal uit het niets te doen, en ik lijk te lezen dat hij gewoon weer vrij rondloopt. Daar valt misschien ook nog winst te behalen..