Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Thanks!
Ik vond dit ook nog inderdaad
https://edition.cnn.com/2025/03/31/us/w ... index.html
Maar gaat het dan voornamelijk om ongedocumenteerden?
"De belastingdienst heeft juist jarenlang migranten zonder legale status aangemoedigd"
Heel technisch gezien lijkt het mij niet helemaal 'zomaar'.. Ik weet niet precies wat undocumented inhoudt trouwen. Kan dat in NL ook, is dat een soort halve immigratiestatus ofzo?
Trouwens, ik laat het even, voordat mijn vragen teveel aversie opwekken. Ik bedoel het puur om te kijken naar hoe het gaat, niet het waarom en of dat wel of niet goed is. Maar ik ga even aan het werk, ik zit anders weer veel te lang te googlen
Cer schreef:Hm, is het in amerika ook niet gewoon "innocent until proven guilty"?
Femke_Tweety schreef:Dit zal misschien op mij gericht zijn. Bij mij wekt vragen stellen ook absoluut geen aversie op, maar uitspraken doen die het werk van de ICE medewerkers goed praten omtrent de deportaties, staat wel echt haaks op mijn normen en waarden.Overigens, stel vooral vragen. Bij mij wekt dat geen aversie op, maar juist de opening tot gesprek
Sintara schreef:Cer schreef:Hm, is het in amerika ook niet gewoon "innocent until proven guilty"?
Nee helaas, dat is wat te kort door de bocht. Kijk maar naar de Laken Riley Act bijvoorbeeld.
Officieel gaat dat alleen om illegale immigranten die de fout in zijn gegaan.
Maar omdat het niet verplicht is te bewijzen dat diegene illegaal is, en het ook niet verplicht is om te bewijzen dat diegene het strafbare feit daadwerkelijk heeft begaan voordat mensen onder het mom van deze Act worden vastgezet en gedeporteerd, gaat het nu nogal los daar
Babootje schreef:Ik las dat er een impeachment wordt voorbereid door de democraten (Al Green).
Ook een grappig draadje:![]()
China beperkt de export van zeven zeldzame aardmetalen naar alle landen.
En dan het intellect van de MAGA discipelen:
k vind dit geweldig. Het bewijst dat @POTUS weer 100% gelijk heeft. Amerika moet alles wat het nodig heeft hier thuis produceren.
Reacties daarop:
En hoe ga je de zeldzame aardmetalen produceren die niet in Amerika te vinden zijn?
---
Je kunt een zeldzaam aardelement niet zelf produceren.
---
Zeldzame aardmetalen worden niet 'gefabriceerd' en worden op een beperkt aantal plaatsen op aarde gevonden. Vandaar de aanduiding 'zeldzaam'.
---
Je weet toch dat er in Amerika heel wat mineralen niet verkrijgbaar zijn? Ze bestaan daar gewoon niet. Daarom blijft Trump maar over Groenland praten.
Gelukkig heeft Trump flink ruzie gemaakt met Canada en Denemarken. Die zullen nu met alle liefde hun zeldzame aardmetalen met de US delen![]()
De deal met Oekraine lukt ook niet al te best.
Polar schreef:Dit zal misschien op mij gericht zijn. Bij mij wekt vragen stellen ook absoluut geen aversie op, maar uitspraken doen die het werk van de ICE medewerkers goed praten omtrent de deportaties, staat wel echt haaks op mijn normen en waarden.
Citaat:Nu blijkt dat Cer niet op de hoogte was van de onterechte deportaties, ondanks de cijfers die al meerdere keren genoemd waren, vind ik die uitspraken beter te begrijpen.
Polar schreef:Ik zeg niet dat jij het goedpraat, maar dat je uitspraken doet die het werk van die medewerkers goed praat.
Als in: je verzint redenen waarom ze doen wat ze doen: brood op de plank, niet op de hoogte zijn...
Ze worden door niemand gedwongen om dit werk uit te voeren.
Die kapper is overigens ook weer vrijgelaten door een rechter, op voorwaarde dat hij een tracker droeg.
Babootje schreef:Als het lukt om Trump af te zetten omdat hij de grondwet niet respecteert ofwel schade toebrengt aan de US, dan zou Vance wel gek zijn om datzelfde beleid voort te zetten.
Ik las ook dat Republikeinen zelf een voorstel voorbereiden om de armslag die Trump heeft t.a.v. het bepalen van de tarieven te beperken.
Loretta schreef:Babootje schreef:Als het lukt om Trump af te zetten omdat hij de grondwet niet respecteert ofwel schade toebrengt aan de US, dan zou Vance wel gek zijn om datzelfde beleid voort te zetten.
Ik las ook dat Republikeinen zelf een voorstel voorbereiden om de armslag die Trump heeft t.a.v. het bepalen van de tarieven te beperken.
Afgezien van de achterlijke handelspolitiek is Vance ook gewoon een fascist.
Dan gaan we van een hele domme naar een intelligente fascist.
Polar schreef:Van sommige mensen weet je ook niet of ze zich zo gedragen door de rol die van ze verwacht wordt of dat ze echt zo zijn.
Sommige mensen slaan als een blad aan een boom om als dat in hun voordeel is of wanneer ze geen 'rol' meer hoeven te vervullen en zichzelf kunnen zijn.