Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:00

Ook dat nog idd.

Vraag me af wat al die mensen die massaal PVV gestemt hebben hier van vinden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:01

Froukje schreef:
Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.

Denk je nou werkelijk dat die asielzoekers in het wilde weg hebben lopen steken? Dan leef je echt onder een steen.

Houd toch op.
Wat is er gebeurd met heb u naasten lief en vergeven van zonden? Of telt dat ineens niet meer als mensen uit Afghanistan of Syrië komen?

Ze nemen die messen toch vantevoren mee. Ik zou voortaan alleen nog maar plastic bestek geven :(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:11

anjali schreef:
Froukje schreef:
Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.

Denk je nou werkelijk dat die asielzoekers in het wilde weg hebben lopen steken? Dan leef je echt onder een steen.

Houd toch op.
Wat is er gebeurd met heb u naasten lief en vergeven van zonden? Of telt dat ineens niet meer als mensen uit Afghanistan of Syrië komen?

Ze nemen die messen toch vantevoren mee. Ik zou voortaan alleen nog maar plastic bestek geven :(

Prima joh.
Negeer de rest van mijn bericht maar en blijf vooral geloven dat alle schuld bij die groep asielzoekers ligt.

Wat een goed leven moet je hebben als je kunt geloven dat alle Nederlandse jongeren hartstikke lief zijn.

4 dorpen verder op wilde de gemeente een nieuw azc openen. Echt, ik wordt er misselijk van hoe mensen uit dat dorp zich gedragen hebben op de informatie bijeenkomst. :'(
Nederlanders kunnen zich net zo walgelijk dragen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:19

Zag toevallig gister of eergister een stukje dat Jaïr Ferwerda naar dat Friese dorp was en daar de bewoners vroeg wat ze er van vonden. Meeste reacties waren dat ze het goed vinden dat ze een uitje krijgen en dat ze altijd al een uitje hebben. Meeste mensen hadden eerder een negatieve mening over minister Faber. Er zijn daar vast ook genoeg andere meningen, geloof dat toen ik wegliep 2 mensen wat minder positief waren, maar ze doet maar wat en alles lijkt gebaseerd op haat.

Ik heb ook wel een grijze mening, want zo zwart-wit is het allemaal niet altijd, maar met haar kom je zo nergens.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:08

Foaly schreef:
Los daarvan, een minister hoort haar eigen organisatie niet zo te behandelen. Als je het ergens niet mee eens bent, ga dan het gesprek aan en gooi ze niet en plein public onder de bus.

Bovendien voert het COA ook alleen maar uit wat wettelijk is vastgelegd met geld dat daarvoor bestemd is, wil je dat niet dan moet je het daar aanpakken en niet aan het andere uiteinde.

Precies dit. Wat je verder ook inhoudelijk van het verhaal vindt, het is glashelder dat mw Faber minister onwaardig is in hoe ze te werk gaat. Een schande voor het ambt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:34

Ze zegt "wie betaalt, bepaalt".

L'état, cest moi!

En volgens mij betaal ik als belastingbetaler haar ministerie, het komt niet uit haar eigen zak.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:55

Froukje schreef:

Houd toch op.

Feit blijft wel dat van de 3 opgepakte jongeren, 3 uit het AZC kwamen. Waarmee ik niet zeg dat Nederlandse jongeren lieverdjes zijn, maar in deze casus zijn die niet opgepakt.

En ze hebben zeker niet in het wilde weg gestoken, maar goed raak.

Ik vind het juist bizar hoe erg het opgenomen wordt voor jongeren die met messen steken, van welke afkomst dan ook. Sinds wanneer vinden we dat oke gedrag?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:00

Maar diegene die nu op uitje zouden gaan hebben daar gewoon niks mee te maken. Dat waren niet diegenen die zich misdragen hebben. Het zou wat zijn, je woont in een huis waarvoorheen een gestoorde idioot woonde. En dan wat is uw adres oh dan willen we u hier niet hebben

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 15:08

Jildau schreef:
Froukje schreef:

Houd toch op.

Feit blijft wel dat van de 3 opgepakte jongeren, 3 uit het AZC kwamen. Waarmee ik niet zeg dat Nederlandse jongeren lieverdjes zijn, maar in deze casus zijn die niet opgepakt.

En ze hebben zeker niet in het wilde weg gestoken, maar goed raak.

Ik vind het juist bizar hoe erg het opgenomen wordt voor jongeren die met messen steken, van welke afkomst dan ook. Sinds wanneer vinden we dat oke gedrag?

Ik lees hier nergens dat iemand dat ok vindt.
Wel dat je zo’n daad in zijn gehele context dient te bekijken en niet zo lukraak mensen gaan veroordelen.
Maar gelukkig hebben we daar in NL rechters voor en advocaten en wordt elke zaak van alle kanten bekeken voor er een oordeel uitgesproken wordt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:24

Dank Verootje!

Als het een Nederlandse jongen was geweest die had lopen steken en zijn straf heeft uitgezeten of nog niet veroordeeld is, had hij ook mee gemogen op schoolreisje/kamp what ever.
Dan gaat geen haan naar kraaien want aan Sam kun je niet zien dat hij iemand heeft neergestoken, maar nu een groep vluchtelingen op een uitje mag worden ze ineens veroordeeld want ojee. Stel je voor dat..

Nogmaals, ik ben er 100% voor dat ze uitgeprocedeerde mensen of onruststokers gelijk een enkeltje retour geven.
Maar feit blijft ook dat heel veel van die jongens die nu in een AZC zitten echt wel een flinke trauma opgelopen hebben en daar geen hulp bij krijgen. Praat dat het goed dat ze mensen neersteken? Absoluut niet. Maar er zijn Nederlanders die voor een heel stuk minder rare dingen gaan doen. Dus ik vind wel dat zulke jongens ook gewoon recht op hulp en een tweede kans hebben ja.

Ga er maar aan staan, als 15/16 jarige puber in een land terecht komen met trauma's van hier tot Tokio en vaak ook nog zonder ouders of andere familie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:52

En je spreekt de taal niet. Kent de cultuur niet. Het klimaat is anders. Het eten is vreemd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:07

Kwalijk dat de NOS die headliner als hoofdkop dik gedrukt plaatst. “Het is hier geen vakantieoord”. Dat soort stemmingmakerij verdient niet meer dan genoemd worden in het artikel. Why the fiets plaatst een nos dit op deze manier. Faber heeft zelf gezegd dat ze nog nooit een AZC (of meerdere) van binnen gezien heeft. Ze weet niet waar ze over praat.

Heb je wel eens een grotere groep Nederlandse tieners voor 7 maanden in een chaletpark gezet zonder werk of studie of hobby of iets met een doel? Uitkomst weten we allemaal wel.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:14

prompter schreef:

L'état, cest moi!

En volgens mij betaal ik als belastingbetaler haar ministerie, het komt niet uit haar eigen zak.

Dan hoop ik dat dat uitje gepland is van het ingezamelde geld, dan heeft Faber er niets over te zeggen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:21

Ik vind het vreselijk voor die mensen, zeker zo jong, dat is gewoon heftig. Ook destijds met de golfoorlog als je hoorde wat mensen hadden meegemaakt en ook al hadden gedaan, kon je je dat echt niet voorstellen, hier veilig in Nederland.

Maar als 1 jongere met trauma anderen hier wat aandoet, heb je wel nog meer mensen met leed. Je kan tegenover mensen die er echt onder lijden dat niet als reden geven, dat zij daar maar onder moeten lijden, want wat de vluchteling heeft meegemaakt is zo erg.
Ook de slachtoffers van de incidenten hebben recht op ene veilig gevoel in hun eigen woonplaats en huis.

Je kan gewoon niet alles goed blijven praten en mensen moeten een eerlijk onderscheid maken tussen aszielzoekers die echt asiel nodig hebben en mensen die hier komen om rotzooi te trappen. Dat zijn ook geen gelukszoekers. Gelukszoekers zijn mensen die bewust voor een plek kiezen die ze mooier lijkt en daar ook van willen genieten.

Ik las vd week bij en las ook over als wij Nederlanders ooit moeten vluchten, wat dan? Nou, dat weten we dus helemaal niet. We weten nu helemaal niet echt hoe we ontvangen worden en welke landen hun deuren wijd open zouden gooien.

Er zijn ook landen die denken dat Nederlanders met veel geld komen en dan wordt het vooral makkelijk vluchten voor mensen met voldoende budget.

En er zijn ook landen waar ze een vooroordeel hebben over ons. Dat is dan nooit allemaal. Net als we hier niet allemaal hetzelfde denken over buitenlanders en aszielzoekers.
Toch kan je ergens vragen wat ze van Nederlanders vinden en dan zijn we ook vaak de rotzooi trappers, die mensen met grote mond of mensen op kloppen die allemaal in een molen wonen met tulpen in de tuin. Dat zijn dan niet de ergste verwijten, maar over Nederlandse vrouwen bijv zijn toch wel flinke vooroordelen.

Heel veel mannen met buitenlandse afkomst vinden de Nederlandse vrouw echt veel te bijdehand.

Je gaat vooroordelen nooit uit de wereld krijgen en het is soms bijna een kinderachtige discussie wie wat mag zeggen, wat exact gezegd heeft en hoe........Mensen luisteren heel slecht naar elkaar en pikken er alleen uit wat ze kunnen gebruiken om een ander aan te vallen.

Ik ben zeker niet voor Wilders, maar luister wel naar wat hij zegt en denk dat mensen soms maar de helft horen. Dat praat zeker niet alles goed, maar als je naar mensen zou luisteren en je probeert in een ander te verplaatsen, zou je veel dichterbij bij elkaar kunnen komen dan alleen de slechte dingen er steeds weer uit pakken om elkaar aan te vallen.
De aangevallene gaat alleen maar nog meer in verdediging en je komt steeds verder van elkaar af te staan.

Maar goed, als onze politiek een voorbeeld zou zijn van goede communicatie, is het einde echt helemaal zoek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:25

Foaly schreef:
prompter schreef:

L'état, cest moi!

Dan hoop ik dat dat uitje gepland is van het ingezamelde geld, dan heeft Faber er niets over te zeggen :')

Ze is er anders wel kwaad over dat mensen geld inzamelen om asielkinderen een leuke dag te bezorgen. Wat een walgelijk mens is die Faber toch.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:25

Hannanas schreef:
Kwalijk dat de NOS die headliner als hoofdkop dik gedrukt plaatst. “Het is hier geen vakantieoord”. Dat soort stemmingmakerij verdient niet meer dan genoemd worden in het artikel. Why the fiets plaatst een nos dit op deze manier. Faber heeft zelf gezegd dat ze nog nooit een AZC (of meerdere) van binnen gezien heeft. Ze weet niet waar ze over praat.

Heb je wel eens een grotere groep Nederlandse tieners voor 7 maanden in een chaletpark gezet zonder werk of studie of hobby of iets met een doel? Uitkomst weten we allemaal wel.

Dat is echt een punt. Genoeg Nederlandse jongeren die vroeg school verlaten, geen opleiding doen, afstand hebben tot de arbeidsmarkt en het verkeerde pad kiezen. Daar wordt ook nog steeds bar weinig aan gedaan.
Het is zelfs zo erg dat ze ook dan weer hele groepen over 1 kam scheren, want ze wonen dan in ene achterstands wijk, ouders zijn niet opgeleid, hebben minimum inkomen etc etc.

Ook Nederlanders discrimineren op elkaar, maar het haalt niet het nieuws.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:27

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:31

Hannanas schreef:

Met 1 groot verschil: deze mensen willen hier graag wonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 16:48

superpony schreef:
Je kan gewoon niet alles goed blijven praten en mensen moeten een eerlijk onderscheid maken tussen aszielzoekers die echt asiel nodig hebben en mensen die hier komen om rotzooi te trappen. Dat zijn ook geen gelukszoekers. Gelukszoekers zijn mensen die bewust voor een plek kiezen die ze mooier lijkt en daar ook van willen genieten.

Ja, zijn er echt mensen die alles opgeven om een risicovolle reis naar een veilig land maken en denken ‘yes, daar gaan we eens lekker rotzooi trappen’?

En mensen die bewust een plek kiezen die ze mooier lijkt om daarvan te genieten…
Waar woon jij? Ik heb pas een huis op een heel mooie plek gekocht, daar geniet ik ook heerlijk.
Zijn wij zelf geen gelukszoekers? Jij niet?
Wij hebben het pure stomtoevallige geluk dat we in NL geboren zijn.
Als je op een minder leuke plek geboren bent en tóch geluk wil op een veilige plek op de aarde, zou jij dan echt die keuze niet maken?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:50

germie schreef:
Met 1 groot verschil: deze mensen willen hier graag wonen.

Nee, deze mensen willen ergens veilig wonen. Dat is iets anders.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:17

Ben wel heel benieuwd hoeveel bokkers hier wel eens echt een goed gesprek heeft gehad met een vluchteling.
En dan heb ik niet over de Turk op de hoek, maar de Afghaanse of Syrische man/vrouw/familie. Over de oorlog thuis, de route om in Nederland aan te komen ed.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:20

Froukje schreef:
Ben wel heel benieuwd hoeveel bokkers hier wel eens echt een goed gesprek heeft gehad met een vluchteling.
En dan heb ik niet over de Turk op de hoek, maar de Afghaanse of Syrische man/vrouw/familie. Over de oorlog thuis, de route om in Nederland aan te komen ed.

Ik!
Een vriend van mij is getrouwd met een vrouw die oorspronkelijk vanuit Afghanistan gevlucht is.
En ook mijn huisarts is vanuit Afghanistan naar hier gevlucht.
Met beiden heb ik frequent over hun verleden gesproken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:23

Froukje schreef:

Ik, ik ben buddy voor vluchtelingen.

En daarnaast heb ik vanuit mijn werk ook vele vluchtelingen van alle nationaliteiten gesproken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:31

Froukje schreef:

Ik ken er meerdere, wat is je punt?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:39

Ik ben gewoon even benieuwd of iedereen die zo tegen vluchtelingen is wel eens een goed gesprek hebben gevoerd met die mensen. En waarom ze na aanleiding van dat gesprek nog steeds zo tegen zijn.