Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Froukje schreef:Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.
Denk je nou werkelijk dat die asielzoekers in het wilde weg hebben lopen steken? Dan leef je echt onder een steen.
Houd toch op.
Wat is er gebeurd met heb u naasten lief en vergeven van zonden? Of telt dat ineens niet meer als mensen uit Afghanistan of Syrië komen?
anjali schreef:Froukje schreef:Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.
Denk je nou werkelijk dat die asielzoekers in het wilde weg hebben lopen steken? Dan leef je echt onder een steen.
Houd toch op.
Wat is er gebeurd met heb u naasten lief en vergeven van zonden? Of telt dat ineens niet meer als mensen uit Afghanistan of Syrië komen?
Ze nemen die messen toch vantevoren mee. Ik zou voortaan alleen nog maar plastic bestek geven
Foaly schreef:Los daarvan, een minister hoort haar eigen organisatie niet zo te behandelen. Als je het ergens niet mee eens bent, ga dan het gesprek aan en gooi ze niet en plein public onder de bus.
Bovendien voert het COA ook alleen maar uit wat wettelijk is vastgelegd met geld dat daarvoor bestemd is, wil je dat niet dan moet je het daar aanpakken en niet aan het andere uiteinde.
Froukje schreef:Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.
Houd toch op.
Jildau schreef:Froukje schreef:Nee dat zeg ik niet. Maar ik weet wel dat er genoeg Nederlanders zijn met een hekel aan asielzoekers en daarom die confrontatie gewoon aan gaan, ook in Friesland.
Houd toch op.
Feit blijft wel dat van de 3 opgepakte jongeren, 3 uit het AZC kwamen. Waarmee ik niet zeg dat Nederlandse jongeren lieverdjes zijn, maar in deze casus zijn die niet opgepakt.
En ze hebben zeker niet in het wilde weg gestoken, maar goed raak.
Ik vind het juist bizar hoe erg het opgenomen wordt voor jongeren die met messen steken, van welke afkomst dan ook. Sinds wanneer vinden we dat oke gedrag?
Foaly schreef:prompter schreef:Ze zegt "wie betaalt, bepaalt".
L'état, cest moi!
En volgens mij betaal ik als belastingbetaler haar ministerie, het komt niet uit haar eigen zak.
Dan hoop ik dat dat uitje gepland is van het ingezamelde geld, dan heeft Faber er niets over te zeggen
Hannanas schreef:Kwalijk dat de NOS die headliner als hoofdkop dik gedrukt plaatst. “Het is hier geen vakantieoord”. Dat soort stemmingmakerij verdient niet meer dan genoemd worden in het artikel. Why the fiets plaatst een nos dit op deze manier. Faber heeft zelf gezegd dat ze nog nooit een AZC (of meerdere) van binnen gezien heeft. Ze weet niet waar ze over praat.
Heb je wel eens een grotere groep Nederlandse tieners voor 7 maanden in een chaletpark gezet zonder werk of studie of hobby of iets met een doel? Uitkomst weten we allemaal wel.
Hannanas schreef:Kwalijk dat de NOS die headliner als hoofdkop dik gedrukt plaatst. “Het is hier geen vakantieoord”. Dat soort stemmingmakerij verdient niet meer dan genoemd worden in het artikel. Why the fiets plaatst een nos dit op deze manier. Faber heeft zelf gezegd dat ze nog nooit een AZC (of meerdere) van binnen gezien heeft. Ze weet niet waar ze over praat.
Heb je wel eens een grotere groep Nederlandse tieners voor 7 maanden in een chaletpark gezet zonder werk of studie of hobby of iets met een doel? Uitkomst weten we allemaal wel.
superpony schreef:Je kan gewoon niet alles goed blijven praten en mensen moeten een eerlijk onderscheid maken tussen aszielzoekers die echt asiel nodig hebben en mensen die hier komen om rotzooi te trappen. Dat zijn ook geen gelukszoekers. Gelukszoekers zijn mensen die bewust voor een plek kiezen die ze mooier lijkt en daar ook van willen genieten.
Froukje schreef:Ben wel heel benieuwd hoeveel bokkers hier wel eens echt een goed gesprek heeft gehad met een vluchteling.
En dan heb ik niet over de Turk op de hoek, maar de Afghaanse of Syrische man/vrouw/familie. Over de oorlog thuis, de route om in Nederland aan te komen ed.
Froukje schreef:Ben wel heel benieuwd hoeveel bokkers hier wel eens echt een goed gesprek heeft gehad met een vluchteling.
En dan heb ik niet over de Turk op de hoek, maar de Afghaanse of Syrische man/vrouw/familie. Over de oorlog thuis, de route om in Nederland aan te komen ed.