Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 01:29

DuoPenotti schreef:
Die kunnen alleen die oude auto rijden . Niet die gesubsidieerde tesla.

Even voor de duidelijkheid -de goedkope en/of tweedehands elektrische auto’s krijgen net zo goed subsidie. Niet alleen de dure Tesla’s.

Voor 4-5000€ heb je nu al een elektrische auto en als die een actieradius heeft van 120 km of meer kan je al 2000€ subsidie aanvragen. Oké het budget is nu op, maar voor 2024 bijvoorbeeld.

https://www.rvo.nl/subsidies-financieri ... -gebruikte

Een nieuwe EV is 3000€ subsidie en om daarvoor in aanmerking te komen mag de auto maximaal 45.000€ nieuw hebben gekost. De goedkoopste tesla zit echt maar nét 10€ onder, dan heb je dus nog geen opties erbij. De “dikke EV’s die rijken rijden” (wat hier wel eens door anderen is geroepen) zullen dus niet zo snel hiervoor in aanmerking komen.

Dus eh…. Zouden er echt zo veel gesubsidieerde Tesla’s bij de rijkere Nederlanders rijden? Alleen geen (en volgend jaar maar 50%) wegenbelasting toch? Wat net zo goed geldt voor de goedkopere auto’s?

Sorry voor de sidestep maar dit is nu al een paar keer genoemd dus wilde er even op reageren :D

Needje

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 07:53

Nou tot 5000 euro zie ik er op autotrack geen een die überhaupt die 120km al haalt.
Wat een keuze!
En 120km actieradius heb je geen reet aan.
Wil je een degelijke afstand elektrisch kunnen rijden kom je imo toch echt in een prijsklasse die voor de onderkant niet ff zo uit de zak te betalen is. Laat staan een nieuwe kopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 08:42

Tallie1979 schreef:
secricible schreef:

Maar dit is wat ik niet snap. En dat is gewoon een oprechte vraag uit interesse.

Je stemt op iemand van wie een groot deel van zijn programma onuitvoerbaar is door grondwet en internationale verdragen (o.a. de rechten van de mens).
En tegelijk zeg je dan over die punten "Oh maar dat loopt zo'n vaart niet, want hij kan de grondwet niet breken". Maakt dat zo iemand dan niet heel ongeloofwaardig voor jullie? Als je nu al zelf weet dat veel onuitvoerbaar gaat zijn?

Het voelt voor mij gek om te stemmen op iemand van wie driekwart van zijn programma onmogelijk is door verdragen en grondwetten. Stem je dan op hem voor die laatste kwart en negeer je de rest? Is het puur een tegengeluid willen geven zonder verwachtingen? Ik probeer het te begrijpen...

Je doet nu de aanname dat ik Wilders heb gestemd.

En dat heb ik dus niet.

Ik bekijk het “slechts” van meerdere kanten.

Daar ging ik door andere berichten idd van uit. Wellicht wil een andere pvv-stemmer het dan beantwoorden.:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:35

Wintu zo enorm met je post eens!

Hoe dom ben je als politicus als je denkt dat je gas heel duur maakt men wel overstapt op...

Dat gaat niet. Het geld is er niet en dan nog minder.

Dat is echt het precieze goede voorbeeld van de linkse bubble die totaal niet weet wat er speelt.

Gaat wilders dat oplossen vast niet.
Maar hij kan misschien wel terug draaien dat er geen nieuwe cv ketels meer gehangen mogen worden en van dat soort absurde ideeën bedacht door de veel te rijke lui.

Dat soort dingen scheelt al voor modaal en lager

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:53

IMANDRA schreef:
DuoPenotti schreef:
Die kunnen alleen die oude auto rijden . Niet die gesubsidieerde tesla.

Even voor de duidelijkheid -de goedkope en/of tweedehands elektrische auto’s krijgen net zo goed subsidie. Niet alleen de dure Tesla’s.

Voor 4-5000€ heb je nu al een elektrische auto en als die een actieradius heeft van 120 km of meer kan je al 2000€ subsidie aanvragen. Oké het budget is nu op, maar voor 2024 bijvoorbeeld.

https://www.rvo.nl/subsidies-financieri ... -gebruikte

Een nieuwe EV is 3000€ subsidie en om daarvoor in aanmerking te komen mag de auto maximaal 45.000€ nieuw hebben gekost. De goedkoopste tesla zit echt maar nét 10€ onder, dan heb je dus nog geen opties erbij. De “dikke EV’s die rijken rijden” (wat hier wel eens door anderen is geroepen) zullen dus niet zo snel hiervoor in aanmerking komen.

Dus eh…. Zouden er echt zo veel gesubsidieerde Tesla’s bij de rijkere Nederlanders rijden? Alleen geen (en volgend jaar maar 50%) wegenbelasting toch? Wat net zo goed geldt voor de goedkopere auto’s?

Sorry voor de sidestep maar dit is nu al een paar keer genoemd dus wilde er even op reageren :D

Een actieradius van 120 km? Dat is echt totaal troep, waardeloos, heb je geen ene fluit aan. Met koud weer rijden ze nog minder. Een actieradius dient minimaal 1000km te zijn net als op een normale tank.
Gisteren moest ik richting Utrecht, een ritje van in totaal ongeveer 550km. DAn zou je dus 5 keer moeten opladen. En dan duurt dat opladen 20-30 minuten, wie betaalt al die verspilling in uren? Want tijd is ook geld he.
Bovendien moest ik dan midden in de nacht laden, terwijl ik nu gewoon door kon rijden. Ik weet het niet hoor, maar dat half uurtje eerder op bed vind ik ook wel belangrijk.

Dus nee, je hebt er geen fluit aan zo. Zelfs de gemiddelde Nederlander niet. Ik ken een paar met een elektrische bak en allemaal hebben ze er een brandstofauto naast voor de langere ritten.

En als ik bokt zo lees zouden alleen mensen die lid mogen worden van de Menza nog mogen stemmen. Dan verliezen velen hier hun stemrecht. Zou het dan beter zijn? Want dan stemmen alleen nog 'intelligente' mensen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:06

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/25/un ... g-a4182283

Dat begint al goed.

LIVE | ‘Universiteit deed aangifte tegen PVV-verkenner vanwege fraude’
VERKIEZINGENTegen PVV-senator en verkenner Gom van Strien is afgelopen voorjaar aangifte gedaan wegens oplichting en omkoping, meldt NRC zaterdag. De fraudezaak draait om rond Utrecht Holdings, een dochterbedrijf van de Universiteit Utrecht en het ziekenhuis UMC Utrecht.
Ondertussen herhaalt PVV-leider Wilders op X dat hij premier wil worden en zijn toon zal ‘blijven matigen’.

PVV-senator en verkenner Gom van Strien wordt volgens NRC in verband gebracht met een fraudezaak rond Utrecht Holdings, een dochterbedrijf van de Universiteit Utrecht. Dit voorjaar deed de universiteit aangifte tegen oud-medewerkers. Dat gebeurde na signalen van ‘mogelijke onregelmatigheden rond investeringen’. Wat er precies is gebeurd, heeft Utrecht Holdings niet bekendgemaakt, aldus NRC, die de documenten inzag. ‘Uit documenten van Utrecht Holdings blijkt nu dat Van Strien de betrokken oud-medewerker is’. Utrecht Holdings richt bedrijven op om vondsten van de universiteit commercieel verder te ontwikkelen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:17

lies schreef:
Hoe deed mevrouw Kaag dat precies dan?

Dat is het enige wat je er uit haalt?

Kaag was minister van financiën, verantwoordelijk voor financiële keuzes van het kabinet. Waarom denk je dat bestaanszekerheid deze verkiezingen een hot topic is voor velen, omdat ze het zo goed heeft gedaan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:30

Wintu schreef:
Ik las vandaag een stukje op de facebookpagina van het NOS.
Het gaat er over, hoe de belasting op gas wordt verhoogd per 1 januari 2024.
De verhoging op gas en de verlaging op elektriciteit moet een stimulans zijn voor mensen om hun huis elektrisch te verwarmen.

Ik vraag me dan af of Den Haag wel logisch nadenkt.Voor de beter gesitueerden in de samenleving zal dit misschien een extra stimulans zijn. Maar begrijpt Den Haag nu echt niet, dat er een hele hoop mensen zijn die het überhaupt niet kunnen betalen om hun huis electrisch te verwarmen, dat zij niet het geld hebben voor een warmtepomp, zonnepanelen of een airco en dat een verhoging van de belasting op gas die mensen enkel alleen maar in een financieel neerwaartse spiraal brengt en dat ze aan de verlaging op de belasting op electra maar weinig hebben, want de warmtepomp, zonnepanelen en airco hebben ze niet? Het enige wat gebeurt is mensen nog verder financieel onderuit halen.
Dit zijn redenen dat mensen het beu zijn, alsof oplossingen en stimulans bijna alleen nog maar in belastingverhoging kan worden gezocht. En voor de mensen die dan eindelijk de boel bij elkaar hebben gespaard en die zonnepanelen hebben aangeschaft, dan moet daar ineens een terugleverheffing voor worden betaald. Mensen zijn het beu. En ik denk dat mensen puur uit dit soort onvrede op de pvv hebben gestemd, gewoon als middelvinger naar de gevestigde orde daar in Den Haag die het voor zovelen heeft vergald. Niet zozeer voor Wilders, maar puur om links geen kans te geven, uit angst dat die trend van belastingverhoging om verduurzaming te bevorderen, dan enkel maar door zou gaan.

Spijker op de kop en precies de reden waarom veel plannen van Timmermans/ Groenlinks voor veel mensen juist niet gunstig zouden uitvallen. Wellicht niet correct, maar wel de angst dat dit soort acties alleen maar meer en erger worden. En mensen kunnen het niet! Willen wel..maar dan moet het wel realistisch en stapsgewijs uitvoerbaar zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:35

Wintu schreef:
De verhoging op gas en de verlaging op elektriciteit moet een stimulans zijn voor mensen om hun huis elektrisch te verwarmen.

Ik vraag me dan af of Den Haag wel logisch nadenkt.Voor de beter gesitueerden in de samenleving zal dit misschien een extra stimulans zijn. Maar begrijpt Den Haag nu echt niet, dat er een hele hoop mensen zijn die het überhaupt niet kunnen betalen om hun huis electrisch te verwarmen, dat zij niet het geld hebben voor een warmtepomp, zonnepanelen of een airco en dat een verhoging van de belasting op gas die mensen enkel alleen maar in een financieel neerwaartse spiraal brengt en dat ze aan de verlaging op de belasting op electra maar weinig hebben, want de warmtepomp, zonnepanelen en airco hebben ze niet? Het enige wat gebeurt is mensen nog verder financieel onderuit halen.
Dit zijn redenen dat mensen het beu zijn, alsof oplossingen en stimulans bijna alleen nog maar in belastingverhoging kan worden gezocht. En voor de mensen die dan eindelijk de boel bij elkaar hebben gespaard en die zonnepanelen hebben aangeschaft, dan moet daar ineens een terugleverheffing voor worden betaald. Mensen zijn het beu. En ik denk dat mensen puur uit dit soort onvrede op de pvv hebben gestemd, gewoon als middelvinger naar de gevestigde orde daar in Den Haag die het voor zovelen heeft vergald. Niet zozeer voor Wilders, maar puur om links geen kans te geven, uit angst dat die trend van belastingverhoging om verduurzaming te bevorderen, dan enkel maar door zou gaan.

Maar dit komt niet uit Den Haag, dit komt uit Brussel. Dit is een gevolg van het klimaatakkoord van 2019.

https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... ting-2023/
Sinds het Klimaatakkoord in 2019 is de energiebelasting op aardgas flink omhoog gegaan. De overheid wil hiermee stimuleren dat woningeigenaren hun huis (beter) gaan isoleren, en op een duurzame manier elektrisch gaan verwarmen.

https://www.emissieautoriteit.nl/onderw ... van-parijs

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:40

germie schreef:
Een actieradius van 120 km? Dat is echt totaal troep, waardeloos, heb je geen ene fluit aan. Met koud weer rijden ze nog minder. Een actieradius dient minimaal 1000km te zijn net als op een normale tank.
Gisteren moest ik richting Utrecht, een ritje van in totaal ongeveer 550km. DAn zou je dus 5 keer moeten opladen. En dan duurt dat opladen 20-30 minuten, wie betaalt al die verspilling in uren? Want tijd is ook geld he.
Bovendien moest ik dan midden in de nacht laden, terwijl ik nu gewoon door kon rijden. Ik weet het niet hoor, maar dat half uurtje eerder op bed vind ik ook wel belangrijk.

Dus nee, je hebt er geen fluit aan zo. Zelfs de gemiddelde Nederlander niet. Ik ken een paar met een elektrische bak en allemaal hebben ze er een brandstofauto naast voor de langere ritten.

En als ik bokt zo lees zouden alleen mensen die lid mogen worden van de Menza nog mogen stemmen. Dan verliezen velen hier hun stemrecht. Zou het dan beter zijn? Want dan stemmen alleen nog 'intelligente' mensen.

Grappig, want ik heb eens opgezocht wat het gemiddelde is van een volle tank en dat ligt meestal zo rond de 500 km _O-
De range van veel EV's ligt óók rond de 500 km :')

En dat kwartier wat de EV nodig heeft om tot 80% op te laden, joh, ga even naar het toilet en pak een kop koffie.

Het argument dat een EV duur is, die snap ik. Anderzijds: in gebruik is hij veel goedkoper. Zelfs met wegenbelastig. Want ik betaal wel meer wegenbelasting in 2024 (wat een domme maatregel is als je het mij vraagt, want dat stimuleert mensen niet echt) maar ik betaal nog geen tiende van wat je aan brandstof betaalt om het ding op te laden. Ik ben er ook geen tijd aan kwijt, want hij laadt 's nachts en dan slaap ik.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 26-11-23 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:52

ik snap eigenlijk het hele gepolariseer niet over wat voor opleiding de kiezers hebben. Het zijn toch allemaal Nederlanders met stemrecht, dan moet toch het opleidingsniveau niet uitmaken. We kunnen niet zonder elkaar hoor. alhoewel... ik denk dat het land beter zou functioneren met alleen praktisc opgeleiden, dan met alleen theoretisch opgeleiden.

Maar gelukkig hoeft het zover niet te komen, en is er een aardig evenwicht, al denk ik soms dat het doorslaat naar de theoretische kant.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:57

Ook dat is gewoon polarisatie..PVV stemmers zijn laagopgeleid en dom en PvdA stemmers zijn geiten wollen sokken types die teveel met hun neus in de boeken zitten en geen realistische kijk op de wereld hebben.

Even grof gechargeerd gezegd en vertaalt..NIET mijn mening beide!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:59

Wij rijden electrisch, maar op papier zou de auto 500km rijden.
In de praktijk na 1.5 jaar in de zomer ( geen airco aan) 450.
In de winter (met verwarming) max 350 en dan is ie echt leeg.
Gemiddelde laadtijd aan de snellader 1 uur.
In die tijd veel zakelijk bellen en administratie want je wil die tijd toch effectief gebruiken.

De volgende auto, gewoon benzine als het nog kan en mag.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:03

Mijn auto laadt in 15 minuten naar 80%, en zomer en winter maakt vooralsnog heel weinig verschil.

Met nieuwere EV's komen nieuwe technieken en ook de range zal nog flink verbeterd worden, verwacht ik. Toyota is bezig met een auto die 800 km kan rijden op een volle batterij, en zo is er meer.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar als je voor een andere auto gaat, loont het wel om te kijken naar nieuwere auto's :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:09

mijn benzine auto is uit 2004 en heeft bijna 260.000 op de teller. Komt altijd gemakkelijk door de apk en rijdt nog als een zonnetje. Ik zie de noodzaak niet in om deze in te ruilen voor een ev. Ik denk ook dat het beter en duurzamer is om niet zo vaak van auto te wisselen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:14

Wintu schreef:

Ik vraag me dan af of Den Haag wel logisch nadenkt.Voor de beter gesitueerden in de samenleving zal dit misschien een extra stimulans zijn. Maar begrijpt Den Haag nu echt niet, dat er een hele hoop mensen zijn die het überhaupt niet kunnen betalen
[/quote]

Please, doe nu heel even het woord 'Den Haag' weg.

We hebben al twaalf jaar een rechts kabinet.

Om een uitermate dringende reden heeft een rechts kabinet voor zegge één en schrijve 1 jaar de belasting op gas verlaagd.

Dat mensen die niet tot de rijke bovenlaag behoren niet al die maatregelen in één klap kunnen betalen, heeft dit rechtse kabinet nooit veel kunnen schelen.

Citaat:
Dit zijn redenen dat mensen het beu zijn, alsof oplossingen en stimulans bijna alleen nog maar in belastingverhoging kan worden gezocht. En voor de mensen die dan eindelijk de boel bij elkaar hebben gespaard en die zonnepanelen hebben aangeschaft, dan moet daar ineens een terugleverheffing voor worden betaald. Mensen zijn het beu. En ik denk dat mensen puur uit dit soort onvrede op de pvv hebben gestemd

... en misschien heb je gelijk.

Al kan en wil ik er met de pet niet bij:
'rechts laat je barsten, dus stem je extreem rechts'.

Citaat:
Niet zozeer voor Wilders, maar puur om links geen kans te geven, uit angst dat die trend van belastingverhoging om verduurzaming te bevorderen, dan enkel maar door zou gaan.
[/quote]
-:(-

_-:(

:list:

Omdat mensen dus dom zijn en niet snappen dat links links is...?
Omdat mensen geen weet hebben van hoe zeer links er achter heen zit om bijvoorbeeld op gemeentelijk niveau de huurwoningen die er nog zijn goed te isoleren zonder dat de woonlast stijgt...?
Dit is gewoon gerealiseerd, hè. Harde feiten.

Nee, ik verdom het.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 26-11-23 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:16

Ehm Janneke, de quote is nogal verpest want ik heb niets van dat alles geschreven.

Overigens wbt huurwoningen isoleren, dat is nu: wat de mensen dan krijgen is tochtstrips voor onder de deuren, folie voor achter de radiator. En daar houdt het zo'n beetje mee op. :)
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 26-11-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:17

Elisa2 schreef:
Ehm Janneke, de quote is nogal verpest want ik heb niets van dat alles geschreven.

:o
Sorry, zal het aanpassen...! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:18

Janneke2 schreef:
Elisa2 schreef:

:o
Sorry, zal het aanpassen...! :)

Thanks!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:27

juval schreef:
mijn benzine auto is uit 2004 en heeft bijna 260.000 op de teller. Komt altijd gemakkelijk door de apk en rijdt nog als een zonnetje. Ik zie de noodzaak niet in om deze in te ruilen voor een ev. Ik denk ook dat het beter en duurzamer is om niet zo vaak van auto te wisselen.

Oh dan zou ik het ook niet doen hoor. Dat snap ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:32

Needje schreef:
Nou tot 5000 euro zie ik er op autotrack geen een die überhaupt die 120km al haalt.
Wat een keuze!
En 120km actieradius heb je geen reet aan.
Wil je een degelijke afstand elektrisch kunnen rijden kom je imo toch echt in een prijsklasse die voor de onderkant niet ff zo uit de zak te betalen is. Laat staan een nieuwe kopen.

Mijn punt was dat je met goedkopere EV’s ook gewoon in aanmerking komt voor die subsidie. Je hebt gelijk van de 5000€, had niet zo specifiek gekeken maar daar ging het me ook niet eens om.

Overigens zou 120km prima zijn voor de meeste mensen. Gemiddelde kilometers per jaar is 12.000. Dat is 230 per week -32 kilometer per dag. Dan is 120/175 (de goedkoopste zoe van 5000€ die ik zag had 175 range) voldoende. Niet voor iedereen, voor mensen die boven dit gemiddelde zitten moet je waarschijnlijk meer range idd.

Maar nogmaals, het punt wat ik wil maken is dat gesubsidieerde elektrische auto’s ook voor de minder vermogenden onder ons gewoon een optie zijn.

@Germie: zoals ik al zo vaak heb aangegeven naar jou op dit onderwerp: jij hebt echt niet de gemiddelde behoefte dus een actieradius van 1000 voor de gemiddelde Nederlander is nergens voor nodig. Als het er ooit komt: top. Maar praktisch is het niet nodig. Een gemiddelde Nederlander zou dan een dikke maand kunnen rijden voordat die weer geladen moet worden.

Dit soort auto’s zijn top als stadsauto’s of woon-werk verkeer voor de gemiddelde Nederlander. Voor mij persoonlijk zijn ze inderdaad ook niet geschikt maar dan hebben we het over de outliers.

@Juval oh die snap ik ook wel hoor. Lekker oprijden :D. Niemand moet over.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:39

Wintu schreef:
lies schreef:

Kaag was minister van financiën, verantwoordelijk voor financiële keuzes van het kabinet. Waarom denk je dat bestaanszekerheid deze verkiezingen een hot topic is voor velen, omdat ze het zo goed heeft gedaan?

Even een feitje.

Mw Kaag is ruim één jaar minister van financiën geweest, daarna viel het kabinet.

Gesteld dat de eis aan mw Kaag luidt:
'Haal hele volksstammen uit de armoede',
dan heeft ze daar wel weinig tijd voor gehad.

(Als ik mij dit grapje mag veroorloven: persoonlijk denk ik dat zij niet kan heksen.)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:40

Avalanche schreef:
Mijn auto laadt in 15 minuten naar 80%, en zomer en winter maakt vooralsnog heel weinig verschil.

Met nieuwere EV's komen nieuwe technieken en ook de range zal nog flink verbeterd worden, verwacht ik. Toyota is bezig met een auto die 800 km kan rijden op een volle batterij, en zo is er meer.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar als je voor een andere auto gaat, loont het wel om te kijken naar nieuwere auto's :)

Dan heb je wel een snellader aan je huis, gewoon stekker in het stopcontact doet dat niet.
Ook jou auto kan dat dan want de goedkopere waarmee hier word gezegd voor iedereen betaalbaar kan dat ook niet.
Dus nee het is geen optie! Dat is die linkse zwets van sommige.

En mijn yaris tank ik pas bij 850 op de teller...dus waar die 500 Vandaan komt?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:43

Wat mij een beetje irriteert aan de EV-discussie: prima als je er niet aan wilt he, helemaal zelf weten, en een auto doorrijden die gewoon goed is vind ik een duurzame keuze.

Maar een keuze baseren op misinformatie vind ik gewoon stom. Argumenten zoeken omdat je iets niet wilt, die dus gewoon niet kloppen vind ik idioot. Zeg dan liever gewoon dat je het niet wilt, of zoals DP dat je hem te duur vindt. Dat is eerlijk en die eerlijkheid waardeer ik. Maar ik vind het helemaal vreemd om een range van 1000 km te verwachten bij een EV als een brandstofauto die ook niet heeft.

DuoPenotti schreef:
Dan heb je wel een snellader aan je huis, gewoon stekker in het stopcontact doet dat niet.

Nee sorry, dat is idd op een snellader. 's Nachts laadt hij langzaam op idd.
DuoPenotti schreef:
En mijn yaris tank ik pas bij 850 op de teller...dus waar die 500 Vandaan komt?

Gemiddelde cijfers van alle auto's :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:49

Wintu schreef:
lies schreef:

Ja dat is waar ik benieuwd naar ben idd.
Welke financiele keuzes zijn dan zo slecht geweest in dat schanele jaartje dat ze minister was?