Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rizette schreef:Ieder die er mee te maken heeft wil ik sterkte wensen. We dachten dat het met vaccinatie klaar was...
tienus63 schreef:Ik was gisteren bij iemand die alpaca’s heeft. Hij had nog geen last van blauwtong bij zijn gevaccineerde alpaca’s.
Maar de schapen van de buurman vielen bij bosjes om aan de blauwtong.
Vriend van ons heeft blauwtong bij zijn Hereford koeien.
Ik weet niet of die koeien geënt zijn, hij heeft ze pas een week of 6.
Koeien erg stram.
Ten noorden van Zwolle.
Lianne007 schreef:Hoii, helaas meld ik mij hier. We hebben 3 schapen. Allen met de fles opgevoed en de 1e is ziek door blauwtong. Begins sloom en kop naar beneden hangen, stroef lopen.
Inmiddels met draxxin en niglumine door de DA gespoten. Ze ligt er als een hoopje ellende bij. Eet af en toe wat paardenbloem blad en wilgenblad. Morgen weer de pijnstillers spuiten en later op de week op de paracetamol over.
Het is hier zoeken wat ze wil eten zo lang er maar wat inkomt . Maak me wel zorgen. De andere 2 zijn ook vast gespoten door de dierenarts. Ik hoop dat dit goed komt.
Onze schapen en geiten zijn eind mei gevaccineerd
Rizette schreef:Lianne007 schreef:Hoii, helaas meld ik mij hier. We hebben 3 schapen. Allen met de fles opgevoed en de 1e is ziek door blauwtong. Begins sloom en kop naar beneden hangen, stroef lopen.
Inmiddels met draxxin en niglumine door de DA gespoten. Ze ligt er als een hoopje ellende bij. Eet af en toe wat paardenbloem blad en wilgenblad. Morgen weer de pijnstillers spuiten en later op de week op de paracetamol over.
Het is hier zoeken wat ze wil eten zo lang er maar wat inkomt . Maak me wel zorgen. De andere 2 zijn ook vast gespoten door de dierenarts. Ik hoop dat dit goed komt.
Onze schapen en geiten zijn eind mei gevaccineerd
Probeer of ze geweekte bietenpulp willen eten. 1 schep op een 6 a 7 liter water. Het voed goed, ze krijgen vocht meteen binnen en over het algemeen eten ze het vaak nog. Sterkte ermee.
Lianne007 schreef:juval schreef:nee sorry, wij hebben melkkoeien.
Dat had ik net gemist, duidelijk![]()
Ook heftig onder de koeien?
Memuska schreef:Dat zei m'n dierenarts ook, nog geen gevallen gezien bij alpaca's. Ik hou ze toch extra in de gaten. Ze zijn ook wel geënt
Lianne007 schreef:juval schreef:ach jeetje, 18 jaar... dat is echt heel oud. veel sterkte met je geit. ik zal duimen dat ze erdoorheen komt.
Ben nu wel behoorlijk pissig. Om 8 u dierenarts gebeld, 14.00 uur. En nu 16.30 zijn ze er nog niet
Rizette schreef:Spreken ze geen tijd af? Nog een keer bellen voor een tijdsindicatie.