Ik ben het verder met Eliza eens en als je het niet wil zien kan je de foeiknop gebruiken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Nare is dat jij overal jouw mening ventileert zonder daarbij na te denken of je mensen kwetst.
Het is op bokt niet de elnienjo show, waar het helaas wel op begint te lijken.
Je kunt ook gewoon een keer niets schrijven, dat zou je sieren.
En wees blij dat je die meningen mag schrijven in een vrij land als Nederland.
elnienjo schreef:Dan moeten ze dit topic maar naar huiskamer verplaatsen, das mij om 't even. Ik wist niet dat je op nieuws en maatschappij alleen maar politiek correcte meningen mocht ventileren.
En als ik het over eng heb dan gaat het over gedrag en karakter, niet over uiterlijk.
Elisa2 schreef:Maar Janneke..het gaat er juist om dat zijn doelen onhaalbaar zijn. Hij wil dit op een Te korte termijn realiseren waardoor veel Nederlanders letterlijk in de kou komen te staan. Dus als het zijn taak is om ervoor te zorgen dat de huurwoningen e.d. geisoleerd worden dan moet hij dat EERST doen en dan pas gas prijzen onbetaalbaar maken.
Elisa2 schreef:Maar Janneke..het gaat er juist om dat zijn doelen onhaalbaar zijn. Hij wil dit op een Te korte termijn realiseren waardoor veel Nederlanders letterlijk in de kou komen te staan. Dus als het zijn taak is om ervoor te zorgen dat de huurwoningen e.d. geisoleerd worden dan moet hij dat EERST doen en dan pas gas prijzen onbetaalbaar maken.
Elisa2 schreef:Ik ben in ieder geval blij dat Omzigt deze vragen stelt, het blijft natuurlijk bizar dat Belgen e1,60 betalen voor een kuub gas uit Nederland en wij e3,-
"Een ander punt waardoor de energietarieven in Nederland hoger zijn dan in andere Europese landen is de belastingheffing. Zo hebben we de energiebelasting, de opslag duurzame energie en de btw. Bij de huidige gasprijzen zijn die heffingen samen goed voor zo'n 30 procent van de totaalprijs."
https://www.vastelastenbond.nl/blog/kam ... nstmarges/
En waarom hebben wij die belastingsheffing en andere landen niet?
Qerty schreef:Ik ben dan weer benieuwd waar jij op baseert dat de gemiddelde pensionado moeite heeft om rond te komen.
secricible schreef:benoem "inkomen".
Veel ouderen hebben een eigen woning die hypotheekvrij is. Daardoor omgerekend veel spaargeld, wat bijvoorbeeld betekend dat zij een hoge eigen bijdrage moeten betalen voor WLZ. Maar dat is geen "vrij" geld waar ze iets mee kunnen. Partner leeft in die woning, terwijl 1 van de 2 naar een instelling moet. Dan kom je financieel aardig in de knel.
Statistisch gezien is het spaargeld en inkomen onder ouderen hoog. Maar dat geldt niet voor de oudere die leeft op een AOW'tje met een dure huurwoning of een stel dat gescheiden is door instellingszorg via de WLZ bijvoorbeeld.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/10 ... end%20euro.
Elisa, die bron zegt op geen enkele manier dat ouderen moeite hebben met rondkomen? Alleen dat de indexatie is losgelaten?
secricible schreef:benoem "inkomen".
Veel ouderen hebben een eigen woning die hypotheekvrij is. Daardoor omgerekend veel spaargeld, wat bijvoorbeeld betekend dat zij een hoge eigen bijdrage moeten betalen voor WLZ. Maar dat is geen "vrij" geld waar ze iets mee kunnen. Partner leeft in die woning, terwijl 1 van de 2 naar een instelling moet. Dan kom je financieel aardig in de knel.
Statistisch gezien is het spaargeld en inkomen onder ouderen hoog. Maar dat geldt niet voor de oudere die leeft op een AOW'tje met een dure huurwoning of een stel dat gescheiden is door instellingszorg via de WLZ bijvoorbeeld.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/10 ... end%20euro.
Elisa, die bron zegt op geen enkele manier dat ouderen moeite hebben met rondkomen? Alleen dat de indexatie is losgelaten?
Janneke2 schreef:'Het hangt er van af.'
Er is een tamelijk grote groep ouderen die een hypotheekvrij huis bezitten en een ruim pensioen naast de AOW.
En er is een groep mensen in een huurwoning met alleen of vrijwel alleen AOW.
Ofwel: 'de' oudere bestaat niet.