Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:57

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
Bedoel je dat iedereen nu op bijv frituurvet kan gaan rijden? Of de “bio” bij de pomp?

Ik schreef a DRIE KEER!! dat dit net als ploep een EV voor deur zetten GEEN praktische oplossing is voor de meerderheid :)*
Er zijn er hier een paar die al EV rijden. Top voor hen.
Er zijn er vast ook een paar die wat anders kunnen doen. Gerecyclede plantaardige olie bv. Top voor hen.

Bio bij de pomp en ook de synthetische brandstofen die in het verschiet liggen, worden níet goedkoper dan de rest. Wel schoner maar dat is het onderwerp van de draad niet.

Ondertussen is de Belgische regering aan het proberen de belastingverlaging of brandstop nog verder naar voren te trekken dan 1 april.

Ja sorry jij schrijft altijd zo veel op en weinig to the point dat sommige dingen verloren gaan in die woordenzee :+ het was gewoon een vraag om verduidelijking.

mvdende

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:33

Autoloze zondag: nee, dank je!

Mijn auto staat gemiddeld z'n 4 dagen per week al stil, dus als je een Autoloze zondag in wil stellen om 1 dag per week de auto niet te pakken, dan voldoe ik ruim aan de "eis" om minder te rijden.

Maar ik bepaal wél graag zelf welke dagen in de week ik de auto stil laat staan en op welke dagen ik de auto wél pak. Een regel dat iedere auto 1 dag per week de weg niet op mag, maar steeds een zelf uitgekozen dag zou ik als het écht moet, dan eerder zien zitten.

En nu met de hoge benzine prijs denk ik echt een 2e keer na of ik persé die boodschap nu moet halen, of dat ik een ritje dorp uit kan stellen totdat ik eens écht moet.

Sinds gisteren een Spartamet(snorfiets) Loopt weleens waar óók op brandstof, maar Loopt 1:40 ofzo en is dus een stuk zuiniger dan de auto.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:57

Ik reis de hele week met ov van en naar werk, en ook wel in het weekend, maar dan wil ik wel graag 's weekends dan de auto nemen voor bezoek vrienden/familie/natuur/fotografie?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:30

IMANDRA schreef:
Ja sorry jij schrijft altijd zo veel op en weinig to the point dat sommige dingen verloren gaan in die woordenzee :+ het was gewoon een vraag om verduidelijking.

Eufemism (mooi woord voor rotsmoes) voor selectief lezen.

Covid plus prijsspeculatie maal budgetkader is paradigm shift voor mijn semi-nomadische leven -O-

@F_orumster nee, dat mag niet. Werken en dan thuis achter de sansevierias. Is voor beschermen van milieu en kwetsbaren ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:32

Eens met Immandra, je schrijft een topic kapot.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:52

Ik sla het grootste deel van de tekst over.
Omdat het vaak of-topic is, langdradig en slecht leesbaar.
Stel dat we allemaal iedere keer gaan beschrijven waar we met wie we geluncht of een date hebben gehad, de auto hebben gepoetst of gedanst hebben. ;) Dat vertel ik mijn vriendinnen wel :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:00

Electra63 schreef:
Ik sla het grootste deel van de tekst over.
Omdat het vaak of-topic is, langdradig en slecht leesbaar.
Stel dat we allemaal iedere keer gaan beschrijven waar we met wie we geluncht of een date hebben gehad, de auto hebben gepoetst of gedanst hebben. ;) Dat vertel ik mijn vriendinnen wel :D

Precies. Haalt ontzettend veel weg van het punt wat je maakt en to be honest heb ik lang niet altijd zin en tijd om het punt temidden van je lange verhaal te zoeken.

Je bent vrij te posten wat je wil hoor, maar het is zonde want men leest langs je punt heen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:44

´Opgelost´ in de zin van goedkoper rijden: Een leuke pre-millennium Kei car van gekocht voor de prijs van een electrische fiets. Gebruikt 5 / 100 km benzine.
Nog steeds laadruimte en wel een slok zuiniger op nu goedkopere brandstof. Weer ruim onder de 10 ct/km aan brandstof*\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 04:32

Nou, dieselprijs is nog precies hetzelfde van wat ik zie bij het tankstation waar ik van de week voor 2,149 heb getankt (goedkoopste in de hele omgeving). Dus er is nog helemaal niks af gegaan… zeker 1 april grap van de overheid

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 06:25

Het was anders wel op het nieuws...misschien wordt de prijs later in de ochtend aangepast. De prijzen verschillen ook op de dag, duurder op momenten dat er meer auto's op de weg rijden bijvoorbeeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 06:39

Hier is ie van 2.06 naar 1.95 gegaan dus hier duidelijk merkbaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 06:50

Ik zie dat de benzineprijs hier nu lager is dan in Duitsland _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:12

Hier nu 2.16 dacht ik te zien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:28

Hier de prijzen omhoog gegaan na de ankondiging van 20 ct. korting per vandaag. in een paar dagen meer dan 10 ct. en dat in een dalende markt >;)
Diesel nu 3 tot 5 ct. duurder dan benzine. Vanmorgen waar ik langs kom nog niets omlaag.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:13

Hier diesel 2.01 en benzine 2.15

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:08

Een relatief positief punt is dat leuke dingen, accessoires, voor de auto zo ´goedkoop´ geworden zijn: Zelfs een kleine tank volgooien is 80 - 100 Euro.
Een grappige schakelknop of een _O- wiebelding op het dashbord minder dan een handvol liters elk.
Idem onderdelen op de sloop voor je autootje: Ronduit schokkend wat je nu voor één tankvol kan kopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:18

Zonet getankt voor € 1,989 (diesel) € 0,13 lager dan gisteren

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:21

Ik heb besloten om lekker thuis te blijven werken.
Ik moet 66km rijden voor kantoor en krijg maximaal 3,75 € per dag vergoeding.
Daar kan ik de auto niet voor starten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:35

Als ik op brandstofzoeker staat dat moet hij hier nu op 2.11 staan voor benzine. Diesel op 2.05.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:45

De drie goedkoopste pompen in mijn omgeving staan nu op 2,05 waar ik eergisteren nog voor 2,27 heb getankt (een kleine hoeveelheid tot het weekend, ik kon het net niet redden op die volle tank van een paar weken geleden). Dat begint weer ergens op te lijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:32

Karin schreef:
De drie goedkoopste pompen in mijn omgeving staan nu op 2,05 waar ik eergisteren nog voor 2,27 heb getankt (een kleine hoeveelheid tot het weekend, ik kon het net niet redden op die volle tank van een paar weken geleden). Dat begint weer ergens op te lijken.

Mijn hemel. Lees dit nog eens na denk ik dan. Twee Euro en vijf cent voor een liter brandstof reden voor ´blijheid´....
Geen kritiek op joú; het is gewoon compleet idioot verwrongen werkelijkheid -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:35

Weet je nu wat ik het ergste vind eigenlijk.
De regering doet zo zielig, het kost ons zo en zo veel deze accijns verlaging.
Maar met deze prijzen pakken ze nog steeds meer aan btw dan toen met de oudere prijzen. Ze moeten niet zo zielig klagen en steeds hun zakken willen vullen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:51

kiki1976 schreef:
Weet je nu wat ik het ergste vind eigenlijk.
De regering doet zo zielig, het kost ons zo en zo veel deze accijns verlaging.
Maar met deze prijzen pakken ze nog steeds meer aan btw dan toen met de oudere prijzen. Ze moeten niet zo zielig klagen en steeds hun zakken willen vullen

Inderdaad.
Kost helemaal NIETS. Is nog steeds een méévaller voor de schatkist. Vandaar mijn relativering over de wél nog steeds meer dan 2 Euro.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:20

Ja ik vind 2€ ook nog steeds bizar hoog hoor.
Absurd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:25

Ik zeg ook nergens dat ik er tevreden mee ben, alleen dat het weer ergens op begint te lijken. Alles is relatief. Beter dan dat het nog meer stijgt.

Van mij mag het nog veel meer zakken, maar ik zal vast niet de enige zijn die dat vindt.