Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik blijf het raar vinden dat als je het goed wilt houden voor de huidige bevolking van Nederland, dat zijn dus van oorsprong al diverse nationaliteiten, dat dit als rechts gezien word.
Zorgen dat je huidige bewoners veilig zijn, genoeg woningen hebben, de zorg betaalbaar blijft, daar zou links toch voor moeten staan?
Deze mensen die uit een veilig land komen zouden al niet binnen horen te komen, laat staan na crimineel gedrag.
Waarom pikt Europa dat toch steeds? Ja die landen nemen hun criminelen niet terug, nou zorg maar dat ze dat doen dan!
En anders maak je het deze mensen hier zo onaangenaam dat ze massaal aan elkaar door appen, niet reizen naar Nederland want je gaat zonder paspoort de bak ik. En de enige manier dat je vrij komt is als jezelf met begeleiding op het vliegtuig stapt.
Mindim schreef:Ik word steeds rechtser door dit soort geneuzel. Ik vind links momenteel veel te soft. Met extreem harde hand optreden in dit soort zaken.
chanicha schreef:Eens Popstra en de Oekraïners moeten iets ondertekenen dat ze weer teruggaan als de oorlog voorbij is.
Voor de rest is het gewoon klaar vind ik.
chanicha schreef:Eens Popstra en de Oekraïners moeten iets ondertekenen dat ze weer teruggaan als de oorlog voorbij is.
Popstra schreef:Daar gaat het niet om wat mij betreft. Het gaat er om het wellicht eens uitgezocht kan worden het meer verdeeld word over heel de wereld ipv enkel in europa.
Sommige landen zijn gewoon te klein en te vol om zulke aantallen te kunnen huisvesten hoe graag we dat ook willen doen.
Mensen slapen nu op stoelen in het AZC en er word overal noodopvang gerealiseerd. Daar kan men ook maar tijdelijk blijven. En terecht, je kan niet met je gezin een stapelbed blijven delen in een zaal met nog 100 anderen.
Maar waar moeten ze heen?? Er is gewoon niks (meer)
_San87_ schreef:Popstra schreef:Daar gaat het niet om wat mij betreft. Het gaat er om het wellicht eens uitgezocht kan worden het meer verdeeld word over heel de wereld ipv enkel in europa.
Sommige landen zijn gewoon te klein en te vol om zulke aantallen te kunnen huisvesten hoe graag we dat ook willen doen.
Mensen slapen nu op stoelen in het AZC en er word overal noodopvang gerealiseerd. Daar kan men ook maar tijdelijk blijven. En terecht, je kan niet met je gezin een stapelbed blijven delen in een zaal met nog 100 anderen.
Maar waar moeten ze heen?? Er is gewoon niks (meer)
Nou ja, er is wel wat. Als men maar wil, dat zien we nu bij de Oekraïeners. Maar men wil niet in het geval van andere asielzoekers, want men wil geen gezeur in de gemeente. En hoe hypocriet dat misschien ook is, ik snap dat heel goed.
Met het verschil dat de opvang voor Oekraïeners tijdelijk is, en voor andere asielzoekers in principe niet. Die moeten daadwerkelijk woningen krijgen waar ze hun leven kunnen blijven. En die zijn er tekort, inderdaad.
Janneke2 schreef:chanicha schreef:Eens Popstra en de Oekraïners moeten iets ondertekenen dat ze weer teruggaan als de oorlog voorbij is.
Oekraïners hoeven niets te ondertekenen.
We hebben internationale verplichtingen om vluchtelingen op te vangen.
... en ik woon in een krimpregio.
(Svp geen gezeur van 'we zijn vol'.)
(Ik snap dat het in de Randstad anders kan liggen.)
sterregoud schreef:_San87_ schreef:
Nou ja, er is wel wat. Als men maar wil, dat zien we nu bij de Oekraïeners. Maar men wil niet in het geval van andere asielzoekers, want men wil geen gezeur in de gemeente. En hoe hypocriet dat misschien ook is, ik snap dat heel goed.
Met het verschil dat de opvang voor Oekraïeners tijdelijk is, en voor andere asielzoekers in principe niet. Die moeten daadwerkelijk woningen krijgen waar ze hun leven kunnen blijven. En die zijn er tekort, inderdaad.
Er is wel wat ? Je weet dat er nu al mensen uit hun woning worden gezet , om plaats te maken voor asielzoekers? Mensen die anti kraak wonen, doen dat niet voor de lol, maar om ergens te kunnen wonen. Die worden nu op straat gezet.
Ze zouden kantoorgebouwen moeten ombouwen, niet mensen op straat zetten !
De één een woning geven ten kosten van de ander is niet de oplossing.
sterregoud schreef:@San87 Al eerder voor gewone asielzoekers en nu ook voor Oekraïners. Ik gun ieder een goede plek, maar je kan niet mensen hun huis afpakken voor een ander.
https://www.pzc.nl/breda/bewoners-krabb ... ogle.nl%2F
oomens schreef:Anti-kraak is toch ook alleen maar om leegstand te voorkomen als er geen directe bestemming is voor een gebouw? Die moesten er toch altijd al gelijk uit als er op korte termijn een bestemming gevonden was?