Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:24

Ik blijf het raar vinden dat als je het goed wilt houden voor de huidige bevolking van Nederland, dat zijn dus van oorsprong al diverse nationaliteiten, dat dit als rechts gezien word.
Zorgen dat je huidige bewoners veilig zijn, genoeg woningen hebben, de zorg betaalbaar blijft, daar zou links toch voor moeten staan?
Deze mensen die uit een veilig land komen zouden al niet binnen horen te komen, laat staan na crimineel gedrag.

Waarom pikt Europa dat toch steeds? Ja die landen nemen hun criminelen niet terug, nou zorg maar dat ze dat doen dan!

En anders maak je het deze mensen hier zo onaangenaam dat ze massaal aan elkaar door appen, niet reizen naar Nederland want je gaat zonder paspoort de bak ik. En de enige manier dat je vrij komt is als jezelf met begeleiding op het vliegtuig stapt.

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:26

Ik word steeds rechtser door dit soort geneuzel. Ik vind links momenteel veel te soft. Met extreem harde hand optreden in dit soort zaken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:40

DuoPenotti schreef:
Ik blijf het raar vinden dat als je het goed wilt houden voor de huidige bevolking van Nederland, dat zijn dus van oorsprong al diverse nationaliteiten, dat dit als rechts gezien word.
Zorgen dat je huidige bewoners veilig zijn, genoeg woningen hebben, de zorg betaalbaar blijft, daar zou links toch voor moeten staan?
Deze mensen die uit een veilig land komen zouden al niet binnen horen te komen, laat staan na crimineel gedrag.

Waarom pikt Europa dat toch steeds? Ja die landen nemen hun criminelen niet terug, nou zorg maar dat ze dat doen dan!

En anders maak je het deze mensen hier zo onaangenaam dat ze massaal aan elkaar door appen, niet reizen naar Nederland want je gaat zonder paspoort de bak ik. En de enige manier dat je vrij komt is als jezelf met begeleiding op het vliegtuig stapt.

Ik denk er net zo over, al jaren en dat er dan lui zijn die me een racist noemen, so be it!
Voor mij kunnen ze de grenzen dichtgooien en alleen de ècht vluchteling toelaten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:10

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 01:00

Mindim schreef:
Ik word steeds rechtser door dit soort geneuzel. Ik vind links momenteel veel te soft. Met extreem harde hand optreden in dit soort zaken.

Juist de linkse partijen zouden moeten streven naar een groot draagvlak om echte vluchtelingen op te nemen. Door juist eens daadkrachtig op te treden en verdragen te veranderen indien nodig of door landen diplomatiek onder druk te zetten om deze mensen terug te nemen die hier niets te zoeken hebben.

Dan hebben de mensen die echt hulp en nood hebben ook plek.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:52

Inderdaad Robert, jij kan het beter verwoorden dan ik want ik word er altijd boos om.
Die lui lachen zich een breuk om dit achterlijke land!
Inladen in een militair vliegtuig en daar droppen -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:27

Gesproken over asielzoekers:

Afbeelding

Citaat:
Een stortvloed aan asielaanvragen zorgt voor een miljoenenstrop voor het kabinet. Uit formatiedocumenten blijkt dat hogere bezetting in de opvang komende jaren kan leiden tot 400 miljoen euro extra kosten per jaar uit de belastingpot.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:29

Nee die kosten komen allemaal door de vergrijzing :j :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:36

Ze moeten het doen als Denemarken.
Die halen de vluchtelingen zelf op.
Ja echte vluchtelingen. Geen criminelen. Maar wel die bij kunnen dragen aan het land.
Dus heb je timmermannen nodig haal je vluchtelingen die dat zijn.
Bij aankomst krijgen ze direct de taal te leren, eventuele aanvullende opleiding voor hun werk.
Gaan ook direct aan de slag.
Win win, voor het land dat door vergrijzing werknemers nodig heeft.
Voor de vluchteling, die is uit de oorlog en heeft direct een baan en inkomen.
Voor de inwoners van Denemarken want die hoeven zo de miljarden niet neer te tellen.
Hoeven voor de criminaliteit niet te betalen.
Plus de komende altijd jaar voor de 65% die in de bijstand blijft.
Dat noemen ze daar een links beleid, hier zou dat extreem rechts zijn.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:14

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:33

Die moet je enkeltje thuisland geven.
Gewoon daar over de grens zetten en dan zoeken ze het maar uit.
Die redden zich wel hoor, hebben daar ineens ook weer een paspoort.

Geef die plaatsen nu maar aan de echte vluchtelingen uit de Oekraïne. Denk dat die een stuk dankbaarder zijn met een veilige plek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:01

Is er al ergens bekend of er vluchtelingen uit Oekraïne binnen zijn gekomen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 19:39

Zie net het een nog grotere chaos is wat betreft opvang asielzoekers...
Er komen 1000 asielzoekers per week ons land binnen. Oekrainers niet mee gerekend!!!

Het is toch wel duidelijk ons land dit niet aan kan simpelweg omdat er woningnood is.

De stelling vol=vol klopt wel een keer in deze wat mij betreft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:43

Eens Popstra en de Oekraïners moeten iets ondertekenen dat ze weer teruggaan als de oorlog voorbij is.
Voor de rest is het gewoon klaar vind ik.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:53

chanicha schreef:
Eens Popstra en de Oekraïners moeten iets ondertekenen dat ze weer teruggaan als de oorlog voorbij is.

Oh dus als die oorlog nog 15 jaar duurt en ze hebben zich hier gesetteld, kinderen gekregen die volledig Nederlands zijn dan moeten ze weer opdonderen?

En in Syrie en Afghanistan is natuurlijk niets aan de hand......

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:57

chanicha schreef:

Oekraïners hoeven niets te ondertekenen.

We hebben internationale verplichtingen om vluchtelingen op te vangen.
... en ik woon in een krimpregio.
(Svp geen gezeur van 'we zijn vol'.)
(Ik snap dat het in de Randstad anders kan liggen.)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 20:03

Daar gaat het niet om wat mij betreft. Het gaat er om het wellicht eens uitgezocht kan worden het meer verdeeld word over heel de wereld ipv enkel in europa.
Sommige landen zijn gewoon te klein en te vol om zulke aantallen te kunnen huisvesten hoe graag we dat ook willen doen.
Mensen slapen nu op stoelen in het AZC en er word overal noodopvang gerealiseerd. Daar kan men ook maar tijdelijk blijven. En terecht, je kan niet met je gezin een stapelbed blijven delen in een zaal met nog 100 anderen.
Maar waar moeten ze heen?? Er is gewoon niks (meer)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:07

Popstra schreef:
Daar gaat het niet om wat mij betreft. Het gaat er om het wellicht eens uitgezocht kan worden het meer verdeeld word over heel de wereld ipv enkel in europa.
Sommige landen zijn gewoon te klein en te vol om zulke aantallen te kunnen huisvesten hoe graag we dat ook willen doen.
Mensen slapen nu op stoelen in het AZC en er word overal noodopvang gerealiseerd. Daar kan men ook maar tijdelijk blijven. En terecht, je kan niet met je gezin een stapelbed blijven delen in een zaal met nog 100 anderen.

Nou ja, er is wel wat. Als men maar wil, dat zien we nu bij de Oekraïeners. Maar men wil niet in het geval van andere asielzoekers, want men wil geen gezeur in de gemeente. En hoe hypocriet dat misschien ook is, ik snap dat heel goed.

Met het verschil dat de opvang voor Oekraïeners tijdelijk is, en voor andere asielzoekers in principe niet. Die moeten daadwerkelijk woningen krijgen waar ze hun leven kunnen blijven. En die zijn er tekort, inderdaad.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:10

_San87_ schreef:
Popstra schreef:

Nou ja, er is wel wat. Als men maar wil, dat zien we nu bij de Oekraïeners. Maar men wil niet in het geval van andere asielzoekers, want men wil geen gezeur in de gemeente. En hoe hypocriet dat misschien ook is, ik snap dat heel goed.

Met het verschil dat de opvang voor Oekraïeners tijdelijk is, en voor andere asielzoekers in principe niet. Die moeten daadwerkelijk woningen krijgen waar ze hun leven kunnen blijven. En die zijn er tekort, inderdaad.

Er is wel wat ? Je weet dat er nu al mensen uit hun woning worden gezet , om plaats te maken voor asielzoekers? Mensen die anti kraak wonen, doen dat niet voor de lol, maar om ergens te kunnen wonen. Die worden nu op straat gezet.

Ze zouden kantoorgebouwen moeten ombouwen, niet mensen op straat zetten !
De één een woning geven ten kosten van de ander is niet de oplossing.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:12

Janneke2 schreef:
chanicha schreef:

Oekraïners hoeven niets te ondertekenen.

We hebben internationale verplichtingen om vluchtelingen op te vangen.
... en ik woon in een krimpregio.
(Svp geen gezeur van 'we zijn vol'.)
(Ik snap dat het in de Randstad anders kan liggen.)

De hele wereld heeft 'internationale verplichtingen'. Dat Oekraïners als Europeanen voornamelijk in Europa worden opgevangen, dat is ergens best wel logisch, maar waarom is het een wetmatigheid dat vluchtelingen van over de hele (oude) wereld als ze niet in de directe buurlanden onderdak vinden, richting Europa vertrekken?

Wat maakt dat een Syriër niet naar India of Bangladesh vlucht? Of naar Soedan? Wat maakt dat een Afghaan niet naar Japan of China vlucht, of Thailand, of Indonesië?
Wat maakt dat wij een onevenredig grote verantwoordelijkheid zouden hebben tegenover mensen die niet onze directe buren zijn en ook niet bijna onze buren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:12

sterregoud schreef:
_San87_ schreef:

Er is wel wat ? Je weet dat er nu al mensen uit hun woning worden gezet , om plaats te maken voor asielzoekers? Mensen die anti kraak wonen, doen dat niet voor de lol, maar om ergens te kunnen wonen. Die worden nu op straat gezet.

Ze zouden kantoorgebouwen moeten ombouwen, niet mensen op straat zetten !
De één een woning geven ten kosten van de ander is niet de oplossing.

Even voor mijn beeldvorming, voor wie worden anti-kraak huurders uit huis gezet?

Voor Oekraïeners? Want dat is idd schandalig.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:14

Anti-kraak is toch ook alleen maar om leegstand te voorkomen als er geen directe bestemming is voor een gebouw? Die moesten er toch altijd al gelijk uit als er op korte termijn een bestemming gevonden was?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:17

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:20

sterregoud schreef:
@San87 Al eerder voor gewone asielzoekers en nu ook voor Oekraïners. Ik gun ieder een goede plek, maar je kan niet mensen hun huis afpakken voor een ander.

https://www.pzc.nl/breda/bewoners-krabb ... ogle.nl%2F

Ja, daar vind ik wel wat van. Ik dacht dat Oekraïeners voornamelijk bij mensen thuis, in omgebouwde kantoorpanden en tijdelijk in vakantieparken opgevangen werden, tbh.

Mensen uit hun woning zetten om er andere mensen te laten wonen schiet het doel imo voorbij.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:22

oomens schreef:
Anti-kraak is toch ook alleen maar om leegstand te voorkomen als er geen directe bestemming is voor een gebouw? Die moesten er toch altijd al gelijk uit als er op korte termijn een bestemming gevonden was?

Als je als Nederlander geen plek hebt bent, is anti kraak heel belangrijk om toch weer een huis te hebben. Waarom moeten al bestaande inwoners dakloos gemaakt worden voor nieuwkomers ? Dat klopt toch ook niet ?