Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik mis nu een specifieke nare smiley
8nnemiek schreef:In 5/10/20 jaar tijd een complete volksverhuizing van de halve planeet? Ik mag hopen dat je snapt dat dat niet zo makkelijk is.
In 2021 is het in het noorden van Nederland sneeuw gevallen als ik het goed heb, maar hier in het zuiden hebben we nauwelijks sneeuw gezien. Zeker niet genoeg om sneeuwpoppen en iglo's te bouwen, zoals vroeger. Het is toen ongeveer een week lang overdag net onder nul geweest, en de rest van het voorjaar was het zo warm dat de bloesem weken te vroeg was.
8nnemiek schreef:Als ik door onze fotoboeken van vroeger blader dan kom ik haast bij elk jaar wel sneeuwpop-foto's tegen. En wanneer kunnen we tegenwoordig nog sneeuwpoppen maken? Heel plaatselijk valt wel eens een dag genoeg sneeuw, maar de laatste keer in ons dorp was die koude winter in 2010 (?).
Ik ga er ook niet vanuit dat we ooit nog een elfstedentocht zullen krijgen.
Citaat:Er is tegenwoordig een type mens ontstaan die beroepsmatige ontkenners van zo ongeveer alles zijn. Klimaatverandering door de mens bestaat niet, corona bestaat niet, en zo meer. Als het buiten regent ontkennen ze nog dat je nat wordt als je erin loopt. ‘Je wordt niet nat van regen, is allemaal WEF en NWO etc etc.’ Niet mee te discussiëren.
DuoPenotti schreef:Ik bedoelde eigenlijk echt die dikke laag sneeuw, dat had ik wat duidelijker erbij moeten zetten8nnemiek schreef:Als ik door onze fotoboeken van vroeger blader dan kom ik haast bij elk jaar wel sneeuwpop-foto's tegen. En wanneer kunnen we tegenwoordig nog sneeuwpoppen maken? Heel plaatselijk valt wel eens een dag genoeg sneeuw, maar de laatste keer in ons dorp was die koude winter in 2010 (?).
Ik ga er ook niet vanuit dat we ooit nog een elfstedentocht zullen krijgen.
vorig jaar?
7 april
ruim een week in februari
enkele dagen in januari
2en 19 Jan 2019 kom ik tegen in mijn fotoboek
16 dec 2018
10-11 dec 2017
10 nov 2017
december 2016 enkele dagen
verder terug scrollen had ik geen zin in.
Weet wel dat 2009 en 2012 ook veel sneeuw lag en zelfs -20 is geweest
[ Afbeelding ]
8nnemiek schreef:Hier lag ook wel zo nu en dan wat sneeuw, maar dat was dan altijd maar een dun laagje van een paar centimeters, dat inderdaad maar een dag bleef liggen. Niet te vergelijken met de 'sneeuwpoppen-sneeuw' van vroeger, waarbij je tot halverwege je laarzen in de sneeuw weg zakte
Climate.gov schreef:In addition, fossil fuels are the only source of carbon consistent with the isotopic fingerprint of the carbon present in today’s atmosphere. That analysis indicates it must be coming from terrestrial plant matter, and it must be very, very old. These and other lines of evidence leave no doubt that fossil fuels are the primary source of the carbon dioxide building up in Earth’s atmosphere.
Biks2 schreef:Er wordt volgens mij al jaren steeds minder waarde gehecht aan wetenschappelijk onderzoek (helaas). Het zou wel een interessante zijn om te onderzoeken of dat echt zo is en waarom dan.
Ik geloof dat de waarheid altijd ergens in het midden ligt. Maar soms is er ergens zoveel bewijs voor dat je er niet onderuit kunt.
Biks2 schreef:Sizzle schreef:Waar wordt minder onderzoek aan gedaan?
Klimaat?
Dat klopt echt niet hoor![]()
[ [url=m/rFn4zx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nee ik bedoelde dat er minder waarde wordt gehecht aan de wetenschap door burgers. Ik heb het idee dat er vroeger meer respect voor was.
8nnemiek schreef:Ik maak ook altijd foto's zodra er sneeuw ligt, kan ik echt van genieten![]()
Maar hier lag echt veel minder in 2021.
[ [url=m/lEL1yS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die heel dikke laag sneeuw kan ik me ook nog goed herinneren. Ik dacht dat dat in 2009/2010 was, maar kan ook best 2013 zijn geweest ja. In ieder geval heel uitzonderlijk tegenwoordig, terwijl dat vroeger zo veel vaker voor kwam.
DuoPenotti schreef:8nnemiek schreef:Ik maak ook altijd foto's zodra er sneeuw ligt, kan ik echt van genieten![]()
Maar hier lag echt veel minder in 2021.
[ [url=m/lEL1yS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die heel dikke laag sneeuw kan ik me ook nog goed herinneren. Ik dacht dat dat in 2009/2010 was, maar kan ook best 2013 zijn geweest ja. In ieder geval heel uitzonderlijk tegenwoordig, terwijl dat vroeger zo veel vaker voor kwam.
daar ligt echt en stuk minder, terwijl we idd dicht bij elkaar wonen.
2012 lag ook veel sneeuw. Heb nog een mooie sleeënd achter mijn pony 8 dec
2010 ook heel dik pak
20 dec 2009 hebben we een grote iglo gebouwd waar we met 8 man inzaten.
9 jan 2009 was het heel koud, erg lang sneeuw gelegen -23 toen in Ell.
Was de elfstedentocht in het zuiden geweest had makkelijk gereden kunnen worden. Herriner me toen iets van een tweedeling van weer noord en zuid.
Dus sneeuw genoeg wel hoor.
Dus de uitspraak geen sneeuw meer ga ik niet in mee.
Buiten om dat het weer veranderd.
Zoals in 2016 dat er zowat verzopen in juni.
purny schreef:Ik ben eigenlijk wel geschrokken van het feit dat er op de noordpool zelfs plastic zwerft.
Ook zag ik ooit eens iemand met een plastic tasje van de C1000 lopen, terwijl die keten al toen 6 jaar weg was en het tasje nog steeds intact was
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:Ik bedoelde eigenlijk echt die dikke laag sneeuw, dat had ik wat duidelijker erbij moeten zettenvorig jaar?
7 april
ruim een week in februari
enkele dagen in januari
2en 19 Jan 2019 kom ik tegen in mijn fotoboek
16 dec 2018
10-11 dec 2017
10 nov 2017
december 2016 enkele dagen
verder terug scrollen had ik geen zin in.
Weet wel dat 2009 en 2012 ook veel sneeuw lag en zelfs -20 is geweest
[ Afbeelding ]![]()
Hier lag de afgelopen jaren ook wel zo nu en dan wat sneeuw, maar dat was dan altijd maar een dun laagje van een paar centimeters, dat inderdaad maar een dag bleef liggen. Niet te vergelijken met de 'sneeuwpoppen-sneeuw' van vroeger, waarbij je tot halverwege je laarzen in de sneeuw weg zakte
Mirranda schreef:Nee, er is een groep mensen die niet gehersenspoeld is door alles wat de MSM probeert te pushen.
En als je serieus eens zou onderzoeken hoe de wereld waarin we leven in elkaar zit, wie de macht heeft en welk doel die elite heeft met deze wereld, dan kom je mogelijk zelf ook tot een andere conclusie.
Follow the money en je zult versteld staan
tamary schreef:Verslechtering onderwijs, basis kritisch denken is foetsie, maakt het makkelijker voor politici om herkozen te worden [/sarc modus].