Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 06:54

De toestand zal kritiek zijn omdat de druk op de hersenen gevaarlijk hoog zal zijn dit duurt idd wel een aantal dagen. Pas dan gaan ze hem uit de kunstmatige coma halen en kijken hoe hij daar uit komt. Wel weet ik dat de hersenen activiteit al wel gemeten wordt.

Nu ga ik speculeren maar dit lijkt me wel een goed teken ik denk dat Peter al lang heeft besproken met zijn familie wat hij wil als .... hij lijkt me niet het type wat kiest voor een leven als kasplant.Maar dan nog is het de vraag hoe die eruit komt natuurlijk.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:35

Maar ergens is het al wel positief dat hij nog in leven is na een aantal dagen, dat geeft toch wel weer een kleine hoop op herstel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:54

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt dresjoepie. Je kunt er nu nog weinig van zeggen, behalve dat het allemaal heel ernstig is. Spannende tijd

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:31

Ketly schreef:
Maar ergens is het al wel positief dat hij nog in leven is na een aantal dagen, dat geeft toch wel weer een kleine hoop op herstel.

Nou, weet niet of dat zo positief is hoor := Kunstmatige coma is natuurlijk een extreme vorm van volledige verdoving, waarbij artsen de hersenen buiten werking stellen. Dus hij is niet bij bewustzijn en kan niet op invloeden reageren. Dus zo ''levend'' is hij (nu) niet :knuffel:

Hetzelfde verhaal als Prins Friso toen... die werd er ook niet beter van toen hij uit de kunstmatige coma kwam.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:32

Nee, maar ze hadden het ook al meteen op kunnen geven, dus in die zin is het voor wat we weten nu positief en zo wil ik het ook graag zien voor nu :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:35

Nou vooralsnog vind ik het al hoopgevend dat het kaarsje nog niet uit is, dan is er dus een kans dat het nog wat kan worden, hoe klein die wellicht ook is :)

Ik vind hem vaak een beetje een irritant zelfingenomen mannetje, maar hij doet natuurlijk wel zat goede dingen. Las ergens de opmerking van iemand dat die hoopt zich nog minstens 20 jaar lang te kunnen ergeren aan Peter R. die overal aan tafel opduikt, en dat hoop ik ook :j

Het mooiste scenario zou zijn, als hij er met een paar stoere littekens vanaf komt en nog jaren kan pochen hier over :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:37

Ik denk als je je zo vast kunt bijten in iets je ook wel iets van een irritante terriër in je moet hebben.
Anders geef je eerder op.

Ja dat zou heel mooi zijn, dat nog jaren kan pochen in elk tv programma, daar duimen we gewoon voor.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:47

pmarena schreef:
Nou vooralsnog vind ik het al hoopgevend dat het kaarsje nog niet uit is, dan is er dus een kans dat het nog wat kan worden, hoe klein die wellicht ook is :)

Ik vind hem vaak een beetje een irritant zelfingenomen mannetje, maar hij doet natuurlijk wel zat goede dingen. Las ergens de opmerking van iemand dat die hoopt zich nog minstens 20 jaar lang te kunnen ergeren aan Peter R. die overal aan tafel opduikt, en dat hoop ik ook :j

Het mooiste scenario zou zijn, als hij er met een paar stoere littekens vanaf komt en nog jaren kan pochen hier over :=

Och ik vind dit zo naar.. Annemarie van Qmusic had daar een sterke mening over die ik niet kan reproduceren maar volledig mee eens ben. Zoveel mensen op Twitter 'Ja die Peter vond ik altijd maar arrogant.. Maar dit gun je niemand'.. Wat is het nut van de eerste deel van die zin precies? :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:50

Maar waarom zou je niet arrogant en zelf ingenomen mogen zijn?
Hij heeft aardig wat bereikt waar sommigen niet eens van durven te dromen.
Hij weet wat hij waard is en waar hij voor staat, niks mis mee!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:53

Dat mag zeker en daar mag ook wat van gevonden worden net als dat hij zelf ook altijd zijn ongezouten mening over alles en iedereen geeft.

Ik zie geen reden waarom je iemand die zoiets overkomt als hij nu in ene enkel veren in zn reet moet steken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:56

Popstra schreef:
Dat mag zeker en daar mag ook wat van gevonden worden net als dat hij zelf ook altijd zijn ongezouten mening over alles en iedereen geeft.

Ik zie geen reden waarom je iemand die zoiets overkomt als hij nu in ene enkel veren in zn reet moet steken.

Inmiddels is wel duidelijk dat jij geen fan van hem bent hoor...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:57

Als hij dat vastbijtende karakter niet had gehad had hij voor niemand iets kunnen betekenen.
Er zouden wat dat betreft wel eens meer van die zelfingenomen mannetjes mogen zijn die voor ons opkomen, wij die het niet kunnen op bepaalde vlakken, zoals bij die onderzoeken die hij deed.
En wat ook duidelijk werd in de gesprekken afgelopen dagen is dat hij dan een terriër was, of misschien wel een pitbull, maar dat het wel voorkwam uit een klein hartje. En ik denk ook wel dat dit samen hangt.
Je kunt je niet zo voor mensen inzetten als je een lompe zak bent die er niets om geeft, dat kan alleen maar als je compassie hebt met die mensen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:06

Alja schreef:
Maar waarom zou je niet arrogant en zelf ingenomen mogen zijn?
Hij heeft aardig wat bereikt waar sommigen niet eens van durven te dromen.
Hij weet wat hij waard is en waar hij voor staat, niks mis mee!

Zoiets als Rutte zei. Met makkelijke mensen ga je geen dingen veranderen.
Ja de arrogantie en zelfingenomenheid straalde vaak can hem af. Maar hij heeft dan weer wel hele goede dingen gedaan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:11

Alja schreef:
Popstra schreef:

Inmiddels is wel duidelijk dat jij geen fan van hem bent hoor...

maakt denk ik niet uit of je een fan van iemand bent. Het is juist vaak zo, geen kwaad woord over de doden ( in dit geval, bijna).

Dat gezemel over hoe lief en bla bla iemand was, klopt vaak niet met de realiteit

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:11

DuoPenotti schreef:
Als hij dat vastbijtende karakter niet had gehad had hij voor niemand iets kunnen betekenen.
Er zouden wat dat betreft wel eens meer van die zelfingenomen mannetjes mogen zijn die voor ons opkomen, wij die het niet kunnen op bepaalde vlakken, zoals bij die onderzoeken die hij deed.
En wat ook duidelijk werd in de gesprekken afgelopen dagen is dat hij dan een terriër was, of misschien wel een pitbull, maar dat het wel voorkwam uit een klein hartje. En ik denk ook wel dat dit samen hangt.
Je kunt je niet zo voor mensen inzetten als je een lompe zak bent die er niets om geeft, dat kan alleen maar als je compassie hebt met die mensen.

Idd
En bij die zaken waar hij jaaaaren mee bezig is geweest en bevriend is geraakt ( zoals de ouders van Nicky Verstappen bijvoorbeeld)
Als het echt een klootzak an sich was geweest dan was het ook vast wel zakelijk gebleven.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:15

Ze zeiden toch ook dat hij een klein hartje heeft en dat het ook echt een lieve man is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:45

ThreeFingers schreef:
Dat gezemel over hoe lief en bla bla iemand was, klopt vaak niet met de realiteit

Gek genoeg in dit geval dus wel. Het is een aardige, gezellige en attente man.
Wat niet klopt met het beeld aan de buitenkant. De buitenkant is een zakelijke, met autoriteit sprekende man die weet waar hij het over heeft. Dat kan arrogant overkomen. So be it.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:53

Ik lees net in de laatste alinea van een artikel in het AD;
De toestand van Peter R. de Vries is volgens ­ingewijden kritiek, maar stabiel. Hij haalt zelfstandig adem en heeft een polsslag, maar is nog niet bij bewustzijn. Het is onduidelijk hoeveel hersenschade hij heeft opgelopen.
https://www.ad.nl/amsterdam/vermoedelij ... haring_web

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:01

Denk dat die reanimatie ook niet in zijn koude kleren is gaan zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:03

Nou dat vind ik al heel wat als dat waar is, zelf ademen +:)+

Dat zelfingenomen, nasale toontje dat mensen aan de beste man stoort dat is gewoon iets dat je er bij moet nemen denk ik dan maar. Als je ook daadwerkelijk presteert en in een ruwe omgeving werkt dan zal je toch een stevige, rechte rug moeten hebben.

Hij heeft in ieder geval karakter en is geen 13 in een dozijn mannetje en er liggen nog zat schone taken op hem te wachten dus hopelijk gaat hij even flink zijn middelvinger opsteken :j

Als hij weer eens ergens aan een tafeltje opdook dan flapten wij er vaak uit van "god daar heb je Peter de Vries ook weer in de zaak van de vermiste R. Die moet ook echt overàl bij zijn" maar het is wel mooi hoe je de laatste tijd een wat beter beeld krijgt van waar die man zich allemaal mee bezig houdt en met hoeveel passie en goede intenties hij dat doet.

Als hij hier goed uitkomt dan denk ik wel dat hij meer gewaardeerd zal worden :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 09-07-21 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:05

Dat zelf ademen en polsslag is alvast een klein lichtpuntje. Dan lijkt zijn hersenstam niet te zijn geraakt, want als dat zo was was het sowieso einde oefening. We duimen op meer :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:09

Die polsslag snap ik alleen niet helemaal waarom dat die het vermelden waard is, mis ik iets...? Als je zelf ademt dan heb je toch sowieso ook gewoon een polsslag :?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:09

Dat is al redelijk goed nieuws inderdaad.
Hoe mooi zou het zijn als hij echt zonder al te veel schade hier uit komt!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:24

Babootje schreef:
ThreeFingers schreef:

Gek genoeg in dit geval dus wel. Het is een aardige, gezellige en attente man.
Wat niet klopt met het beeld aan de buitenkant. De buitenkant is een zakelijke, met autoriteit sprekende man die weet waar hij het over heeft. Dat kan arrogant overkomen. So be it.

Ik bedoelde het in het algemeen, iedereen heeft goede en minder goede eigenschappen.

Persoonlijk heb ik niks tegen Peter. En heb zeker geen problemen met zijn arrogantie, in tegen deel zelfs

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:39

pmarena schreef:
Als hij hier goed uitkomt dan denk ik wel dat hij meer gewaardeerd zal worden :)

Dat denk ik ook. Ik had bijv. voor de RTL Boulevard uitzending niet het beeld dat hij een hele attente of grappige man is, wat dus wel zo blijkt te zijn. :j

En de wat meer zichtbare eigenschappen die hij bezit, passen natuurlijk extreem goed bij zijn werk.