De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 11:24

Die draaien waarschijnlijk wel op voor de kosten ja. Maar daarmee worden ze misschien wel gemotiveerd hun lieflijke tuig wat beter in de gaten te houden

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:29

karuna schreef:
Die draaien waarschijnlijk wel op voor de kosten ja. Maar daarmee worden ze misschien wel gemotiveerd hun lieflijke tuig wat beter in de gaten te houden

Denk dat mijn ouders me zwaarder zouden straffen dan de overheid }:0

Sterker nog, denk dat als ik nu zoiets zou flikken ik alsnog zou worden aangepakt door mijn ouders. Ben nu 32 :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:30

Winged schreef:
karuna schreef:

Denk dat mijn ouders me zwaarder zouden straffen dan de overheid }:0

Sterker nog, denk dat als ik nu zoiets zou flikken ik alsnog zou worden aangepakt door mijn ouders. Ben nu 32 :+

Ik denk dat mijn pa mij niet meer erkend.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:33

daantjuhhh schreef:

Daar zou je pa niets mee opschieten. Hij draait nog steeds voor de kosten op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 11:34

Oh ik weet wel wat mijn vader zou doen. Hij is bijna 87 en niet zo fit meer maar hij zou me het leven heel erg vervelend kunnen maken. :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:35

karuna schreef:

_/-\o_
Dat is te hopen ja...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:37

En toch vraag ik me af hoe het kan dat jongeren gewoon het huis uit kunnen komen. Helemaal die guppies van 13/14 jaar, je ziet dat deze dus ook echt voor heftige ongeregeldheden zorgen...

Iris82

DuoPenotti schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/20635960 ... n-strafeis

De smoesjes worden ook weer aangegrepen. Verstandelijke beperking.

Als je het mij vraagt heeft elke reller die.

Dat aan de rotzooi zitten zal wel meer hoofdzaak zijn.
En voor een agent komt een steen net zo hard aan.

Ik vind t ook heftig om te zien hoe erg men hun best doet om die paarden over de zeik te krijgen.

Gelukkig is een politiepaard er soort van op getraind maar dit soort praktijken zijn ook geen dagelijkse kost natuurlijk.

chanicha

Loretta schreef:
karuna schreef:
Het lijkt aardig rustig te zijn gebleven geloof ik, en al best wat mensen veroordeeld of gearresteerd,
Een gup van 14 heeft in rotterdam mogelijk die brand gesticht en is thuis opgepakt. Werkelijk. 14 8)7 en meer best jonge gastjes gepakt vooropruiing enz.

https://nos.nl/artikel/2366252-politie- ... chten.html

Wat vreselijk voor die ouders.

14 jaar 8)7
Die kwam sowieso de deur niet uit bij mij!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:39

Loretta schreef:
daantjuhhh schreef:

Daar zou je pa niets mee opschieten. Hij draait nog steeds voor de kosten op.

Uh ik ben 36.
Dat denk ik niet :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:43

Toen ik 14 was mocht ik ook gewoon naar vrienden toe hoor. Hoezo mag een 14-jarige de deur niet uit?!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:43

Iets van avondklok ~~}>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:45

sureido schreef:
Toen ik 14 was mocht ik ook gewoon naar vrienden toe hoor. Hoezo mag een 14-jarige de deur niet uit?!

Zou je dat ook mogen met een avondklok ?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:45

Oh ja, met de avondklok is wel een ander verhaal.
Maar denk dat ik dan ook nog wel weg mocht voor 9. En misschien zelfs nog wel blijven slapen bij een vriend/vriendin.

Vriendin trouwens. Vriend niet :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:46

bigone schreef:
sureido schreef:

Zou je dat ook mogen met een avondklok ?

En wanneer je weet dat er rellen zijn aangekondigd?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:50

Ik denk dat mijn ouders heel goed wisten dat geen haar op mijn hoofd denkt aan gaan rellen.

Als je dat wel van je kind denkt zou ik hem/haar inderdaad binnen laten. Maar dan is er wat mis gegaan in opvoeding/foute vrienden en/of vertrouwen schaden.

En aangezien het gros van de rellende jongeren rond de 20 is, daar hebben veel ouders toch echt al minder over te zeggen. Ik woonde toen niet eens meer thuis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:52

Ik denk dat er heel wat jongeren zijn waarbij het strenger optreden van ouders averechts werkt. Net als dat jongeren zich uitgedaagd kunnen voelen door strengere maatregelen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:53

Sommige ouders zijn ook geen baas meer in huis. De 14 jarige zoon die zijn moeder alle hoeken van de kamer laat zien.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:56

sureido schreef:
Oh ja, met de avondklok is wel een ander verhaal.
Maar denk dat ik dan ook nog wel weg mocht voor 9. En misschien zelfs nog wel blijven slapen bij een vriend/vriendin.

Vriendin trouwens. Vriend niet :')

Daar had ik het over met mijn moeder. Mijn moeder zou het ook geloven als ik zou zeggen dat ik bij mijn vriendinnetje zou blijven slapen. (vroeger, ben inmiddels 41) Doordeweeks had ik haar wel mogen bezoeken voor 9 uur (ze woonde vlak bij) en in het weekend zou ik best mogen logeren. Mijn broer hetzelfde met een vriendje die een straat verder woonde.

Maar op het moment dat er rellen zouden zijn dan zou ze er wel wat dichter op zitten, dacht ze. Misschien even kortsluiten met de ouders van vriendje/vriendinnetje dat we daar echt de deur niet uit gaan.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:57

En sommige ouders weten het niet van hun kinderen.
En dan heb je ook nog ouders die het niet erg vinden. Ik ken iemand die als puber een docent met de dood bedreigd heeft (via een mailbom). Toen dat uitkwam kreeg hij van zijn ouders niet op zijn lazer, maar zijn ze kwaad naar school gegaan want die docent zou het wel uitgelokt hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:59

moonsparkle schreef:
Ik denk dat er heel wat jongeren zijn waarbij het strenger optreden van ouders averechts werkt. Net als dat jongeren zich uitgedaagd kunnen voelen door strengere maatregelen.

in dat opzicht denk ik dat het wel vergelijkbaar is met rellen. Als het al zo geëscaleerd is, is het moeilijk de boel nog op de rit te krijgen, dan is er gewoon in een eerder stadium al iets niet goed gegaan. Bij rellen heb je het voordeel dat je de dag erna redelijk "overnieuw" kan beginnen. Met een 14-jarige puber is dat wat lastiger.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:01

Ik kom echt uit een dorp met 700 inwoners en niet echt dicht bij een grote stad dus nee, in de situatie van Eindhoven aangezien dat het dichtste bij is, als ik ‘s middags weg zou gaan op zondag zou ik gewoon weg mogen. Ze gingen dan echt niet eerst kijken of er ergens rellen waren aangekondigd hoor.

Waarschijnlijk moest ik toch weggebracht en gehaald worden aangezien alles meer dan een kwartier fietsen was en er geen bus rijdt naar mijn dorp (nog steeds niet :+) dus indirect weten ze het dan toch ook waar ik ben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:04

sureido schreef:
Ik kom echt uit een dorp met 700 inwoners en niet echt dicht bij een grote stad dus nee, in de situatie van Eindhoven aangezien dat het dichtste bij is, als ik ‘s middags weg zou gaan op zondag zou ik gewoon weg mogen. Ze gingen dan echt niet eerst kijken of er ergens rellen waren aangekondigd hoor.

Waarschijnlijk moest ik toch weggebracht en gehaald worden aangezien alles meer dan een kwartier fietsen was en er geen bus rijdt naar mijn dorp (nog steeds niet :+) dus indirect weten ze het dan toch ook waar ik ben.

Wij waren een open boek voor mijn ouders, juist omdat eigenlijk alles mocht en bespreekbaar was. We wisten heel goed wat goed of fout was. En als we al in de problemen kwamen dan was er geen enkele drempel om mijn ouders te bellen zodat ze ons kwamen halen.

Maar goed, het zegt ook niet alles. Er zijn ook gezinnen met meerdere kinderen waarvan er gewoon één de verkeerde kant op gaat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:08

Muurp schreef:
En toch vraag ik me af hoe het kan dat jongeren gewoon het huis uit kunnen komen. Helemaal die guppies van 13/14 jaar, je ziet dat deze dus ook echt voor heftige ongeregeldheden zorgen...

Misschien stiekem, papa en mama aan t werk, er zijn nog genoeg mensen die de deur uit zijn voor werk,horeca, zorg, politie tankstation? en dan op goed vertrouwen kinderen thuis moeten laten. En op die leeftijd moet dat ook kunnen. Ja en als ze er dan vandoor gaan ,ze weten hoe laat paps en mams weer thuis komen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:08

Ja hier ook, had ook een vriendinnetje die niet mocht drinken tot 18 maar die deed net zo goed mee met ons. Denk ook dat veel mogen maar wel duidelijke grenzen aangeven een goede opvoeding is. Zelf ontdekken en soms op je plaat gaan is ook goed.

Maar inderdaad denk ik dat je het niet goed kan voorkomen dat ze foute kant op gaan als ze bijvoorbeeld bij een fout groepje vrienden aansluiten. Maar als de opvoedingsbasis goed is dan denk ik dat je al een eind bent.