Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:26

Vinden zijn aanhangers niet. Die roepen gewoon dat hij weer gedemoniseerd wordt door de msm.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:31

Hij is anders wel gedaald in de peilingen, denk dat er toch wel wat mensen zijn die niet meer geloven in de FvD. Ook na die schandalen met die antisemitische berichten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:33

Shaggy09 schreef:
Hij is anders wel gedaald in de peilingen, denk dat er toch wel wat mensen zijn die niet meer geloven in de FvD. Ook na die schandalen met die antisemitische berichten.

Als je nu ook nog niet door hebt dat Baudet een volslagen idioot is dan ga je het nooit meer zien. Maar hij deed vanaf het begin al smerige gemene uitspraken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:43

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:

Als je nu ook nog niet door hebt dat Baudet een volslagen idioot is dan ga je het nooit meer zien. Maar hij deed vanaf het begin al smerige gemene uitspraken.

Nee is ook zo maar hij is toch gezakt in de peilingen, FvD verliest steeds meer zetels. Dat geeft toch iets aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:54

Dit is ook niet de eerste keer dat Baudet heeft laten doorschemeren dat hij gewoon een fascist is. Wie gelooft er bijvoorbeeld nog dat hij met zijn boreale speech doelde op het noordelijke land? En zoveel van zijn uitspraken waarmee hij al eerder heeft laten zien hoe fascistisch hij is. Eigenlijk is het niet nieuws. Gewoon een bevestiging van wat we al lang wisten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:09

Shaggy09 schreef:

Ik begreep dat er ook wel wat zakenmensen op hem stemden, maar die willen niet geassocieerd worden met dit soort uitspraken.
Hij houdt alleen de ontevreden rechts-extremisten over.
En dan zijn zelfs 2 zetels teveel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 00:11

@Loretta, Dat is het ook, maar er zijn mensen die denken driemaal is scheepsrecht. Het gros van de mensen zag natuurlijk vanaf het begin al wat voor fascistische partij de FvD is. Maar er is nogal wat gebeurd de afgelopen tijd; de implosie van de partij na die antisemitistische berichten in jong-FvD is de kers op de taart denk ik. Maar ook het vertrek van Hiddema heeft veel negatieve publiciteit opgeleverd en het geflirt met de complottheorie denkers. Er zijn toch een hoop mensen die het te ongeloofwaardig begonnen te vinden. En ja, de harde kern blijft. Die gaan lekker op de complottheorieën en corona voed dat helaas alleen maar meer.

Precies, Electra.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:47

Baudet is het schoolvoorbeeld van twaalf ambachten, dertien ongelukken. Hij kan mooi praten, maar op het moment dat hij moet leveren, dan blijkt elke keer weer opnieuw dat er na die praatjes niks meer komt. Hij is mislukt als wetenschapper, als journalist, nu weer als politicus, domweg omdat hij een leeg omhulsel is, wat hij camoufleert met zijn praatjes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:45

Ik vind Baudet erg dom.Hoe kan zo'n goed opgeleide persoon nu denken dat hij allerlei foute dingen kan zeggen in het openbaar en dat daar dan geen negatieve reacties op komen. Hij had zoveel stemmen en dat verpest hij nu zelf.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:01

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:14

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:19

Loretta schreef:
Oke, het is geen al te serieuze nieuwssite. Maar dit artikeltje geeft wel de ironie weer tussen stad en platteland.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... er-alsnog/

Ik zie vaak die hetze tussen platteland en stad voorbij komen.
Of van de Randstad en de rest van Nederland.
Ik vind het een beetje sneu en Calimero-gedrag.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:22

Electra63 schreef:
Loretta schreef:
Oke, het is geen al te serieuze nieuwssite. Maar dit artikeltje geeft wel de ironie weer tussen stad en platteland.

Ik zie vaak die hetze tussen platteland en stad voorbij komen.
Of van de Randstad en de rest van Nederland.
Ik vind het een beetje sneu en Calimero-gedrag.

Waarom is het calimerogedrag? Wat moeten mensen op het platteland dan volgens jou?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:33

Ik zie vooral veel negatieve berichten van platteland richting stad/Randstad.
Maar in de stad wonen ook mensen, die van het platteland komen.
Vooral studenten blijven in/om de steden wonen na hun studie, met name door de werkgelegenheid.
De Randstad bestaat ook uit dorpen en er zijn zelfs boeren ;)
Ik zie het ook op Social Media voorbij komen en die nieuwe partij BBB..... vooral klagen over de Randstad en zonder boeren geen eten enz. Ik neem dat soort partijen en uitspraken niet serieus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:37

Electra63 schreef:
Vooral studenten blijven in/om de steden wonen na hun studie, met name door de werkgelegenheid.
Ik zie het ook op Social Media voorbij komen en die nieuwe partij BBB..... vooral klagen over de Randstad en zonder boeren geen eten enz. Ik neem dat soort partijen en uitspraken niet serieus.

Maar hoe kijk je dan tegen problemen aan als: kapotte huizen door aardbevingen, overlast van windmolens, geliefde dieren die door wolven verscheurd worden, voorzieningen die uit dorpen verdwijnen en veel van dat soort problemen. Kun je je ook verplaatsen in de mensen die geconfronteerd worden met dit soort problemen. En vind je het zelf emphatish om deze mensen weg te zetten als idioten en calimero's.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:53

het gaat er denk ik meer om dat het beleid voor het platteland wordt bepaald door mensen die er te weinig verstand van hebben, die te ver van het plattelandsleven af staan.
Om dit dan weer denigrerend af te doen als calimerogedrag zegt meer over jou vind ik.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:33

anjali schreef:
xChanelx schreef:
Mag ik even binnen komen vallen? :o
Wat zouden jullie kiezen? Stemmen op een politicus waar je een goed gevoel bij hebt qua gedrag/het uitvoeren van de politiek, maar inhoudelijk het minder eens bent met de standpunten van de partij of stemmen op een partij waar je het inhoudelijk meer mee eens bent, maar minder een goede vertegenwoordiger ziet in de partij?

Als ik echt een klik meen te hebben met een persoon,dan stem ik daarop.Als zo'n in mijn ogen charismatische leider ontbreekt,dan gaat het me toch meer om de standpunten van de partij. Als het goed is gaat dit samen.Maar ja,politici zijn ook maar mensen en wisselen nogal eens.

Serieus? Je weet dat wat we te zien krijgen slechts een beeld is dat de persoon wil dat je ziet toch?
Een tijdje terug hadden ze in Duitsland zo'n charismatische leider waar veel mensen een klik mee meenden te hebben >;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:08

Loretta schreef:

Geen al te serieuze site is zacht uitgedrukt. Ze hebben het ook over de 'gentleman Baudet', LOL.
De toon waarin het aangehaalde artikel is geschreven, is ontzettend kinderachtig en onprofessioneel. Volgens mij gaat het ze meer om lekker trappen tegen alles wat (groen)links is dan om nieuws brengen. Ik bedoel, je kunt ook middels een normaal getoonzet, beargumenteerd betoog aangeven waarom volgens jou als jpurnalist/columnist windmolens een slecht idee zijn.
Maarja, dan ben je meteen onderdeel van de verfoeide MSM, en dat willen de lezers natuurlijk niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:12

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Maar hoe kijk je dan tegen problemen aan als: kapotte huizen door aardbevingen, overlast van windmolens, geliefde dieren die door wolven verscheurd worden, voorzieningen die uit dorpen verdwijnen en veel van dat soort problemen. Kun je je ook verplaatsen in de mensen die geconfronteerd worden met dit soort problemen. En vind je het zelf emphatish om deze mensen weg te zetten als idioten en calimero's.

Wie doen dat dan?
Ik heb een abonnement op de Volkskrant, uiteraard een zeer links elitair MSM medium, en ik lees daarin toch regelmatig goed interessante en genuanceerde artikelen over dit soort onderwerpen waarin plattelandsbewoners totaal niet weggezet worden als idioten of calimero's.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:39

Citaat:

Aardbevingen : Gruns wordt niet serieus genomen door Den Haag.

Overlast van windmolens : ter plekke goed afspreken. Stilzetten om bijv elf uur om iemand de slagschaduw te besparen.
Windmolens zijn wel een onderdeel van een oplossing van een gigantische serie problemen.

Wolven : huuu...! Door Moeder Natuur uitgevonden monster dat beschermd is. Eet op de Veluwe vooral big.

De leegloop en het feit dat jongeren wegtrekken en niet terug kunnen keren (met telewerken is het kopen van een huis nog steeds lastig) hoort een serieuze portie aandacht te krijgen.

En het ministerie van Landbouw is heel vaak 'in handen van' het cda geweest, een soort vvd light - en alles en alles stond in het teken van Productie.
Als ondernemer is dat misschien logisch...

Als boer ben je niet goed snik als je dat praatje slikt.
En dat 'het beleid voor het platteland gemaakt werd door mensen die er niets van wisten' - mwah....
Meer van adepten van Mansholt, toen boer Mansholt allang had ingezien 'dat dit niet kon en niet ging en roofbouw was'.

Hoe het dan kan, dat allerlei mensen dan toch "blind ofzo doorhollen" op een doodlopende weg kan op zich razend interessant zijn voor sociologen - politiek gezien is het zaak om de waanzin zo snel mogelijk te stoppen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-02-21 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:44

@Janneke, voor wat betreft wolven kun je je beter even gaan inlezen. En dan met name over wat er in andere landen zoal ten prooi valt. Zie bijv. het topic hier op bokt of de Facebook groep Wolf en Paard.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:48

mysa schreef:
@Janneke, voor wat betreft wolven kun je je beter even gaan inlezen. En dan met name over wat er in andere landen zoal ten prooi valt. Zie bijv. het topic hier op bokt of de Facebook groep Wolf en Paard.

?

Hoezo moet ik mij inlezen?

Moeder Natuur is niet alleen lief.
"Natuurlijk" is het naar als een geliefd dier wordt opgegeten.
Of sterf aan koliek.
Of...

On topic : het is een internationale afspraak dat de wolf beschermd is.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-02-21 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:48

mysa schreef:

Wolven passen niet in Nederland
Veel te dichtbevolkt en gaat niet goed samen met wat er aan ten prooi valt idd.

Ik zag pas dat filmpje van Frankrijk, wolf pakt een hond.
Arme dier zat vast aan een lijn bij het huis, vreselijk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:51

ravellie schreef:
Wolven passen niet in Nederland

Dat is een valide mening, maar gaat in tegen een internationale afspraak waar NL zich aan te houden heeft.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:55

Ik maakte die opmerking omdat je zei dat de Veluwse wolven vooral big eten. Die eten trouwens vooral ree en hert en wat schapen. Juist nauwelijks big tot nu toe. Maar in veel landen vallen ze ook paarden, koeien en allerlei andere dieren aan.
Wat mij vooral zorgen baart is dat ze niet schuw lijken, de Veluwse wolven.