Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:04

Demonstraties in Enschede nijmegen en Utrecht....
Eerste twee zien er aardig uit, maar Utrecht is vol....

Ik hoop niet dat ik (En andere beroepsgroepen) straks weer dicht moet(en)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:11

Ze kunnen nog afstand houden in Utrecht. Ze roepen op niet meer te komen en hebben een live blog zodat mensen op afstand het kunnen volgen. Goed initiatief.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:26

bigone schreef:
Foeiknop? Ik vermaak me prima, lord of the rings uit, en alle andere fantasy verhalen ook. Dus nieuwe aanvoer is welkom. Wij hebben grote schik . Liet mijn man het conspiracy topic lezen en zijn reactie was, je zal er maar mee getrouwd zijn!

Dan weet ik nog wel eentje om je mee te amuseren.
Het Youtube kanaal van Robert Jensen LOL

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:02

Joman schreef:
elnienjo schreef:
Baudet is ook provocatief bezig. Ik las net dat hij iemand een hand gaf in Volendam.

Een grote kleuter. Bijna gevaarlijk dat dit soort lui het land kunnen besturen.

Gelukkig gaat in A'dam een stuk beter he :+ @ demonstratie zonder mondkapje en app conversatie op lagere school niveau

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:07

Dinopino schreef:
Racisme is op dit moment niet het thema, maar dat wordt nu uitgespeeld. Zodat we ons niet op het eigenlijke concentreren wat er aan de hand is. Overal ter wereld is deze BLM bezig.

In Wenen is er nu een demonstratie BLM en daar lopen enkel blanken. Geen zwarte te bekennen.

Dus? Als je wit bent, mag je niet opkomen voor je medemens?

BigOne

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:31

Wat ik me dan weer afvraag , alle demonstranten en sympathisanten , zouden die, wanneer ze vakantie hebben nu ook niet naar landen gaan waar mensenrechten met de voeten getreden worden? Usa, Turkije en zo zijn er nog wel wat meer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:33

Bij voorkeur niet inderdaad. Ik heb een aantal Turkse vluchtelingen als studenten en als je hoort wat die voor verhalen vertellen, ik hoef daar niet per se heen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 00:10

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:50

En je kent ook zijn standpunt over zwarte piet?

Jammer dat hij nu geen uitzending heeft, hij had met zn team hier een kritisch en inhoudelijk filmpje over kunnen maken en die was je vast een stuk minder bevallen dan een liedje uit een cabaretprogramma.

Volgens mij staan er nu ook niet alleen maar 20 jarige psychologie studenten te demonstreren?

In Australië heeft de rechter het verbod op demonstreren ook verworpen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:04

Sakura789 schreef:

Jammer dat hij nu geen uitzending heeft, hij had met zn team hier een kritisch en inhoudelijk filmpje over kunnen maken en die was je vast een stuk minder bevallen dan een liedje uit een cabaretprogramma.

Volgens mij staan er nu ook niet alleen maar 20 jarige psychologie studenten te demonstreren?

Dit inderdaad. Ik vind het bijna eng hoe sommige die probleem gewoon wegschuiven onder de noemer cultuur. Of onder het mom van dit is mij ook wel eens overkomen. Dan heb je wat mij betreft echt weinig inlevingsvermogen.

Nee ik demonstreer niet omdat ik dat in deze tijd van de pandemie gevaarlijk vind en ik op locatie weer moet werken maar dat betekend niet dat ik het probleem niet erken. En dat doen sommige hier wel. De reacties zouden in november niet veel anders geweest zijn. Dat laat het probleem zien. En nee ik bestempel hen niet tot racist want dat gaat mij ook wat ver maar wij kunnen niet ervaren wat de ander voelt.
Ik vind de cijfers schrikbarend hoe Nederlanders met een andere kleur (naam) harder moeten werken voor hetzelfde. Al is het om een particuliere huurwoning (en ja dat is voor iedereen moeilijk maar nog een stapje extra moeilijk als je ‘naam en kleur’ zogenaamd tegenzit ) , een bijbaantje of gewoon op straat.
Ik zeg niet dat het voor witte Nederlanders het leven niet lastig is en dat discriminatie om geslacht etc. Er niet is. Dat is er ook! Maar dat laat het probleem van racisme toch niet verdwijnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:49

Sakura789 schreef:

Ik weet dat Lubach heel links uit de hoek komt, dus ik verbaasde mij dat hij met dit liedje wel tot de kern komt van wat er speelt. Vanuit BN-ers zie je dit gedrag ook heel erg trouwens, voor hen is het belangrijk bonton te zijn.

Persoonlijk denk ik dat er maar 'n kleine groep haatdragend racistisch naar elkaar toe is, maar door de constante negatieve haatzaaierijen (aantal jaar geleden gestart door o.a. Sylvana) ontstaat er een grote kloof tussen de verschillende groepen. Een kloof die naar mijn idee nauwelijks bestond als het om mensen uit Suriname/Antillen ging. Maar Nederland blijkt verdeelder dan ooit. En dat trek je niet recht met ophitsende demonstraties en het opeisen van een podium bij talkshows.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:52

Weet je wat best raar is eigenlijk. Ik volg best veel ‘beroemde’ mensen op instagram en die waren allemaal best van social distancing maar mensen uit Duitsland en België en vooral Amerika enz zijn allemaal van ‘kom demonstreren!’ En ik zie eigenlijk nergens de mentaliteit en dat mensen zo erop tegen zijn behalve hier in NL. Hoe zou dat komen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:01

Dat ligt er aan. Ik volg geen BN-ers.
Zijn ze tegen omdat er een wereldwijde pandemie heerst waar we allemaal onze verantwoordelijkheid in nemen?
Of zijn ze tegen omdat ze het onderwerp niet demonstratie-waardig vinden?

In coronatopic werd mij al een aantal keer duidelijk dat wij in Nederland erg verantwoordelijk om kunnen gaan met de lockdown tov andere landen. Ik heb meerdere keren buitenlandse bokker zien schrijven dat de NL regels in hun land niet zouden werken omdat mensen de grenzen op zouden zoeken.
Maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:03

elnienjo schreef:
Een kloof die naar mijn idee nauwelijks bestond als het om mensen uit Suriname/Antillen ging.

Volgens mij hoef ik dit alleen maar te quoten om het probleem aan te geven wat er al jaren is.

Ik zie/ken het niet, dus het is er niet.

Daar krijg je dus Sylvana’s van, ze moeten wel, want men zal op de normale manier niet luisteren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:03

Vrienden van mij uit Amerika zijn juist ook angstig door de demonstraties. Het is daar nog lang niet gedaan met besmettingen dus de risico's zijn groot.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:04

Sakura789 schreef:
elnienjo schreef:
Een kloof die naar mijn idee nauwelijks bestond als het om mensen uit Suriname/Antillen ging.

Volgens mij hoef ik dit alleen maar te quoten om het probleem aan te geven wat er al jaren is.

Ik zie/ken het niet, dus het is er niet.

Daar krijg je dus Sylvana’s van, ze moeten wel, want men zal op de normale manier niet luisteren.

Ik heb Surinaamse vrienden die zich niet in Sylvana herkennen en zich er zo ongeveer voor verontschuldigen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:14

Ja, zijn we zo verantwoordelijk? Ik vind het Corona topic hier op bokt niet echt rijmen met hoe ik het in het echt ervaar eigenlijk want die 1.5 meter houdt in mijn omgeving zelfs in de supermarkt maar vooral met het afspreken met vrienden zich bijna niemand meer aan maar over de protesten vallen ze dan wel en dat kan ik ook niet helemaal rijmen, als je zelf je ook nergens aan houdt meer. Maar dat is dus waarschijnlijk ook een beetje door de media en hoe ze het framen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:16

sureido schreef:
Ja, zijn we zo verantwoordelijk? Ik vind het Corona topic hier op bokt niet echt rijmen met hoe ik het in het echt ervaar eigenlijk want die 1.5 meter houdt in mijn omgeving zelfs in de supermarkt maar vooral met het afspreken met vrienden zich bijna niemand meer aan maar over de protesten vallen ze dan wel en dat kan ik ook niet helemaal rijmen, als je zelf je ook nergens aan houdt meer. Maar dat is dus waarschijnlijk ook een beetje door de media en hoe ze het framen.

Blijkbaar verantwoordelijk genoeg om de pandemie in te dammen zonder volledige lockdown?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:16

elnienjo schreef:
Baudet is ook provocatief bezig. Ik las net dat hij iemand een hand gaf in Volendam.

In de avond zij hij bij Beau dat dit een vergissing van hem was en dat was oprecht.
Media maakt er wss weer een heel ding van.

Beau schudde de hand van Lil Kleine en Rutte de man van het RIVM... boeien...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:17

Zelf hou ik me er in het dagelijks leven nog heel strikt aan. En ik ben vooral bang wat voor verkeerd beeld al die massabijeenkomsten hebben gegeven, want de groep die zich onkwetsbaar waant gaat nu vast en zeker schijt krijgen aan de 1,5 meter en daar kun je dus wel last van krijgen in bijv. de supermarkt waar je niet buiten kan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:18

Popstra schreef:
elnienjo schreef:

In de avond zij hij bij Beau dat dit een vergissing van hem was en dat was oprecht.
Media maakt er wss weer een heel ding van.

Beau schudde de hand van Lil Kleine en Rutte de man van het RIVM... boeien...

Rutte was in het allereerste begin. Ja, dat was ook 'n blunder. Maar nu na 3 maanden zou je onderhand gewend moeten zijn aan het geen handen schudden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:18

elnienjo schreef:
Ik heb Surinaamse vrienden die zich niet in Sylvana herkennen en zich er zo ongeveer voor verontschuldigen.

En die vertegenwoordigen alle Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:19

Sakura789 schreef:
elnienjo schreef:

En die vertegenwoordigen alle Surinamers/Antillianen en mensen van overige Afrikaanse komaf?

Nee, maar blijkbaar de Sylvana's dus ook niet ook al doen die het overkomen alsof ze voor heel hun afkomst/cultuurgroep spreken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:21

elnienjo schreef:
Zelf hou ik me er in het dagelijks leven nog heel strikt aan. En ik ben vooral bang wat voor verkeerd beeld al die massabijeenkomsten hebben gegeven, want de groep die zich onkwetsbaar waant gaat nu vast en zeker schijt krijgen aan de 1,5 meter en daar kun je dus wel last van krijgen in bijv. de supermarkt waar je niet buiten kan.

Maar dat zag ik voor die protesten hier ook al in de supermarkt. :Y) Alleen de politie en boa's gaan het nog moeilijker krijgen als ze boetes uitdelen denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:25

secricible schreef:
sureido schreef:

Blijkbaar verantwoordelijk genoeg om de pandemie in te dammen zonder volledige lockdown?

Dit verschilt toch ook gewoon per persoon. Ik zie het in de klas al. Leerlingen die van ouders een mondkapje om moeten en ook willen dragen. Leerlingen die je om de haverklap moet vragen 1,5 meter van docent of klasgenoot te houden en die leerlingen die gewoon meedoen in de 1,5 meter. Het is nog onwennig maar je doet het zo goed mogelijk.
In mijn vriendengroep is de afstand wel belangrijk. Ook omdat veel toch weer moeten werken op het werk ipv. Thuis.

De reacties op de demonstraties net zo trouwens.