Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Er is nog steeds geen bewijs geleverd dat Hillary heeft gecheat, anders had Trump dat de afgelopen 3,5 jaar al wel naar buiten gebracht. Overigens bijzonder dat je Biden beticht van racisme, heb je al eens gehoord van de Central Park Five? Vijf onschuldige jongens waarvan Trump vond dat ze geëxecuteerd moesten worden. Of de leugens dat er moslims op daken stonden te juichen na 9/11.
bigone schreef:Ik haat Trump niet, ik kan niet iemand haten die ik niet persoonlijk ken zoals sommige anderen. Ik noem mensen die ik niet persoonlijk ken ook geen vrienden en hobbel er zeker niet achteraan wanneer zij iets verkondigen.
Maar wie zijn tegenstander ook is straks in november , Trump is niet geschikt om wederom tot president gekozen te worden.
Anouska schreef:bigone schreef:Omdat iemand die altijd alle schuld op anderen afschuift gewoon niet geschikt is voor dit soort posities.
Voorbeelden?
enzino schreef:Nou, daar zou ik graag een second-opinion over willen want ik trek jouw opvatting in twijfel. Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat we het hier niet over eens zijn (agree to disagree). Een taaltechnische discussie is ook niet heel interessant in dit topic. Nu het tenminste duidelijk is wat ik bedoelde, en daar draait het natuurlijk om, zou je alsnog de aantijging dat ik mijn mening als feit presenteerde terug willen nemen?
enzino schreef:Eens.Askja schreef:Ik heb het VK-artikel nog eens doorgelezen. Op een paar punten ben ik het met je eens, 'huis houden' is qua woordkeuze niet objectief, zeker niet zonder nadere toelichting. De 'ophef' waar de verslaggever het over heeft, wordt wel nader toegelicht, het zijn logischerwijs vooral Democraten die zich druk maken over 'Portland'. Verder krijgt demonstrant Pettibone, die 1,5 uur is vastgehouden wel veel aandacht terwijl hij niet gewelddadig is aangepakt o.i.d.
Er stast overigens wel in het verslag dat sommige demonstranten zelf ook hard in de aanval gingen. Dat had voor een meer evenwichtige verslaggeving m.i. meer aandacht mogen krijgen.
Goed om te horen dat we tenminste gedeeltelijk het er over eens zijn dat het artikel dus niet erg neutraal was. Want dat kunnen we nu toch wel concluderen, of nog niet? Ik vond overigens je BBC artikel dat je er net boven plaatste vele malen neutraler en objectiever.
enzino schreef:Askja schreef:Maar we kunnen hier eindeloos over steggelen, wat ik persoonlijk nogal cruciaal vind in het hele verhaal, en wat ook niet benadrukt wordt door de VK-verslaggever, is dat de demonstranten zich met hun demonstraties niet richten tegen personen, maar tegen symbolen; standbeelden en gebouwen. In de zin dat ze niet uit zijn op het aanvallen of bedreigen van personen. Om dan met paramilitair machtsvertoon daartegen op te treden vind ik buitenproportioneel. Dat machtsvertoon richt zich namelijk wel rechtstreeks op personen. Met als gevolg dat het steeds verder escaleert, en ik heb zo het idee dat Trump daar met het oog op de verkiezingen ook gewoon op uit is.enzino schreef:Eens dat ze zich op symbolen richten en dat dat meer aandacht had moeten krijgen, mede omdat dat een van de redenen is dat Trump er federal agents naartoe stuurt. Die dienen (volgens wat ik had gelezen) namelijk om "federal buildings" te beschermen. Als ze betogers zich hadden gericht tot andere doelen dan zou de inzet van federal agents moeilijker zijn geweest.
Nog de laatste vraag die je vergeten bent te beantwoorden, vind je de bronnen Fox News, CNN en de Volkskrant neutraal of partijdig over komen?
bigone schreef:Serieus , zou zeggen gebruik de zoekfunctie , beter nog , ga maar zijn twitteraccount. De lijst is te lang om op te noemen . Maar mocht ik er zin in hebben zal ik er wat voor je opzoeken mits dat zelf niet lukt.
Anouska schreef:Je kunt toch ook zelf de moeite nemen om even in het topic terug te lezen?bigone schreef:Serieus , zou zeggen gebruik de zoekfunctie , beter nog , ga maar zijn twitteraccount. De lijst is te lang om op te noemen . Maar mocht ik er zin in hebben zal ik er wat voor je opzoeken mits dat zelf niet lukt.
Jij hebt een stelling en ik vroeg om voorbeelden, als het er zoveel zijn kun je er toch best een aantal zo opnemen?
Anouska schreef:bigone schreef:Serieus , zou zeggen gebruik de zoekfunctie , beter nog , ga maar zijn twitteraccount. De lijst is te lang om op te noemen . Maar mocht ik er zin in hebben zal ik er wat voor je opzoeken mits dat zelf niet lukt.
Jij hebt een stelling en ik vroeg om voorbeelden, als het er zoveel zijn kun je er toch best een aantal zo opnemen?
Anouska schreef:Nee, een topic binnen knallen met een hele lijst aan punten (enkel vanuit jouw perspectief), en een behoorlijk forse mening over anderen (hier binnen dit topic). Dat is natuurlijk de juiste weg. En dan zelf blijkbaar 0,0 moeite doen.Ailill schreef:Je kunt toch ook zelf de moeite nemen om even in het topic terug te lezen?
Ik moet 30+ pagina's doorlopen omdat iemand zijn stelling niet kan of wil verdedigen? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.
bigone schreef:https://www.demorgen.be/cs-b9035eca
Het begin maar zal nog even verder zoeken mocht dit niet voldoende zijn.
Ailill schreef:Anouska schreef:Nee, een topic binnen knallen met een hele lijst aan punten (enkel vanuit jouw perspectief), en een behoorlijk forse mening over anderen (hier binnen dit topic). Dat is natuurlijk de juiste weg. En dan zelf blijkbaar 0,0 moeite doen.
Ik moet 30+ pagina's doorlopen omdat iemand zijn stelling niet kan of wil verdedigen? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.
Anouska schreef:bigone schreef:https://www.demorgen.be/cs-b9035eca
Het begin maar zal nog even verder zoeken mocht dit niet voldoende zijn.
Ik zie daar veel beschuldigingen maar ook geen voorbeelden. Vandaar dat ik om specifieke voorbeelden vroeg.
Ik snap niet waarom mensen zo vijandig zijn omdat ik een andere mening heb. Heb ik iemand hier persoonlijk iets aangedaan ofzo? Volgens mij valt dit gewoon onder gezonde discussie?
IMANDRA schreef:Anouska schreef:Ik zie daar veel beschuldigingen maar ook geen voorbeelden. Vandaar dat ik om specifieke voorbeelden vroeg.
Ik snap niet waarom mensen zo vijandig zijn omdat ik een andere mening heb. Heb ik iemand hier persoonlijk iets aangedaan ofzo? Volgens mij valt dit gewoon onder gezonde discussie?
Ik denk dat het de manier is waarop je jouw mening verkondigt waar mensen zo geïrriteerd door raken, niet jouw mening per se
Rinske schreef:Nee, hij geeft vooral niks om mijn vrienden in de VS waarvoor het alleen maar onveiliger is geworden, zowel met het oplaaiende racisme van extreemrechts, als door de niet serieus genomen corona crisis. 140.000 doden, en nog steeds enorm oplopende aantallen.
Overigens ben ik heel benieuwd wanneer die openbaring dan zou plaatsnemen. Hij is inmiddels al 3,5 jaar president, dit wordt al langer geroepen, maar blijkbaar heeft hij dat nog steeds niet opgelost.
elnienjo schreef:Rinske schreef:Nee, hij geeft vooral niks om mijn vrienden in de VS waarvoor het alleen maar onveiliger is geworden, zowel met het oplaaiende racisme van extreemrechts, als door de niet serieus genomen corona crisis. 140.000 doden, en nog steeds enorm oplopende aantallen.
Overigens ben ik heel benieuwd wanneer die openbaring dan zou plaatsnemen. Hij is inmiddels al 3,5 jaar president, dit wordt al langer geroepen, maar blijkbaar heeft hij dat nog steeds niet opgelost.
Extreem links kun je beter zeggen!
Er is een blanke vrouw doodgeschoten omdat ze 'all lives matter' zei tegen zo'n stelletje BLM-aso's.
https://www.the-sun.com/news/1129367/je ... r-indiana/