Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:32

En Biden mag dan beschuldigd zijn van sexual assault , ze hebben het niet kunnen bewijzen . En dit waren geen kinderen maar volwassen vrouwen. En dat ging van hand op schouder tot zeggen dat iemand mooie benen had. Diegene die met de eerste beschuldigingen kwam , een oud medewerkster zwakte haar woorden na verloop van tijd flink af, ze voelde zich onderdrukt omdat ze koffie en drinken moest serveren , dat vond ze een uiting van macht en onderdrukking .

Mijn mening , you have had your five minutes of fame now shut up .
Ik ben fel tegen misbruik maar echt, dit soort geneuzel hoor je ook echt alleen in de States . Preutser land is er niet te vinden maar ondertussen wel een president die uitspraken doet over vrouwen die zeker niet door de beugel kunnen, dan had hij helemaal nooit president mogen worden.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:42

Rinske schreef:
Er is nog steeds geen bewijs geleverd dat Hillary heeft gecheat, anders had Trump dat de afgelopen 3,5 jaar al wel naar buiten gebracht. Overigens bijzonder dat je Biden beticht van racisme, heb je al eens gehoord van de Central Park Five? Vijf onschuldige jongens waarvan Trump vond dat ze geëxecuteerd moesten worden. Of de leugens dat er moslims op daken stonden te juichen na 9/11.

The proof is in the pudding.

De Central Park Five was schuldig (disclaimer: mijn MENING na onderzoek). Heb je die zaak wel eens onderzocht of heb je alleen Netflix gekeken? En er stonden wel degelijk moslims te juichen na 9/11, de videobeelden zijn vast nog wel ergens op de dark web op te duiken want op YT zal je die niet meer vinden. Ik heb ze met eigen ogen gezien.

En wat betreft Biden, misschien even goed kijken naar zijn policies en uitspraken. Zoals ik zei, het is goed gedocumenteerd. Zelfs de democraten spraken hem erop aan in het debat. Grappig dat de man al 50 jaar in de politiek zit, net 8 jaar VP is geweest en dan Trump de schuld geeft van de zooi die hij en zijn vriendjes hebben veroorzaakt. Na 50 jaar gaat hij het ineens allemaal oplossen.

Maar weet je, ik heb niet echt het idee dat je ook maar iets zou gaan lezen omdat je vast zit in een haat voor een man die je niet kent. Niemand zegt dat je hem een fijne vent moet vinden, maar je mag op zijn minst je meningen beter onderbouwen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:47

Ik haat Trump niet, ik kan niet iemand haten die ik niet persoonlijk ken zoals sommige anderen. Ik noem mensen die ik niet persoonlijk ken ook geen vrienden en hobbel er zeker niet achteraan wanneer zij iets verkondigen.
Maar wie zijn tegenstander ook is straks in november , Trump is niet geschikt om wederom tot president gekozen te worden.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:50

bigone schreef:
Ik haat Trump niet, ik kan niet iemand haten die ik niet persoonlijk ken zoals sommige anderen. Ik noem mensen die ik niet persoonlijk ken ook geen vrienden en hobbel er zeker niet achteraan wanneer zij iets verkondigen.
Maar wie zijn tegenstander ook is straks in november , Trump is niet geschikt om wederom tot president gekozen te worden.

Omdat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:51

Omdat iemand die altijd alle schuld op anderen afschuift gewoon niet geschikt is voor dit soort posities.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:52

bigone schreef:
Omdat iemand die altijd alle schuld op anderen afschuift gewoon niet geschikt is voor dit soort posities.

Voorbeelden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:54

Anouska schreef:
bigone schreef:

Voorbeelden?

Alles is Obama's schuld?

Kan je overigens nog kijken naar mijn vragen, ben oprecht nieuwsgierig ^^.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:31

Anouska schreef:
bigone schreef:

Voorbeelden?

Serieus , zou zeggen gebruik de zoekfunctie , beter nog , ga maar zijn twitteraccount. De lijst is te lang om op te noemen . Maar mocht ik er zin in hebben zal ik er wat voor je opzoeken mits dat zelf niet lukt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:43

enzino schreef:
Nou, daar zou ik graag een second-opinion over willen want ik trek jouw opvatting in twijfel. Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat we het hier niet over eens zijn (agree to disagree). Een taaltechnische discussie is ook niet heel interessant in dit topic. Nu het tenminste duidelijk is wat ik bedoelde, en daar draait het natuurlijk om, zou je alsnog de aantijging dat ik mijn mening als feit presenteerde terug willen nemen?

Het zit je wel hoog ;-) Feitelijk heb ik dit al gedaan door aan te geven dat ik van je wil aannemen dat je de betreffende uitspraak bedoelde als mening en niet als feit. En dat meen ik. Zo heilig is de taalkunde nou ook weer niet voor mij dat ik er een principekwestie van wil maken.

enzino schreef:
Askja schreef:
Ik heb het VK-artikel nog eens doorgelezen. Op een paar punten ben ik het met je eens, 'huis houden' is qua woordkeuze niet objectief, zeker niet zonder nadere toelichting. De 'ophef' waar de verslaggever het over heeft, wordt wel nader toegelicht, het zijn logischerwijs vooral Democraten die zich druk maken over 'Portland'. Verder krijgt demonstrant Pettibone, die 1,5 uur is vastgehouden wel veel aandacht terwijl hij niet gewelddadig is aangepakt o.i.d.
Er stast overigens wel in het verslag dat sommige demonstranten zelf ook hard in de aanval gingen. Dat had voor een meer evenwichtige verslaggeving m.i. meer aandacht mogen krijgen.

Goed om te horen dat we tenminste gedeeltelijk het er over eens zijn dat het artikel dus niet erg neutraal was. Want dat kunnen we nu toch wel concluderen, of nog niet? Ik vond overigens je BBC artikel dat je er net boven plaatste vele malen neutraler en objectiever.
Eens.
enzino schreef:
Askja schreef:
Maar we kunnen hier eindeloos over steggelen, wat ik persoonlijk nogal cruciaal vind in het hele verhaal, en wat ook niet benadrukt wordt door de VK-verslaggever, is dat de demonstranten zich met hun demonstraties niet richten tegen personen, maar tegen symbolen; standbeelden en gebouwen. In de zin dat ze niet uit zijn op het aanvallen of bedreigen van personen. Om dan met paramilitair machtsvertoon daartegen op te treden vind ik buitenproportioneel. Dat machtsvertoon richt zich namelijk wel rechtstreeks op personen. Met als gevolg dat het steeds verder escaleert, en ik heb zo het idee dat Trump daar met het oog op de verkiezingen ook gewoon op uit is.

enzino schreef:
Eens dat ze zich op symbolen richten en dat dat meer aandacht had moeten krijgen, mede omdat dat een van de redenen is dat Trump er federal agents naartoe stuurt. Die dienen (volgens wat ik had gelezen) namelijk om "federal buildings" te beschermen. Als ze betogers zich hadden gericht tot andere doelen dan zou de inzet van federal agents moeilijker zijn geweest.

Nog de laatste vraag die je vergeten bent te beantwoorden, vind je de bronnen Fox News, CNN en de Volkskrant neutraal of partijdig over komen?

Niet vergeten, ik had even geen tijd om al je vragen te beantwoorden.
Fox: spreekbuis Republikeinen en doorgaans geven ze Trump m.i. te weinig tegengas. Ik hoop daarom dat het interview waarin Trump aan werd gesproken op zijn 'wij hebben een van de laagste besmettingspercentages ter wereld' geen incident was.
Ik ben van mening dat juist een nieuwsmedium dat zo nadrukkelijk een conservatief Republikeins signatuur heeft ook kritisch moet durven zijn op de 'eigen' president. Dat is de rol van een nieuwsmedium in een democratische staat: de macht kritisch volgen.

Uiteraard geldt hetzelfde voor een duidelijk Democratisch gezind nieuwsmedium als CNN. Die moeten niet alleen fouten kijken bij Trump en de Republikeinen, maar ook kritisch op de eigen partij en politici durven zijn. En ik vind ze op dat vlak momenteel te eenzijdig en te gemakzuchtig, al verschilt dat nogal per reportage/artikel en auteur.

Ik ben geabonneerd op de Volkskrant. In grote lijnen vind ik hun verslaggeving kwalitatief goed, maar het kan in sommige gevallen objectiever. Ook dat is vaak erg verschillend per redacteur. Ze hebben overigens een paar vrij rechtse columnisten, en een paar die mij veel te drammerig links zijn. De meeste zitten daar ergens tussenin.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de m.i. uitstekende (want nuchter en duidelijk) Elma Drayer, die ik zou classificeren als over het algemeen iets rechts van het midden (geen idee of ze dit zelf ook zo ziet).

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord.

Opvallend trouwens dat er ineens een trol actief is hier. Maar dat zie je overal natuurlijk.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:45

IMANDRA schreef:
Alles is Obama's schuld?

Kan je overigens nog kijken naar mijn vragen, ben oprecht nieuwsgierig ^^.

Waarom denk je dat het Obama's schuld niet kan zijn?

Je vraag had ik gemist, zal ik later op reageren als ik wat meer tijd heb.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:46

bigone schreef:
Serieus , zou zeggen gebruik de zoekfunctie , beter nog , ga maar zijn twitteraccount. De lijst is te lang om op te noemen . Maar mocht ik er zin in hebben zal ik er wat voor je opzoeken mits dat zelf niet lukt.

Jij hebt een stelling en ik vroeg om voorbeelden, als het er zoveel zijn kun je er toch best een aantal zo opnemen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:48

Anouska schreef:
bigone schreef:

Jij hebt een stelling en ik vroeg om voorbeelden, als het er zoveel zijn kun je er toch best een aantal zo opnemen?
Je kunt toch ook zelf de moeite nemen om even in het topic terug te lezen?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:50

Askja schreef:
Opvallend trouwens dat er ineens een trol actief is hier. Maar dat zie je overal natuurlijk.

Wie is hier een troll?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:51

Anouska schreef:
bigone schreef:

https://www.demorgen.be/cs-b9035eca
Het begin maar zal nog even verder zoeken mocht dit niet voldoende zijn.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:52

Ailill schreef:

Ik moet 30+ pagina's doorlopen omdat iemand zijn stelling niet kan of wil verdedigen? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:55

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:55

Anouska schreef:
Ailill schreef:

Ik moet 30+ pagina's doorlopen omdat iemand zijn stelling niet kan of wil verdedigen? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.
Nee, een topic binnen knallen met een hele lijst aan punten (enkel vanuit jouw perspectief), en een behoorlijk forse mening over anderen (hier binnen dit topic). Dat is natuurlijk de juiste weg. En dan zelf blijkbaar 0,0 moeite doen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:56

bigone schreef:

Ik zie daar veel beschuldigingen maar ook geen voorbeelden. Vandaar dat ik om specifieke voorbeelden vroeg.

Ik snap niet waarom mensen zo vijandig zijn omdat ik een andere mening heb. Heb ik iemand hier persoonlijk iets aangedaan ofzo? Volgens mij valt dit gewoon onder gezonde discussie?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:57

Ailill schreef:
Anouska schreef:

Nee, een topic binnen knallen met een hele lijst aan punten (enkel vanuit jouw perspectief), en een behoorlijk forse mening over anderen (hier binnen dit topic). Dat is natuurlijk de juiste weg. En dan zelf blijkbaar 0,0 moeite doen.

0,0 moeite?? Mag ik mijn mening alleen geven als jij het ermee eens bent?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:59

Anouska schreef:
bigone schreef:

Ik zie daar veel beschuldigingen maar ook geen voorbeelden. Vandaar dat ik om specifieke voorbeelden vroeg.

Ik snap niet waarom mensen zo vijandig zijn omdat ik een andere mening heb. Heb ik iemand hier persoonlijk iets aangedaan ofzo? Volgens mij valt dit gewoon onder gezonde discussie?

Ik denk dat het de manier is waarop je jouw mening verkondigt waar mensen zo geïrriteerd door raken, niet jouw mening per se

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:04

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

Ik denk dat het de manier is waarop je jouw mening verkondigt waar mensen zo geïrriteerd door raken, niet jouw mening per se

Op wat voor manier doe ik dat en hoe is het anders dan hoe mensen met een anti Trump mening dat doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:07

Ik wil trouwens wel nuanceren voor mezelf dat ik niet zozeer anti-Trump ben, maar anti-alle presidenten die totalitair gedrag vertonen en hun bevolking laten verrekken.
Dat zijn er op dit moment toch heel wat, helaas.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:08

Shadow0 schreef:
Ik wil trouwens wel nuanceren voor mezelf dat ik niet zozeer anti-Trump ben, maar anti-alle presidenten die totalitair gedrag vertonen en hun bevolking laten verrekken.
Dat zijn er op dit moment toch heel wat, helaas.

Ik doelde ook zeker niet op jou.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:13

Rinske schreef:
Nee, hij geeft vooral niks om mijn vrienden in de VS waarvoor het alleen maar onveiliger is geworden, zowel met het oplaaiende racisme van extreemrechts, als door de niet serieus genomen corona crisis. 140.000 doden, en nog steeds enorm oplopende aantallen.

Overigens ben ik heel benieuwd wanneer die openbaring dan zou plaatsnemen. Hij is inmiddels al 3,5 jaar president, dit wordt al langer geroepen, maar blijkbaar heeft hij dat nog steeds niet opgelost.

Extreem links kun je beter zeggen!
Er is een blanke vrouw doodgeschoten omdat ze 'all lives matter' zei tegen zo'n stelletje BLM-aso's.
https://www.the-sun.com/news/1129367/je ... r-indiana/

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:15

elnienjo schreef:
Rinske schreef:
Nee, hij geeft vooral niks om mijn vrienden in de VS waarvoor het alleen maar onveiliger is geworden, zowel met het oplaaiende racisme van extreemrechts, als door de niet serieus genomen corona crisis. 140.000 doden, en nog steeds enorm oplopende aantallen.

Overigens ben ik heel benieuwd wanneer die openbaring dan zou plaatsnemen. Hij is inmiddels al 3,5 jaar president, dit wordt al langer geroepen, maar blijkbaar heeft hij dat nog steeds niet opgelost.

Extreem links kun je beter zeggen!
Er is een blanke vrouw doodgeschoten omdat ze 'all lives matter' zei tegen zo'n stelletje BLM-aso's.
https://www.the-sun.com/news/1129367/je ... r-indiana/

Je hoort mensen nooit all lives matter zeggen totdat niet witte mensen black lives matter zeggen. En ook wel logisch, mensen denken dat niet witte mensen precies hetzelfde zullen zijn voor witte mensen, dan hoe witte mensen niet witte mensen hebben behandeld. Maar dat is niet, ze willen alleen gelijkheid, die er nu niet is.