Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:33

pmarena schreef:
Wat betreft dat filmpje van dat meiske op die stoel, viel me trouwens wel op dat ze er al op zit met haar handjes stevig aan de stoel vastgeklemd... dat is ook niet helemaal "normaal" lijkt mij, het geeft de indruk dat het meiske al wel verwacht dat ze daar niet zo heel veilig zit.

zal mij niet verbazen als dit vaker gebeurde.
En dan wellicht niet altijd bij dat zelfde meisje.
maar je hoort hen ook zeggen (of afvragen) hoe zwaar zij het wel niet gehad moet hebben.

Alja

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:31

Wat ik dan niet Helemaal duidelijk vond, was het Marjan op het stoeltje of een ander meisje?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:33

Was ander meisje. Een van de jongsten.
Mar Jan is de oudste of de op na oudste.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:45

Marjan is zowiezo het oudste meisje.
En heeft 1 broer boven zich.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:47

Hoeveel kinderen waren er dan in totaal in dat gezin? Want ik tel er acht in de video? Ik dacht dat de vijf jongste er nog waren en de oudste drie uiteindelijk eerder vertrokken zijn?
Ik meende dat Mar Jan het over zichzelf had, in dat filmpje, dat zij van de stoel gegooid werd.. maar ze zegt het niet expliciet..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:49

Er zijn 9 kinderen. De oudste 4 zie je in de documentatie en de andere 5 zijn nog bij hun vader. Op de stoel zat één van de jongere 5 kinderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:56

Ah oke.. Omdat Mar Jan op dat moment nog wel bij het gezin was, dacht ik dat zij het zelf had kunnen zijn, maar dat is dan niet zo
Ik vond het echt hartverscheurend om te zien..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:17

Nee dat kan niet, want de jongens in dat filmpje waren veel ouder dan het meisje en Mar Jan zit qua leeftijd tussen die twee jongens in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:22

Gewoon zelf een beetje logisch nadenken inderdaad :j

Dat stoeltje was zielig, maar dat is natuurlijk nog maar peanuts bij de andere dingen die ze opnoemen dat er gebeurden :(:) Het meest schokkende vond ik nog wel dat die moeder zo gemoedelijk tevreden zit te lachen op de achtergrond en er totaal niet van verschiet....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:30

Vooral niet eens dr gezicht vertrekt oid ja. Er wordt geen blik vertrokken, ook niet om te kijken of ze geen gapende hoofdwond heeft of knock out ligt ofzo 8)7

Wat ik misschien nog wel akeliger vond om te zien was dat de vader haar daarna zo akelig knuffelde en net deed of alles een spelletje was. Wat een extreem onveilige emotionele situatie voor dat meisje en wat een continue mindfuck.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:35

Ja precies, daar draaide mijn maag zich het meeste van om, dat hij haar zo gluiperig vastpakte daarna... dan moet je als kind ook maar hopen dat hij je niet nog een keer laat wegstuiteren om zijn "punt" nog even extra duidelijk te maken....wat een galbak zeg die vent.... :x

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:37

Ik vond het ook heel naar om te horen dat hij ze liet stikken, gelukkig voor zover we zien /weten heeft er geen kind daar wat aan over gehouden.

En met Edino als moeder, ik wil het niet weten maar toch vraag ik me af hoe ver de seksuele handelingen dan zijn gegaan en hoe vaak.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:37

pmarena schreef:
Gewoon zelf een beetje logisch nadenken inderdaad :j

sorry?

Citaat:
Dat stoeltje was zielig, maar dat is natuurlijk nog maar peanuts bij de andere dingen die ze opnoemen dat er gebeurden :(:) Het meest schokkende vond ik nog wel dat die moeder zo gemoedelijk tevreden zit te lachen op de achtergrond en er totaal niet van verschiet....

Nou ja ik zou dat incident niet willen bagataliseren.. want het is vast geen incident.. dus voor mij was het echt dat alles bij elkaar kwam.. inderdaad de reactie van de moeder, de reactie van de vader, de andere kinderen, wat er verder verteld werd/wordt etc.. en dat dat voor die kinderen eigenlijk alles is wat ze kennen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:42

moonsparkle schreef:
Ik vond het ook heel naar om te horen dat hij ze liet stikken, gelukkig voor zover we zien /weten heeft er geen kind daar wat aan over gehouden.

En met Edino als moeder, ik wil het niet weten maar toch vraag ik me af hoe ver de seksuele handelingen dan zijn gegaan en hoe vaak.

Nouja je houdt daar sowieso wel wat aan over natuurlijk, ook al valt het lichamelijk niet op :(:)

Ik wil dat laatste niet weten, we weten wel genoeg wat dat betreft vind ik eigenlijk, heel Nederland hoeft niet te weten wat er precies met hem gedaan is. Ik vindt het mooie mensen geworden, en gun ze ook hun waardigheid. Ze hoeven niet alles prijs te geven :)

Cer: Logisch nadenken bedoel ik wat die leeftijden betreft. Je kan aan de hand van de leeftijd van de grotere jongens in de filmpjes, wel aardig inschatten wie de oudere kinderen (zoals Mar Jan) en wie de jongere zijn :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:46

Oh zo :) .. ja ik heb wel gekeken (half in shock de hele tijd) maar niet helemaal precies op mn netvlies hoe dat zat en welke kinderen in welk huis woonden enzo.. :j
(ik ben ook heel slecht in namen :o ) dus ik moest ook steeds opletten wie wie was..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:53

Ja zeker als ze ook steeds andere namen gebruiken, afkortingen voor Enzino, Israël en Jan door elkaar, en dan heb je ook weer Mar Jan....het scheelt dat het echt netjes de grootste 3 kinderen zijn die al eerder weg waren, en 9 stuks totaal....dan kan je een beetje inschatten waar je naar zit te kijken a.d.h.v. het aantal kinderen in de filmpjes :)

Ik vond het ook wel wat lastig te plaatsen met al dat houtwerk in die ruimtes waar ze in zitten, dan krijg je al snel een boerderij-gevoel.....

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:53

Het 'goeie' is dat kinderen meer schade krijgen van geestelijke mishandeling dan van lichamelijke mishandeling. Één van de jongens zei ook in de docu dat de vrees voor dingen (in koud bad gezet worden) erger was dan wanneer dat daadwerkelijk gebeurde

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:00

luxx schreef:
Het 'goeie' is dat kinderen meer schade krijgen van geestelijke mishandeling dan van lichamelijke mishandeling. Één van de jongens zei ook in de docu dat de vrees voor dingen (in koud bad gezet worden) erger was dan wanneer dat daadwerkelijk gebeurde

Maar deze jongeren zijn aan beide type mishandelingen blootgesteld... Er waren de fysieke mishandeling (waarvoor ze dus vreesden = geestelijke mishandeling) en de uitsluitingen, nooit weten wat er van je verwacht wordt, waarvoor je precies straf kunt krijgen etc. Dat gebrek aan zekerheid en geborgenheid, valt voor mij toch ook echt onder geestelijke mishandeling.

Deze jongeren lijken mij zowel fysiek, als geestelijk zwaar mishandeld :knuffel:

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:04

Volgens mij is dat voornamelijk omdat de ouderen naar school gingen en daardoor meer slechte invloeden kregen en het daardoor vaker nodig was ze te straffen. De jongeren zijn allemaal relatief clean en werden vooral mishandeld door de kwade geesten die dan volgens mij ook in de vader zaten? Zoals de scène waar dat meisje van de stoel af werd geworpen, volgens mij is die vader daar niet zichzelf want hij zegt daar iets van dat een bepaalde naam (van een geest?) niet zo leuk is. En dan wordt hij weer zichzelf en knuffelt hij het meisje.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:05

Kaus schreef:
Volgens mij is dat voornamelijk omdat de ouderen naar school gingen en daardoor meer slechte invloeden kregen en het daardoor vaker nodig was ze te straffen. De jongeren zijn allemaal relatief clean en werden vooral mishandeld door de kwade geesten die dan volgens mij ook in de vader zaten? Zoals de scène waar dat meisje van de stoel af werd geworpen, volgens mij is die vader daar niet zichzelf want hij zegt daar iets van dat een bepaalde naam (van een geest?) niet zo leuk is. En dan wordt hij weer zichzelf en knuffelt hij het meisje.

Het idee dat je vader, of een van je broers of zussen ieder moment ''door een kwade geest'' kan worden ''bezet'' die je ineens pijn kan gaan doen lijkt me ook niet echt een gezonde situatie? :x

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:06

Ik vraag me eigenlijk ook af waarom ze die oudsten überhaupt naar school lieten gaan. Waarom kozen ze niet voor thuisscholing? Dat doen tegenwoordig ook nog genoeg mensen, dat kon vroeger toch zeker ook wel?

Bang dat ze dan kwamen controleren ofzo....? Dat valt volgens mij namelijk ook wel mee....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:09

Misschien kreeg hij dat 'inzicht' later en hield hij daarom de jongsten thuis?

Verder kan ik me niet voorstellen dat deze man (en vrouw) überhaupt ergens logisch over nadachten.. hoewel hij wel weer goed wist te verwoorden dat ze hun broertjes/zusjes geheim moesten houden. Ik vraag me ook af hoeveel stoornissen er bij deze ouders gevonden zouden worden als ze onderzocht hadden kunnen worden.. :\ en dat dat in hun jonge leven er niet uit is gekomen (maar misschien was men toen nog niet zo ver met geestelijke aandoeningen?)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:10

996981 schreef:
Kaus schreef:

Het idee dat je vader, of een van je broers of zussen ieder moment ''door een kwade geest'' kan worden ''bezet'' die je ineens pijn kan gaan doen lijkt me ook niet echt een gezonde situatie? :x

Dat zeg ik toch ook niet? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:13

Kaus schreef:
996981 schreef:

Dat zeg ik toch ook niet? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

Ik had het idee dat je mijn post probeerde te bagatelliseren met uitleg waarom de mishandelingen plaatsvonden. Alsof je het recht probeerde te praten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:15

Nouja hij zat in dat ene geluidsfragment natuurlijk wel te verkondigen dat die oudsten naar school zouden moeten gaan (en niks mochten zeggen) zodat de kleintjes dat niet hoefden.

Als je er al voor hebt gekozen om de kleintjes thuis te houden....waarom de grote dan ook niet?
In plaats van daar een zondebok van te maken :(:)

Maar we weten natuurlijk niet wanneer dat precies opgenomen werd. Het lijkt me ook niet direct voor de hand liggen dat de oudsten allemaal tegelijk voor het eerst naar school gingen.

En het schijnt dat het (tegenwoordig iig) een stuk lastiger is om alsnog voor thuisscholing te kiezen voor een kind dat je al ingeschreven hebt.

Ik weet ook eigenlijk niet in welke mate er controle is op het reilen en zeilen van kinderen die thuis gehouden worden....