Citaat:
Nee, ik wil wel een partij met aandacht voor het milieu en het klimaat, maar wel voor iedereen betaalbaar. Niet ten koste van alles
Het duurste klimaatbeleid: niets/ te weinig doen, 'Parijs niet halen'.
(Accoord, dat is een lange termijn doelstelling, maar ik wil persoonlijk gelukkig 120 worden, dus dan moet je vooruit denken ipv tot de volgende verkiezingen.)
En er is de fabel "dat klimaatbeleid duur zou zijn".
Ja, rijke mensen 6000 euri schenken als ze die tesla kopen is duur. (En net niet onzinnig, maar graag 1000 andere dingen eerst.)
Er zijn zelfs klimaatmaatregelen die niets kosten...
Citaat:
ook aandacht voor andere zaken.. De economie en de werkgelegenheid is ook belangrijk.
...ook mbt vergroening, innovatie en bevorderen van de biodiversiteit zitten veel economische mogelijkheden.
Bijvoorbeeld "de knappe koppen uit Delft en Wageningen" goed ondersteunen om de projecten van scriptie naar bedrijf te krijgen, etc.
Maar baggergigant Van Oord werkt momenteel aan een project biodiversiteit in zee tussen de windmolens.
...en een van die mogelijkheden heet "zeebouw": het oogsten van voor mensen eetbaar, eiwitrijk zeewier etc. (Een mogelijke oplossing voor het wereld voedsel/eiwit vraagstuk.)
Citaat:
Vanmorgen zag ik een klein stukje van GW bij WNL. Zorg en met name ouderenzorg (verpleeghuizen) is de laatste jaren ook wel een onderwerp waar de PVV aandacht aan schenkt (vooral om stemmen te trekken) Maar op de vraag hoe dit bekostigd moet worden, komt dan wat gemompel dat bezuinigd wordt op milieukosten, vluchtelingenbeleid en uit de EU.
Geen enkele financiële onderbouwing.
...als ik gemeen ben: natuurlijk geeft GW geen financiële onderbouwing: juist in de ouderenzorg zijn die door hem verfoeide allochtonen zeer populair.
In veel culturen staan ouderen in hoog aanzien omdat ze oud zijn, punt.
Bij ons is het toch een kwestie van geld geworden 'ze zijn niet meer productief'.
En een blik op de website http://www.partijgedrag.nl leert dat GW in praktijk ook nul geld naar de zorg of het onderwijs wil.
(Zijn verkiezingsbeloften jat hij van de SP, "woorden" - maar hij stemt als de rechtse (ex) vvd'er die hij is "daden".)