Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:36

Magrathea schreef:
Electra63 schreef:

Mooi gesproken.
Maar welke partij denkt er net zo over?

Er zijn genoeg partijen die verregaander klimaatbeleid willen hoor, of bedoelde je dat niet?

Nee, ik wil wel een partij met aandacht voor het milieu en het klimaat, maar wel voor iedereen betaalbaar. Niet ten koste van alles; wel hoog op de agenda, maar ook aandacht voor andere zaken.. De economie en de werkgelegenheid is ook belangrijk.
Zorg en onderwijs ook, enz.

Vanmorgen zag ik een klein stukje van GW bij WNL. Zorg en met name ouderenzorg (verpleeghuizen) is de laatste jaren ook wel een onderwerp waar de PVV aandacht aan schenkt (vooral om stemmen te trekken) Maar op de vraag hoe dit bekostigd moet worden, komt dan wat gemompel dat bezuinigd wordt op milieukosten, vluchtelingenbeleid en uit de EU.
Geen enkele financiële onderbouwing.

Ik ben geen CDA-stemmer, maar Hugo de Jonge vind ik wel een goede minister. Hij was in Rotterdam ook een goede wethouder. Voor mij zit hij echter bij de verkeerde partij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:57

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:
Ik verdraai "de boel"?
Wat verdraai ik dan volgens jou, Shaggy?

Je haalt een voorbeeld aan wat helemaal niet relevant, lees mijn posts terug
En dan 'hoop je dat Shaggy en Marjoow begrijpen dat het om fundamentele principes gaat'
Ik hoop dat jij begrijpt dat het daar helemaal niet om ging in eerste instantie, er werden hele andere dingen gezegd.

Tja jij leest maar wat je wilt. Ik geef gewoon mijn mening, daar is niets aan verdraaid. Ik haal namelijk geen voorbeeld aan, ik gééf een voorbeeld, mijn tekst, dus daar hoef ik jouw post niet voor terug te lezen.
En daarin geef ik aan dat ik niet graag met mensen omga die de voor mij fundamentele principes niet onderschrijven.
Maar waarschijnlijk begrijp je gewoon niet waar het over gaat.
Of misschien heb jij geen fundamentele principes. Dat kan natuurlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:30

Pfff zeg dames ik word nu een beetje moe van die welles-nietes discussie. Ieder heeft zijn eigen mening, ieder heeft zijn eigen normen en waarden, en vanaf een schermpje is het verschrikkelijk moeilijk te beoordelen wat iemand precies bedoelt dus vul ook niet voor anderen in wat zij wel en niet denken.

Zou het niet een stuk vruchtbaarder zijn om het te hebben over politieke standpunten, het gedrag van lijsttrekkers, en partijprogramma's, ipv 'jij zegt toch dit nee ik zei dat nee ik kan me toch echt herinneren dat je dat zei'?

Dat doen de Kamerleden al genoeg, geloof ik :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:34

Citaat:
Pfff zeg dames ik word nu een beetje moe van die welles-nietes discussie. Ieder heeft zijn eigen mening, ieder heeft zijn eigen normen en waarden, en vanaf een schermpje is het verschrikkelijk moeilijk te beoordelen wat iemand precies bedoelt dus vul ook niet voor anderen in wat zij wel en niet denken.

Zou het niet een stuk vruchtbaarder zijn om het te hebben over politieke standpunten, het gedrag van lijsttrekkers, en partijprogramma's, ipv 'jij zegt toch dit nee ik zei dat nee ik kan me toch echt herinneren dat je dat zei'?

Dat doen de Kamerleden al genoeg, geloof ik :+

Hier ben ik t wel een beetje mee eens. Lijkt hier net een debat tussen wilders en baudet. Lekker met woorden strooien en op elkaars tenen gaan staan
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:38

Absoluut geen VVD of Groenlinks

Ben zelf meer rechts geörienteerd.. wat t precies wordt weet ik nog niet
Kwam iig bij een lokale partij uit met de stemwijzer, moet van t weekend nog maar even een snelcursus politiek volgen :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 23:52

Nikass schreef:
Shaggy09 schreef:
Je haalt een voorbeeld aan wat helemaal niet relevant, lees mijn posts terug
En dan 'hoop je dat Shaggy en Marjoow begrijpen dat het om fundamentele principes gaat'
Ik hoop dat jij begrijpt dat het daar helemaal niet om ging in eerste instantie, er werden hele andere dingen gezegd.

Tja jij leest maar wat je wilt. Ik geef gewoon mijn mening, daar is niets aan verdraaid. Ik haal namelijk geen voorbeeld aan, ik gééf een voorbeeld, mijn tekst, dus daar hoef ik jouw post niet voor terug te lezen.
En daarin geef ik aan dat ik niet graag met mensen omga die de voor mij fundamentele principes niet onderschrijven.
Maar waarschijnlijk begrijp je gewoon niet waar het over gaat.
Of misschien heb jij geen fundamentele principes. Dat kan natuurlijk ook.

Vooral niet op de inhoud ingaan, droom lekker verder. Tijd om weer ontopic te gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:27

Ik zit Jinek en Pauw te kijken.
Ik vind dat Jesse Klaver wel heel erg gegroeid is. Hij blijft rustig in de discussies. Buma is hem aan het tarten, maar Jesse blijft heel kalm en laat zich niet uit de tent lokken.
Dat is me de laatste tijd wel vaker opgevallen, hij heeft duidelijk meer ervaring gekregen.
Buma zoekt de aanval, zonder iets te bereiken, hij klinkt een beetje gefrustreerd en Rutte zit er bij, kijkt er naar en lacht een beetje...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:49

Citaat:
Nee, ik wil wel een partij met aandacht voor het milieu en het klimaat, maar wel voor iedereen betaalbaar. Niet ten koste van alles

Het duurste klimaatbeleid: niets/ te weinig doen, 'Parijs niet halen'.
(Accoord, dat is een lange termijn doelstelling, maar ik wil persoonlijk gelukkig 120 worden, dus dan moet je vooruit denken ipv tot de volgende verkiezingen.)

En er is de fabel "dat klimaatbeleid duur zou zijn".
Ja, rijke mensen 6000 euri schenken als ze die tesla kopen is duur. (En net niet onzinnig, maar graag 1000 andere dingen eerst.)
Er zijn zelfs klimaatmaatregelen die niets kosten...

Citaat:
ook aandacht voor andere zaken.. De economie en de werkgelegenheid is ook belangrijk.

...ook mbt vergroening, innovatie en bevorderen van de biodiversiteit zitten veel economische mogelijkheden.
Bijvoorbeeld "de knappe koppen uit Delft en Wageningen" goed ondersteunen om de projecten van scriptie naar bedrijf te krijgen, etc.
Maar baggergigant Van Oord werkt momenteel aan een project biodiversiteit in zee tussen de windmolens.
...en een van die mogelijkheden heet "zeebouw": het oogsten van voor mensen eetbaar, eiwitrijk zeewier etc. (Een mogelijke oplossing voor het wereld voedsel/eiwit vraagstuk.)

Citaat:
Vanmorgen zag ik een klein stukje van GW bij WNL. Zorg en met name ouderenzorg (verpleeghuizen) is de laatste jaren ook wel een onderwerp waar de PVV aandacht aan schenkt (vooral om stemmen te trekken) Maar op de vraag hoe dit bekostigd moet worden, komt dan wat gemompel dat bezuinigd wordt op milieukosten, vluchtelingenbeleid en uit de EU.
Geen enkele financiële onderbouwing.

...als ik gemeen ben: natuurlijk geeft GW geen financiële onderbouwing: juist in de ouderenzorg zijn die door hem verfoeide allochtonen zeer populair.
In veel culturen staan ouderen in hoog aanzien omdat ze oud zijn, punt.
Bij ons is het toch een kwestie van geld geworden 'ze zijn niet meer productief'. |( |( |( |(

En een blik op de website http://www.partijgedrag.nl leert dat GW in praktijk ook nul geld naar de zorg of het onderwijs wil.
(Zijn verkiezingsbeloften jat hij van de SP, "woorden" - maar hij stemt als de rechtse (ex) vvd'er die hij is "daden".)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:47

Ja heel jammer, maar ik discussieer graag met argumenten, en als mensen dan gaan roepen dat je de boel verdraait, sorry daar heb ik geen begrip voor.
Dus ik ben weg hier :evaw:

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:06

Electra63 schreef:
Ik ben geen CDA-stemmer, maar Hugo de Jonge vind ik wel een goede minister. Hij was in Rotterdam ook een goede wethouder. Voor mij zit hij echter bij de verkeerde partij.

Voor mij vooral in het verkeerde kabinet. Ik hoop dat hij in een socialer en linkser kabinet ook nog eens mee mag doen.

Zojuist heb ik de stemwijzer gedaan (brabant) en ik was er al "bang" voor, maar mijn stem gaat naar de PvdD. Zij zijn al lang geen one-issue partij meer gelukkig.

Ik ben met de jaren milder en steeds linkser geworden.

germie

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:09

In peilingen haalt de FVD een enorme winst.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:27

germie schreef:
In peilingen haalt de FVD een enorme winst.

En wederom zeg ik. Het zijn maar peilingen.
Waarom klampt iedereen zich zo vast op die peilingen. Het echte resultaat telt woensdag

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:29

Mag toch hopen dat die mensen nog tot inkeer komen :')
Zeker als vrouw snap ik niet dat je op zo’n ongeëmancipeerde seksistische lamlul kan stemmen :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:35

verootjoo schreef:
Zeker als vrouw snap ik niet dat je op zo’n ongeëmancipeerde seksistische lamlul kan stemmen :n

Ik hoop het ook. Snap nog steeds niet waar die 1000 miljard vandaan komt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 20:39

Ik denk dat heel veel stemmers zijn boek niet hebben gelezen, en dus zijn lompe uitspraken niet altijd mee krijgen.

En misschien omdat FvD niet louter uit Baudet bestaat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:55

Shaggy09 schreef:
Ik denk dat heel veel stemmers zijn boek niet hebben gelezen, en dus zijn lompe uitspraken niet altijd mee krijgen.

Nee, dat laatste klopt. Maar hij vertegenwoordigt die partij wel in de tweede kamer. En voor een volksvertegenwoordiger en evt minister-president (Want mensen gaan echt niet alleen provinciaal ineens massaal FvD stemmen, dat zal vast een landelijke Trent worden ook dan (hoop het niet)) vind ik zo iemand absoluut ongeschikt. Het kan mi gewoon niet waar zijn dat er zo iemand het volk moet gaan vertegenwoordigen :(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:55

verootjoo schreef:

Zijn stemmers zijn geen lezers ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 21:14

verootjoo schreef:
Shaggy09 schreef:

Nee, dat laatste klopt. Maar hij vertegenwoordigt die partij wel in de tweede kamer. En voor een volksvertegenwoordiger en evt minister-president (Want mensen gaan echt niet alleen provinciaal ineens massaal FvD stemmen, dat zal vast een landelijke Trent worden ook dan (hoop het niet)) vind ik zo iemand absoluut ongeschikt. Het kan mi gewoon niet waar zijn dat er zo iemand het volk moet gaan vertegenwoordigen :(

Ja dat zou jammer zijn.
Vind sowieso dat alle Nederlanders en stemmers zich wat meer mogen inlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:19

Zometeen stuurt Amerika ons een filmpje... 'the Netherlands first, America Second?'

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:24

Shaggy09 schreef:

Nee, Baudet is alleen maar de oprichter van de partij, bedenker van het gedachtengoed en (vermoedelijk) eindverantwoordelijk voor wie er vertegenwoordiger gaat worden namens FvD, hij is namelijk ook voorzitter van het partijbestuur.
Dus ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat overige vertegenwoordigers van het FvD er heel anders in staan dan hij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:37

Magrathea schreef:
Shaggy09 schreef:

Nee, Baudet is alleen maar de oprichter van de partij, bedenker van het gedachtengoed en (vermoedelijk) eindverantwoordelijk voor wie er vertegenwoordiger gaat worden namens FvD, hij is namelijk ook voorzitter van het partijbestuur.
Dus ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat overige vertegenwoordigers van het FvD er heel anders in staan dan hij.

De partij is door Baudet én Otten samen opgericht. Hoe Baudet over vrouwen spreekt is vanuit zichzelf en niet vanuit de partij. Op de site van FvD en andere media krijg ik niks gevonden over hoe de FvD over vrouwen denkt. Dus nee, de gedachtegoed van Baudet is niet hetzelfde als de FvD en haar leden.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:13

Ik ben volgens de stemwijzer ontzettend links gericht, want mijn top 3 was SP (77%), PvdA (77%) en GroenLinks (76%) maar ik ben het met geen van de 3 voldoende eens om erop te stemmen, en met andere partijen nog wat minder, dus mijn stem is blanco :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:22

verootjoo schreef:

Nou nou zo kan het wel weer. Zo vreselijk is hij nou ook weer niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:23

Ik stem niet. En ik weet dat iedereen daarover valt. Hoewel ik veel meer mensen ken die niet stemmen.

Ik vind het jammer dat er niet 1 partij wint met de meeste stemmen en dat die dan de kans krijgt om te regeren. Meeste stemmen maakt waarschijnlijk de meeste mensen tevreden en zien potentie in de belangen die de partij hanteert.

Omdat er altijd andere partijen meeregeren, zie ik nooit verandering mogelijk.
Ooit zei een oude man tegen me (die overigens wel ging stemmen omdat dat moest van zijn vrouw) 'als stemmen ook maar IETS zou veranderen, zouden ze het wel verbieden'.
Ergens zit daar wel een punt in.

Nee ik stem niet.
Ik kies niet voor milieu, ik kies niet voor koopkracht, ik kies niet voor onderwijs, ik kies niet voor shell. Ik probeer er gewoon wat moois van te maken in dit leven, ik betaal mijn belasting en geniet van de mensen om me heen.

Dat is mijn mening.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:28

Hutcherson schreef:
Ik stem niet. En ik weet dat iedereen daarover valt. Hoewel ik veel meer mensen ken die niet stemmen.

Ik vind het jammer dat er niet 1 partij wint met de meeste stemmen en dat die dan de kans krijgt om te regeren. Meeste stemmen maakt waarschijnlijk de meeste mensen tevreden en zien potentie in de belangen die de partij hanteert.

Omdat er altijd andere partijen meeregeren, zie ik nooit verandering mogelijk.
Ooit zei een oude man tegen me (die overigens wel ging stemmen omdat dat moest van zijn vrouw) 'als stemmen ook maar IETS zou veranderen, zouden ze het wel verbieden'.
Ergens zit daar wel een punt in.

Nee ik stem niet.
Ik kies niet voor milieu, ik kies niet voor koopkracht, ik kies niet voor onderwijs, ik kies niet voor shell. Ik probeer er gewoon wat moois van te maken in dit leven, ik betaal mijn belasting en geniet van de mensen om me heen.

Dat is mijn mening.

Mag ik vragen waarom je dan niet blanco stemt? :-)