@ Bruintje:
yvettt02 schreef:Ik ben het eens met bruintje. Heb zelf ook veel mee gemaakt vroeger en nog steeds. Heb een lastige jeugd gehad wat waarschijlijk heeft gezorgd voor wat ik nu allemaal heb. Heb de meest idiote en domme dingen gedaan, zo veel mensen pijn gedaan (mentaal dan, absoluut niet fysiek!) (heb zo veel spijt nu achter af maar zou het toch zo weer opnieuw doen)...
Maar geeft dit alles mij het recht om te moorden? Of op strafvermindering? Ik vind van niet, ik zou het noet eens willen. Als ik het ooit in mn kop haal zo iets te doen mogen ze me levenslang op sluiten. Zou niet anders willen en niet anders verwachten. Ik weet hardstikke goed wat wel en niet kan, zelfs als ik mentaal helemaal van de wereld af ben.
(Ik ben ook voor de invoering van de doodstraf maar dat is niet wat bokt wil horen)
Dit zie ik als een vergelijking. 'Als ik ooit iets doe, moeten ze me voor altijd opsluiten en geen strafvermindering geven.' etc.
Dan vraag ik me oprecht af of je überhaupt enig idee hebt van het profiel van een gemiddelde TBS'er. Dan wel enig idee van de rechtsgang in deze... Want we kunnen zelf heel wat willen, maar dat betekent niet dat degene die oordeelt over jouw gemoedstoestand wanneer je verdacht wordt van het een of ander, dat ook wil.
Er zijn gevallen van criminelen die op termijn vrij zijn oid, die in de gevangenis of waar ze ook zitten, een daad begaan zodat ze toch niet vrij mogen of op verlof mogen. Omdat ze zichzelf niet vertrouwen, waar de leiding zich wel vertrouwt. Zo kan je zien hoe relatief het allemaal is en dat er over oordelen heel erg lastig is. Zeker als je niet alle feiten kent, want niet alle feiten worden gepresenteert aan het publiek.