Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:42

ual_95 schreef:
Om even terug te komen op het topic.. Jesse Klaver als winnaar?

Ja en Pechtold als 2e.
Ik was het wel met de uitslag eens.
Voor Asscher vind ik het wel een beetje sneu. Hij doet zijn best om te verbinden en netjes te discussiëren, maar dat wordt niet echt gewaardeerd of begrepen.
Gelukkig werd Buma ook niet heel erg gewaardeerd en Thieme als verliezer.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:44

Ik persoonlijk snap dat niet. Misschien heb ik met heel andere ogen zitten kijken ofzo (en het scheelt dat ik het totaal niet eens ben met zijn standpunten), maar ik vond hem verreweg niet de beste. Hij viel voor mij nou ook niet echt op. Jammer maar helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:54

snuffie123 schreef:
Ik persoonlijk snap dat niet. Misschien heb ik met heel andere ogen zitten kijken ofzo (en het scheelt dat ik het totaal niet eens ben met zijn standpunten), maar ik vond hem verreweg niet de beste. Hij viel voor mij nou ook niet echt op. Jammer maar helaas.

Wie vond jij het beste?

goldenarrow

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:56

Ik vond het debat sowieso erg rommelig. Vond het vorige debat veel beter, ik heb nu niet echt het idee dat dit debat dingen opgehelderd heeft.

En een Klaver en Pechtold op 1 en 2.. Laten die nu net van de partijen zijn waar ik tussen twijfel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:04

Janinevv schreef:
God geeft ons de keuze of je wel niet gelooft.

En wie niet gelooft zal eeuwig branden in de hel... ook gezellig, zo'n geloof gebaseerd op angst...

T is al laat, dus ik reageer morgen wel wat uitgebreider...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:07

Mixje90 schreef:
Dit is hoe dichtbij aanslagen tegen moslims komen hier in Nederland...

[ [url=m/Dh9F5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh... 2001 in Gorinchem... ik heb in m'n geheugen zitten graven maar heb werkelijk geen idee :?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:22

Electra63 schreef:
snuffie123 schreef:

Wie vond jij het beste?

Ik vond Henk Krol er echt uitspringen. Maar Pechtold of Roemer had ik anders ook nog wel gesnapt. Jesse dan weer echt niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:21

goldenarrow schreef:
Ik vond het debat sowieso erg rommelig. Vond het vorige debat veel beter, ik heb nu niet echt het idee dat dit debat dingen opgehelderd heeft.

En een Klaver en Pechtold op 1 en 2.. Laten die nu net van de partijen zijn waar ik tussen twijfel.

Ik vond het een verschrikking om naar te kijken. Die dame met haar "strenge" vragen die niemand uit liet praten. Die vreselijke Henk Krol die daar over heen staat schreeuwen. Eerlijk is eerlijk....meer kon hij ook niet doen maar mijn tenen gingen er van krullen.(de vraag beantwoorden deed ie dan weer niet)

Ik vond Pechtold de winnaar en daarna Klaver. Thieme vond ik sterk met haar antwoord over haar geloof.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:25

Janinevv schreef:
http://www.exmoslim.org/
Mijn laatste linkje, vind het zelf interessant en gaat over ex-moslims in België.

@Avis jaa de koran lijkt heel erg op de Bijbel en in de Koran zou hun "Maddie" strijden tegen onze Jezus als de eind tijd nadert.

Joh,...het jodendom, christendom en de islam zijn voor mij een pot nat. In details een heel klein verschil maar in uitwerking exact hetzelfde.

Ik zou er eens met wat meer afstand naar kijken en de schellen vallen je van de ogen....

De gemiddelde moslim is niet anders dan een christen of atheïst(of vul in bij de puntjes)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:43

NatasjavE schreef:
goldenarrow schreef:

Ik vond het een verschrikking om naar te kijken. Die dame met haar "strenge" vragen die niemand uit liet praten. Die vreselijke Henk Krol die daar over heen staat schreeuwen. Eerlijk is eerlijk....meer kon hij ook niet doen maar mijn tenen gingen er van krullen.(de vraag beantwoorden deed ie dan weer niet)

Ik vond Pechtold de winnaar en daarna Klaver. Thieme vond ik sterk met haar antwoord over haar geloof.

Helemaal mee eens hoor. Die vrouw ergerde ik me inderdaad ook kapot aan, al leek ze bij de laatste paar wel wat ingedamd. Vond het ook vreselijk storend dat ze aan Klaver alleen maar gesloten vragen stelde over zaken waar je geen simpel ja of nee op kunt antwoorden. Ik moet zeggen dat ik Thieme er verder niet echt uit vond springen. Het was duidelijk te zien dat ze dit niet zo vaak doet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:34

Thieme was ook imo onwijs aan t hakkelen/stotteren in het begin..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:00

Ik zou graag op Pechtold stemmen, vind het een zeer geschikte vent. Maar ik ben het toch te weinig met veel standpunten eens. Maar een links kabinet met D66 erbij heb ik wel oren naar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:03

goldenarrow schreef:

Dit inderdaad. Er is geen 1 partij die er echt uit springt en het is vooral geschreeuw. Moet dit ons land gaan vertegenwoordigen? -O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:19

Ik ga ook voor pechtold. En zie eigenlijk nog wel een kabinet CDA-D66-GL gebeuren.. afhankelijk van het aantal zetels dan

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:04

Daar kan ik wel mee leven. Zolang de VVD maar even op de achterbank gaat plaatsnemen. Samen met de PVV.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:23

GL liever niet, CDA en D66 kan ik opzich wel mee leven. GL denkt mij teveel in het randstadkadertje.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:27

Ik zie liever geen CDA erbij. Brrrrr....vreselijke standpunten vind ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:31

snuffie123 schreef:
We hadden gewoon veel eerder veel duidelijker moeten zijn. Ze moeten zich aanpassen, onze taal leren, opgaan tussen de Nederlanders. Nu vormen ze groepen en gaan ze vooral met elkaar om waardoor ze niet goed integreren.

Tja, oma heeft het nog meegemaakt dat "gastarbeiders" (jawel... Zo heette dat toen) geen Nederlands mochten leren.
De vakbonden hebben deze regels grondig gesaboteerd want ze werden onder het CAO loon (= minder dan afgesproken, dus) betaald...
Maar we zitten helaas nog met de erfenis dat het jaren niet mocht.
Nu moet het - en jan en alleman mag een peperdure cursus gebakken lucht aanbieden...
Goed integreren: graag - maar het beleid daar omheen, daar krijgt iedereen hoofdpijn van.
Citaat:
Ik vind ook dat de scholen allemaal gewoon openbaar moeten zijn. Geen islamtische scholen maar ok niet christelijk of weet ik veel wat voor geloof. Dat doe je thuis maar. Ik denk dat er daardoor al wat meer verdeeldheid zou kunnen komen en er makkelijker kan worden geïntegreerd. (Alleen hoe ga je dat uitwerken?)

...als je dit graag wil is Frankrijk een goed land voor jou. Fijn klimaat, de gesproken taal vind ik persoonlijk wat lastig.
Binnen de Nederlandse cultuur en geschiedenis past dit geheel niet. (En de Britten zeggen dan :'let us agree to disagree.')
Citaat:
De echte vluchtelingen zouden eigenlijk echt gewoon naar ons toe moeten kunnen vluchten. Ik zou ze met alle liefde hier allemaal opvangen, maar praktisch gaat dat gewoon niet. We kunnen niet met zijn allen in Europa komen wonen. Heel lastig, maar ipv hier vluchtelingen op te vangen is het misschien beter om meer te investeren in defensie en het proberen op te lossen in Syrië. (Maar misschien denk ik over dat laatste wel veel te makkelijk)

1) ik heb grote moeite met het idee van echte en onechte vluchtelingen. Als iemand onvrijwillig huis en haard verlaat moet er echt iets aan de hand zijn.
2) Informeer je eens echt over vluchtelingenstromingen. Jordanië heeft momenteel een bevolking die voor 20% uit vluchtelingen bestaat. 80% van alle vluchtelingen bekend bij de UNHRC wordt 'in de regio' opgevangen. Waar de regio doorgaans weinig Europese hulp voor krijgt (wat raar is als velen hier dat zo hard propageren...)
Tuurlijk kan Europa het niet hebben als alle 7 miljard mensen hier kwamen wonen. Maar denk wat minder europa in het centrum van je eigen denken: heel erg veel mensen willen dat ook totaal niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:38

NatasjavE schreef:
Ik zie liever geen CDA erbij. Brrrrr....vreselijke standpunten vind ik.

Ik sluit me bij je aan.
Teveel slechte herinneringen aan CDA-kabinetten.

Daarbij de religieuze inslag en het "ineens" aanvallen van de Islam/immigratie/vluchtelingen door Buma.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:45

Ik maak me geen illusies: dat anti islam gedoe komt toch wel in het kabinet. Het leeft veel te veel onder de mensen. Dan heb ik liever het CDA dan de VVD en PVV. VVD vind ik harteloos. Bij het CDA valt er afentoe nog een hartslag te bekennen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:49

Het is niet wat ik wil, zeker niet. maar zie het wel gebeuren op dit moment. Ik hou er niet van als christelijke partijen aan de leiding zijn. Maar liever het CDA dan SGP/CU. Zij houden nog enigzins een reëel beeld erop na. En PVV alsjeblieft niet zeg.. zeker niet na die walgelijke reclame gister.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:55

phormicola schreef:
Ik maak me geen illusies: dat anti islam gedoe komt toch wel in het kabinet. Het leeft veel te veel onder de mensen. Dan heb ik liever het CDA dan de VVD en PVV. VVD vind ik harteloos. Bij het CDA valt er afentoe nog een hartslag te bekennen.

Het anti-islam (en anti-vluchteling) denken zit al in het overheidsbeleid van de laatste jaren. Het PVV effect. Boeiende uiting daarvan (en iets waar je de komende 9 dagen NIKS over gaat horen): we hebben als Nederland beloofd om voor eind 2016 nog 4.000 extra vluchtelingen op te nemen. De teller staat nu pas op 1.500.

http://nos.nl/artikel/2145831-we-moeten ... halen.html

Ja, ik weet dat de aantallen al opgenomen vluchtelingen niet kloppen. De website van de NOS noemt andere getallen (16%) dan Radio 1 vanochtend?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:24

Jôh, de 'vluchtenlingenstroom' is in 2016 alleen maar afgenomen dus ik snap niet waar men zich zo vreselijk druk om maakt. Kunnen we niet beter de oorzaak aanpakken in plaats van alleen maar een mening hebben over de aantallen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:28

Magrathea schreef:
Jôh, de 'vluchtenlingenstroom' is in 2016 alleen maar afgenomen dus ik snap niet waar men zich zo vreselijk druk om maakt. <KNIP>

<<) Uhhmmm....dat was mijn punt ook?!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:42

Ik denk persoonlijk dat het komende kabinet zal bestaan uit D66, GL en VVD. De VVD is gewoon erg groot, daar kunnen we niet omheen. Ik denk eigenlijk ook niet dat je tot een meerderheidskabinet komt zonder de VVD erbij.

Ik denk niet dat we bang zijn dat de PVV erbij komt. Meerdere partijen hebben aangegeven niet met hun samen te willen werken.