snuffie123 schreef:We hadden gewoon veel eerder veel duidelijker moeten zijn. Ze moeten zich aanpassen, onze taal leren, opgaan tussen de Nederlanders. Nu vormen ze groepen en gaan ze vooral met elkaar om waardoor ze niet goed integreren.
Tja, oma heeft het nog meegemaakt dat "gastarbeiders" (jawel... Zo heette dat toen) geen Nederlands mochten leren.
De vakbonden hebben deze regels grondig gesaboteerd want ze werden onder het CAO loon (= minder dan afgesproken, dus) betaald...
Maar we zitten helaas nog met de erfenis dat het jaren niet mocht.
Nu moet het - en jan en alleman mag een peperdure cursus gebakken lucht aanbieden...
Goed integreren: graag - maar het beleid daar omheen, daar krijgt iedereen hoofdpijn van.
Citaat:
Ik vind ook dat de scholen allemaal gewoon openbaar moeten zijn. Geen islamtische scholen maar ok niet christelijk of weet ik veel wat voor geloof. Dat doe je thuis maar. Ik denk dat er daardoor al wat meer verdeeldheid zou kunnen komen en er makkelijker kan worden geïntegreerd. (Alleen hoe ga je dat uitwerken?)
...als je dit graag wil is Frankrijk een goed land voor jou. Fijn klimaat, de gesproken taal vind ik persoonlijk wat lastig.
Binnen de Nederlandse cultuur en geschiedenis past dit geheel niet. (En de Britten zeggen dan :'let us agree to disagree.')
Citaat:
De echte vluchtelingen zouden eigenlijk echt gewoon naar ons toe moeten kunnen vluchten. Ik zou ze met alle liefde hier allemaal opvangen, maar praktisch gaat dat gewoon niet. We kunnen niet met zijn allen in Europa komen wonen. Heel lastig, maar ipv hier vluchtelingen op te vangen is het misschien beter om meer te investeren in defensie en het proberen op te lossen in Syrië. (Maar misschien denk ik over dat laatste wel veel te makkelijk)
1) ik heb grote moeite met het idee van echte en onechte vluchtelingen. Als iemand onvrijwillig huis en haard verlaat moet er echt iets aan de hand zijn.
2) Informeer je eens echt over vluchtelingenstromingen. Jordanië heeft momenteel een bevolking die voor 20% uit vluchtelingen bestaat. 80% van alle vluchtelingen bekend bij de UNHRC wordt 'in de regio' opgevangen. Waar de regio doorgaans weinig Europese hulp voor krijgt (wat raar is als velen hier dat zo hard propageren...)
Tuurlijk kan Europa het niet hebben als alle 7 miljard mensen hier kwamen wonen. Maar denk wat minder europa in het centrum van je eigen denken: heel erg veel mensen willen dat ook totaal niet.