Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:misschien niet het eerste waar iemand aan denkt, maar dit kan er wel voor zorgen dat de europa/rusland situatie 'opgelost' raakt bedenkt ik mij net. In d vorige eeuw hebben ze ook een einde gemaakt aan de koude oorlog (of de uitlopers daarvan), door samen een front tegen hiltler te vormen. Met een beetje 'geluk' vormen Europa, USA en Rusland nu een front tegen IS.
Zoe_97 schreef:misschien niet het eerste waar iemand aan denkt, maar dit kan er wel voor zorgen dat de europa/rusland situatie 'opgelost' raakt bedenkt ik mij net. In d vorige eeuw hebben ze ook een einde gemaakt aan de koude oorlog (of de uitlopers daarvan), door samen een front tegen hiltler te vormen. Met een beetje 'geluk' vormen Europa, USA en Rusland nu een front tegen IS.
geerke schreef:En hoeveel mensen hebben ze moeten interviewen voordat ze die ene tegenkwamen die dit zei? Ik heb vrij weinig vertrouwen in het beeld dat de media mij voorschotelt. Hier op de opleiding krijgen we erin gestampt dat alles wat je ziet aan archiefmateriaal, databases etc. slechts een selectie is en dat geldt voor de media net zo goed. "Het Westen" is niet het enige doelwit van terrorisme en terroristen zijn ook niet per definitie mensen die de islam misbruiken voor hun wandaden, maar als we de kranten op hun blauwe ogen geloven, zou je dat wel gaan denken.net als al die tevreden moslims die tussen de regels door lieten vallen dat het amerikas eigen schuld was toen de twin towers naar beneden vielen?Geintervieuwd in eenb nederlandse straat?
Tytonidae schreef:Ik verbaas me nog altijd over de mensen die claimen dat dit soort daden niks te maken hebben met religie. Dat het niks met de Islam te maken heeft. Dit soort mensen steken, naar mijn mening, hun kop zo ongelofelijk in het zand.
Ja, deze aanslagen zijn door IS geclaimd. Nee, we weten nog niet zeker dat deze aanslagen door moslims zijn gepleegd. Toch durf ik te wedden dat na nader onderzoek het inderdaad om moslimextremisten gaat.
Niet alle moslims zijn terroristen. Maar het gros van de aanslagen gepleegd in de afgelopen 15 jaar is, helaas, wel door moslims gepleegd. Dit heeft alles met religie te maken. Er zijn vele mensen vermoord in de naam van een valse god die niet bestaat. Hoe kan je dan nog claimen dat dit niks met geloof te maken heeft?![]()
Dat er moslims zijn die dit afkeuren: prima! Dat er moslims zijn die dit goedkeuren; verschrikkelijk.
Het neemt niks weg van het feit dat dit alles met religie te maken heeft.
Mijn hart gaat uit naar alle slachtoffers, en in het bijzonder naar die in Bataclan. Als frequente concertganger kan ik alleen maar huilen bij de gedachte van de nachtmerrie waarin zij hebben gezeten.
bigone schreef:Als je je kinderen geestelijk sterk opvoed en ze zich met woorden kunnen verdedigen, prima. Kinderen normen en waarden meegeven is fantastisch, dat je je ook nog zo op kunt voeden dat ze zich daar aan houden is heel sterk.
Tja, en dan heeft iemand zijn kind meertalig opgevoed, een zwarte dan in judo laten halen en hij krijgt verkering met een meisje waarvan enige familieleden aardig geradicaliseerd zijn. Je zoon spreekt vloeiend de taal, is hotel de botel van zijn vriendin en heeft alles voor haar over. Hoe sterk denk je dat de opvoeding dan nog is. Hopelijk sterk genoeg maar het kan ook totaal de andere kant opgaan.
Tytonidae schreef:Ik verbaas me nog altijd over de mensen die claimen dat dit soort daden niks te maken hebben met religie. Dat het niks met de Islam te maken heeft. Dit soort mensen steken, naar mijn mening, hun kop zo ongelofelijk in het zand.
Ja, deze aanslagen zijn door IS geclaimd. Nee, we weten nog niet zeker dat deze aanslagen door moslims zijn gepleegd. Toch durf ik te wedden dat na nader onderzoek het inderdaad om moslimextremisten gaat.
Niet alle moslims zijn terroristen. Maar het gros van de aanslagen gepleegd in de afgelopen 15 jaar is, helaas, wel door moslims gepleegd. Dit heeft alles met religie te maken. Er zijn vele mensen vermoord in de naam van een valse god die niet bestaat. Hoe kan je dan nog claimen dat dit niks met geloof te maken heeft?![]()
Dat er moslims zijn die dit afkeuren: prima! Dat er moslims zijn die dit goedkeuren; verschrikkelijk.
Mijn hart gaat uit naar alle slachtoffers, en in het bijzonder naar die in Bataclan. Als frequente concertganger kan ik alleen maar huilen bij de gedachte van de nachtmerrie waarin zij hebben gezeten.
Joolien schreef:Tytonidae schreef:Ik verbaas me nog altijd over de mensen die claimen dat dit soort daden niks te maken hebben met religie. Dat het niks met de Islam te maken heeft. Dit soort mensen steken, naar mijn mening, hun kop zo ongelofelijk in het zand.
Het gaat erom, dat als je nu een moslim op straat tegen komt, dat die moslim geen terrorist is.
Tytonidae schreef:Tytonidae schreef:Ik verbaas me nog altijd over de mensen die claimen dat dit soort daden niks te maken hebben met religie. Dat het niks met de Islam te maken heeft. Dit soort mensen steken, naar mijn mening, hun kop zo ongelofelijk in het zand.
Het gaat erom, dat als je nu een moslim op straat tegen komt, dat die moslim geen terrorist is.
Felicxa schreef:Tytonidae schreef:Ik verbaas me nog altijd over de mensen die claimen dat dit soort daden niks te maken hebben met religie. Dat het niks met de Islam te maken heeft. Dit soort mensen steken, naar mijn mening, hun kop zo ongelofelijk in het zand.
Het gaat uit naam van een god(sdienst), maar dit heeft niks te maken met wat godsdienst, de islam in dit geval, inhoudt.
Musiess schreef:Eens!
Maar aommige wel, en die zou je nu maar net tegenkomen.
Daarom kan t nog wel iemand anders zijn die opeens de geest krijgt.. dus voorbereiden op alle 'mafkikkers' is hier een pre
ilayda schreef:Wat ik wel heel erg moeilijk vind is hoe de media hier mee om gaat, een tijdje terug zijn er ook 100+ mensen vermoord in Turkije door de IS. Maar daar hoor je niks over.