Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Nee, want onze lucht is niet goed( hihi plattelandsgeuren....) op onze trotsgroenenatuurplekjes willen ze niet uit de bus, is nl geen luxe en niks te doen...ze hebben nog niet van Wilders gehoord, maar FB is iets trager dan thuis vanwege de slechte wifi onvangsten op plaaatelaaand...![]()
En niet te vergeten, wie eet er nou brood als ontbijt en lunch....
bruintje123 schreef:Die oplossing komt er niet en nu zeker al helemaal niet meer.
Zo simpel is het.
En zo voor heel veel mensen.
Mensen die niet of veel te laat naar de dokter gaan omdat eigen risico te hoog is.
Verwarde mensen zonder hulp.
Oudere die thuis ongelukken krijgen maar er is geen tehuis.
Alles al weg bezuinigd.
ravellie schreef:vibabu schreef:Jahoor primamij heb je er niet mee. toch blijf ik het grappig vinden. Zolang het niet in de media te zien is, is het niet waar. Vind ik erg op de politiek lijken. Alles lekker stil houden alsof er niks aan de hand.
Helaas ga ik alleen gewoon rustig door met vertellen wat ik zelf zie en hoor.
Maak je niet druk om 'cowboy'.
Die staat bij mij allang op 'ignore'![]()
Nu weer even ontopic
Ik herken wat je zegt hoor, en ik zie en hoor en ervaar ook genoeg om mij heen.
Mensen proberen het positief te brengen, maar je kan er gewoon niet meer om heen dat het keer op keer fout gaat.
Maar op de een of andere manier is een kritsch verhaal moeilijker om publiek bekend te maken dan een local die een lolly uitreikt aan een kind in de opvang.
Ik heb geen AZC in de buurt.
Wel kom ik met regelmaat in contact met bijv vluchtelingen die hier al jaren wonen en dan 'vrijwilligerswerk'' moeten gaan doen.
Ik zal maar niet uitleggen wat wij meemaken op het gebied van integratie...fail.
En dan moet dat ook nog eens plaatsvinden bij een groep kwetsbare ouderen,
Praktijkvoorbeeldje van deze week:
Kennis van mij werkt in een drukke artsenpraktijk en dan komt er iemand van het coa met een vluchteling voor de arts.
'een afspraak om 15:00 graag'.
Kennis: dat zal op dat tijdstip niet gaan, de hele middag staat vol met afspraken
coa: Dat zal best, maar wij hebben dan tijd deze mensen te begeleiden'.
Familie lid: dat is dan heel jammer,nogmaals...op dat tijdstip is het niet mogelijk.
Arrogantie ten top , een hele berg begeleiding.
Mijn omaatje van 90 mag het voorlopig allemaal zelf rooien hoor.
Zelfs de huishoudelijke hulp kan met nog twee uur minder, want ze kan nog een beetje lopen door de kamer...
Nederland....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat krijg je er van om zo tolerant te zijn.
En dan durven er nog mensen te roepen dat Nederlanders niet tolerant zijn.
Het is wel even 'welletjes' ( stond ook in de krant vandaag, komen steeds meer tegengeluiden en acties vanuit de samenleving).
En die mensen uit Oranje, als ik daar woonachtig was geweest had ik mijn auto ook dwars over de dijk gezet.
Hoe bedoel je mensen iets door hun strot duwen.
En dan roept Rutte nog 'we komen niet aan mensen in Nederland'.
Die gaat nog wat meemaken in de toekomst dan
lovelys schreef:Jullie klagen zeker nooit? Pff vind het heel erg lastig met jullie discussieren.
chanicha schreef:Gratis zorg dus niet zoals wij een eigen risico van €375,- gratis medicijnen en tandarts wat een heleboel mensen hier ook zouden willen hebben maar niet kunnen betalen dus met kiespijn of rotte tanden lopen. Gratis een ingerichte sociale huurwoning als ze eenmaal mogen blijven en tel daar de uitkeringen bij op dus wie wordt gediscrimineerd! Het kleine gedeelte dat daadwerkelijk vlucht moet geholpen worden maar nu is het een vrijbrief voor degenen die dat niet doen om hierheen te komen en hun hand op te houden.
lovelys schreef:Maar dat is Anti-kraak. Je mag er in wonen totdat er een andere bestemming voor wordt gevonden. Of dat nu slopen is, andere bestemming van gemaakt wordt of dat er tijdelijk andere mensen in komen wonen dat maakt niets uit.
Jullie haat (ja zo noem ik dat) zorgt dat alles onredelijk wordt. Het enige wat nog goed is (voor jullie) is dat ze hier in Nederland niet komen. Dat gaat niet gebeuren en ik vind het ook fatsoenlijk dat er mensen (die notabene vluchten voor hun leven) worden opgevangen. Ja er zijn problemen en Ja er zijn mensen die niet vluchten voor geweld, maar op zoek zijn naar een betere toekomst. Daarvoor hebben we een beleid. Mensen die vluchten vanuit oorlogsgebied worden hier toegelaten. Alle andere mensen worden zo snel mogelijk terug gestuurd.
Ja daar gaat ook veel mis, niet iedereen die terug zou moeten gaat terug. Een deel gaat de illegaliteit in en een deel procedeert net zo lang dat ze toch mogen blijven.
Ik vind ook dat als we minder vluchtelingen in Europa willen hebben, we meer moeten doen voor landen om Syrie (en Eritrea) heen. Als ik hoor hoeveel mensen naar Turkije en Libanon zijn gevlucht (echt dan heeft Europa en NL het nog makkelijk) dan kunnen we hun daarin ook ondersteunen. Zorg ervoor dat die kampen leefbaar zijn en dat het daar veilig is, zodat mensen minder de noodzaak zien om door te reizen naar Europa. Voor de vluchtelingen die er nu zijn, moet snel een antwoord komen. Terug naar het land wanneer je geen oorlogsvluchteling bent en voor de oorlogsvluchtelingen een snelle integratie in NL zodat zij ook een toekomst kunnen bouwen.