Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:54

maar als al die landen hun grenzen dicht hebben, komen er alleen maar meer naar ons land denk je ook niet?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:55

Als wij Sinterklaas (met witte piet) blijven spelen wel ja.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:58

Nee, want onze lucht is niet goed( hihi plattelandsgeuren....) op onze trotsgroenenatuurplekjes willen ze niet uit de bus, is nl geen luxe en niks te doen...ze hebben nog niet van Wilders gehoord, maar FB is iets trager dan thuis vanwege de slechte wifi onvangsten op plaaatelaaand... :7
En niet te vergeten, wie eet er nou brood als ontbijt en lunch....

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:58

ja er daar ben ik dus bang voor we kunnen het nu al niet meer aan..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:00

Tcm62 schreef:
Nee, want onze lucht is niet goed( hihi plattelandsgeuren....) op onze trotsgroenenatuurplekjes willen ze niet uit de bus, is nl geen luxe en niks te doen...ze hebben nog niet van Wilders gehoord, maar FB is iets trager dan thuis vanwege de slechte wifi onvangsten op plaaatelaaand... :7
En niet te vergeten, wie eet er nou brood als ontbijt en lunch....

Ja idd klagen kunnen ze heel goed wat doen ze dan nog hier.??
Weer een bewijs dat het geen vluchtelingen zijn maar goudzoekers

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:11

Jullie klagen zeker nooit? Pff vind het heel erg lastig met jullie discussieren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:11

Ik denk dat het tijd wordt voor overvloedige prettige berichten en interviews met asiekzoekers.....dankbaarheid, opluchting dat ze veilig zijn.,,

Helaas zijn de sloebers die echt voor veiligheid kwamen nog minder veilig in de AZC en dat vind ik nl een g
hele grote domme oerdomme mislukking..

Dat alleenstaande vrouwen met of zonder kinderen niet meteen apart gehouden worden...

Dan ben je als organisatie echt wereldvreemd dom! En dat vind ik van de hele klucht.

Dat je Soennieten naast Alawieten zet, doe er nog wat Afrikaners bij en je hebt oorlog, nog wat Christenen mag ook wel en he leuk toch een stuk of 20 alleenstaande of onderweg weduwe geworden vrouwen zetten we ff bij 400 kerels op een ruimte met bedjes naast elkaar :7

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:13

lovelys schreef:
Jullie klagen zeker nooit? Pff vind het heel erg lastig met jullie discussieren.

De klachten die er zijn slaan toch nergens op? Dat verwacht je van verwende dandys en niet van iemand die rent voor het zwaard boven zijn hoofd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:13

Quote:Helaas zijn de sloebers die echt voor veiligheid kwamen nog minder veilig in de AZC en dat vind ik nl een g
hele grote domme oerdomme mislukking..

En zo is het zeker! de echte vluchtelingen zijn hier nog geen eens veilig!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:15

Lovely

..?

Omdat? We je mening niet delen?

Ja ik klaag.
Ik klaag omdat het als chronisch zieke zonder uitkering met een beperkt lijf steeds moeilijker wordt om rond te komen.
En dat er zeker niet beter op gaat worden met mensen die gratis zorg en geld krijgen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:24

Zeker je mag een mening hebben, maar zeggen dat ALLE vluchtelingen klagen, verkrachters en terroristen zijn is gewoon niet waar.

Bruintje is het dan niet fijner dat er voor jou een oplossing komt en je ongenoegen niet te richten op een groep die ook rechten (en plichten) heeft?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:28

Die oplossing komt er niet en nu zeker al helemaal niet meer.
Zo simpel is het.
En zo voor heel veel mensen.
Mensen die niet of veel te laat naar de dokter gaan omdat eigen risico te hoog is.
Verwarde mensen zonder hulp.
Oudere die thuis ongelukken krijgen maar er is geen tehuis.
Alles al weg bezuinigd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:35

bruintje123 schreef:
Die oplossing komt er niet en nu zeker al helemaal niet meer.
Zo simpel is het.
En zo voor heel veel mensen.
Mensen die niet of veel te laat naar de dokter gaan omdat eigen risico te hoog is.
Verwarde mensen zonder hulp.
Oudere die thuis ongelukken krijgen maar er is geen tehuis.
Alles al weg bezuinigd.

_/-\o_ _/-\o_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:39

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:44

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:52

ravellie schreef:
vibabu schreef:
Jahoor prima ;) mij heb je er niet mee. toch blijf ik het grappig vinden. Zolang het niet in de media te zien is, is het niet waar. Vind ik erg op de politiek lijken. Alles lekker stil houden alsof er niks aan de hand.

Helaas ga ik alleen gewoon rustig door met vertellen wat ik zelf zie en hoor.

Maak je niet druk om 'cowboy'.
Die staat bij mij allang op 'ignore' :O

Nu weer even ontopic

Ik herken wat je zegt hoor, en ik zie en hoor en ervaar ook genoeg om mij heen.
Mensen proberen het positief te brengen, maar je kan er gewoon niet meer om heen dat het keer op keer fout gaat.
Maar op de een of andere manier is een kritsch verhaal moeilijker om publiek bekend te maken dan een local die een lolly uitreikt aan een kind in de opvang.

Ik heb geen AZC in de buurt.
Wel kom ik met regelmaat in contact met bijv vluchtelingen die hier al jaren wonen en dan 'vrijwilligerswerk'' moeten gaan doen.
Ik zal maar niet uitleggen wat wij meemaken op het gebied van integratie...fail.
En dan moet dat ook nog eens plaatsvinden bij een groep kwetsbare ouderen,

Praktijkvoorbeeldje van deze week:
Kennis van mij werkt in een drukke artsenpraktijk en dan komt er iemand van het coa met een vluchteling voor de arts.
'een afspraak om 15:00 graag'.
Kennis: dat zal op dat tijdstip niet gaan, de hele middag staat vol met afspraken
coa: Dat zal best, maar wij hebben dan tijd deze mensen te begeleiden'.
Familie lid: dat is dan heel jammer,nogmaals...op dat tijdstip is het niet mogelijk.

Arrogantie ten top , een hele berg begeleiding.
Mijn omaatje van 90 mag het voorlopig allemaal zelf rooien hoor.
Zelfs de huishoudelijke hulp kan met nog twee uur minder, want ze kan nog een beetje lopen door de kamer...

Nederland.... :)F :)F :)F :)F :)F :)F
Dat krijg je er van om zo tolerant te zijn.
En dan durven er nog mensen te roepen dat Nederlanders niet tolerant zijn -:(- .
Het is wel even 'welletjes' ( stond ook in de krant vandaag :o , komen steeds meer tegengeluiden en acties vanuit de samenleving).

En die mensen uit Oranje, als ik daar woonachtig was geweest had ik mijn auto ook dwars over de dijk gezet.
Hoe bedoel je mensen iets door hun strot duwen :roll: .
En dan roept Rutte nog 'we komen niet aan mensen in Nederland'.
Die gaat nog wat meemaken in de toekomst dan :oo

Ik denk dat het daarom een beetje fout gaat bij jou. Je hoort en ziet selectief maar heb niet in dezelfde situatie gezeten. Ofwel ik kan me voorstellen hoe het is, dat kan je niet want je heb het niet meegemaakt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:54

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:05

Ik denk dat het gevoel wat onder de meeste Nederlanders die tegen zijn gewoon de onwetendheid angst veroorzaakt. Er is geen duidelijk plan. Iedereen rent als kippen zonder kop rond om iedereen op te vangen. Voor hoe lang? Geen idee, gaan de mensen terug? Geen idee, moeten ze inburgeren? Moeten ze opgenomen worden onder de vleugels van de Nederlanders? De regering roept alleen maar ze moeten opgevangen worden! Maar daarna? En het vervolgplan? Die wordt nergens genoemd.
Gooi daar nog wat negatieve nieuwsberichten overheen en Nederland wordt opstandig en is anti of in ieder geval minder tolerant en vrij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:24

Gratis zorg dus niet zoals wij een eigen risico van €375,- gratis medicijnen en tandarts wat een heleboel mensen hier ook zouden willen hebben maar niet kunnen betalen dus met kiespijn of rotte tanden lopen. Gratis een ingerichte sociale huurwoning als ze eenmaal mogen blijven en tel daar de uitkeringen bij op dus wie wordt gediscrimineerd! Het kleine gedeelte dat daadwerkelijk vlucht moet geholpen worden maar nu is het een vrijbrief voor degenen die dat niet doen om hierheen te komen en hun hand op te houden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:38

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:58

Ja die bui voel ik al heel lang hangen!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:01

lovelys schreef:

Ik roep niet dat vluchtelingen goudzoekers zijn , want ik leef gelukkig (nog) in vrijheid en ken geen oorlog van dichtbij ( hoewel de religieuze oorlog wel steeds meer dichterbij komt).
En ik geloof dan ook zeker dat er mensen zijn die huis en haard hebben moeten verlaten wegens allerlei dreigingen.
Maar wat ik dan absoluut niet kan begrijpen dat je dan gaat klagen zodra je een voet op veilige bodem hebt gezet en ' bijv' over de lucht begint.
En over je onderdak....en dan uit protest direct de opvang verlaat.

Dat geeft toch te denken......

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:02

chanicha schreef:
Gratis zorg dus niet zoals wij een eigen risico van €375,- gratis medicijnen en tandarts wat een heleboel mensen hier ook zouden willen hebben maar niet kunnen betalen dus met kiespijn of rotte tanden lopen. Gratis een ingerichte sociale huurwoning als ze eenmaal mogen blijven en tel daar de uitkeringen bij op dus wie wordt gediscrimineerd! Het kleine gedeelte dat daadwerkelijk vlucht moet geholpen worden maar nu is het een vrijbrief voor degenen die dat niet doen om hierheen te komen en hun hand op te houden.

Van de huurwoningen komen VVD en PvdA terug he ( althans, voor de huidige stroom dan)
Dat gaat opvang worden in lege panden, kazernes etc.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:23

Volgens het laatste nieuwsbericht op de NOS is dat helemaal niet zeker. Ze hebben allen een andere visie, dus afwachten waar ze mee komen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:28

lovelys schreef:
Maar dat is Anti-kraak. Je mag er in wonen totdat er een andere bestemming voor wordt gevonden. Of dat nu slopen is, andere bestemming van gemaakt wordt of dat er tijdelijk andere mensen in komen wonen dat maakt niets uit.

Jullie haat (ja zo noem ik dat) zorgt dat alles onredelijk wordt. Het enige wat nog goed is (voor jullie) is dat ze hier in Nederland niet komen. Dat gaat niet gebeuren en ik vind het ook fatsoenlijk dat er mensen (die notabene vluchten voor hun leven) worden opgevangen. Ja er zijn problemen en Ja er zijn mensen die niet vluchten voor geweld, maar op zoek zijn naar een betere toekomst. Daarvoor hebben we een beleid. Mensen die vluchten vanuit oorlogsgebied worden hier toegelaten. Alle andere mensen worden zo snel mogelijk terug gestuurd.

Ja daar gaat ook veel mis, niet iedereen die terug zou moeten gaat terug. Een deel gaat de illegaliteit in en een deel procedeert net zo lang dat ze toch mogen blijven.
Ik vind ook dat als we minder vluchtelingen in Europa willen hebben, we meer moeten doen voor landen om Syrie (en Eritrea) heen. Als ik hoor hoeveel mensen naar Turkije en Libanon zijn gevlucht (echt dan heeft Europa en NL het nog makkelijk) dan kunnen we hun daarin ook ondersteunen. Zorg ervoor dat die kampen leefbaar zijn en dat het daar veilig is, zodat mensen minder de noodzaak zien om door te reizen naar Europa. Voor de vluchtelingen die er nu zijn, moet snel een antwoord komen. Terug naar het land wanneer je geen oorlogsvluchteling bent en voor de oorlogsvluchtelingen een snelle integratie in NL zodat zij ook een toekomst kunnen bouwen.

Zeg ga lekker alles over 1 kam scheren; praktisch iedereen heeft allang aangegeven niks tegen echte vluchtelingen te hebben. Echter is er sprake van een hele grote groep die 1) niet eens uit oorlogsgebied komen en 2) alleen komen voor dat gratis huis/geld etc etc.
En ja; die laatste groep ben ik idd op tegen ja dat we die massaal opnemen.
Echte oorlogsvluchteling is wat mij betreft van harte welkom. Maar geen profiteurs; die hebben we al meer dan genoeg onder de Nederlanders.

Dus hoezo onze haat??? Misschien niet alles zo zwart/wit zien zou wel zo handig zijn. Anders blijft dit topic verzanden in modder gooien naar elkaar.

@Szan; die collega huurt idd via een beheermaatschappij en is idd antikraak huur (al is de huurprijs daar nu niet echt naar, maar goed; dat is wat anders)