verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:45

anneliesdj schreef:
rapido schreef:
zo gezond dat je verkeerd quote!!

Ik heb het nagekeken hoor maar ik zie niet wat er mis mee is?

Haha ik zat ook al te zoeken,maar het staat volgens mij goed ge-quote van jou Annelies. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:49

Lusitana schreef:
Niemand heeft denk ik een probleem met migranten die gaan werken en zich aanpassen. Die hebben altijd bestaan en zullen altijd bestaan.

Waar men banger voor is, is het feit dat een groot deel van deze stroom van het soort is waarbij de vrouw (en laten over kinderen en dieren maar zwijgen) mínder is en men minachtend naar onze cultuur kijkt.
Als wij dan zo slecht zijn, waarom wil je er dan tussen zitten? Waarom ga je niet naar een land waar met jouw waarden en normen hebben en zelfs ook Arabisch spreekt?

Dat is toch gewoon een vraag die dan in iemand op kan komen?

Dan kun je roepen dat buurlanden al een andere cultuur hebben en dat is waar, maar de waarden en normen komen redelijk overheen. Men vond in heel Europa niet dat als je minder bedekt over straat gaat, je meteen maar een prostituee was of iemand die er om vraagt verkracht te worden.
Dat vind men in moslimlanden en veel "nieuwe europeanen" dus wel.
Om maar te zwijgen van de gewoonte van halal slachten, wat goddank in Denemarken nu eindelijk eens verboden is en laten we hopen dat alle Europese landen volgen, en feesten waarbij zo nodig geslacht moet worden (dat ook rustig in huis gebeurt en dieren voor uit kinderboerderijen worden gestolen).
Dan heb er er nog bij die zo extreem zijn dat ze het normaal vinden om vrouwen te stenigen en homos van gebouwen te gooien of op te hangen.
Vuil zo uit het raam gooien is ook heel normaal bij sommigen als ik het zo bekijk in sommige wijken.
Als je dat geen cultuur verschil vindt, dan weet ik het niet meer.

Het is er in elk geval zeker niet beter op geworden voor homos sinds de toestroom van mensen uit culturen waar ze niet geaccepteerd worden.

Ik ben 54 en heb de volkomen sexuele vrijheid meegemaakt, waar voor gevochten is. Dat vrouwen de pil konden gebruiken en abortus konden plegen en sowieso dat je zelf voor geboortebeperking kon kiezen.
Maar ook dat je als vrouw uit kon gaan zonder partner zonder lastig gevallen te worden.
En dat homos niet meer voor hun leven hoefden te vrezen en er eindelijk dingen mogelijk waren voor transgenders wat betreft aanpassingen.

Daar is al aardig aan geknibbeld en dat wordt teruggedrongen door de migranten die zich niet aanpassen en zich agressief gedragen (meestal ook nog omdat ze niks te doen hebben omdat ze niet werken).

Nogmaals, er is niks aan de hand als ze werken en zich aanpassen, maar de angst leeft dat het maar mondjesmaat gebeurt, vooral als ze in zulke grote getalen tegelijk komen en die angst snap ik best.

Aan de andere kant is er ook nog woede over het feit dat oudjes en daklozen niet geholpen worden waar nodig en mensen die best naar hún buurland of een rijk arabisch land hadden kunnen gaan, om hun hachje te redden, "zomaar" wel.
Want wij kunnen onze ouderen ook niet maar ergens dumpen waar ze verzorgd gaan worden.
Ook die woede snap ik.

Het heeft geen zin om boos te worden op mensen die bang of boos zijn. Het beste neem je gewoon de angst of boosheid weg met goed onderbouwde argumenten.

Anders is het gewoon moddergooien naar elkaar.

ben het helemaal met je eens...ik heb ook totaal niets tegen mensen die zich gewoon aanpassen en werken.Maakt mij ook absoluut niet uit dat ze moslim zijn....maar zet je niet af tegen de westerse gewoontes.Dan zit je verkeerd in Nederland en kun je beter weer naar een islamitisch land gaan.Waar geen oorlog is.

sneeuwpop

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:58

Goed omschreven.
Daarbij moet er ook nog werk zijn....er zijn nu al zoveel werklozen. En voordat ze aan het werk mogen van de overheid zijn we ook weer jaren verder...
Ik wil ook dat die mensen het goed krijgen, alleen mijn realitische kant zegt dat het niet handig is als ze hier komen.
Beste is dus de grote steden beschermen tegen de is waardoor ze niet meer moeten vluchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:27

Wat mij vooral opvalt, is dat mijn moslim collega's zelf tegen deze nieuwe migratiestroom zijn. Je wil niet weten hoe grof zij over deze mensen spreken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:29

Nou ja, werkloosheid op zich is niet zo´n goed argument, want er zijn nu eenmaal banen die de een wel en de ander niet wil of kan doen. Er zijn ook ik weet niet hoeveel vacatures. Vooral in fabrieken kun je vaak gewoon meteen beginnen.
Er is ook nog een percentage min of meer vrijwillig werkloos of alleen werkloos op papier.

Wat wel heel fout is in het systeem is het inderdaad tegengaan dát ze werken zolang er een procedure is die ze moeten volgen.

Ik vind trouwens dat men gelijktijdig hulpbehoevenden in eigen land moet helpen.

Zolang ze nog in de rij staan bij de gaarkeuken (zoals hier in Portugal nog echt gebeurt), vind ik niet dat je een vreemdeling (die niet via de normale weg binnenkomt, dat is zonder werk of onderhoudsgarantie) méér moet gaan bieden. Hooguit hetzelfde als een dakloze.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:41

Het is voor mij ook geen óf óf verhaal, maar én én. De procedures zijn hier ook zo lang, met maar 1 aanmeldcentrum schiet het ook niet op... Ze worden maar van hot naar her gesleept. Voor je het weet ben je jaren verder, spreek je vloeiend Nederlands en heb je nog geen duidelijkheid.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:46

Nou blijkt weer op het journaal dat ontzettend veel vluchtelingen liegen over hun afkomst/leeftijd/identiteit.
Een heel groot deel van de mensen die een generaal pardon hebben gekregen hadden hier helemaal geen recht op.
Maar nu willen ze toch hun eigen identiteit weer terug anders kunnen ze hun gezin niet over laten komen.
En het gekke is dat dit allemaal ook zomaar kan, dat ze hebben gelogen heeft verder helemaal geen consequenties :?
Dus dat betekent dat van al die duizenden vluchtelingen die er nu zijn, er ook wel een deel tussenzit die liegt over afkomst/identiteit, om een graantje mee te pikken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:56

Barbet schreef:
Nou blijkt weer op het journaal dat ontzettend veel vluchtelingen liegen over hun afkomst/leeftijd/identiteit.
Een heel groot deel van de mensen die een generaal pardon hebben gekregen hadden hier helemaal geen recht op.
Maar nu willen ze toch hun eigen identiteit weer terug anders kunnen ze hun gezin niet over laten komen.
En het gekke is dat dit allemaal ook zomaar kan, dat ze hebben gelogen heeft verder helemaal geen consequenties :?
Dus dat betekent dat van al die duizenden vluchtelingen die er nu zijn, er ook wel een deel tussenzit die liegt over afkomst/identiteit, om een graantje mee te pikken.

Dat was al bekend.Een heleboel mensen hebben hun Identiteits papieren weg gegooid/vernietigd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:18

gohya schreef:
Barbet schreef:

Dat was al bekend.Een heleboel mensen hebben hun Identiteits papieren weg gegooid/vernietigd.

Ja dat wist ik ook wel maar niet dat ze dan later straffeloos kunnen bekennen, dat ze gelogen hebben en alsnog hun eigen identiteit weer kunnen aannemen.
En dan verder ook geen consequenties, ze kunnen zelfs nog hun gezin laten overkomen, zelfs al hadden ze met hun echte identiteit nooit recht gehad om in Nederland te blijven.
Dat vind ik wel erg krom.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:25

Die zouden ze direct naar thuisland moeten zetten.
Maar daar is Nederland te soft voor.

Daarom nu ook 0 vluchtelingen binnen laten.
Maar zorgen dat er ginds hulp komt.
Dan is het op de plaats waar de echte vluchtelingen zitten.
Niet die met de grootste smoel en liegen.
Dat wil je toch niet in ons softe landje?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:27

SandraVerl schreef:
Wat mij vooral opvalt, is dat mijn moslim collega's zelf tegen deze nieuwe migratiestroom zijn. Je wil niet weten hoe grof zij over deze mensen spreken.

Dat kan meerdere redenen hebben en is vaak een gekleurde mening. Er zijn meerdere stromingen binnen het moslimschap en er grote haat binnen deze richtingen. Het kan zijn dat jouw collega's het niet zien zitten deze stroming te zien groeien. Ook nationaliteit kan hiermee te maken hebben. Ik heb een libanese collega die de oude buren het liefst ziet wegrotten omdat ook deze twee landen in conflict hebben gezeten. Dus houd rekening met een persoonlijke mening van je collega's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:38

cavaletti schreef:
LadyMadonna schreef:
Waarom scheer je een hele bevolkingsgroep over 1 kam?
Alle Marokkanen stelen, alle Surinamers zijn lui, alle Antilianen zijn crimineel, alle Hollanders vreten kaas en zijn gierig :?

Pffffff je kunt toch kaas en gierig niet vergelijken met.... opleiding tot terrorist of Islam geloof.

Het gaat om vooroordelen.
Is elke islamiet in jouw ogen een terrorist?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:38

Zou het dat zijn?
Ik hen Marokkaanse collega's en als je die hoort over de bontkraagjes tuig van Marokkaanse afkomst... Nou dan klapperen je oren hoor.
Die vinden ze ook veel te zacht worden aangepakt. Want wij Nederlanders zijn maar te bang dat er iemand discriminatie roept.

Dus met dat hele vluchtelingen gebeuren zal dat ook zo wel zijn. Niet altijd omdat ze vanuit land niet boterde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:42

Ik ben ook niet altijd lief over mijn eigen afkomst. Noem de mensen in mijn oude omgeving ook een hypocriet misgunnend volk. Dat maakt ze nog geen terrorist.
Als ze op de vlucht moeten ga ik ze echt niet weren omdat ik het een rottig stukje nederland vond.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:03

vuurneon schreef:
Het is voor mij ook geen óf óf verhaal, maar én én. De procedures zijn hier ook zo lang, met maar 1 aanmeldcentrum schiet het ook niet op... Ze worden maar van hot naar her gesleept. Voor je het weet ben je jaren verder, spreek je vloeiend Nederlands en heb je nog geen duidelijkheid.

het is niet alleen het probleem van de lange procedures...als ze geen asielstatus krijgen gaan de mensen (met behulp van een advocaat)weer opnieuw een procedure starten,dat kan ook weer lang duren en zo ben je in ene 15 jaar verder :+

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:32

F_Orumster schreef:
Er zijn meerdere stromingen binnen het moslimschap en er grote haat binnen deze richtingen. Het kan zijn dat jouw collega's het niet zien zitten deze stroming te zien groeien. Ook nationaliteit kan hiermee te maken hebben. Ik heb een libanese collega die de oude buren het liefst ziet wegrotten omdat ook deze twee landen in conflict hebben gezeten. Dus houd rekening met een persoonlijke mening van je collega's.

Dat kan nog gezellig worden binnenkort met al die elkaar hatende moslims -O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:01

Het heeft allemaal niets met de Islam te maken, daar ben ik echt van overtuigd. De enige Syriër die ik persoonlijk ken is (orthodox) Christen en die geloofsbeleving kun je ook niet vergelijken met de gemiddelde Nederlander die ergens in de verte een Christelijke komaf heeft, laten we bovendien niet vergeten dat er Nederlanders zijn die anti homosexualiteit, anti euthenasie en anti abortus zijn.

Wat wel een feit is is dat armoede zorgt voor criminaliteit en voor het extremer worden van opvattingen. Ook zijn oorlogstrauma's geen kattenpis en de GGZ lijdt al aan zware tekorten en onderbezetting. Dáár maak ik me veel meer zorgen over.

Overigens begrijp ik die ballonnen en juichende mensen in Duitsland echt niet. Als je eerst wordt toegejuicht is het daarna toch nog veel zuurder dat je jarenlang niet mag werken en in armoede moet leven? En die mensen die zo hard juichen staan straks heus niet in de rij om op langere termijn hun inkomen of huizen te delen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:22

Kijkt er iemand naar Rtl4 op dit moment?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:30

Ja ik kijk ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:39

Ik vind het een hoop schrijnende verhalen.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:40

Hier ook RTL4 aan, niet voor te stellen :n

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:44

Waarover gaat het dan? Levensverhalen van vluchtelingen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:46

Wat is er op?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:48

RTL late night van Umberto Tan staat in het teken van vluchtelingen.

Waren net beelden te zien van een familie die aankwamen in Griekenland, kinderen in water gevallen gelukkig opgepikt door kustwacht. Geeft wel wat meer een beeld wat die mensen écht mee maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:50

Vanaf 21.30 een programma/actie over/voor de vluchtelingen.
Reportages en interviews met vluchtelingen op o.a. Kos en vluchtelingenkampen in Irak en Turkije.