anneliesdj schreef:rapido schreef:zo gezond dat je verkeerd quote!!
Ik heb het nagekeken hoor maar ik zie niet wat er mis mee is?
Haha ik zat ook al te zoeken,maar het staat volgens mij goed ge-quote van jou Annelies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Niemand heeft denk ik een probleem met migranten die gaan werken en zich aanpassen. Die hebben altijd bestaan en zullen altijd bestaan.
Waar men banger voor is, is het feit dat een groot deel van deze stroom van het soort is waarbij de vrouw (en laten over kinderen en dieren maar zwijgen) mínder is en men minachtend naar onze cultuur kijkt.
Als wij dan zo slecht zijn, waarom wil je er dan tussen zitten? Waarom ga je niet naar een land waar met jouw waarden en normen hebben en zelfs ook Arabisch spreekt?
Dat is toch gewoon een vraag die dan in iemand op kan komen?
Dan kun je roepen dat buurlanden al een andere cultuur hebben en dat is waar, maar de waarden en normen komen redelijk overheen. Men vond in heel Europa niet dat als je minder bedekt over straat gaat, je meteen maar een prostituee was of iemand die er om vraagt verkracht te worden.
Dat vind men in moslimlanden en veel "nieuwe europeanen" dus wel.
Om maar te zwijgen van de gewoonte van halal slachten, wat goddank in Denemarken nu eindelijk eens verboden is en laten we hopen dat alle Europese landen volgen, en feesten waarbij zo nodig geslacht moet worden (dat ook rustig in huis gebeurt en dieren voor uit kinderboerderijen worden gestolen).
Dan heb er er nog bij die zo extreem zijn dat ze het normaal vinden om vrouwen te stenigen en homos van gebouwen te gooien of op te hangen.
Vuil zo uit het raam gooien is ook heel normaal bij sommigen als ik het zo bekijk in sommige wijken.
Als je dat geen cultuur verschil vindt, dan weet ik het niet meer.
Het is er in elk geval zeker niet beter op geworden voor homos sinds de toestroom van mensen uit culturen waar ze niet geaccepteerd worden.
Ik ben 54 en heb de volkomen sexuele vrijheid meegemaakt, waar voor gevochten is. Dat vrouwen de pil konden gebruiken en abortus konden plegen en sowieso dat je zelf voor geboortebeperking kon kiezen.
Maar ook dat je als vrouw uit kon gaan zonder partner zonder lastig gevallen te worden.
En dat homos niet meer voor hun leven hoefden te vrezen en er eindelijk dingen mogelijk waren voor transgenders wat betreft aanpassingen.
Daar is al aardig aan geknibbeld en dat wordt teruggedrongen door de migranten die zich niet aanpassen en zich agressief gedragen (meestal ook nog omdat ze niks te doen hebben omdat ze niet werken).
Nogmaals, er is niks aan de hand als ze werken en zich aanpassen, maar de angst leeft dat het maar mondjesmaat gebeurt, vooral als ze in zulke grote getalen tegelijk komen en die angst snap ik best.
Aan de andere kant is er ook nog woede over het feit dat oudjes en daklozen niet geholpen worden waar nodig en mensen die best naar hún buurland of een rijk arabisch land hadden kunnen gaan, om hun hachje te redden, "zomaar" wel.
Want wij kunnen onze ouderen ook niet maar ergens dumpen waar ze verzorgd gaan worden.
Ook die woede snap ik.
Het heeft geen zin om boos te worden op mensen die bang of boos zijn. Het beste neem je gewoon de angst of boosheid weg met goed onderbouwde argumenten.
Anders is het gewoon moddergooien naar elkaar.
Barbet schreef:Nou blijkt weer op het journaal dat ontzettend veel vluchtelingen liegen over hun afkomst/leeftijd/identiteit.
Een heel groot deel van de mensen die een generaal pardon hebben gekregen hadden hier helemaal geen recht op.
Maar nu willen ze toch hun eigen identiteit weer terug anders kunnen ze hun gezin niet over laten komen.
En het gekke is dat dit allemaal ook zomaar kan, dat ze hebben gelogen heeft verder helemaal geen consequenties![]()
Dus dat betekent dat van al die duizenden vluchtelingen die er nu zijn, er ook wel een deel tussenzit die liegt over afkomst/identiteit, om een graantje mee te pikken.
gohya schreef:Barbet schreef:Nou blijkt weer op het journaal dat ontzettend veel vluchtelingen liegen over hun afkomst/leeftijd/identiteit.
Een heel groot deel van de mensen die een generaal pardon hebben gekregen hadden hier helemaal geen recht op.
Maar nu willen ze toch hun eigen identiteit weer terug anders kunnen ze hun gezin niet over laten komen.
En het gekke is dat dit allemaal ook zomaar kan, dat ze hebben gelogen heeft verder helemaal geen consequenties![]()
Dus dat betekent dat van al die duizenden vluchtelingen die er nu zijn, er ook wel een deel tussenzit die liegt over afkomst/identiteit, om een graantje mee te pikken.
Dat was al bekend.Een heleboel mensen hebben hun Identiteits papieren weg gegooid/vernietigd.
SandraVerl schreef:Wat mij vooral opvalt, is dat mijn moslim collega's zelf tegen deze nieuwe migratiestroom zijn. Je wil niet weten hoe grof zij over deze mensen spreken.
cavaletti schreef:LadyMadonna schreef:Waarom scheer je een hele bevolkingsgroep over 1 kam?
Alle Marokkanen stelen, alle Surinamers zijn lui, alle Antilianen zijn crimineel, alle Hollanders vreten kaas en zijn gierig
Pffffff je kunt toch kaas en gierig niet vergelijken met.... opleiding tot terrorist of Islam geloof.
vuurneon schreef:Het is voor mij ook geen óf óf verhaal, maar én én. De procedures zijn hier ook zo lang, met maar 1 aanmeldcentrum schiet het ook niet op... Ze worden maar van hot naar her gesleept. Voor je het weet ben je jaren verder, spreek je vloeiend Nederlands en heb je nog geen duidelijkheid.
F_Orumster schreef:Er zijn meerdere stromingen binnen het moslimschap en er grote haat binnen deze richtingen. Het kan zijn dat jouw collega's het niet zien zitten deze stroming te zien groeien. Ook nationaliteit kan hiermee te maken hebben. Ik heb een libanese collega die de oude buren het liefst ziet wegrotten omdat ook deze twee landen in conflict hebben gezeten. Dus houd rekening met een persoonlijke mening van je collega's.