Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:19

Ach, dat was vroeger al... een jaar of 35 geleden liet mijn moeder mijn zus jankend en dreinend in het gangpad van de supermarkt liggen terwijl ze zelf in negeerstand met het wagentje verder liep om haar punt te maken dat ze niet zwichtte voor dat gezeik dat volgde op het niet mogen hebben van iets van snoepjes ofzo :=

Kwam een vrouw al troostend met dat "arme" kind in de armen achter m'n moeder aan om moeders even de les te lezen :roll:

Overigens vind ik dat ook aan lastige... want wat doe je als je kind eens even lekker in de supermarkt de grenzen op gaat zoeken... ik zou ook wel graag dat punt willen maken dat ik me niet onder sociale druk laat dwingen om kind stil te houden en dan maar snoepjes te kopen. Dus vind dat lekker in sop gaar laten koken een prima oplossing :j

Aan de andere kant wil je natuurlijk ook weer niet anderen die daar boodschappen doen, die jankende en zeikende kinderherrie aan doen -O-

Ik zou dan eigenlijk even niet weten wat voor zo'n situatie de beste oplossing is... meteen alles laten vallen en weggaan met kind is natuurlijk ook de oplossing niet...

zonnebloem18

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:30

Dan krijg je dit soort taferelen.
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:33

Kind negeren imo en die goedbedoeld vrouw vragen om het kind eveneens te negeren, maar goed wel redelijk off-topic zo.

Punt blijft wel als iemand vind dat zijn kind vrij en blij de wereld mag verkennen dat die ook mensen tegenkomt die een Tik uit kan delen. Dat is het risico of het eigenlijk 'het geluk' van de wereld ontdekken. Wil je dat niet dan moet je zorgen dat je bijtijds zelf ingrijpt. Anders reageert de andere persoon zoals hij of zij goeddunkt en ja dat kan een klein tikje zijn.

En imo is het wat pmarena zegt ik zie als ik er zelf niet bij zou zijn ook liever een klein fatsoenlijk tikje of een zacht wegduwertje zodat uk weet dat dat niet gewaardeerd wordt.

Esit haha dat plaatje :))

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:34

Ik kom overigens zelden kinderen tegen die zomaar iets van mijn bord graaien, hooguit dat ze even naast het tafeltje komen staan om te kijken en misschien wat vragen.
Dus die rotblagen die hier genoemd worden zijn volgens mij meer een uitzondering en ach daar kan ik me niet druk om maken.
Wel om personen die denken dat de hele wereld om hen draait en dat iedereen zich maar moet aanpassen om het hen naar de zin te maken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:02

Ouders met kinderen dus }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:05

Wel handig aangepakt zo'n tekst op het wagentje :P

Ik vraag me trouwens af bij de ouders die link worden als een ander hun kind een tik op de vingers zou geven als zo'n handje iemand lastigvalt....zijn dat dan niet dezelfde ouders die pissig worden als een ander "hun kind de les leest"?

Want dan zou je dus helemaal niet meer kunnen ingrijpen als een kind je lastig valt, voordat je het weet komt er een pissige ouder met losse handjes bij :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:10

LadyMadonna schreef:
Ouders met kinderen dus }>

Nou nee herken mezelf er niet in.

Ik vind het een groot verschil als iemand tegen een kind zegt: Zo en ga nu maar fijn naar je ouders want ik zit even rustig te eten( en een dringende blik naar de ouders werpt) dan wanneer mijn kind in haar enthousiasme iets wil grijpen of even komt kijken en gelijk een tik op de vingers krijgt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:15

Ik zal er tussenin hangen denk ik, maar nogmaals, jouw kind heeft niets aan mijn tafel te zoeken, dus hou je kind bij je, dan heb je ook dat probleem niet

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:20

LadyMadonna schreef:
Ik zal er tussenin hangen denk ik, maar nogmaals, jouw kind heeft niets aan mijn tafel te zoeken, dus hou je kind bij je, dan heb je ook dat probleem niet

Dat zal mijn kind ook niet doen, maar het zijn wel kinderen en die lopen soms even rond zeker in de wat meer laagdrempelige restaurants.
Je leeft nu immers niet alleen op deze wereld.
Als iedereen wat toleranter zou zijn wordt het een stuk gezelliger.
Daarmee zeg ik niet dat je alles van elkaar hoeft te pikken maar je handen houd je thuis en wat meer open staan voor communicatie is al een hele verbetering

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:24

pmarena schreef:
Ik vraag me trouwens af bij de ouders die link worden als een ander hun kind een tik op de vingers zou geven als zo'n handje iemand lastigvalt....zijn dat dan niet dezelfde ouders die pissig worden als een ander "hun kind de les leest"?

Serieus? Ik zie hier allemaal ouders reageren die zeggen dat je hen gewoon kan aanspreken of op een normale(ja je mag echt boos worden. Maar je hebt boos doen en boos doen) het kind aanspreken.

Of denk je dat ik Ma Tokkie ben :')

Slaan, en een tik op de vinger is gewoon slaan, is iets wat niet in de opvoeding van kinderen thuis hoort.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:28

Maar dat werkt toch twee kanten op gilbo?
Ik begrijp niet dat een aantal moeders echt niet kunnen begrijpen dat niet iedereen gecharmeerd is van hun prinsje/prinsesje....
Ik ben er altijd vrij simpel in. Neem als voorbeeld een dierentuin.... Ik sta ergens te kijken en een kind wil ook kijken. Dat kan twee kanten op: kindje staat te wachten of vraagt of hij/zij ook mag kijken. Ik zal de eerste zijn om een stap naar achter te zetten of het kindje te wenken dat het voor me kan staan. (Ik kijk tenslotte wel over zo'n pukkie heen).
Of kind wringt zich er tussen, al dan niet aangemoedigd door pa en ma (ga er maar gewoon tussen hoor!). In dat geval ga ik extra breed staan.... T is goed....

NatasjavE schreef:
Slaan, en een tik op de vinger is gewoon slaan, is iets wat niet in de opvoeding van kinderen thuis hoort.

Jouw mening, geen feit....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:30

LadyMadonna schreef:
NatasjavE schreef:

Volgens de wet mag dit niet. Valt onder de corrigerende tik en is voor mij als ouder verboden en voor jou dus ook.

Dus je kan het wel of geen slaan vinden.....overeind blijft dat het niet mag.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:34

Dat werkt zeker 2 kanten uit maar blijkbaar kom jij regelmatig ouders tegen die hun kind niet in het gareel houden.Dan is het naar mijn idee nu eenmaal niet meer dan normaal dat je dit eerst met communicatie oplost ipv met een tik.
Een corrigerende tik is overigens gewoon strafbaar bij wet sinds 2006

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:34

Ja en honderd rijden waar tachtig mag mag ook niet, maar we doen het toch. :+ sommige wetsartikelen zijn leuk voor papiervulling, maar helaas heeft mijn zwager nog werk zat dus tussen niet mogen en niet doen zit een groot verschil. Soms helaas, soms gelukkig.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:40

Sammie schreef:
Ja en honderd rijden waar tachtig mag mag ook niet, maar we doen het toch. :+ sommige wetsartikelen zijn leuk voor papiervulling, maar helaas heeft mijn zwager nog werk zat dus tussen niet mogen en niet doen zit een groot verschil. Soms helaas, soms gelukkig.

Maar ja wees je er dan wel bewust van dat als je een kind een tik geeft de ouders volledig in hun recht staan om aangifte te doen.
En ik denk dat je dan niet wegkomt met een excuus als:Ja maar dat kind graaide in mijn pannenkoek.
Hoe onbeleefd en onoplettend de ouders dan ook waren
Graaien in je sateetje is nog altijd niet verboden ( wel smerig) en een tik wel

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:41

pmarena schreef:
Wel handig aangepakt zo'n tekst op het wagentje :P

Want dan zou je dus helemaal niet meer kunnen ingrijpen als een kind je lastig valt, voordat je het weet komt er een pissige ouder met losse handjes bij :=

Nee hoor er is een tussen weg
aanspreken mag maar je blijft ten alle tijden van mijn kinderen af.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:42

Maar dus wel een feit en wat jij zegt jouw mening Sammie ;)

Als iemand mijn kind een tik zou geven zou ik dan ook zeker aangifte doen. Eveneens dat ik een boete terecht vind als ik harder rijd dan toegestane snelheid. (Over off topic gesproken). Regels zijn er niet voor niets.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:43

LadyMadonna schreef:
Maar dat werkt toch twee kanten op gilbo?
Ik begrijp niet dat een aantal moeders echt niet kunnen begrijpen dat niet iedereen gecharmeerd is van hun prinsje/prinsesje....
Ik ben er altijd vrij simpel in. Neem als voorbeeld een dierentuin.... Ik sta ergens te kijken en een kind wil ook kijken. Dat kan twee kanten op: kindje staat te wachten of vraagt of hij/zij ook mag kijken. Ik zal de eerste zijn om een stap naar achter te zetten of het kindje te wenken dat het voor me kan staan. (Ik kijk tenslotte wel over zo'n pukkie heen).
Of kind wringt zich er tussen, al dan niet aangemoedigd door pa en ma (ga er maar gewoon tussen hoor!). In dat geval ga ik extra breed staan.... T is goed....

NatasjavE schreef:

Want je moet een kind in de belangrijkste periode van z'n leven, waarin een kind gevormd wordt tot wie het is leren dat het normaal is om te slaan? En dat als een ander iets doet wat je niet wilt je diegene moet gaan slaan? :? of hoe moet ik het zien? Wanneer zou slaan dan gerechtvaardigd zijn?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:49

Ladymadonna in het geval van voordringen bij de dierentuin zou ik het dan niet kunnen laten om luid en duidelijk te zeggen: He he voordringen doen we niet he maar ik heb altijd geleerd dat als je iets netjes vraagt dat je er dan best wel bij mag.
Het kind leert ervan en als extraatje zet je die ouders even lekker voor paal

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:50

Nogmaals, ik vind een tik echt iets heel anders dan slaan.
Ik kan mijn paard met 1 vinger een tik op de neus geven, of ik kan m met vlakke hand een knal op z'n voorhoofd geven, of ik kan m met een zweep de hele box door rossen.
3 compleet verschillende dingen imo....

Over dat verbod wist ik niet, zit ik nu over te lezen, en lees daar ook verdeelde meningen, zelfs van pedagogen.... Tja...
Maar fair, verbod blijft verbod

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:54

Maar ik neem mijn paard ook niet mee uiteten.
Jij kan het wel een verschil vinden maar toch mag het niet.
En daarbij ben ik nog steeds wel benieuwd wat er toch mis is met communicatie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:56

Gilbo: daar ben ik dan weer niet adrem genoeg voor ;) daarnaast toch wel "bang" om dan weer gezeik met de ouders te krijgen.
Meestal zucht ik maar weereens diep.. (En ga wat breder staan }> )

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:00

Haha tja, ik ( ben ook moeder) zou dat niet kunnen laten.
Maar dan ben je bang voor de reactoe van ouders en bij een tik niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:02

Serieus, ik denk dat het maar HEEL goed is dat de mensen die een afwerende tik op een veels te opdringerig handje gelijkstellen aan slaan alsjeblieft vooral GEEN tik geven inderdaad :=

Als je dat verschil niet begrijpt.... en dan ook nog zo'n afwerend tikje reden vindt om iemand even mores te leren.... 8)7

En voor degenen die meteen aan geweld aan agressie denken: gewoon een afwerend tikje voor de schrik heb ik het dus over :)*

Lijkt me trouwens alleen maar nuttig dat een kind leert dat je duidelijk mag laten blijken dat je absoluut niet gediend bent van een hand die in je veels te persoonlijke omgeving komt :=

Dat gedramatiseer van tegenwoordig, pfffft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:03

Oh, ik zou nooit een tik uitdelen hoor, maar snap wel dat een ander het zou kunnen doen