Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:36

De berichtgevingen gaan helemaal die kant niet op.
Op geen enkele grote nieuwssite wordt daar over gesproken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:38

Ik zou als piloot die cockpit niet durven te verlaten voor sanitaire stop , luier om en vliegen maar. Is was als je niet eens je collega's vertrouwen kan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:44

SAKKIA schreef:
De berichtgevingen gaan helemaal die kant niet op.
Op geen enkele grote nieuwssite wordt daar over gesproken :n

we wachten af....sommige bronnen krijg je later pas te horen.De eerste die er mee komt word dan vanalles verweten en daarna brengt de rest hetzelfde nieuws.
Ik hoop dat het allemaal niet waar is...de wereld word steeds vreemder.

Het bericht van dat hij bekeert was tot de Islam stond in een duitse krant.

https://ejbron.wordpress.com/2015/03/26 ... -berg-aan/

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:12

Rebecca schreef:
Ik zou als piloot die cockpit niet durven te verlaten voor sanitaire stop , luier om en vliegen maar. Is was als je niet eens je collega's vertrouwen kan

Als je echt kwaad wil doen, dan maakt het je niet uit wie er naast je zit. Dan sla je de persoon knockout of stopt iets in zn drinken. Zijn ook gevallen bekend waarbij de piloot/copiloot ineens de knuppel naar beneden duwde. Tja dan kan je ook niet zo snel iets doen als je het niet verwacht. Je moet toch maar vertrouwen dat je in goede handen bent.

Hopelijk brengt deze crash niet andere malloten op ideeën.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:14

Lizzle schreef:
Er werd gezegd dat het financieel ook niet gek is nu zo snel een verklaring uit te brengen, omdat je nu niet al je kisten aan de grond hoeft te houden. Als deze info toch onjuist blijkt, heb je in elk geval zoveel mogelijk vluchten door kunnen laten gaan. Wanneer er een technisch mankement blijkt, moet misschien alles stilgelegd.

Volgens mij is er niet gesproken over schadevergoeding bij RTL Late Night. Maar menselijk falen, zoals hierboven genoemd, wordt natuurlijk wel met een schadevergoeding 'tegemoet gekomen.' Deze co-piloot was in dienst van Germanwings. Bij een natuurramp of oorlog is het anders.

Ah zo... Duidelijk.

Lees net op internet dat het een 'man met een missie' was. Bekeerd tot de islam.. Maakt me misselijk :r

N0a

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:20

Ik lees juist dat hij tijdens de stop aan zn opleiding in een inrichting heeft gezeten. Zoveel speculatie, dat moslim gebeuren geloof ik eigenlijk niet zo.

Ze hebben schijnbaar ook iets gevonden in zijn huis. Politie wil nog niet bekend maken wat het is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:33

Ja natuurlijk wordt dat gezegd. Sorry, maar dit vind ik dan weer wel echt een nare vorm van speculatie :n

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:36

Het is net bekend geworden dat hij psychische problemen had en dat een terroristisch motief niet voor de hand ligt. Ze zouden in zijn huis bewijs hebben gevonden dat hij mentaal nog steeds niet helemaal in orde was.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:11

ik heb het nieuws helaas nog niet gezien ga zo eens weer bij lezen !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:11

Renee1991 schreef:
Lizzle schreef:
Er werd gezegd dat het financieel ook niet gek is nu zo snel een verklaring uit te brengen, omdat je nu niet al je kisten aan de grond hoeft te houden. Als deze info toch onjuist blijkt, heb je in elk geval zoveel mogelijk vluchten door kunnen laten gaan. Wanneer er een technisch mankement blijkt, moet misschien alles stilgelegd.

Volgens mij is er niet gesproken over schadevergoeding bij RTL Late Night. Maar menselijk falen, zoals hierboven genoemd, wordt natuurlijk wel met een schadevergoeding 'tegemoet gekomen.' Deze co-piloot was in dienst van Germanwings. Bij een natuurramp of oorlog is het anders.

Ah zo... Duidelijk.

Lees net op internet dat het een 'man met een missie' was. Bekeerd tot de islam.. Maakt me misselijk :r

Dat beweren een paar imbeciele moslims...het is niet gezegt dat dat waar is natuurlijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:15

Er was toch ook al gezegd dat het niks met zijn geloof te maken zou hebben? Dat er geen enkele aanwijzing was dat dat er wat mee te maken had? Gisteren geloof ik al gezegd ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:19

Mioux schreef:
Er was toch ook al gezegd dat het niks met zijn geloof te maken zou hebben? Dat er geen enkele aanwijzing was dat dat er wat mee te maken had? Gisteren geloof ik al gezegd ?

volgens mij is de huiszoeking pas net afgerond.Daar zijn wel duidelijkheden naar boven gekomen die nog niet openbaar worden gemaakt.Dus we weten nog helemaal niets.

Het is wel een feit dat als je zelfmoord pleegt je normaal gesproken niemand daarin meeneemt.
De rest mag je zelf bedenken...over Islam en martelaar enzo. ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:20

Ja oke, dit is ook geen zelfmoord, dat woord wilde ze ook niet gebruiken. Komt meer overeen met massamoord. Maar dacht dat die duitse meneer (naam kwijt sorry) zei dat er niks duidt op actie vanuit zijn geloof ?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:21

HorseTimeXL schreef:
Ja dat bedoel ik. Bedoel het is hoe dan ook mega triest als iemand zo diep in de put zit, en voor een trein springen is ook hartstikke verschrikkelijk maar het was een weging dat je dan in ieder geval geen slachtoffers maakt.

Misschien moet je treinpersoneel eens vragen. Of ben je volgens jou alleen slachtoffer als je dood bent?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:22

HorseTimeXL schreef:
Ja dat bedoel ik. Bedoel het is hoe dan ook mega triest als iemand zo diep in de put zit, en voor een trein springen is ook hartstikke verschrikkelijk maar het was een weging dat je dan in ieder geval geen slachtoffers maakt.

Dit maakt ook zeker wel slachtoffers, mentaal komen sommige hier nooit meer bovenop. Kunnen vaak de machinisten niet meer hun werk uitvoeren ivm angst en dergelijke. Zo'n beeld krijg je ook niet meer uit je hoofd...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:24

In zijn huis zijn blijkbaar overtuigende stukken gevonden waaruit blijkt dat hij kampte met ernstige psychische problemen. Maar helaas kun je het gebeurde niet terugdraaien maar wel vind ik het vreemd dat iemand die zo'n achtergrond heeft dit soort werk kan doen. Werk waar mensenlevens van afhangen, ondanks dat hij blijkbaar speciale begeleiding en controles kreeg is het toch fors fout gegaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:26

Mioux schreef:
HorseTimeXL schreef:

Dit maakt ook zeker wel slachtoffers, mentaal komen sommige hier nooit meer bovenop. Kunnen vaak de machinisten niet meer hun werk uitvoeren ivm angst en dergelijke. Zo'n beeld krijg je ook niet meer uit je hoofd...

Ik snap wat je bedoeld Mioux (en nog een paar anderen). Maar wat HorseTimeXL denk ik bedoeld is dat als er iemand voor de trein springt, in principe alleen die persoon dood is. De copiloot heeft nog 149 andere levens meegenomen.
Ik neem aan dat ze het dus heeft over anderen het leven ontnemen en niet het mentale aspect van slachtoffers maken.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:29

Kaitlyn schreef:
Ik snap wat je bedoeld Mioux (en nog een paar anderen). Maar wat HorseTimeXL denk ik bedoeld is dat als er iemand voor de trein springt, in principe alleen die persoon dood is. De copiloot heeft nog 149 andere levens meegenomen.
Ik neem aan dat ze het dus heeft over anderen het leven ontnemen en niet het mentale aspect van slachtoffers maken.

En niet alleen 149 andere dírecte slachtoffers, maar ook de nabestaanden van al deze mensen zijn slachtoffers die hier misschien wel nooit meer mentaal bovenop komen.
Als je voor de trein springt maak je natuurlijk ook mentale slachtoffers zoals de machinist, maar toch is de impact een stuk minder groot dan bij een ramp als deze.
Denk maar eens aan alle mensen die nu de lichamen moeten bergen en identificeren, deze mogen ook niet vergeten worden..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:30

Ik het dagblad van het Noorden van vandaag staan nog zeker 6 andere gevallen waar een piloot een "suicide by plane" heeft gedaan. Het is dus zeker niet op zichzelf staand, wel zeer zeldzaam.

Zelfs over de verdwenen MH vlucht wordt gedacht dat het een suicide door één van de piloten is.

De speculaties over de psychische gesteldheid van de man vind ik een beetje voorbarig, de huiszoeking is pas net afgerond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:33

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:36

SAKKIA schreef:
De speculaties over de psychische gesteldheid van de man vind ik een beetje voorbarig, de huiszoeking is pas net afgerond.

En dat zal je toch nooit helemaal kunnen voorkomen. Iemand kan iets meemaken waardoor er mentaal iets knapt.

Laatste over het voor de trein springen: ik vind dat ook heel erg voor omstanders dus ik blijf het raar vinden dat er dan gezegd wordt "liever dat"
Wellicht is het minder erg, maar nog steeds erg. Dus dat wens je dan nooit lijkt me.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:40

De man is in 2009 in een inrichting opgenomen geweest. Dan vind ik de aannames over zijn psychische gesteldheid wel aannemelijk.
En hoe spijtig ook, helaas van een paar ervaringen uit de omgeving dat ze de omgeving zo ontzettend goed 'in de maling' kunnen nemen, dat een ieder denkt dat het goed met ze gaat -O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:40

Ze zeggen op het journaal dat hij al 1,5 jaar psychische problemen had en in relatiebreuk was met zijn vriendin.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:42

Maar dat is allemaal op basis van oud klasgenoten ed. Ik wacht liever op iets officiëlere berichtgeving.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:43

Oud klasgenoten die dat zeggen, die hem bv jaren niet gesproken hebben, kunnen voor aandacht ook een hoop zeggen. Dan was het in ene een hele goede bekende van hun etc. Ik wacht ook even af wat ze gaan zeggen bij nos!