Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Bij sommige lijkt het ook heel makkelijk te gaan hoor.
Zo stond een vriendin van mij met 1 hand haar paard te verzorgen en hield met de andere haar 1 maand oude kind aan de borst.
Dat vond ik trouwens wel een situatie waarin ik me als toeschouwer ongemakkelijk voelde. Waarom niet even in de auto gaan zitten of zo.
benangelique schreef:Sees schreef:Beangelique, ja tijdens het voeden maar niet als er dus nog geen eens een baby is. Snap je het verschil?
dat snap ik maar in mijn laatste 2 posts geef ik reacties weer die ik gehoord heb toen ik nog zwanger was en de bekende vraag kreeg 'ga je bv of fv geven?'
benangelique schreef:Sees schreef:
![]()
![]()
![]()
EINDELIJK een tolerante reactie van een moeder!
Of iemand wel of geen BV geeft is helemaal aan iemand zelf. Ook al heeft iemand totaal geen reden om geen bv te geven, dat is dan nog steeds hun eigen keuze. Ik ben zonder bv groot geworden en geen enkel 'nadeel' in dat lijstje wat eerder gepost is, slaat op mij. Ik denk dat het voordelenlijstje van kv misschien wel net zo lang is?
Tolerantie werkt beide kanten op. Zo hoeft niet alles te wijken voor het kind van een ander!! En als iemand gewoon normaal en discreet bv geeft in een openbare ruimte dan zou in feite niemand daar aanstoot aan moeten nemen en zo wel; iig het fatsoen moeten hebben dat voor zich te houden. Als iemand daarentegen bewust zit te provoceren, vind ik best dat men daar wat van mag zeggen.
volgens mij is dit niet de eerste tolerante reactie hoor. Volgens mij zeggen alle bv-moeders hier dat zij ook discreet willen voeden en er ook niet halfnaakt (provocerend) bij gaan zitten
djinnie schreef:Uiteraard kun je rekening met elkaar houden. Maar in een hoekje gaan zitten, in een aparte ruimte, een doek over mijn kind gooien vind ik respectloos naar mijn kind. En die is voor mij toch even net wat belangrijker dan de gemiddelde onbekende. Daarnaast werkt een doek bij veel kinderen dus gewoon niet.
De vergelijking met roken gaat mank natuurlijk. Met roken veroorzaak je bij anderen schade. Meeroken is minstens net zo ongezond als zelf roken. Met het voeden van een kind veroorzaak je geen mogelijke gezondheidsproblemen bij een ander.