Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:52

Trouwens... Kleurstoffen?
Die zitten niet in biologische voeding hoor.
Heb ik net uit zitten leggen dat ik natuurlijk leef, geen C1000 en cafetaria enzo, weet je nog?
Biologische pasta met biologisch vlees, eigenlijk alles dat op biologische wijze geteeld/gegroeid/gefokt is smaakt veel lekkerder dan al die voorgeproduceerde producten met geur, kleur en smaakstoffen en E nummers van de zogenaamde A merken. Echt waar, probeer het eens :-)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:54

Nooit van sarcasme gehoord zeker :+

Misschien nu gewoon eerst even test nummer 2 afwachten en dan weer verder rondrennen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:54

Oh het wordt steeds logischer hier. Je reageert niet op fatsoenlijke vragen maar een sarcastisch geintje ga je wel op in. Nouja, laten we het er maar op houden dat ik liever op een andere manier met mijn medemensen communiceer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:59

phormicola schreef:
Dit is de slechtste discussie die ik in tijden heb gelezen :')

Repelsteeltje: de bewijslast ligt bij degene die de claim maakt. Dat is niet alleen logisch in een discussie, maar ook goed fatsoen. Websites met slecht Nederlands zou ik overigens ook niet tellen als 'bewijs'.

Euhm er was de mens, toen claimde er een mens dat men zich moest laten vaccineren omdat de mens niet meer zonder mag en kan... :D

Siert jullie wel hoor dat jullie zo met mijn Calimero complex meevoelen :+
Op de man spelen heet dat toch in bokt taal ? En off topic?
Succes verder met vaccineren ( ik mis hier de like duim van fb )

Tuurlijk ga ik niet meer in op vragen, ik weet jullie antwoorden al.
En nogmaals... Ik probeer hier niemand te overtuigen. Of zijn jullie stiekem toch zoekende haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:07

Sizzle schreef:
Nooit van sarcasme gehoord zeker :+

Misschien nu gewoon eerst even test nummer 2 afwachten en dan weer verder rondrennen?

Dat is mijn ADHD, daar kan ik niks aan doen. Ik vind het ook heel erg dat je me daarop aanvalt en afrekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:32

Ik zit hier niemand uit te schelden of te kleineren. Ik zit hier zo'n beetje als enige tegen een hele kudde mijn eigen anti vax mening te verdedigen. Zonder mij weinig discussie want dan zouden jullie elkaar allemaal naar de mond zitten praten met dezelfde mening.
En als ik dan in het hete van de strijd door mijn enthousiasme en ADHD wat drukker word word ik daarmee de gek aan gestoken en op afgerekend. En dat vinden jullie dan wel een nette manier van discussiëren ?
Wees maar trots op jullie zelf, dat je nooit druk wordt omdat je gezond bent. Wees maar trots op jullie manier van discussiëren dan, waarin op de man spelen en kleineren normaal gevonden wordt.
Ga dan vanaf nu maar elkaar naar de mond zitten praten met jullie gelijke mening .

akishino

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:47

@repelsteel Ik snap heel goed je keuze om niet te vaccineren. Ben ook helemaal voor, om zelf na te denken en onderzoek te doen voor je een stof in je lijf of dat van je kinderen laat spuiten.
Het is de manier hoe je met deze discussie omgaat en reageert, die tot gevolg heeft dat er geen goede discussie gevoerd kan worden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:04

Anoniem schreef:
Ik zit hier niemand uit te schelden of te kleineren. Ik zit hier zo'n beetje als enige tegen een hele kudde mijn eigen anti vax mening te verdedigen. Zonder mij weinig discussie want dan zouden jullie elkaar allemaal naar de mond zitten praten met dezelfde mening.
En als ik dan in het hete van de strijd door mijn enthousiasme en ADHD wat drukker word word ik daarmee de gek aan gestoken en op afgerekend. En dat vinden jullie dan wel een nette manier van discussiëren ?
Wees maar trots op jullie zelf, dat je nooit druk wordt omdat je gezond bent. Wees maar trots op jullie manier van discussiëren dan, waarin op de man spelen en kleineren normaal gevonden wordt.
Ga dan vanaf nu maar elkaar naar de mond zitten praten met jullie gelijke mening .

Meen je dit nou serieus of zit je te rellen?
De laatste berichten zit ik ook wat te etteren, iets wat ik trouwens zelden doe, maar kon het nu even niet laten. Maar besef je dan echt niet dat dit komt door jouw eigen manier van posten?
Om het even bij mezelf te houden, ik ben nog serieus op je in gegaan toen je beweerde dat pro vaccinatie alleen kan door angst, domheid of naiviteit. Ik heb je heel serieus uitgelegd hoe ik er over denk, waar ik mijn mening op baseer. Dat negeer je gewoon en je blijft impliceren dat ik gewoon blind achter de kudde aanloop. Toevallig ben ik zo dus absoluut niet en is dit voor mij een grove belediging. Dus jij begon met op de man spelen en ik ben op den duur het spelletje een beetje mee gaan spelen omdat er gewoon echt geen mogelijkheid was om een normale reactie van jou te krijgen. Jij bent degene die totaal niet open staat voor meningen van voorstanders en hier je eigen ideeen over vast houd, ook als mensen ontkennen dat ze zo zijn.

Sowieso barst je steeds van de aannames, wat voor jou waarheid lijkt te zijn. Ik ga nu maar even er van uit dat je post serieus is. Waar haal je vandaan dat wij gezond zijn? Toevallig heb je hier te maken met een mede-ADHDer die met nog meer ellende arbeidsongeschikt thuis zit. Maar ik gebruik mijn adhd niet als excuus voor kinderlijk gedrag. Want dat is het enige waar je hier op afgerekent wordt: de manier van reageren, de dingen die je zegt en sorry maar daar ben je echt zelf als enige verantwoordelijk voor. Net zoals ik jou niet kan aanrekenen dat ik hier zoveel verder ben gegaan dan ik normaal doe, dat is mijn eigen keus geweest.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:15

Ik begin te twijfel of Repelsteel misschien wel hier in het dorp woont haha hier dus heel veel mensen die zo denken
Precies die levenswijze past ook bij de keuze van het niet vaccineren, hoort enigzins bij elkaar op de een of andere manier, zo leven mijn ouders dus ook :D.

Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd, die mensen praatten ook precies zo, totdat hun toen volwassen ongevaccineerde kinderen getroffen werden door een van de niet gevaccineerde ziektes, gigantisch spijt hadden de meeste... Laat je kinderen alsjeblieft vaccineren zei mijn moeder regelmatig tegen me. Hakt erin hoor, door jouw schuld je kind een zeer vervelende ziekte laten doormaken terwijl dat te voorkomen was.
En er zitten gewoon ernstige ziektes tussen en die zullen straks vast weer meer de kop opsteken als er zoveel niet gevaccineerd wordt. Dus naar mijn idee draagt niet vaccineren ook toe aan meer ziekte uitbraken in de toekomst. Ben ik even blij dat mijn kinderen dat bespaart zal blijven...
Trouwens net zoals ik mezelf ook voor diverse dingen moet vaccineren om veiliger te zijn als verpleegkundige.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:20

Mag je het woord rondrennen niet gebruiken in nabijheid van een ADHDer :?
Nog afgezien van het feit dat ik geen helderziende ben dan.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:44

Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een A merk heb gekocht en ik eet niets dat bewerkt is, maar ik ga m'n kleintje zeker laten vaccineren. Die twee zaken hebben wmb niets met elkaar te maken.

Het gaat er niet om om je mening met je tanden bloot te verdedigen, volgens mij is de opzet nog steeds een discussie voeren.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:03

En zelfs al verdedig je jezelf met de tanden bloot, dat is ook niet erg. Zolang je tenminste op de bal speelt en niet op de man.

Ik sta nog steeds serieus open voor onderzoeken die aangeven dat vaccineren echt meer nadelen heeft dan niet vaccineren. Tot nu toe heb ik die naar mijn mening niet gevonden, dus mocht er een kleine komen dan wordt die gevaccineerd. Mocht er in de tussentijd een serieus, goed opgezet onderzoek komen dat vaccinaties daadwerkelijk in twijfel trekt, op een wetenschappelijke manier, dan ben ik best bereid mijn mening te herzien. Het welzijn van een kind gaat wat mij betreft nog altijd voor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:17

Vroeger in de jaren 70 ben ik en velen met mij ook gevaccineerd. Ben er niet slechter van geworden dus zie niet in waarom kinderen NU dat wel worden.

Ik vind het terecht dat ze kinderen willen weigeren die bewust niet gevaccineerd worden maar zijn die kids die geen vaccinatie krijgen niet veelal Christelijk? die hebben toch zo hun eigen clubjes/scholen/opvang?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:39

Ik zeg niet dat die levenswijze onomstotelijk gekoppeld is aan het niet vaccineren, maar het gaat wel vaak samen, wat ook blijkt uit dat het beide vaak troep in je lichaam genoemd wordt.

En nee hoor niet vaccineren is niet veelal christelijk :), hier op de school is het amper christelijk eigenlijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:02

http://www.iflscience.com/health-and-me ... n-movement

Zoals ik al veel eerder in het topic zei: we kunnen überhaupt 'nee' zeggen omdát de vaccins werken. Hierdoor vergeten we hoe vreselijk die ziektes kunnen zijn. Als vaccinatie bijvoorbeeld alleen voor de rijken zou zijn dan zouden we met hooivorken op het Binnenhof staan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:59

Manda schreef:
Ik zeg niet dat die levenswijze onomstotelijk gekoppeld is aan het niet vaccineren, maar het gaat wel vaak samen, wat ook blijkt uit dat het beide vaak troep in je lichaam genoemd wordt.

En nee hoor niet vaccineren is niet veelal christelijk :), hier op de school is het amper christelijk eigenlijk.

Nee het schijnt juist een 'yuppen' verschijnsel te zijn....

Ik ben er nu trouwens wel extra van overtuigd dat ADHD dus niet door kleurstoffen of andere voedingsstoffen beinvloed wordt zoals sommigen zo graag beweren. (en ja, ik mag dat best sarcastisch zeggen als ervaringsdeskundige :+ )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:12

ADHD word je mee geboren, is erfelijk bepaald en bepaalde invloeden IN de baarmoeder kunnen de symptomen versterken. Denk aan roken, alcohol, laag geboorte gewicht en dergelijke.

Er zijn twee kunstmatige kleurstoffen gevonden die in verband worden gebracht met drukker gedrag bij kinderen. ( blauw en nog een) Alleen wel bij alle kinderen. Je krijgt er dus geen ADHD van.
Het is alleen natuurlijk niet handig om een kind wat al zit te stuiteren iets te geven waar die nog meer van stuitert.

Edit: ik herken het niet als yuppen-club verschijnsel om niet te enten. Ik ken best veel van dat soort types en die hebben juist geen ongevaccineerde koters.
Ken wel een paar mensen die "bewust" niet enten. Maar dat zijn beslist geen yuppen. Ook niet christelijk overigens.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 01-07-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:14

I know.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:19

DatBenIkNou schreef:
I know.....

Alleen maar voor de volledigheid :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:48

Volgens anti vaxx sites krijg je ADHD van vaccineren.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:14

Nee je krijgt geen adhd door vaccineren. De vaccinatie is een trager om de adhd aan te wakkeren. Net als sommige voeingsstoffen dat kunnen zijn.

Door de hulpstoffen die in vaccinatie zitten en de hoeveelheid vaccinaties belachelijk opgeschroefd zijn kan het er meer uitkomen.
Het is namelijk wel heel frappant, dat de toename van adhd, autisme, suikerziekte, enz... toegenomen zijn, na de toegenomen aantal vaccinaties.

Er komen ok steeds meer tegengeluiden door artsen, over het wel/niet of anders vaccineren.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:15

Trager = trigger blijft lastig autocorrect

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:42

Het is even offtopic maar: Kijk even uit met conclusies over toename van aandoeningen als adhd. Dat heeft met veel meer zaken te maken namelijk. Ten eerste bestaan de meeste diagnoses niet eens zo lang, adhd bijv pas vanaf 1990. Logisch dat je nu dus meer diagnoses kent dan vroeger, toen bestond het feitelijk niet.
Ik denk zelf ook dat het vooral te maken heeft met de maatschappij. Het leven is nu zoveel sneller, alles is toegankelijk, minder zekerheid, alles is mogelijk, meer prikkels.... Hoe meer structuur en zekerheid, hoe minder je merkt van zulke aandoeningen. Dus je merkt er nu sneller wat van, je hebt er sneller last van dan vroeger.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:54

Het is niet mijn conclusie, er werd een oneliner geplaatst en ik heb die genuanceerd. Zodat de discussie wel eerlijk blijft, in plaats van oneliners die niet kloppen te plaatsen.:-) ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan ook niet zeggen et het niet zo is:-)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:00

ADHD heeft helemaal niets maar dan ook niets te maken met al dan niet vaccineren. Wel met de ongelooflijke toename van de kennis over hoe het brein werkt (en dan weten we nog steeds veel meer niet dan wel), en met het steeds verder in hokjes proppen van alles wat afwijkt van een steeds strakker definieren van wat normaal is of hoort te zijn en wat daar van afwijkt. En vaccinaties triggeren wat dat betreft helemaal niets, behalve het immuunsysteem en dat is wat ze ook moeten doen.

ADHD, en heel veel "mildere" psychische en psychiatrische aandoeningen zag men vroeger niet eens als zijnde een afwijking, laat staan dat er een naampje aan gegeven moest worden. Ik denk dat 80% van de mensen die nu met een of andere stoornis gediagnosticeerd wordt 100 jaar geleden helemaal niet opviel, of hooguit als "beetje apart" werd weggezet.

Ik begin me zelfs af te vragen of het autisme/ vaccinatieverhaal niet een beetje een soort self-fulfilling prophecy is. Als ouders daar heel bang voor zijn, dan gaan ze ook op elk klein dingetje letten. Kind kijkt mama een keertje niet aan tijdens een gesprekje, omdat het is afgeleid of zo, hoppa! Autisme! Alarmbellen! Snel met iedereen erover praten want... Kind is een keertje in zichzelf gekeerd. Hoppa! Autisme! En dat het kind door het gedrag van de ouders zich juist meer en meer zo gaat gedragen.