Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Janneke2 schreef:Nou ga ik met een gerust hart op zondag naar de dodenherdenking, maar ik snap Werkendammers wel.
De dodenherdenking is toch meer dan alleen maar die twee minuten stilte - het is ook een soort van kerkdienst. Met een overdenking, muziek, plechtige optocht naar het monument en dan is het volgens het draaiboek acht uur, volgt stilte terwijl de straatlantaarns branden, dan het Wilhelmus en dan begint de kranslegging: de burgemeester voorop, dan de oorlogsweduwen, dan de schooljeugd - enzovoorts.
Voor wie christelijk is "van een strengere observatie" dan ik wringt dat.
Ik denk vrij simpel 'dat 4 mei weer eens op zondag valt' en "dat je ook op shabbes goed mag doen".
Maar wie zeer concentieus en op zondag traditioneel rust houdt EN ook de gestorven strijders en slachtoffers recht wil doen, die komt in de knoop want er moet heus een aantal mensen hard voor jou werken als je naar de dodenherdenking gaat - en ik snap best dat Werkendam dat niet wil.
(Zondagsrust is nadrukkelijk ook: niemand voor je laten werken. )
Dus op maandag lezen ze geen krant die op zondag gedrukt is en eten ze geen brood dat op zondag gebakken is?
Wat betreft de dodenherdenking vind ik het echt respectloos en nee ik snap het niet, want je moet wel ontzettend rigide denken om er zo'n levensstijl op na te houden.
yentl2010 schreef:Dit keuren die zielige Marokkaantjes wel goed, En dit is geen bedreiging??? Mensen word toch wakker zij dwingen ons hun cultuur en moskeeën op en hun gewoontes,Wij zijn in ons eigen land de buitenlanders
huppelz schreef:mja blue eyes daar zeg je wat eh?
Stuur de homo's en christenen naar Iran, dan worden ze gelijk vermoord.
Wat gaat er dan denk je gebeuren als de islam de intrede doet in NL? Just asking?
gerlindie schreef:Nies_ schreef:Onzin. Ik heb een keer PVV gestemd en ik denk hetzelfde over moslims als over christenen enz, voor mij is het een pot nat. Van mij mag je zo streng geloven als je wilt, maar ik wil er geen last van hebben en daar gaat het vaak mis.
Mag ik vragen wat er dan mis gaat?
ik ben zelf Christelijk (moslims en christenen zijn voor mij dus iig geen pot nat, maar dat terzijde), maar ik vraag me af hoe een niet-christelijk iemand daar last van kan hebben, ik kan hooguit vragen aande mensen waarmee ik in aanraking kom om een beetje op hun taalgebruik te letten, verder kan ik niets bedenken.
secricible schreef:Ik denk dat zij doelt op bijvoorbeeld de bible belt, de streng gereformeerden. Op zondag niets mogen bijvoorbeeld, dat soort dingen
Wat betreft wonen in dorp of stad. Ik moet een beetje lachen om mensen hier die roepen al jaaaaaren in de randstad te wonen, maar dan vervolgens in benoordenhout den haag blijken te wonen of in een nieuwbouwwijk wonen waar allemaal 2 onder 1 kap woningen staan. Probeer eens een wijk die vroeger bekend stond als "vogelaarswijk" en probeer daar eens enkele jaren in de samenleving te kruipen...
Hier zijn al islamitische politieke partijen die mee doen met de gemeenteraadsverkiezingen. Nou ben ik niet bang dat die een sharia in zullen voeren, maar het is wel een eerste stap...
huppelz schreef:wat ik nu nog steeds niet helemaal begrijp in deze discussie:
'als we vreemdelingen goed behandelen dan........', ' als iemand zich geaccepteerd voelt dan.......'
Het asielbeleid was volgens mij gericht op het opvangen van mensen in acute dan wel dringende nood. Niet leuk als je je land moet ontvluchten of er anders op zeker sterft maar dan is een asielzoekerscentrum wellicht toch wel beter dan de situatie waaruit je komt?
Iemand die gered wordt uit een bizarre situatie zal zowiezo dankbaar zijn lijkt mij. (eh en ook getraumatiseerd...)
En niet iedereen is hier om 'gered' te worden. En niet iedereen is hier om geaccepteerd te worden lijkt mij.
We gaan toch ook geen theekransjes langs de snelwegen organiseren om Poolse vrachtwagenchauffeurs beter te laten integreren?
Dus als je een gezond persoon bent en je kiest ervoor om naar bijv. NL te komen waar je onmiddellijk 'doodgeknuffeld' word dan is dat bijna lachwekkend in de ogen van sommige mensen.
Sommige mensen zullen uit een streng regime komen en schrikken zich wild van de vrijheden hier en hoe ga je daar dan rekening mee houden?
De contrasten kunnen erg groot zijn: 'ow jullie hangen homofiele mensen op?' ' gut wij kunnen stemmen op een politieke pedo partij joh'. 'ow je denkt dat een homo een pedo is ook? ......'
Hoe zal iemand dat allemaal ervaren?
Het is duidelijk dat een deel van de bevolking nu niet achter de verworven vrijheden kan staan zoals we dat in NL gewend zijn/waren. Of ze kunnen er mogelijk niet mee omgaan. Anything, maar ergens verloopt het niet lekker.
Hoeveel van onze emigranten willen perse geaccepteerd worden in het buitenland?
Volgens mij ben je zoveel 'vreemdeling' als dat je je opstelt of voelt en word dat niet perse bepaald door je omgeving.
Dit soort kwesties heb je in NL notabene al. Volgens mij moet je toch echt integreren als je naar bijv. Friesland 'emigreren' wilt
Natuurlijk heeft iedereen een bepaald referentiekader en geen enkele is de absolute waarheid.
We kunnen wel de dingen naast elkaar leggen om tot een beter totaal beeld te komen
huppelz schreef:nou het is niet te hopen natuurlijk dat we ooit met de islam te maken krijgen als politieke speler, maar het is dan juist ook goed om kennis te hebben van wat binnen de islam 'normaal' is toch?
fransje23 schreef:huppelz schreef:nou het is niet te hopen natuurlijk dat we ooit met de islam te maken krijgen als politieke speler, maar het is dan juist ook goed om kennis te hebben van wat binnen de islam 'normaal' is toch?
Er is al een moslimpartij hoor die naast de gemeenteraadsverkiezingen ook straks mee wil doen aan de eerst volgende tweede kamer verkiezingen
fransje23 schreef:huppelz schreef:nou het is niet te hopen natuurlijk dat we ooit met de islam te maken krijgen als politieke speler, maar het is dan juist ook goed om kennis te hebben van wat binnen de islam 'normaal' is toch?
Er is al een moslimpartij hoor die naast de gemeenteraadsverkiezingen ook straks mee wil doen aan de eerst volgende tweede kamer verkiezingen
yentl2010 schreef:Precies ik ben opgegroeid in Gouda ,daar kan je nu op koopavond niet eens meer normaal naar toe
De bus chauffeurs die regelmatig niet willen rijden omdat ze bedreigd worden
Daarna heb ik in Capelle Schollevaar gewoond zeg maar rustig Schollemaribo man man wat een gajes ,de ene inbraak na de andere ,overvallen vrouw aangevallen op de fiets en ze zijn allemaal getint
Geluidsoverlast de zomermaanden van keiharde muziek 9 van de 10 zat ik met me deur dicht omdat mijn buren het nodig vonden dat de hele wijk hun muziek moest horen
Nu woon ik sinds kort in Ommoord (Rotterdam) wat een rust en bijna geen buitenlander te bekennen ,ik hoop dat dit zo zal blijven maar gezien de huren denk ik niet dat ze er voor in aanmerking zullen komen
En mensen die geen problemen hebben met Multi culti prima maar laat een ander ook in zijn of haar waarde als ze dit wel hebben en zeggen wel last te hebben van die mensen
russel schreef:fransje23 schreef:
Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel leuk ga vinden....
Blue_Eyes schreef:russel schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel leuk ga vinden....
Ga vinden? Die partij heeft al vaker meegedaan en heeft nog nooit de kiesdrempel gehaald...