Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:51

Rinske schreef:
D66 is alles naar Europa, ik weet niet of velen dat beseffen? D66 is tevens voor het "eerst opmaken van eigen vermogen" voordat ouderen een beroep zouden mogen doen op zorg. Dat betekent weg huis, weg spaarcenten waar je je leven voor hebt gewerkt. Ik vind dat niet midden, ik vind dat vrij extreem....

Ik vind dat dus ook vrij extreem... wat dus kort door de bocht inhoudt dat je het best in een huurwoning kunt wonen en je geld verbrassen. Want degene die bij de plaatselijke bank achter de receptie zit, 2500 bruto per maand verdient en samen met haar man een koop rijtjeshuis heeft, betaalt toch wel jouw pensioen.

pmarena

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:07

Dat is dus ook 1 va de weinige punten van D66 waar ik het niet mee eens ben, maar waarvan ik dan wel het vermoeden heb dat er wat meer achter zit dan hoe het nu klinkt....

Voor de rest denk ik wel dat ze behoorlijk de juiste lijn te pakken hebben.

Zijn hier overigens dan ook mensen die denken dat alles beter voor ons wordt (korte / lange termijn?) als we Europa / de Euro laten kelderen en die misschien zelfs terug naar de gulden willen? Zo ja, wat denken jullie van de gevolgen die dit zou gaan hebben als we dat zouden doen? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:15

pmarena schreef:
Zijn hier overigens dan ook mensen die denken dat alles beter voor ons wordt (korte / lange termijn?) als we Europa / de Euro laten kelderen en die misschien zelfs terug naar de gulden willen? Zo ja, wat denken jullie van de gevolgen die dit zou gaan hebben als we dat zouden doen? :)

Juist het omgekeerde. De economie zal als een gek kelderen. Onze economie is grotendeels internationaal. Als je je dan gaat beperken met je valuta dan gaat dat juist heel veel geld kosten (omdat we dus eerder onder 1 valuta vielen)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:16

*schuddebuikt van lachen*

Kunnen we net zo goed de Mark hier invoeren, daar hing de gulden toch al aan.... Maar dat roept waarschijnlijk teveel 'geef mijn fiets terug' sentimenten op. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:17

Gezien dit toch wel 1 van de hoofdmoten van de PVV is moeten toch zat mensen het er mee eens zijn :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:29

Toch sprak ik laatst een Noor en hij werkte in de financiële sector. Hij gaf aan dat het de beste keuze ooit was van Noorwegen om niet bij de Euro te gaan. Noorwegen heeft een geweldige economie. Noorwegen leent veel aan de Europese unie en ze hebben zoveel leningen uitstaan dat ze van de rente die ze erop ontvangen, iedereen van pensioen kunnen voorzien.

We hadden ook gewoon zelfstandig moeten blijven, geen Euro en geen Europese unie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:30

vibabu schreef:
Hier ook een stem voor PVV. Vind het belangrijk dat de werkloosheid omlaag gaat.

Dat staat in ieder programma, maar bij de meesten staat er ook bij hoe men dat wil bewerkstelligen.
Alle Oost-Europeanen en Marokkanen eruit gooien is een weinig reële oplossing, of te wel niet mogelijk.
Onder druk van Wilders heeft Kamp geprobeerd om telers te verbieden om Oost Europeanen in te zetten voor asperge en aardbeien etc. en te dwingen werklozen aan te nemen.
Die telers dreigden failliet te gaan en het gewas te verrotten.
Het is allemaal wel mooi om dingen te bedenken, maar tussen droom en daad staat de werkelijkheid in de weg
Beter zou het zijn om de uitkering aan gezonde uitkeringstrekkers gewoon te bevriezen als ze weigeren te werken en die in een scholingsprogramma te zetten, maar ook daar is het geld voor teruggedraaid

Om de zaken weer aan de gang te krijgen, ook de bouw is investering nodig en dan was dit kabinet niet thuis

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:32

Suzanne F. schreef:
Toch sprak ik laatst een Noor en hij werkte in de financiële sector. Hij gaf aan dat het de beste keuze ooit was van Noorwegen om niet bij de Euro te gaan. Noorwegen heeft een geweldige economie. Noorwegen leent veel aan de Europese unie en ze hebben zoveel leningen uitstaan dat ze van de rente die ze erop ontvangen, iedereen van pensioen kunnen voorzien.

We hadden ook gewoon zelfstandig moeten blijven, geen Euro en geen Europese unie.

Dat hádden we moeten doen. Maar terugdraaien kost alleen maar meer geld. Maarja, iets met een glazen bol en in de toekomst kijken....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:34

Suzanne F. schreef:

Nee ze hadden iets minder ruimhartig zoveel landen moeten laten deelnemen en strenger moeten toezien of de geleverde cijferss de lading dekten

Maar ja als hadden komt is het te laat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:35

Was het referendum voor de euro toendertijd nou ook niet dat heel veel mensen tegen waren?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:36

pmarena schreef:

Nee, ik vind niet dat de gulden terug moet, en nee, ik vind ook niet dat we uit de EU moeten stappen. MAAR: ik vind niet dat we maar geld moeten blijven pompen in economieën die maar geld nodig blijven hebben. Want waar houdt het op? Tot aan welk bedrag wil je gaan?
Net als het ESM dat erdoorheen is gejast. Hebben mensen hier enig idee wat het ESM kan doen?

[edit] Aangevuld, drukte te snel op verzenden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:38

Jans schreef:
Was het referendum voor de euro toendertijd nou ook niet dat heel veel mensen tegen waren?

Ja daarom durfde Balk dat ook niet aan. Nu moet ik zeggen dat er ook erg weinig kennis was over Europa dus dat iedere uitslag mogelijk was.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:41

Jans schreef:

Klopt inderdaad, net als dat het controversiële ESM verdrag waar Rutte en De Jager zo trots op zijn absoluut een referendum had moeten zijn.
Enige nadeel: ze trekken zich er geen hol van aan...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:45

Rinske schreef:
pmarena schreef:

Nee, ik vind niet dat de gulden terug moet, en nee, ik vind ook niet dat we uit de EU moeten stappen. MAAR: ik vind niet dat we maar geld moeten blijven pompen in economieën die maar geld nodig blijven hebben. Want waar houdt het op? Tot aan welk bedrag wil je gaan?
Net als het ESM dat erdoorheen is gejast. Hebben mensen hier enig idee wat het ESM kan doen?

[edit] Aangevuld, drukte te snel op verzenden.

Maar, wij als rijk land moeten toch al die arme Grieken steunen Rinske?
Het zou toch niet eerlijk zijn als we al dat geld zelf opmaken?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:45

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:49

Wildgirl schreef:

Geen nood, de VVD legt het uit!
"De instelling van het Fonds heeft de afgelopen dagen tot veel kritiek en onbegrip geleid. Wij begrijpen dat goed. Want waarom zetten wij vele miljarden opzij voor landen die hun zaakjes minder goed op orde hebben dan wij? En dat terwijl we zelf de buikriem aan moeten halen? De VVD steunt de oprichting van het Noodfonds echter vanwege ons eigen, Nederlandse belang."

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:50

Wildgirl schreef:

Maar, jouw tekst is toch het geld van Nederland weggeven aan Griekenland en de andere knoflooklanden Wildgirl? De VVD is er toch niet voor om arme mensen te helpen? Het is toch niet eerlijk als al die arme landen niet zelfstandig hun broek op kunnen houden? Daar ga je toch geen geld aan uitgeven als Nederlandse VVD? Want iedereen moet toch zelfredzaam zijn??

Dus.

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:57

Ik stem ook op Geert Wilders van de PVV.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:01

Nog een vraag voor Wildgirl: waarom vindt de VVD dat het arme Griekenland wel steun moet krijgen, terwijl ze vinden dat iedereen in NL maar zijn eigen broek op moet houden?
En hebben de inwoners van Griekenland baat bij het geld wat er in het land wordt gepompt? Of profiteren alleen de banken ervan en worden mensen er geen haar beter van?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:02

Suzanne F. schreef:

Dan had het Geld waarschijnlijk nooit Gal gevonden.
En hadden Gal en Minderhoud nooit samen in de VIP-lounge met Paul Potts ,David Garrett ,Bruce Darnell ,R. Lee Ermey ,Don Johnson en Burt Reynolds gezeten.

http://www.ghpc.at/

Jammer dat ze Wilders niet uitgenodigd hebben.. ;)

Crisis in Oostenrijk..vergeet het maar.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 06-09-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:03

Ik heb nog een leuke stemwijzer gevonden. Met vragen als: het is groen en het maakt Nederland kapot, rara wat is het?

A. een reuzekikker
B. Shrek
C. Jolande Sap

:+
http://www.pvvkieswijzer.nl/ - ´om vast te stellen dat de PVV het beste bij je past´

Anoniem

Ik snap jouw post niet Ceasario? Wat heeft dat dan weer met de politiek te maken?

Anoniem

Griekenland geen cent meer, eigen schuld dikke bult.
Net wat je zegt Rinske, volgens mij hebben alleen de banken er profijt van en merken de inwoners er weinig tot niets van.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:06

Ik ga zoals altijd voor de VVD..

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:07

Dit jaar ook weer voor de VVD en hoe meer debatten ik hoor hoe zekerder ik ben!