Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:52

Ik vel geen doidsoordeel, ik zeg nergens dat ie dood is. En net als dat ik jou gevoel respecteer, zou jij ook mijn gevoel moeten respecteren :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:54

Wat uiteindelijk gaat tellen zijn de feiten.
Maar als je jezelf in gevoelens wilt verliezen, be my guest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:55

Ik verlies mezelf niet hoor, don't worry

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:56

De artsen hebben gisteren al gezegd, dat er over 3 dagen een prognose kan worden gegeven... Helaas blijft de media maar doorgaan met speculeren.. Elk uur een update, terwijl er geen nieuws is.. Tegenwoordig moet iedereen alles meteen weten terwijl dat niet altijd mogelijk is... Ik krijg steeds meer een hekel aan de media.. Bij ons hier in Zoetermeer was afgelopen woensdag de begrafenis van 4 gezinsleden.. De vader had als enige het ongeluk overleeft en wat doet het AD: Een foto plaatsen op de voorpagina, van de vader, die voor de 4 lijkwagens loopt... Walgelijk gewoon!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:00

Ik ben al die nieuwsuitzendingen zonder nieuws ook zat.

Volgens mij is het redelijk algemeen bekend dat bij hersenletsel er pas na 48 uur een zinnig woord over mogelijk herstel te zeggen is en dan zit je nog vroeg in je prognose.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:01

Mareng schreef:
De artsen hebben gisteren al gezegd, dat er over 3 dagen een prognose kan worden gegeven... Helaas blijft de media maar doorgaan met speculeren.. Elk uur een update, terwijl er geen nieuws is.. Tegenwoordig moet iedereen alles meteen weten terwijl dat niet altijd mogelijk is... Ik krijg steeds meer een hekel aan de media.. Bij ons hier in Zoetermeer was afgelopen woensdag de begrafenis van 4 gezinsleden.. De vader had als enige het ongeluk overleeft en wat doet het AD: Een foto plaatsen op de voorpagina, van de vader, die voor de 4 lijkwagens loopt... Walgelijk gewoon!

word er onpasselijk van |( dat is toch wel het toppunt van respectloosheid :n

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:05

friso moet wel iets van hersenletsel hebben. dat kan gewoon niet anders. hij lag maar onder 40 cm sneeuw ( http://www.vol.at/zustand-von-prinz-friso-unveraendert-kritisch/apa-1146935242 )dus hij moet buiten bewustzijn zijn geweest anders had hij zelf wel omhoog kunnen komen. door de adrenaline die er door zijn aderen heeft moeten stromen raak je niet zomaar bewusteloos tenszij je een goeie klap op je hoofd hebt gekregen.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:06

Sneeuw kan als beton aanvoelen als je eronder ligt en vergeet niet dat je geen ruimte hebt om te bewegen of kracht te zetten....

Het hele leven van Friso werd gisteren al op TV gebracht, alsof hij overleden is.... Vreselijk! Babyfilmpjes, kleuterfotos etc... Te gek voor woorden is het! Dat doe je als iemand overleden is!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:07

amanda1980 schreef:
friso moet wel iets van hersenletsel hebben. dat kan gewoon niet anders. hij lag maar onder 40 cm sneeuw ( http://www.vol.at/zustand-von-prinz-friso-unveraendert-kritisch/apa-1146935242 )dus hij moet buiten bewustzijn zijn geweest anders had hij zelf wel omhoog kunnen komen. door de adrenaline die er door zijn aderen heeft moeten stromen raak je niet zomer bewusteloos tenszij je een goeie klap op je hoofd hebt gekregen.

Is zo'n lawine maar 40 cm? :oo dacht iets van een meter of 3 :o
En hij had een helm op, kan natuurlijk altijd nog wel fout gaan...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:09

Ik had wel gehoord dat zijn ski omhoog stak dus 3 meter zal het niet geweest zijn. :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:10

Authentic schreef:
Ik had wel gehoord dat zijn ski omhoog stak dus 3 meter zal het niet geweest zijn. :)

Als dat zo is, waarom heeft hij dan 20 minuten onder de sneeuw gelegen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:11

ReadTheRulez schreef:
Mareng schreef:

word er onpasselijk van |( dat is toch wel het toppunt van respectloosheid :n

Dat weet ik zo net niet.... Zo'n foto beschrijft de situatie zoals ie is. Die situatie is vreselijk voor die man maar er is niks gemaakts of sensatiezuchtig aan vind ik. Misschien is die foto later voor die man wel een troost omdat er duidelijk erkenning van zijn verdriet is en er niet stilzwijgend aan voorbij is gegaan.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:12

xNK schreef:
Authentic schreef:

Als dat zo is, waarom heeft hij dan 20 minuten onder de sneeuw gelegen?

Je moet wel als hulpverlener ter plekke komen en weten waar ie ligt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:14

Cassidy schreef:
Dan verklaar wat je in je bericht bedoelde. Ik concludeer daaruit dat jij al op afstand kunt bepalen dat de beste man dood is, kunstmatig in leven gehouden wordt en men er op dit moment weigert de stekker uit te trekken?

Ik kan maar 1 ding schrijven: je hebt niet goed gelezen, de context niet begrepen en niet goed verklaard.
En dan verklaar jij wat ik bedoelde..... Tja.
Laatst bijgewerkt door Boras op 19-02-12 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:17

Polivy schreef:
Zo lees ik dat helemaal niet. Ik lees juist dat zij niet de beredenering kan volgen (zoals die hier al wat vaker lang is gekomen) dat iedereen nu naar Oostenrijk gesneld zou zijn om afscheid te nemen, om vervolgens niet naar het ziekenhuis te gaan etc. Wel dat ze begrijpt dat het medisch protocol (o.a. maar weinig mensen om 'm heen en kort) gevolgd wordt (zoals dus ook officieel naar buiten wordt gebracht).

Jij begrijpt het beter.

Het maakt me niet uit als iemand iets verkeerd begrijpt of leest, kan iedereen gebeuren.
Maar laten we te toon aardig houden, Cassidy.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:35

Mareng schreef:

Ja erg had ik ook gelezen die waren door een aanrijding in het ijskoude water terecht gekomen en hebben het niet overleeft behalve de vader,nou dat is toch ook wat zeg,hoe zakt je wereld dan in elkaar!

Of het nu een Bn'r is of niet het blijft even erg maar het is te begrijpen dat de media er bovenop zit wanneer het een bekend persoon is,is hun werk nu eenmaal om dat te doen.

Wat betreft wat er nu gebeurt is met Friso,drukt nu weer een zware last op de schouders van Beatrix en Prins Willem Alexander om alles weer in goede banen te leiden,gelukkig halen ze veel kracht en steun uit elkaar zo te zien aan de beelden.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 01:48

de lawine is vele meters naar beneden gekomen. de laag sneeuw waar friso onder bedolven lag was maar 40 cm diep. als hij bij bewustzijn had geweest had hij onder de sneeuw vandaan kunnen komen. hij was dus buiten bewustzijn. ergens is dat een troost voor de familie want dat betekend dat hij al bewusteloos was voor hij verstikkingsgevoel kreeg.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 03:11

Heb nu ook een stuk op tv gezien waarbij iemand commentaar geeft en bekend is met het gebied en zegt ook dat code 4 geen no-go hoeft te zijn. Ligt aan een aantal factoren, hij zegt ook dat het gewoon dikke pech is geweest, het is dus niet perse onverantwoord.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:18

Ik spreek wel uit ervaring, maar ook vanuit mn gevoel.
Ik denk niet dat hij het gaat redden :n

Als je bedenkt dat je bij een paar minuten (<5 minuten) al zuurstofgebrek hebt en een hersenbeschadiging oploopt. En die beschadiging is niet altijd duidelijk in je verdere leven. Maar hij is er wel.
Friso heeft 20 minuten bedolven gezeten, is daarna geruime tijd gereanimeerd. Hij heeft wel degelijk een beschadiging. Alleen een EEG kan zien hoe en wat.
Vond het ook bijzonder dat WA, Constantijn en vrouw en kids kwamen. Logisch dat de broers zijn gekomen en de vrouwen misschien. Maar de kinderen?
Gaf mij het idee dat het een afscheid was.

Tuurlijk hoop ik dat hij het red en er zonder schade uitkomt, maar mijn gevoel zegt dus iets anders.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:40

Wat een rare verslaggeefster zeg die Janneke, met haar man. En vooral haar man ook. "Wees blij dat we het rond vertellen. En in Amerika en in een hele hoop andere beschaafde landen zou dit soort informatie gewoon meteen naar buiten worden gebracht. Wees blij." Onbegrijpelijk....

Kleine blik op het gebeuren met dat informatie 'lekken'. http://nos.nl/artikel/342674-live-prins ... nhuis.html , onder het kopje 'Tulleken schond beroepsgeheim'.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:42

Ik heb langzaam mijn neus vol van dat hele Friso gedoe, wel hoop ik natuurlijk dat hij wakker word en weer de oude wordt.

Maar als hij zou sterven willen ze in limburg de carnaval plat leggen, toen ik dat hoorde gingen mijn haren rechtop.
Hij koos zelf voor dit risico en om geen maatregelen te treffen, het is een 43 jarige man die zelf erg helder kan denken lijkt me zo.
Daarbij is hij geen officieel lid meer van het koningshuis, hij heeft afstand gedaan.
Als het gewoon iemand was geweest had iedereen de schouders opgetrokken en was doorgegaan met zijn ding.
Ook dat ze die man wat erbij was nu willen verhoren of die schuldig is, belachelijk.
Willen ze nog die gast de schuld in de schoenen schuiven.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:44

jesito schreef:
Ook dat ze die man wat erbij was nu willen verhoren of die schuldig is, belachelijk.

Wat ik begreep bij de persconferentie is dat een standaard onderzoek in Oostenrijk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:45

ja, dat carnaval versoberen vind ik ook wel wat ver gaan hoor....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:47

Polivy schreef:
jesito schreef:

Wat ik begreep bij de persconferentie is dat een standaard onderzoek in Oostenrijk.

Ik geloof daar geen bal van, als een gewoon mens als jij en ik dit hadden gedaan en dit was ons overkomen, dan worden er wel dingen nagekeken maar daar wordt niet zo ver op door gezocht.
Je hebt immers zelf het risico gepakt.
Ik had het wel eens willen zien als die man die erbij was in de situautie van friso was en friso ongedeerd.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:49

Ik heb geen idee. Ik woon niet in Oostenrijk en heb er nog nooit mee te maken gehad. Al vind ik het niet zo heel onlogisch klinken hoor. Ook niet bij een ongeluk met iemand die niet lid is van de Koninklijke Familie.