130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:39

minikatje schreef:
ach snelrijden is geweldig, totdat je een jonge pappa het licht uit de ogen rijdt. (iemand het licht uit de ogen rijden is nooit fijn, maar een jonge kostwinner is erg kostbaar om de rest van je leven voor te betalen. en dan hebben we het alleen over betalen en niet de emotionele schade. )

En wat te denken van de slachtoffers en nabestaanden? Hún kant van het verhaal?
Waarom komt papa niet thuis mama??
(of andersom als vrouwlief kostwinster is)

Hier in Andalucía liggen twee kindjes om papa én mama te huilen in het ziekenhuis. ´Gewoon´ verkeersongeval doch beide kindjes zijn wees door te hoge snelheid van de tegenligger.
Ook invalide voor de rest van hun leven.

Snel rijden is *\o/*
Op de openbare weg is het echter Russische roulette met het pistool op anderen gericht.
Daar zijn circuits voor. ´Je` kan ook zonder startlicentie zó de baan op. Ik weet niet of Zandvoort nog wel eens open is maar de Norschleife kun je wel op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:40

Misschien eens beginnen met goed lezen? Provinciale wegen? Overdrijven en zaken uit proporties trekken, is duidelijk een kunst, nu nog een beetje humor, dat zou een stuk gezelliger zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:41

Wetenschappelijk onderzoek... Dat mensen daar vandaag de dag nog zo'n houvast aan hebben. Wetenschappelijk onderzoek is uitgevonden om het weer bij te stellen volgens mij, als er niemand mee aan het klooien is.

Ik ben ook echt niet van mening dat mensen die wat harder rijden, dat direct veel gevaarlijker is. Dat heeft met zo veel meer factoren te maken...

HC, je wil geen PB van Electra waar in ze je even iets uitlegt maar je loopt wel je gal te spuien en veronderstelt dingen en noemt Electra haar naam hier in. Lijkt me ook niet helemaal eerlijk en okselfris.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:41

Huertecilla schreef:
minikatje schreef:
ach snelrijden is geweldig, totdat je een jonge pappa het licht uit de ogen rijdt. (iemand het licht uit de ogen rijden is nooit fijn, maar een jonge kostwinner is erg kostbaar om de rest van je leven voor te betalen. en dan hebben we het alleen over betalen en niet de emotionele schade. )

En wat te denken van de slachtoffers en nabestaanden? Hún kant van het verhaal?
Waarom komt papa niet thuis mama??
(of andersom als vrouwlief kostwinster is)

Hier in Andalucía liggen twee kindjes om papa én mama te huilen in het ziekenhuis. ´Gewoon´ verkeersongeval doch beide kindjes zijn wees door te hoge snelheid van de tegenligger.
Ook invalide voor de rest van hun leven.

Snel rijden is *\o/*
Op de openbare weg is het echter Russische roulette met het pistool op anderen gericht.
Daar zijn circuits voor. ´Je` kan ook zonder startlicentie zó de baan op. Ik weet niet of Zandvoort nog wel eens open is maar de Norschleife kun je wel op.

staat er ook bij dat ik alleen 1 kant belicht.
de andere kant heb ik al te vaak gezien, daar hoef ik voor mezelf niet meer over uit te wijden want dan zie ik het nog voor me :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:42

MamboBeach schreef:
Wetenschappelijk onderzoek... Dat mensen daar vandaag de dag nog zo'n houvast aan hebben. Wetenschappelijk onderzoek is uitgevonden om het weer bij te stellen volgens mij, als er niemand mee aan het klooien is.

Ik ben ook echt niet van mening dat mensen die wat harder rijden, dat direct veel gevaarlijker is. Dat heeft met zo veel meer factoren te maken...

HC, je wil geen PB van Electra waar in ze je even iets uitlegt maar je loopt wel je gal te spuien en veronderstelt dingen en noemt Electra haar naam hier in. Lijkt me ook niet helemaal eerlijk en okselfris.

zijn manier van humor.
*geeft pakje zout*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:44

Er kunnen ook andere ongelukken gebeuren HC, waar geen snelheid aan te pas komt hoor. Gewoon 'stomme' ongelukken en inderdaad, het zal je kind of liefste maar zijn maar die dingen gebeuren helaas wel...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:45

minikatje schreef:
MamboBeach schreef:

zijn manier van humor.
*geeft pakje zout*

:)* Aha! Dank je, :D

*Goh, wel erg zout overigens*

FiveSports

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:09

Als er nou gewoon een apparte rijbaan komt voor vrachtwagens, oude mensen en vrouwen....

xD

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:23

Ik ben een notoire iets-te-hard-rijder (meestal 140km, ook wel 130 en soms per ongeluk 150 maar zodra ik dat merk zak ik weer af).
Maar ik zie geen voordeel in de verhoging naar 130.
Bedoel, what's the difference (nadelen buiten beschouwing gelaten).

MamboBeach schreef:
Er kunnen ook andere ongelukken gebeuren HC, waar geen snelheid aan te pas komt hoor. Gewoon 'stomme' ongelukken en inderdaad, het zal je kind of liefste maar zijn maar die dingen gebeuren helaas wel...

De meeste ongelukken gebeuren volgens mij op lagere snelheid en 80km wegen zijn gevaarlijker dan snelwegen.
De grote klappers op snelwegen zijn wel heftiger.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-12-11 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:36

Volgens HC niet, die denkt dat er alleen ongelukken worden veroorzaakt door te hard rijden. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:47

Ach HC vindt het veilig om 60 km op de snelweg te rijden of in een 45-km-karretje. Ik rijd gewoon de toegestane maximum snelheid (en soms wel eens wat harder, zoals duizenden andere weggebruikers), er gebeuren ergere dingen op deze wereld of op de weg. Ik ga mij verder niet verdedigen. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:57

Citaat:
Snel rijden is

120 is ook snel rijden en russische roulette, je doet overkomen alsof mensen met 250 over de A10 willen knallen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:05

Net eieren weggebracht. Doe ik normaal te paard of met de ´brommerd´. Alles was echter nog wit bevroren, dus luxe de slowmobiel opgestart :o
Denk je dat 60 over de provinciale weg lekker rustig is.
Mijn achterbuurman vindt 45 genoeg en gelijk heeft hij. Ook beter voor de koude dieselmotor. Ben met ruim afstand achter zijn LandRover 88 SII blijven rijden.

Voorzichtig met 15-20 door de steegjes in het dorp, waar je theoretisch 40 zou mogen. Ik rij tenslotte met 2000 kilo 4x4 en er kómen huisvrouwen zonder rijbewijs met hun oude Seat Marbella, beslagen ruitjes en al, uit zijstraatjes gevlogen. Ook zonder voorrang en dus met ´hun schuld´ wil ik ze niet pletten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:11

Electra63 schreef:
Ach HC vindt het veilig om 60 km op de snelweg te rijden of in een 45-km-karretje.

Dat jij dit blijkbaar denkt verklaart veel.
Ik heb iets heel anders geschreven.
Ook al twee keer herhaald.

Waar geen wil is, is geen weg en de ontvanger bepaald toch dus je denkt maar wat je wil denken.

Gelieve echter niet te schrijven wat ik vind. Dat doe ik zelf al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:15

Huertecilla schreef:
Voorzichtig met 15-20 door de steegjes in het dorp, waar je theoretisch 40 zou mogen. Ik rij tenslotte met 2000 kilo 4x4 en er kómen huisvrouwen zonder rijbewijs met hun oude Seat Marbella, beslagen ruitjes en al, uit zijstraatjes gevlogen. Ook zonder voorrang en dus met ´hun schuld´ wil ik ze niet pletten.

En dat vind ik toch wel zoiets achterlijks!!!!!!!!!!!!
Dat zie je hier ook zo vaak ;(
De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk (dus ik heb het ff niet over jou HC maar over werkende mannen), nemen allemaal de grote auto mee en laten hun vrouwen en kinderen in kleine doodskistjes rondrijden terwijl de grote auto van het gezin de heeeeeeeeeeeeeeele dag op de parkeerplaats van het werk staat tot meneer het gezinsopperhoofd weer naar huis gaat.
Belachelijk gewoon!
Laten die kerels lekker in een koekblik naar hun werk gaan en hun vrouwen en kinderen in de veiligere auto laten rondrijden de hele dag, maar nee.... dat is slecht voor hun imago op het werk.
(gaat dus niet over auto's van de zaak waar de partner niet de hele dag in mag/kan rijden maar mensen met eigen auto's)
En dan durven ze ook nog te janken als hun vrouw en kind wat overkomt.
Tssss.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:16

MamboBeach schreef:
Volgens HC niet, die denkt dat er alleen ongelukken worden veroorzaakt door te hard rijden. :)

en nóg een leesblinde.

Kijk; jij kan denken wat je wil. Dat ook verkondigen.
Je kan niet schrijven wat ík vind of denk.
In dit geval doe je het nog verkeerd ook _O-

Is dit bij gebrek aan inhoudelijke argumenten de overtreffende stap voorbij persoonlijk beledigen?
Zelf bewust onjuist schrijven wat een ander vind/denkt?

Voer voor psychologen :)*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:17

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:
Ach HC vindt het veilig om 60 km op de snelweg te rijden of in een 45-km-karretje.

Dat jij dit blijkbaar denkt verklaart veel.
Ik heb iets heel anders geschreven.
Ook al twee keer herhaald.

Waar geen wil is, is geen weg en de ontvanger bepaald toch dus je denkt maar wat je wil denken.

Gelieve echter niet te schrijven wat ik vind. Dat doe ik zelf al.

Misschien moet je dit zelf ook in de praktijk brengen. :P
Doe geen aannames en noem mij niet in je berichten en beschuldig mij niet van "dood door schuld".
Dus laat mij verder buiten jouw berichten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:37

Electra63 schreef:
Misschien moet je dit zelf ook in de praktijk brengen. :P
Doe geen aannames en noem mij niet in je berichten en beschuldig mij niet van "dood door schuld".

Je kan de bal ook terugspelen.

HC rijdt met zijn grote sterke kolossale dinosaurusmusso over de snelweg, 120 is veel te gevaarlijk, de auto wordt dan ook erg lawaaierig en oncomfortabel want dat ding is erop gebouwd om met 30 km/u de bergen te beklimmen, de all-terrain banden zijn ook niet echt geschikt voor het asfalt en maken een daverend afrolgeluid, net alof je in een onweersbui bent beland... dus staat er maar 60 km/u op de teller.
Vrachtwagens halen hem in.... de file achter hem wordt steeds langer en langer.
Een poolse chauffeur knalt zomaar de linkerbaan op want weet hij veel, hij heeft ook al 3 dagen niet kunnen slapen door het drukke schema dat hij heeft. Snel neemt de pool nog een slokje van zijn eigengebrouwen vodka :P
"Wat een gek" >;) , denkt HC.
Achter de pool rijdt een moeder met haar kinderen, ze heeft ze net van school gehaald en moet met ze naar balletles, maar op deze manier komen ze te laat. De kinderen zitten te jengelen en beginnen tegen de voorstoelen van de suzuki alto te schoppen terwijl hun ruzie aanzwelt.
Moeders draait zich geërgerd om en maant haar kinderen tot stilte. Net op dat moment zit zijn schuin naast HC op de linkerbaan.
HC geniet van de omgeving en de rust die hij voelt..... kijk!!! Daar rechts!!!!!! Daar zit op het paaltje de blauwgehoofddoekte spaanse gaai, een heeele aparte vogel die niet veel voorkomt. Terwijl hij de vogel bewonderd drijft hij iets af naar links maar heeft dat niet in de gaten.
Moeders in de Alto draait zich weer om naar haar kinderen en schreeuwt dat het gedonder NU afgelopen moet zijn..........
op dat moment raakt de rechter voorkant van haar auto de linker achter-zijkant van HC, de auto begint heftig te slingeren, rond te draaien, het verkeer erachter gaat massaal hoog op de rem, mensen botsen in elkaar alsof het een kermisattractie is met het verschil dat ze niet vrolijk verder rijden.... een chaos.... drama......allemaal veroorzaakt door :7 ..... dood door schuld!

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-11 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:37

Anoniem schreef:
Huertecilla schreef:

De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk (dus ik heb het ff niet over jou HC maar over werkende mannen), nemen allemaal de grote auto mee en laten hun vrouwen en kinderen in kleine doodskistjes rondrijden terwijl de grote auto van het gezin de heeeeeeeeeeeeeeele dag op de parkeerplaats van het werk staat tot meneer het gezinsopperhoofd weer naar huis gaat.
Belachelijk gewoon!

Het is mogelijk dat je het daar vaak ziet.
Het is echter geen ´ook´. Dat is weer een sprong naar conclusie.
Hier is manlief meestal met een carpool naar zijn werk of met de tractor de campo in.

Tweede sprong naar conclusie is dat ik niet zou werken. Dat ons slow-life buiten jouw referentiekader ligt is erg jammer.

Zoals je zelf al schrijft; ´Belachelijk gewoon!´
Ik kan er dus heerlijk om lachen :D

Het grappigste is nog dat jij met ´De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk´ defacto schrijft dat vrouwen bij jullie blijkbaar allemaal thuis zitten met een door manlief betaalde 2de auto voor de deur.
Dat kan ik me niet herinneren van NL. Dat was 12 jaar terug toch wat anders. Is dat zo teruggelopen; uithuizig werkende vrouwen? Op die snelle druk-druk-druk-druks op dit topic na?
Zelfs hier in dit bergdorp werken veel vrouwen uithuizig. Wel veelal in het dorp of in directe omgeving.
Door de slechte economische situatie zelfs in héél snel toenemende mate. Het gezin pakt het werk wat er is en degen die niet aan de slag kan doet het huishouden en de kinderen.
In mij voorbeeld had ik ook ´werkeloze huisman in een oud Seatje´ kunnen schrijven. De crux is dat ik langzamer rijdt dan ik theoretisch zou ´mogen´ omdat ik me ervoor verantwoordelijk voel dat in met twee ton potentieel dodelijk ijzer rij.
Ja, ik weet het; dat is een verouderd vastgeroest concept volgens de snelle druk-druks. Dat is dan maar zo 8-)

Ondertussen blijf ik het een schandelijke politieke handel met mensenlevens vinden dat er tijd/energie/geld in geneuzel over verhogen van 120 naar 130 gestoken wordt in plaats van hetzelfde serieus in veiliger maken van zgn. 80-wegen.
In een ontwikkeld land met al heel hoge levensstandaard zoals NL helemáál.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:42

Anoniem schreef:
HC geniet van de omgeving en de rust die hij voelt..... kijk!!! Daar rechts!!!!!! Daar zit op het paaltje de blauwgehoofddoekte spaanse gaai, een heeele aparte vogel die niet veel voorkomt. Terwijl hij de vogel bewonderd drijft hij iets af naar links maar heeft dat niet in de gaten.
Moeders in de Alto draait zich weer om naar haar kinderen en schreeuwt dat het gedonder NU afgelopen moet zijn..........
op dat moment raakt de rechter voorkant van haar auto de linker achter-zijkant van HC, de auto begint heftig te slingeren, rond te draaien, het verkeer erachter gaat massaal hoog op de rem, mensen botsen in elkaar alsof het een kermisattractie is met het verschil dat ze niet volijk verer rijden.... een chaos.... drama......allemaal veroorzaakt door :7 ..... dood door schuld!

Klopt hoor.
In dit geval zou de rechter het geen dood door schuld betempelen tenzij ik met mobiel aan het oor of met drank op zou rijden.
Ook zijn de gevolgen bij een lagere snelheid onevenredig minder ernstig.
Verder heb je ethisch gelijk.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Gelukkig kan opletten met elke snelheid. Dat is een kwestie van verantwoordelijheidsbewust zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:44

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:

Belachelijk gewoon!

Hier is manlief meestal met een carpool naar zijn werk of met de tractor de campo in.

Tweede sprong naar conclusie is dat ik niet zou werken. Dat ons slow-life buiten jouw referentiekader ligt is erg jammer.

Het grappigste is nog dat jij met ´De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk´ defacto schrijft dat vrouwen bij jullie blijkbaar allemaal thuis zitten met een door manlief betaalde 2de auto voor de deur.
Dat kan ik me niet herinneren van NL. Dat was 12 jaar terug toch wat anders. Is dat zo teruggelopen; uithuizig werkende vrouwen? Op die snelle druk-druk-druk-druks op dit topic na?
Zelfs hier in dit bergdorp werken veel vrouwen uithuizig. Wel veelal in het dorp of in directe omgeving.
Door de slechte economische situatie zelfs in héél snel toenemende mate. Het gezin pakt het werk wat er is en degen die niet aan de slag kan doet het huishouden en de kinderen.
In mij voorbeeld had ik ook ´werkeloze huisman in een oud Seatje´ kunnen schrijven. De crux is dat ik langzamer rijdt dan ik theoretisch zou ´mogen´ omdat ik me ervoor verantwoordelijk voel dat in met twee ton potentieel dodelijk ijzer rij.
Ja, ik weet het; dat is een verouderd vastgeroest concept volgens de snelle druk-druks. Dat is dan maar zo 8-)

Ondertussen blijf ik het een schandelijke politieke handel met mensenlevens vinden dat er tijd/energie/geld in geneuzel over verhogen van 120 naar 130 gestoken wordt in plaats van hetzelfde serieus in veiliger maken van zgn. 80-wegen.

Ik heb je toch echt zien beweren (en ik ga die post niet helemaal opzoeken) dat jullie daar allemaal van die grote kadavers hebben omdat jullie daar anders niet rond kunnen rijden in het gebergte, dus wat nou met de trekker naar de campo en ze hebben alleen maar een oude marbella. Je moet niet gaan waaien zoals de wind waait hè!!!!

Die uithuizig werkende vrouwen hier moeten veelal hun kinderen ophalen ja, dat zie je nog maar bar weinig mannen doen. Ga hier maar eens bij een school of kinderopvang staan dan zul je het zien.
Bij ons zijn ook maar weinig werknemers die aangepaste tijden hebben om hun kinderen te halen/brengen, dat doen blijkbaar toch de meeste vrouwen dan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:46

Citaat:
Electra63 schreef:
Ach, zodra mannen zich hebben voorgeplant, zijn ze eigenlijk verder onnodig

oh nee......en wie zet het vuilnis buiten dan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:52

Huertecilla schreef:

Allemaal was mischien een beetje overdreven, ik liet even mijn emoties gaan, kan daar zo boos om worden wanneer ik dat zie!
Maar ik zie het wel veel, veel teveel!
Niet iedere vrouw werkt fulltime hoor, en ik ken vrouwen die parttime meer verdienen dan hun man fulltime :P
(maar die rijden niet in kleine autootjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:26

Huertecilla schreef:

Wacht, ik heb je post gevonden B-)

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Als ik het zo hoor moeten die knippen in de weg haast wel zo diep zijn dat iedereen bijna zo'n auto nodig heeft om naar een concours te gaan

Ah, je hebt het nog steeds niet op je netvlies.
Het is geen knip in de weg. Ik schrijf knik bij aansluiting op de weg.
Het probleem is berglandschap.

Verder hoeft het niet voor concoursen. Niemand hier gaat op concoursen. Gewoon voor alles met je aanhanger. Naar een feria te ver voor te paard bijvoorbeeld.

Hier hebben veel mensen een 4x4 nódig voor gewoon dagelijkse kilometers.
Hier in het dorp is een gezin zonder 4x4 in de directe familie een héél grote uitzondering.

Dus :7

En met werkende mannen bedoel ik die die de hele dag naar de zaak moeten, niet die die de hele dag rond lopen te fanteren. Jij hoeft toch niet de hele dag naar een bedrijf voor een baas werken met je auto de hele dag op die parkeerplaats of wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:28

Had net een heel concreet voorbeeld eigenlijk. Dat is zó normaal hier, dat ik het niet eens als voorbeeld zag :o
Terug uit het dorp de provinciale weg afslaande kwam andere buurman Ramón de campo uit onderweg naar de buurtkroeg 1 km. verderop.
Ik kwam van de provinciale weg dus had voorrang.
Ramón is 75+ en rijdt door alleen de voorruit turend in een stókoud brommerautootje zonder benul van verkeersregels.
Nee, hij hoort eígenlijk niet op de weg, maar hij rijdt er nu eenmaal wel.
Het is dan wettelijk en ethisch mijn plicht voorrang te géven.

Beiden raam naar beneden, even non-gesprek en daar ging hij met 35 naar El Cortijuelo voor :9k
Vást tot grote ergernis van het (vracht)verkeer wat met de regelmaat van de klok fietsers, brommers en bromautos gevaarlijk te snel rijdend inhaalt.
Ze mógen daar 35 of langzamer rijden en met gepaste snelheid zonder hinderen veilig inhalen is verplicht.

Ramón hoort niet op de weg.
Niet meer of minder echter dan te snel rijders die blijkbaar evenin benul hebben van waar ze mee bezig zijn :)*
Een cruciaal verschil is dat Ramón 35 rijdt met minder van 400 kilo en een snelrijder zomaar 80 met 1500.
In cijfers is dat 400 gedeeld door twee maal 35 in het kwadraat, versus de helft van 1500 maal 80 kwadraat.
Wat is een groter risico?
Hint; die snelrijder komt 20 keer harder aan.