[naam] schreef:En dat vind ik toch wel zoiets achterlijks!!!!!!!!!!!!
Dat zie je hier ook zo vaak
De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk (dus ik heb het ff niet over jou HC maar over werkende mannen), nemen allemaal de grote auto mee en laten hun vrouwen en kinderen in kleine doodskistjes rondrijden terwijl de grote auto van het gezin de heeeeeeeeeeeeeeele dag op de parkeerplaats van het werk staat tot meneer het gezinsopperhoofd weer naar huis gaat.
Belachelijk gewoon!
Het is mogelijk dat je het daar vaak ziet.
Het is echter geen ´ook´. Dat is weer een sprong naar conclusie.
Hier is manlief meestal met een carpool naar zijn werk of met de tractor de campo in.
Tweede sprong naar conclusie is dat ik niet zou werken. Dat ons slow-life buiten jouw referentiekader ligt is erg jammer.
Zoals je zelf al schrijft;
´Belachelijk gewoon!´Ik kan er dus heerlijk om lachen
Het grappigste is nog dat jij met ´De mannen gaan allemaal in hun grotere auto naar hun werk´ defacto schrijft dat vrouwen bij jullie blijkbaar allemaal thuis zitten met een door manlief betaalde 2de auto voor de deur.
Dat kan ik me niet herinneren van NL. Dat was 12 jaar terug toch wat anders. Is dat zo teruggelopen; uithuizig werkende vrouwen? Op die snelle druk-druk-druk-druks op dit topic na?
Zelfs hier in dit bergdorp werken veel vrouwen uithuizig. Wel veelal in het dorp of in directe omgeving.
Door de slechte economische situatie zelfs in héél snel toenemende mate. Het gezin pakt het werk wat er is en degen die niet aan de slag kan doet het huishouden en de kinderen.
In mij voorbeeld had ik ook ´werkeloze huisman in een oud Seatje´ kunnen schrijven.
De crux is dat ik langzamer rijdt dan ik theoretisch zou ´mogen´ omdat ik me ervoor verantwoordelijk voel dat in met twee ton potentieel dodelijk ijzer rij.Ja, ik weet het; dat is een verouderd vastgeroest concept volgens de snelle druk-druks. Dat is dan maar zo
Ondertussen blijf ik het een schandelijke politieke handel met mensenlevens vinden dat er tijd/energie/geld in geneuzel over verhogen van 120 naar 130 gestoken wordt in plaats van hetzelfde serieus in veiliger maken van zgn. 80-wegen.
In een ontwikkeld land met al heel hoge levensstandaard zoals NL helemáál.