Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:merenque schreef:In sommige arabische landen mag je niet je ontblote schouders of knieen laten zien laat staan je boezem. Houd je je niet aan de regels draai je de bak in. Waarom kan dat hier dan niet met de boerka. Verschillende landen verschillende gewoonte.
Omdat ze in andere landen barbaarse en vrouwenonderdrukkende gewoonten en wetten hebben, moeten wij er hier ook een paar maken?
Stenigen, dat doen ze ook in sommige landen, hier ook maar invoeren dan? Vrouwenbesnijdenis? Het mishandelen van dochters die hun maagdelelijkheid iets te vroeg verliezen? Homosexualiteit, verbieden dan maar?
Doen ze in andere landen ook dus waarom niet hier.![]()
Slands wijs, slands eer, en ik vind de humanistische, tolerante en mensenrechten respecterende traditie hier in Nederland nou net zo mooi...
Dat is voor mij heel wat meer nederland dan een paar stoffige molens en klompen uit een vorige eeuw.
Electra63 schreef:Ik had eigenlijk geen zin meer om te reageren, want alles is wel gezegd hierover, maar ik ben dus wel tegen kleding met hakenkruizen omdat dit kwetsend is voor mensen die de WO2 hebben meegemaakt of familie hebben verloren tijdens deze oorlog. Hakenkruizen is het symbool van de NSDAP.
gummie schreef:Even iets anders... of misschien is het niet zo anders maar toch: vind je dan ook dat mensen met hakenkruizen op hun jas mogen lopen? Zo ja, waarom wel. Zo nee, waarom niet? Waar ligt de grens? Welk gedachtengoed mag uitgedragen worden en welke niet?
(laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet vind kunnen, en ik zeg hier niet dat ik een boerka en hakenkruizen vergelijk)
Joanne1987 schreef:vind het niet meer dan terrecht, wie weet wat ze allemaal onder dat ding verstoppen. van mij mogen ze hoofddoeken ook gaan verbieden, we zijn hier in nederland en daar moet je je maar naar gedragen... evenals de taal gewoon spreken
liedje89 schreef:gummie schreef:Even iets anders... of misschien is het niet zo anders maar toch: vind je dan ook dat mensen met hakenkruizen op hun jas mogen lopen? Zo ja, waarom wel. Zo nee, waarom niet? Waar ligt de grens? Welk gedachtengoed mag uitgedragen worden en welke niet?
(laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet vind kunnen, en ik zeg hier niet dat ik een boerka en hakenkruizen vergelijk)
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wat andere mensen willen uitdragen. Moeten ze lekker zelf weten. Ze hebben toch alleen zichzelf ermee als andere mensen hen dan voor minder aanzien??
Trouwens is het hakenkruis ook een "gekaapt" symbool het bestond al lang voor de Nazi's en had een vredige en/of religieuze betekenis. Aan de ene kant is dat natuurlijk niet minder kwetsend voor de mensen waarvoor het wel voor iets negatiefs staat maar het is gewoon geen negatief teken van zichzelf.
gummie schreef:paardenfreak schreef:ik vind dit echt stom...
als het hard regent hebben veel mensen de capuchon tot boven hun ogen vast geshort van de regenjas.
als het koud is heeft iedereen een muts op en de sjaal heel erg hoof in het gezicht.
als de zon schijnt lopen der mensen met zonnebril en pet of hoed..
laat die mensen lekker als ze zich geroepen voelen in een boerka te lopen.
Dus jij loopt ook met een zonnebril en pet, met daaroverheen capuchon en muts en eventueel nog een sjaal tot aan de neus een winkel in, of een studiezaal, of een rechtbank, of een ziekenhuis of een bank?
Blue_Eyes schreef:Ja, maar ja, wat is normaal functioneren? Kun je boodschappen doen met een burqa aan? Ja hoor. Voor je kinderen zorgen? Ik zie niet in waarom niet. Koken? Poetsen? Allemaal best mogelijk. Als je niet méér verwacht van je leven dan dat, kun je dus prima normaal functioneren met een burqa aan.
gummie schreef:Klopt, net zoals Lonsdale aanvankelijk totaal niets met extreem rechts te maken had! Maar sinds het gebruik van het merk door rechts extremistische jongeren wel geassocieerd wordt met extreem rechts.....
gummie schreef:Dus waar het om gaat, dat is waar mensen het mee associeren, toch? Geldt dat dan ook niet voor de boerka?
franka75 schreef:Ja maar ik wil gewoon zien wie er tegenover me staat kom op zeg dit is een christelijk land en wij moeten ons daar ook bedekken .
Anne_GTI schreef:Eigenlijk zou iedereen die altijd zo loopt te schelden op die buitenlander als verbreding van zijn wereld eens moeten gaan praten met een ca. 50-jarige halfbloed die het kind is van een Nederlandse soldaat in Indië en een Indische moeder. Die zijn van jongs af aan geconfronteerd met al die vooroordelen die jij nu uitspreekt. Tijdens de treinkaping bij de Punt werden ze alleen om hun kleurtje bekogeld met stenen.... Alleen omdat ze ook zo'n kleurtje hadden.
Uiterlijkheden zeggen NIETS over de persoon die eronder zit en ze hebben ongeacht de kleur aan de buitenkant allemaal gewoon rood bloed.
Zet je vooroordelen in de ijskast en ga eens gewoon het gesprek aan. Op de juiste toon is IEDEREEN aanspreekbaar. Het is alleen de kunst om de juiste toon te vinden.