Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colinneke

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:33

Las vandaag een stuk in de krant over mensen die eerst daar waren en toen ze onderweg naar huis reden het zware ongeluk bij Deil zagen gebeuren.
Die arme man was helemaal stuk...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:42

Ayasha schreef:
Hm te laat dan, een vriendin is een groot deel van juwelen enz kwijt, hun tent was op de slaapzak na compleet leeg geroofd.

Ik praat uiteraard niets goed, maar het is niet echt handig juwelen ed mee te nemen naar een festival en het dan ook nog achter te laten in eeen tent....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:50

Zou niks uit moeten maken, ze hebben er met hun tengels van af te blijven. Denk niet echt dat ze tijd hebben gehad om het effe op te halen toen het ging stormen. Ze waren druk bezig met overleven zoals velen. Hun kleren enz zijn ook weg. Eentje heeft nog 1 zak terug gevonden, de andere is alles kwijt aan kleren. Hadden ze die ook niet in de tent moeten laten?

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:09

Ze zijn samen gestorven, het meest verliefde koppel ooit.

;(

Blijkt dat de licht gewonde veel kenissen van mij zijn.
Facebook pagina loopt ermee vol.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:18

Van wat ik heb horen zeggen is hij terug gegaan om haar te gaan helpen/redden en toen is hij ook overleden. Doet je hart breken als je zoiets hoort, zo'n liefde en dan zoiets gebeuren. Ondanks dat ik ze niet ken, zat ik toch met tranen in mijn ogen toen ik dat hoorde..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:48

Ayasha schreef:
Zou niks uit moeten maken, ze hebben er met hun tengels van af te blijven. Denk niet echt dat ze tijd hebben gehad om het effe op te halen toen het ging stormen. Ze waren druk bezig met overleven zoals velen. Hun kleren enz zijn ook weg. Eentje heeft nog 1 zak terug gevonden, de andere is alles kwijt aan kleren. Hadden ze die ook niet in de tent moeten laten?

Zou inderdaad niets uit moeten maken en iedereen heeeft met zn tengels van andermans spullen af t e blijven. Maar de praktijk is anders en ik blijf het niet handig vinden om juwelen ed mee te nemen en in een tent achter te laten.

Schandalig vind ik het wat er gebeurt, wat een respectloze $%#^#^^$#^$ (zal mezelf maar censureren!)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:50

Dan nog zijn ze ook kleren enz kwijt. Stel dan nog dat juwelen een "wijze les" is.. Maar kleren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:39

Ligt eraan, mijn keuze voor zoiets zou een oude spijkerbroek met een shirtje zijn, het moet niet mogen maar better safe than sorry.

Ik hoorde een verhaal over een jongen die donderdag ongedeerd is gebleven, en vandaag bij een trein ongeval om het leven is gekomen. Als dat waar is, is dat wel heel wrang

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:41

Ayasha schreef:
Dan nog zijn ze ook kleren enz kwijt. Stel dan nog dat juwelen een "wijze les" is.. Maar kleren?

Ik vind het net zo schandalig als jij hoor, staat ook netjes in mn post.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:59

Ik vind het zelf niet slim om juwelen en dure kleren mee te nemen. Alles wat in mijn tent ligt en zou verdwijnen is zuur om het principe maar is niks wat ik niet kan missen of onvervangbaar is.

Hoe komen jullie aan al die verhalen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:29

Ik hoorde het op stal, geen idee of het überhaupt waar is dus

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:32

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het zelf niet slim om juwelen en dure kleren mee te nemen. Alles wat in mijn tent ligt en zou verdwijnen is zuur om het principe maar is niks wat ik niet kan missen of onvervangbaar is.

Hoe komen jullie aan al die verhalen?

Ik heb het van het meiske zelf. :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 02:10

Pff het blijft allemaal maar door m'n hoofd spoken. Voel me ook opeens kwetsbaar, normaliter voelde ik me enigszins 'onsterfelijk' maar door dit hele gebeuren besef je opeens hoe teer wij mensen eigenlijk zijn. Vind het ook niet zo tof om alleen te zijn nu, al laat ik dat niet merken. Het doet meer met me dan ik dacht, al droom ik er gelukkig niet over. Ik had verwacht dat ik zou gaan dromen over het angstige moment van de half inzakkende tent ontvluchten etc!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 02:26

Zonnetje81 schreef:
Ik las ook ergens dat iemand zei dat er een boom op een tentje was gevallen naast hem en dat daar iemand afgevoerd werd in een zak... Maar wat ik in het nieuwsl lees is dat er geen overledenen zijn door een boom op een tentje.

Ook heb ik ergens gelezen dat een jongen geraakt was door een tak en opslag dood was... Al met al tel ik door die verhalen meer overledenen dan in het nieuws wordt gebracht.

En het lijkt me niet dat de ooggetuigen niet weten waar ze over spreken....?

Denk dat er door de chaos enz misschien ook wat dingen misgezien worden. Denk niet dat de organisatie enz gaan liegen over het aantal doden. Dat komt toch aan het licht.
Net als iemand al eerder zei. Een bewusteloos iemand lijkt ook dood.
Volgens hun waren er 3 op slag dood en 2 zijn in het ziekenhuis gestorven.
Hopelijk overleven de zwaargekwetste het!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:12

Verschrikkelijk dat..

Pff, ik zat op kamp in de Ardennen, kreeg een smsje van een vriendin (zat daar een beetje afgesloten van de buitenwereld) verteld tegen collegaatje daar, die haar vriend zat op Pukkelpop. Ook veel kinderen kenden mensen die erheen waren.. Uiteindelijk was er een meisje haar zus die haar arm gebroken had maar verder gelukkig niks..

Zat op de terugweg in de auto met iemand, die vertelde dat hij die 3 doden had zien liggen, want zijn vriendin is verpleegkundige en ze reden er net langs dus waren ze gestopt om hulp te bieden..

En zo heb ik opeens nog wat verhalen gehoord, in de korte tijd dat ik in België was...

Sterkte voor de nabestaanden en degenen die nu nog in het ziekenhuis liggen Y;(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:46

Marloez schreef:
Pff het blijft allemaal maar door m'n hoofd spoken. Voel me ook opeens kwetsbaar, normaliter voelde ik me enigszins 'onsterfelijk' maar door dit hele gebeuren besef je opeens hoe teer wij mensen eigenlijk zijn. Vind het ook niet zo tof om alleen te zijn nu, al laat ik dat niet merken. Het doet meer met me dan ik dacht, al droom ik er gelukkig niet over. Ik had verwacht dat ik zou gaan dromen over het angstige moment van de half inzakkende tent ontvluchten etc!

welke tent zat jij?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:50

ik neem overigens nooit waardevolle spullen mee. auto+deursteulel en mijn geld los in mijn zak rijbewijs in een klein mapje...Oude spijkerbroek, festival/tentfeest schoenen (=afgetrapt paar laarzen) t-shirtaan en off we go...

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:04

Ik vind dat veel mensen nogal onrespectvol reageren. Niet alleen het plunderen maar er ook gewoon mee lachen. Ik was gisteren op een lokaal festival hier en kwam verschillende groepjes jongeren tegen met heuse 'liedjes' over pukkelpop, ik vind dat allesbehalve respectvol als je bedenkt wat daar allemaal gebeurd is..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:13

horseees schreef:
Ik vind dat veel mensen nogal onrespectvol reageren. Niet alleen het plunderen maar er ook gewoon mee lachen. Ik was gisteren op een lokaal festival hier en kwam verschillende groepjes jongeren tegen met heuse 'liedjes' over pukkelpop, ik vind dat allesbehalve respectvol als je bedenkt wat daar allemaal gebeurd is..

Nou tis maar goed dat ik er niet bij was op dat moment, want ik ben al zo'n lopende hormonenbom op dit moment.
Volgens mij had ik die betreffende jongeren eens meer dan duidelijk de les gelezen. :\

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:18

LauEef schreef:
Van wat ik heb horen zeggen is hij terug gegaan om haar te gaan helpen/redden en toen is hij ook overleden. Doet je hart breken als je zoiets hoort, zo'n liefde en dan zoiets gebeuren. Ondanks dat ik ze niet ken, zat ik toch met tranen in mijn ogen toen ik dat hoorde..

;( Vind het zo erg, elke keer ik iets over hen lees breekt m'n hart weer. Dat stukje dat gisteren op de site van de Standaard stond was zo mooi en zielig tegelijk. Dat haar papa aan het vertellen was over het laatste gesprek tussen hen, wat ze nog gegeten had etc...

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:18

Is anders als je er kortbij staat. Die mensen zonder respect zal je altijd wel hebben, zeker met wat drank in het spel.

Mijn zus haar vriendin had ook echt geluk gehad. Die was in een tent die instortte onder een soort paal terecht gekomen. Haar vriend lag bewusteloos op haar, naast haar een betonnenblok. Onder het zeil begon het vol te lopen met water en ze kreeg dat zelf niet kapot. Gelukkig hebben ze hun op tijd gevonden. Ze was slechts licht gewond, maar zo'n trauma dat zal zijn tijd nodig hebben. Bah

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:27

LauEef schreef:

Ow ik dacht dat ze beide een paal op hun hoofd gekregen hadden. Ze stonden beide toch in de tent?
Achja het blijft erg wat er gebeurd is.

Gister had ik iemand op facebook. Die zei dat ze iemand kende die gestorven was. Ze had op haar eigen pagina ook : Ik ga je missen Marlo staan. Eronder stond de reactie ??. Reageert zij erop: Ja dat is een meisje dat gestorven is op pukkelpop. Als je dan toch aandacht wil trekken met te doen alsof je iemand kent, check dan de feiten tegoei he. Heb erop gereageert: Is dat niet de jongen van dat koppel. Het hele bericht was snel genoeg verwijderd

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:29

Omg stelletje ramptoerist :?

Ik had trouwens ook gelezen dat ze op weg waren naar Dance Hall en aan de Boiler een paal op hun hoofd kregen van de tent die half ingezakt was. Hoe het ook echt zit, tis een grote zonde.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:30

Tempus schreef:
Gister had ik iemand op facebook. Die zei dat ze iemand kende die gestorven was. Ze had op haar eigen pagina ook : Ik ga je missen Marlo staan. Eronder stond de reactie ??. Reageert zij erop: Ja dat is een meisje dat gestorven is op pukkelpop. Als je dan toch aandacht wil trekken met te doen alsof je iemand kent, check dan de feiten tegoei he. Heb erop gereageert: Is dat niet de jongen van dat koppel. Het hele bericht was snel genoeg verwijderd

Wat belachelijk zeg ! :(

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:47

Ik stap het jaar in met een getraumatiseerde klas, vele stonden bij de boiler hoorde ik.
Dat word nog wat...