Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koopto666 schreef:natuurlijk kan je geloof wel snappen en begrijpen. juist veel makkelijker. want als je iets niet snapt, dan is dat gods wil dat je dat niet snapt
arjavdham schreef:Koopto666 schreef:natuurlijk kan je geloof wel snappen en begrijpen. juist veel makkelijker. want als je iets niet snapt, dan is dat gods wil dat je dat niet snapt
dingen zoals drieeenig God begrijpt niemand want dat is iets onbegrijpelijks.. hoe kun je nou ooit begrijpen dat er geen begin geweest is aan de Godheid??
Evine schreef:schepping
ik vind evolutietheorie zoveel missende dingen hebben en er zijn zoveel verschillende manieren evolutietheorie, geloof je in de big bang? of in natuurlijke selectie waardoor de sterksten overblijven?
of weer in soorten die ontstaan uit andere soorten?(bijv landdieren uit vissen)
natuurlijke selectie bestaat zeker maar dat is geen bewijs tegen god. Ik zeg dit allemaal echt niet omdat ik mezelf nog nooit verdiept heb in de evolutie theorie want dat heb ik wel op schoolmaar ik geloof gewoon in een schepping omdat ik niet denk dat dit allemaal toevallig uit zichzelf heeft kunnen ontstaan
Marinka90 schreef:Evine schreef:schepping
ik vind evolutietheorie zoveel missende dingen hebben en er zijn zoveel verschillende manieren evolutietheorie, geloof je in de big bang? of in natuurlijke selectie waardoor de sterksten overblijven?
of weer in soorten die ontstaan uit andere soorten?(bijv landdieren uit vissen)
natuurlijke selectie bestaat zeker maar dat is geen bewijs tegen god. Ik zeg dit allemaal echt niet omdat ik mezelf nog nooit verdiept heb in de evolutie theorie want dat heb ik wel op schoolmaar ik geloof gewoon in een schepping omdat ik niet denk dat dit allemaal toevallig uit zichzelf heeft kunnen ontstaan
Blue_Eyes schreef:Jaaaa, want ik lees nooooit boeken en ik kijk ook nooooit tv. Christenen zijn niet achterlijk, weet je
Blue_Eyes schreef:Dat laatste geloof ik ook wel; ik denk dat heel veel mensen de bijbel verkeerd lezen (en dat geldt dan ook vooral voor mensen die christenen willen pakken op wat er allemaal niet klopt aan de bijbel).
Maar jouw eerdere tekst insinueerde toch vooral 'ik kijk tv en lees boeken, dus ik kan de bijbel niet geloven' en dat is waar ik op reageerde.
sallandval schreef:Zelf geloof ik dat de beide testamenten vooral gaan om de moraal; niet om de letterlijke inhoud. En als je het zo ziet kunnen de bijbel en de evolutieleer prima naast elkaar bestaan.