Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:16

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:17

En dat is nou precies waar Wilders tegen vecht, tegen dat Islamisme.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:24

Anne_GTI schreef:
Geheel off-topic: Die trias politica geldt hier thuis niet want daar ben ik de wetgevende en uitvoerende macht ineen.

Als ik later groot ben ga ik dat ook worden. _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:24

Nicolletje schreef:

En is dat uberhaupt een issue in Nederland? Nee, want de grondwet is daar heel duidelijk over.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:31

Nouja goed als jij dat een non-issue vindt dan is dat prima.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:33

Anne_GTI schreef:
Nicolletje schreef:

En is dat uberhaupt een issue in Nederland? Nee, want de grondwet is daar heel duidelijk over.

Dat is zo, maar de grondwet is al eerder gewijzigd en dat kan weer gebeuren. Niemand weet wat de toekomst brengt.
Zo is er al een meerderheid voor het schrappen uit de wet van het begrip godsschennis. Wie had dat 10 jaar geleden gedacht?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:37

Voor mijn gevoel werd er 10 jaar geleden minstens net zoveel gevloekt als nu en is het een vrij zinloos wetsartikel. Het staat ook lijnrecht tov vrijheid van meningsuiting.

Maar door het artikel te schrappen kan je ook geen rechtzaak beginnen tegen een striptekenaar met een prent van God.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:39

Nicolletje schreef:
Nouja goed als jij dat een non-issue vindt dan is dat prima.

Ik vind het heel belangrijk dat op dat punt de wet niet gewijzigd wordt. Dat lijkt me duidelijk en daar zal ik me ook persoonlijk sterk voor maken. Maar op de SGP na wil geen enkele partij dat punt in de wet wijzigen dus daarvoor hoef je niet persé op de PVV te stemmen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:41

Ik bedoel eigenlijk dat jij het een non-issue vindt dat er landen, personen, stromingen, enz. zijn die de rechten van die grondwet overhoop willen gooien en dat de groep aanhangers daarvan stijgt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:43

Precies. Soms doet de PVV ook net alsof ze het wiel uitgevonden hebben terwijl de rest van de politiek Nederland hetzelfde principe uitdraagt, maar er meestal niet zo mee 'te koop' loopt.

edit: reactie op Anne_GTI

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:49

Nicolletje schreef:
Ik bedoel eigenlijk dat jij het een non-issue vindt dat er landen, personen, stromingen, enz. zijn die de rechten van die grondwet overhoop willen gooien en dat de groep aanhangers daarvan stijgt.

De enige die op dit moment wil morrellen aan de grondwet is Geert Wilders door godsdienstvrijheid uit de grondwet te laten schrappen. De rest die daarover denkt heeft daar in de verste verte geen zicht op om dat te kunnen doen omdat ze de authoriteit niet hebben. Daarom wordt Wilders ook zo hard aangepakt. En als een ander op hetzelfde niveau komt (zitting in de kamer) en aan datzelfde artikel wil komen zal ie net zo hard aangepakt worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:54

Ja ik denk dat dat (godsdienstvrijheid beperken) te maken heeft met dat als wij in de grondwet vastleggen dat wij joods-christelijk zijn, aanvallen van bijv. de extreme moslims binnen Nederland eerder als religieuze haatspraak toegewezen kan worden dan als politiek conflict.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:56

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:07

Nicolletje schreef:
Ja ik denk dat dat (godsdienstvrijheid beperken) te maken heeft met dat als wij in de grondwet vastleggen dat wij joods-christelijk zijn, aanvallen van bijv. de extreme moslims binnen Nederland eerder als religieuze haatspraak toegewezen kan worden dan als politiek conflict.

De basis van de Koran verschilt niet tov de Bijbel. Het is alleen maar net wat voor draai je eraan geeft.

Mormonen zijn ook Christenen. Binnen de Islam zijn ook veel verschillende stromingen. Daarnaast neemt het moskeebezoek onder jongere moslims in Nederland net zo goed af als het kerkbezoek.

Bekijk deze link maar eens: http://users.telenet.be/myprojects/peace/waarden.html

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:10

Anne_GTI schreef:
Nicolletje schreef:

De basis van de Koran verschilt niet tov de Bijbel. Het is alleen maar net wat voor draai je eraan geeft.

Mormonen zijn ook Christenen. Binnen de Islam zijn ook veel verschillende stromingen. Daarnaast neemt het moskeebezoek onder jongere moslims in Nederland net zo goed af als het kerkbezoek.

Bekijk deze link maar eens: http://users.telenet.be/myprojects/peace/waarden.html

Waarom worden de moskeeën dan nog steeds als paddenstoelen uit de grond gestampt?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:11

Anne_GTI schreef:
. Daarnaast neemt het moskeebezoek onder jongere moslims in Nederland net zo goed af als het kerkbezoek.

precies. en daar ligt ook voor een gedeelte (alles draagt een gedeelte bij. er zijn altijd meerdere variabelen oorzaak van een situatie) het probleem van de criminaliteit en overlast.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:14

Verafjord schreef:
Waarom worden de moskeeën dan nog steeds als paddenstoelen uit de grond gestampt?

dat kan ik uitleggen.

er worden veel moskeeen gebouwd. dat klopt.
daardoor gaan mensen denken dat er meer moskeeen komen in nederland.

maar het tegendeel is waar.

toen er ineens moslims in nederland kwamen kwam er ook behoefte aan gebedshuizen. deze waren er niet en de moslims hadden nog geen eigen vermogen om deze te bouwen.
hierdoor werden oude gebouwen hergebruikt.

veel moskeeen zijn van oorsprong oude kerken en oude schoolgebouwen.

inmiddels is er meer geld onder de moslims. omdat we al bij de 3e generatie zijn en de islamitische gemeenschap nu nederlandse burgers zijn en geen tijdelijke arbeiders.
daarom zitten we nu in een periode dat gemeenschappen hun eigen moskee bouwen en betalen. oude moskeeen sluiten dus (want de oude gebouwen zijn rijp voor de sloop)

ze verhuizen van oud naar nieuwbouw.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:18

thnx voor de uitleg, neemt niet weg dat ik me enorm aan erger, als Christenen in een Moslimland een kerk gaan bouwen worden ze aan de hoogste boom gehangen en hier in dit kleine kikkerlandje mag dat gewoon allemaal :(

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:20

Verafjord schreef:

Misschien wel om dezelfde reden waarom er zoveel kerken in Nederland zijn.

Oud gezegde luid:
1 gelovige is een gelovige, 2 gelovigen is een kerk, 3 gelovigen is een kerkscheuring.

Er zijn ongeveer 500 moskeeën in Nederland. Daar moeten ca. 300.000 moslims het mee doen.

Ter vergelijking: 2.500.000 christenen hebben onnoemelijk veel kerkgebouwen in ongeveer 1000 verschillende stromingen.

Kort-door-de-bocht conclusie van mij: Christenen maken sneller ruzie, anders hadden ze niet zoveel stromingen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:24

Verafjord schreef:
thnx voor de uitleg, neemt niet weg dat ik me enorm aan erger, als Christenen in een Moslimland een kerk gaan bouwen worden ze aan de hoogste boom gehangen en hier in dit kleine kikkerlandje mag dat gewoon allemaal :(

Ook dat is godsdienstvrijheid. En waarom zou dat niet mogen? Die ellende uit de minaret is dramatisch met een kater na het stappen maar dat is een beierende kerkklok ook.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:29

Anne_GTI schreef:

Dank je voor de link, maar dit gedeelte weet ik.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:45

Anne_GTI schreef:
Voor mijn gevoel werd er 10 jaar geleden minstens net zoveel gevloekt als nu en is het een vrij zinloos wetsartikel. Het staat ook lijnrecht tov vrijheid van meningsuiting.

Maar door het artikel te schrappen kan je ook geen rechtzaak beginnen tegen een striptekenaar met een prent van God.

Dat is toch juist een goede zaak? Wat maakt het uit dat iemand een prent van God of Allah tekent? Schouders ophalen en verder leven.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:48

Verafjord schreef:

helaas moet ik dit ook ontkrachten.
zoals er moslimlanden zijn die kerken niet waarderen. zo zijn er ook niet islamiitsche landen die moskeeen niet waarderen.

maar wist je dat er in landen als bv marokko gehele christelijke en joodse gemeenschappen leven naast elkaar in vrede?

buiten dit vind ik de reden 'omdat 'wij' het ook niet in 'hun' land mogen...' geen vrijbrief om ons hetzelfde op te stellen. dus omdat er in een andere land iets niet mag... mag het hier ook niet? ik denk dat we op zo'n manier vooral géén voorbeelden moeten nemen aan andere landen.

als een ander voor de trein springt dat volg je diegene toch niet?

nederland moet trots zijn op zn godsdienstvrijheid. daar is hard vor gevochten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:49

Anne_GTI schreef:
Oud gezegde luid:
1 gelovige is een gelovige, 2 gelovigen is een kerk, 3 gelovigen is een kerkscheuring.

haha geweldig. die kende ik niet eens! :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:50

Anne_GTI schreef:
Verafjord schreef:

Misschien wel om dezelfde reden waarom er zoveel kerken in Nederland zijn.

Oud gezegde luid:

Er zijn ongeveer 500 moskeeën in Nederland. Daar moeten ca. 300.000 moslims het mee doen.

Ter vergelijking: 2.500.000 christenen hebben onnoemelijk veel kerkgebouwen in ongeveer 1000 verschillende stromingen.

Kort-door-de-bocht conclusie van mij: Christenen maken sneller ruzie, anders hadden ze niet zoveel stromingen.

Bovendien is dat al vele eeuwen onze cultuur. Dat kun je niet verloochenen.