Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Nicolletje schreef:En dat is nou precies waar Wilders tegen vecht, tegen dat Islamisme.
En is dat uberhaupt een issue in Nederland? Nee, want de grondwet is daar heel duidelijk over.
Nicolletje schreef:Nouja goed als jij dat een non-issue vindt dan is dat prima.
Nicolletje schreef:Ik bedoel eigenlijk dat jij het een non-issue vindt dat er landen, personen, stromingen, enz. zijn die de rechten van die grondwet overhoop willen gooien en dat de groep aanhangers daarvan stijgt.
Nicolletje schreef:Ja ik denk dat dat (godsdienstvrijheid beperken) te maken heeft met dat als wij in de grondwet vastleggen dat wij joods-christelijk zijn, aanvallen van bijv. de extreme moslims binnen Nederland eerder als religieuze haatspraak toegewezen kan worden dan als politiek conflict.
Anne_GTI schreef:Nicolletje schreef:Ja ik denk dat dat (godsdienstvrijheid beperken) te maken heeft met dat als wij in de grondwet vastleggen dat wij joods-christelijk zijn, aanvallen van bijv. de extreme moslims binnen Nederland eerder als religieuze haatspraak toegewezen kan worden dan als politiek conflict.
De basis van de Koran verschilt niet tov de Bijbel. Het is alleen maar net wat voor draai je eraan geeft.
Mormonen zijn ook Christenen. Binnen de Islam zijn ook veel verschillende stromingen. Daarnaast neemt het moskeebezoek onder jongere moslims in Nederland net zo goed af als het kerkbezoek.
Bekijk deze link maar eens: http://users.telenet.be/myprojects/peace/waarden.html
Anne_GTI schreef:. Daarnaast neemt het moskeebezoek onder jongere moslims in Nederland net zo goed af als het kerkbezoek.
Verafjord schreef:Waarom worden de moskeeën dan nog steeds als paddenstoelen uit de grond gestampt?
Verafjord schreef:Waarom worden de moskeeën dan nog steeds als paddenstoelen uit de grond gestampt?
Verafjord schreef:thnx voor de uitleg, neemt niet weg dat ik me enorm aan erger, als Christenen in een Moslimland een kerk gaan bouwen worden ze aan de hoogste boom gehangen en hier in dit kleine kikkerlandje mag dat gewoon allemaal
Anne_GTI schreef:De basis van de Koran verschilt niet tov de Bijbel. Het is alleen maar net wat voor draai je eraan geeft.
Mormonen zijn ook Christenen. Binnen de Islam zijn ook veel verschillende stromingen. Daarnaast neemt het moskeebezoek onder jongere moslims in Nederland net zo goed af als het kerkbezoek.
Bekijk deze link maar eens: http://users.telenet.be/myprojects/peace/waarden.html
Anne_GTI schreef:Voor mijn gevoel werd er 10 jaar geleden minstens net zoveel gevloekt als nu en is het een vrij zinloos wetsartikel. Het staat ook lijnrecht tov vrijheid van meningsuiting.
Maar door het artikel te schrappen kan je ook geen rechtzaak beginnen tegen een striptekenaar met een prent van God.
Verafjord schreef:thnx voor de uitleg, neemt niet weg dat ik me enorm aan erger, als Christenen in een Moslimland een kerk gaan bouwen worden ze aan de hoogste boom gehangen en hier in dit kleine kikkerlandje mag dat gewoon allemaal
Anne_GTI schreef:Verafjord schreef:Waarom worden de moskeeën dan nog steeds als paddenstoelen uit de grond gestampt?
Misschien wel om dezelfde reden waarom er zoveel kerken in Nederland zijn.
Oud gezegde luid:
1 gelovige is een gelovige, 2 gelovigen is een kerk, 3 gelovigen is een kerkscheuring.
Er zijn ongeveer 500 moskeeën in Nederland. Daar moeten ca. 300.000 moslims het mee doen.
Ter vergelijking: 2.500.000 christenen hebben onnoemelijk veel kerkgebouwen in ongeveer 1000 verschillende stromingen.
Kort-door-de-bocht conclusie van mij: Christenen maken sneller ruzie, anders hadden ze niet zoveel stromingen.